Salesforce podnosi rękawicę w walce o prym na rynku chatbotów
Salesforce wprowadza w pełni autonomiczne rozwiązanie z zakresu chatbotów wspieranych AI. Ich cel to eliminacja dostępnych na rynku…
Co daje czatbot na stronie www?
Wdrożenie generatywnej AI w formie czatbota na stronie internetowej może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, zwiększając zarówno…
Nowe partnerstwo usprawni wielojęzyczną obsługę klienta
Firma Argo Translation z Chicago ogłosiła nawiązanie współpracy z Language I/O, dostawcą technologii tłumaczeniowych opartych na sztucznej inteligencji.…
Technologia AI w Contact Center: wsparcie czy zagrożenie dla pracowników?
W dobie dynamicznego rozwoju technologii, sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej obecna w różnych sektorach, w tym…
11% firm regularnie wykorzystuje AI do poprawy CX
W najnowszym raporcie “Unlocking the Potential of Artificial Intelligence in Digital Customer Experience: Insights and Trends from Organizational…
AI będzie miało wpływ nawet na 20 godz. tygodniowego czasu pracy
Avanade opublikował raport „Generative AI Organizational Readiness Report”, który wskazuje na rosnący optymizm pracowników dotyczący wdrażania generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) w ich codziennej pracy.
Sieci handlowe mogą zwiększać przychody nawet o 10% dzięki AI
Sieci handlowe mają szansę zwiększyć swoje przychody nawet o 10% dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI).
Pracownicy coraz bardziej ufają AI, ale jest jedno ale…
Najnowsze badania Salesforce pokazują, że aż 77% pracowników na całym świecie jest gotowych zaufać sztucznej inteligencji (AI). Badanie…
Anthropic Prezentuje Claude 3.5 Sonnet – konkurencję dla ChatGPT 4.o
Startup Anthropic, wspierany przez Google, ogłosił premierę swojego najnowszego modelu sztucznej inteligencji – Claude 3.5 Sonnet.
Deloitte: GenAI już w 1/6 Call Center na świecie
Już co szóste Call i Contact Center na świecie wdrożyło rozwiązania GenAI, a ich wpływ na wydajność pracy,…
UODO zabiera głos w sprawie wdrożenia AI Act
W związku z wdrażaniem przepisów Aktu w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) do polskiego porządku prawnego, konieczne będzie…
Generatywna AI przez cały lejek zakupowy
Zaawansowane technologie mają coraz większy wpływ na sposób, w jaki firmy prowadzą swoje działania. Jednym z najbardziej obiecujących…
Jak chatboty i asystenci wirtualni zmieniają obsługę klienta?
W dzisiejszym świecie technologia odgrywa kluczową rolę w każdej dziedzinie życia, a obsługa klienta nie jest wyjątkiem. Chatboty…
Startuje “Szkoła Innowacji” dla liderów wykorzystania AI w biznesie
W ramach drugiej edycji programu edukacyjnego „Szkoła Innowacji” Avanade, wiodącego dostawcy rozwiązań Microsoft, liderzy biznesu z różnych branż…
McDonald’s rezygnuje z robotów AI po licznych skargach klientów
McDonald’s w USA zdecydował się wycofać technologię automatycznego przyjmowania zamówień opartą na sztucznej inteligencji, po tym jak spotkała…
Vee ze znacznym wzrostem ruchu
Według najnowszych danych, Spółka Vee osiągnęła w maju 2024 r. imponujące wyniki operacyjne. Liczba spraw obsłużonych przez Vee…
Amerykańskie RG&E wprowadza asystenta AI, bo klienci zaczęli narzekać na obsługę
Amerykańska spółka Rochester Gas and Electric (RG&E) podjęła zdecydowane kroki w celu poprawy komunikacji z klientami. Firma zatrudniła…
UiPath uruchamia Automation Cloud na Microsoft Azure
Firma UiPath, dostawca oprogramowania do automatyzacji i sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw, ogłosiła dzisiaj ogólną dostępność UiPath Automation Cloud™ na platformie Microsoft Azure w Wielkiej Brytanii.
Ukraina staje się potęgą AI w Europie Środkowo-Wschodniej
Ukraina staje się powoli liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) w Europie Środkowo-Wschodniej, zajmując drugie miejsce pod względem liczby firm działających w tej branży.
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sektor faktoringu
Sztuczna inteligencja (AI) to dziedzina informatyki, która rozwija systemy przetwarzania danych oraz wykonywania zadań wymagających inteligencji ludzkiej.
Czy phygital to przyszłość CX?
W erze cyfryzacji, gdzie granice między światem fizycznym a wirtualnym zacierają się coraz bardziej, pojawia się nowy termin: phygital. Jest to połączenie fizycznych i cyfrowych elementów w celu stworzenia bardziej zintegrowanego i angażującego doświadczenia dla klientów (Customer Experience, CX).
Asseco Poland pracuje nad 7-8 projektami AI
Asseco Poland prowadzi obecnie 7-8 projektów związanych z wykorzystaniem modeli LLM (Large Language Models) i RAG (Retrieval-Augmented Generation).…
Rozwój AI: Szansa czy zagrożenie dla sektora usług biznesowych?
W ciągu ostatnich dwóch dekad Polska stała się jednym z kluczowych graczy w branży nowoczesnych usług biznesowych. Kraj…
Branża cyfrowa proponuje nową strategię rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce
W czwartek, 6 czerwca, podczas konferencji #AIChallenger Forum w Katowicach, Związek Cyfrowa Polska wraz z konsorcjum CyberScience przedstawił nowe rekomendacje dotyczące strategii rozwoju sztucznej inteligencji (AI) w Polsce.
Microsoft wprowadza swoje rozwiązania AI do centrów obsługi klienta
Microsoft ogłosił w miniony wtorek (4.06), że wprowadzi nowe narzędzia sztucznej inteligencji do centrów obsługi klienta. Microsoft, który wspiera twórcę ChatGPT, firmę OpenAI, wdraża technologię AI w różnych dziedzinach świata biznesu, nazywając ją technologią Copilot, zdolną do podsumowywania e-maili i tworzenia slajdów PowerPoint jako część pakietu oprogramowania Office.
Chatbot vs. voicebot: co sprawdzi się lepiej?
Wybór pomiędzy chatbotem a voicebotem w firmie zależy od wielu czynników, takich jak branża, preferencje klientów, rodzaj oferowanych usług oraz oczekiwania co do interakcji.
PwC zakupiło 100 tys. licencji ChatGPT Enterprise od OpenAI
29 maja br. PwC, jedna z największych firm rachunkowych i doradczych na świecie, ogłosiła podpisanie umowy z OpenAI na zakup ponad 100,000 licencji na ChatGPT Enterprise.
Vee z kolejnymi wzrostami
Spółka Vee opublikowała raport bieżący za kwiecień 2024 r., który pokazuje znaczący wzrost liczby spraw obsłużonych na rzecz klientów biznesowych oraz wzrost wskaźnika MPC (Minutes of Processed Conversations).
AI może kłamać – odpowiedzialność spocznie na przedsiębiorcy
Polskie firmy coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w codziennej pracy, zwłaszcza w obsłudze klienta.
KODA.ai wprowadza nowy system automatyzacji zgłoszeń oparty na Generative AI
Firma KODA.ai, znana z wdrażania zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla obsługi klienta, ogłosiła wprowadzenie nowego systemu do automatyzacji zgłoszeń.
Są wyniki prekonsultacji w sprawie wdrożenia Aktu o Sztucznej Inteligencji
Akt o Sztucznej Inteligencji, pierwsze na świecie kompleksowe prawo regulujące rozwój i stosowanie AI, jest w fazie implementacji w Polsce. Ministerstwo Cyfryzacji zakończyło prekonsultacje, w których wzięło udział 50 podmiotów.
Halucynacje AI w działach obsługi klienta
W erze dominacji technologii sztucznej inteligencji (AI) w wielu sektorach biznesowych, kluczowe staje się zrozumienie i adresowanie potencjalnych ryzyk związanych z jej stosowaniem.
Raport: Optymizm wobec generatywnej sztucznej inteligencji wśród pracowników
Najnowszy raport Avanade dotyczący gotowości organizacji do adopcji generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) przynosi optymistyczne wnioski. Zgodnie z “Generative AI Organizational Readiness Report”, aż 97% ankietowanych pracowników korzysta z AI przynajmniej raz w tygodniu, głównie w celu automatyzacji rutynowych zadań.
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić.
Jeszcze w tej dekadzie AI wytnie 83 mln miejsc pracy
Według Adecco w ciągu najbliższych 5 lat rynek pracy zmieni się diametralnie. Znikną bowiem 83 miliony pozycji, a…
Start-up Lamini tworzy platformę AI dla firm
Start-up z siedzibą w Palo Alro buduje nową platformę mającą ułatwić przedsiębiorstwom wdrażanie GenAI. Firma zebrała już 25 milionów dolarów m.in. od takich inwestorów jak: Dropbox i Figma
AI Chamber (Izba AI) już działa
AI Chamber (Izba AI) to nowo powstała instytucja zrzeszająca już kilkadziesiąt startupów, firm, organizacji i NGO AI w…
Bielik – cudze chwalicie, swego nie znacie
Niedawno opublikowano najnowszą odsłonę Bielika – czyli polskiego modelu AI z rodziny LLM. Sprawdźmy jak sobie radzi na tle konkurencji.
AI wykorzystuje nie tylko ogromne zasoby danych
Przyjęło się, że nowoczesne technologie są eco-friendy i pomagają w transformacji energetycznej. W przypadku AI nic bardziej mylnego.
Phi-3-mini od Microsoftu ułatwi pracę MSP
Microsoft ogłosił, że wprowadza na rynek AI z grupy SML – small language model, która ma pomóc firmom z ograniczonymi możliwościami.
Nowy model językowy Llama 3 na horyzoncie
Meta ogłosiła, że wkrótce powinna się pojawić nowa wersja modelu językowego – Llama 3. Pomoże on rozwijać rynek GenAI.
Kanada stawia na AI
Kanada inwestuje miliardy w rozwój sztucznej inteligencji aby zapewnić przewagę w globalnym wyścigu technologicznym.
Czy Apple wprowadzi roboty do naszych domów?
Najnowsze doniesienia sugerują, że Apple może pracować nad nowym przełomowym w historii firmy produktem – mobilnymi robotami.
Obalamy 3 mity związane z AI w obsłudze klienta
Gdy sztuczna inteligencja (AI) zdaje się przejmować świat technologii, szczególnie w obszarze Customer Experience (CX), warto rozwiać panujące…
Stale rośnie udział generatywnej sztucznej inteligencji
Przed nami kolejne badanie EY Polska, które udowadnia, że stopniowo rośnie udział generatywnej sztucznej inteligencji.
Indonezja stawia coraz bardziej na AI
Indonezja jest potężna gospodarką, która prężnie się rozwija. Najnowsze doniesienia sugerują, że powstanie tam nowe centrum AI.
Microsoft testuje chatbota AI w konsolach Xbox
Microsoft chce już niedługo zrewolucjonizować obsługę klienta w konsolach Xbox dzięki nowemu chatbotowi AI.
Yahoo przejmuje platformę opartą na AI
Popularna portal ogłosiła niedawno, że zainwestuje w platformę Artifact. Platforma wykorzystuje technologię opartą na AI.
Nowy etap dla Vee. Teraz wyzwaniem będzie obsługa skali
Po latach intensywnych prac rozwojowych, Vee zademonstrowała uniwersalne rozwiązanie do telefonicznej obsługi klienta, które rozpocznie faktyczny przełom zarówno…
Sam Altman przekazuje kontrolę nad funduszem venture capital
Sam Altman przekazał kontrolę nad funduszem venture capital Ianowi Hathaway. Wartość aktywów to aż 325 mln dolarów.
Zendesk współpracuje z Anthropic oraz AWS nad dostarczaniem wspieranych przez AI doświadczeń zakupowych
Podczas globalnej konferencji Relate, firma Zendesk ogłosiła współpracę z Amazon Web Services (AWS) i Anthropic, mającą na celu…
BNP Paribas prowadzi pilotaż generatywnej AI
W Banku BNP Paribas realizowane jest pilotażowe wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji. Pracownicy banku z obszarów: bankowości detalicznej i…
SAP i NVIDIA stawiają razem na rozwój GenAI
SAP SE i NVIDIA ogłosiły ostatnio rozszerzenie porozumienia między sobą. Nowe warunki mają umożliwić klientom przedsiębiorstw wykorzystywanie danych biznesowych zapisanych w chmurze SAP za pomocą usługi NVIDIA AI Foundry Services i NVIDIA NIM.
ChatGPT z łatwiejszym dostępem, koniec wymogu rejestracji
Open AI (twórca popularnego chatbota) ogłosił, iż od poniedziałku zniesiona zostaje konieczność rejestracji do usługi.
DrugGPT wprowadzi rewolucję w wystawianiu recept?
Obecnie rynek medyczny coraz częściej korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji, a nowe narzędzie AI pomoże przepisywać leki pacjentom.
Vee rusza na podbój dentystycznych foteli
FELG Dent i Vee nawiązały współpracę, dzięki której gabinety lekarskie zminimalizują koszty związane z niestawianiem się pacjentów na wizytach. W zwiększeniu lojalności pacjentów ma pomóc przyjazna obsługa telefoniczna, wspierana przez sztuczną inteligencję.
OpenAI ma już technologię klonowania głosu, ale wstrzymuje się z jego publikacją bo…
Technologia jest tak dobra, że OpenAI chce, aby w dobie narastającego zagrożenia związanego z bezpieczeństwem, wycofać się z biometrii głosowej. To już chyba jej definitywny koniec… – pisze magazyn Wired.
Microsoft wprowadza narzędzia uniemożliwiające wprowadzanie czatbotów w błąd
Microsoft Corp. podjęło działania mające na celu utrudnienie użytkownikom manipulowanie sztuczną inteligencją w celu uzyskiwania przez nią nietypowych lub szkodliwych odpowiedzi.
OpenAI planuje otwarcie biura w Japonii
Tokio będzie trzecim międzynarodowym biurem OpenAI po Londynie i Dublinie. OpenAI planuje rozwój usług AI w języku japońskim.
Projektowanie czatbota jest łatwe. Tak? To potrzymaj mi piwo…
Chatboty stają się nieodzownym elementem naszej codziennej interakcji online, odgrywając kluczowe role, od wsparcia klienta po zapewnianie rozrywki.
Sztuczna Inteligencja może przejawiać rasizm
Dotychczasowy postęp technologiczny pozwolił nam czerpać wymierne korzyści z AI. Jednakże kryją się za tym również niebezpieczeństwa.
Amazon z nowymi funkcjami dla sprzedawców
Światowy gigant handlowy Amazon ma już niedługo udostępnić nowe funkcje dla sprzedawców. Będą one oparte na sztucznej inteligencji i umożliwią tworzenie ofert za pośrednictwem adresu URL.
Nanonets ulepszy przepływy pracy za pomocą AI
Nanonets start-up zajmujący automatyzacją przepływu pracy za pomocą AI, pozyskał ostatnio aż 29 milionów dolarów w rundzie finansowej prowadzonej przez Accel. Nowoczesne rozwiązania przedsiębiorstwa mają już niedługo odciągnąć przedsiębiorców od nudnych i powtarzalnych danych.
Aura Deepgrama AI wesprze telemarketerów
Deepgram jako prężnie rozwijający się start-up zasłynął w świecie jako najczęściej wybierane przedsiębiorstwo zajmujące się technologią rozpoznawania głosu. Ich najnowsze API ma w najbliższym czasie zrewolucjonizować branżę obsługi klienta.
Google tworzy wirtualnego twórcę gier komputerowych
Google Genie to kolejna nowinka technologiczna ze świata sztucznej inteligencji. Niniejsze narzędzie ze statycznego obrazu jest, w stanie stworzyć krótką grę wideo. Czy możemy mówić już o rewolucji w gammingu?
Google ogranicza swojego czatbota w związku z wyborami prezydenckimi
W związku z nadchodzącymi wyborami prezydenckimi w USA, Google postanowiło wprowadzić ograniczenia dla swojego najnowszego chatbota, Gemini, dotyczące odpowiadania na pytania związane z tym wydarzeniem.
Axion Ray – AI do wykrywania wad produktów
Sztuczna inteligencja zaczyna dominować we współczesnym świecie i wchodzić w jego wszystkie obszary. Już niedługo to nie człowiek, tylko Axion Ray będzie sprawdzał, czy na twojej pizzy znajduje się odpowiednia ilość salami…
Covariant tworzy GenAI dla robotów
Firma Covariant ostatnio ogłosiła, że wprowadzi na rynek narzędzie RFM-1. Jak zaznacza dyrektor generalny przedsiębiorstwa Peter Chen, platforma ma być LLM opartym na języku robotów.
Grok w tym tygodniu w open source
Start-up kontrolowany przez Elona Muska xAI, zapowiedział, że w tym tygodniu jeszcze ukaże się Grok w modelu open source. Decyzja ekscentrycznego miliardera ma być pstryczkiem w nos dla OpenAI.
“Uber by women” – taksówka tylko dla kobiet…
Uber już jakiś czas temu stworzył specjalną usługę przeznaczoną wyłącznie dla kobiet “Uber by Women”. Dzięki niej kobiety mogą łączyć się tylko z przedstawicielkami płci pięknej za kierownicą.
UNIQA uruchomiła swojego voicebota na infolinii
W pierwszym kwartale 2024 roku UNIQA wdrożyła na infolinii dla klientów pełnoskalowego voicebota, opartego na sztucznej inteligencji. Głównym zadaniem technologii jest rozpoznawanie tematu, z jakim dzwoni klient, i przekierowanie go do właściwego zespołu obsługowego albo kolejnego bota.
AI, hiperpersonalizacja i ESG, czyli jak rozwijać Customer Experience?
90 proc. klientów jest skłonnych zrezygnować z usługi, jeśli mają negatywne doświadczenia z korzystania z niej. Aby tego uniknąć, branża e-commerce w swojej strategii biznesowej stara się uwzględniać podejście Customer Experience. Na czym e-sklepy powinny się skupić w 2024 r. aby zapewnić jak najbardziej pozytywne doświadczenia klientów w procesie zakupowym?
Czy menadżer musi być człowiekiem? 3 obszary, w których może, a wręcz powinien wspierać się AI
Postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji zdaje się wpływać na każdy aspekt działalności biznesowej, w tym również na zarządzanie. Firmy coraz częściej poszukują sposobów na optymalizację swoich procesów zarządczych poprzez implementację rozwiązań AI.
Liczba botów internetowych szybko rośnie. Już co trzeci z nich jest złośliwy
Według opublikowanego w 2023 roku przez firmę Imperva raportu Bad Bot prawie połowa całego ruchu internetowego jest generowana przez boty – oprogramowanie służące do automatyzacji zadań. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w wielu obszarach, w tym także w cyberprzestępczości. Około jedna trzecia botów stanowi zagrożenie dla użytkowników sieci i ich urządzeń.
Wystartował polski wirtualny marketer
Sembot, polska firma zajmująca się automatyzacją i optymalizacją kampanii reklamowych w internecie, zaprezentowała swoje nowe narzędzie – wirtualnego marketera AI.
Qatar Airways stworzył “cyfrowego człowieka”
Katarskie linie lotnicze przyłączają się do wyścigu technologicznego. Sztuczna Inteligencja (AI) ma pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów.
Uber Eats z nową funkcją dla kurierów
Aplikacja do zamawiania jedzenia Uber Eats, już niedługo ułatwi życie kurierom. Nowa funkcja pozwoli im, na dostarczanie jedzenie w trudno dostępne miejsca.
Czy Air AI zrewolucjonizuje obsługę klienta?
Najnowsze rozwiązania w zakresie AI pozwalają coraz to kolejnym przedsiębiorstwom zastępować pracowników obsługi klienta. Czy aby skutecznie?
SAP dla klientów romansuje coraz bardziej z AI
SAP wprowadza do swojego portfolio innowacje wspierające klientów w przeprowadzaniu transformacji biznesowej. Dzięki temu klienci będą mogli w pełni wykorzystywać potencjał swoich danych, generując jeszcze trafniejsze informacje oraz osiągając szybszy wzrost i większą wydajność w erze sztucznej inteligencji.
AI pomoże w rozstrzyganiu spraw sądowych
Ultima Ratio we współpracy z Microsoft pracuje nad wprowadzeniem AI, która ma pomóc między innymi przy przygotowywaniu projektów…
DatologyAI zautomatyzuje szkolenie sztucznej inteligencji
Firma Marcos ze swoją rewolucyjną platformą DatologyAI, chce zautomatyzować proces zarządzania zbiorami danych szkoleniowych dla AI. Jak działa nowa technologia od tego start-upu? Sprawdźmy!
AI Pin do konsumentów ma trafić w połowie kwietnia
Firma Humane zajmująca się nowoczesną technologią przesuwa datę wysyłki AI Pin na kwiecień. Sprzęt nie jest łatwy w produkcji, dlatego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Microsoft zainwestuje kolejne miliardy sztuczną inteligencję
Słynny producent systemów operacyjnych wyda ponad 2 miliardy dolarów na rozwój swojego centrum badawczo-rozwojowego w Hiszpanii.
Google z dwoma nowymi LLM
Niespełna tydzień od wprowadzenia najnowszej wersji Gemini firma Google ogłosiła wprowadzenie na rynek nowych lekkich modeli o otwartej wiedzy.
Match Group podpisuje umowę z OpenAI
Najnowszy komunikat prasowy firmy Match Group potwierdził zawarcie umowy pomiędzy gigantem aplikacji randkowych a OpenAI. Dodatkowo komunikat przedsiębiorstwa napisał sam ChatGPT.
Społeczność badaczy AI przeciwko deepfake’om
Członkowie społeczności zajmującej się rozwojem sztucznej inteligencji wypowiedzieli wojnę deepfake’om. W liście otwartym żądają oni pełnej kryminalizacji rozpowszechniania fałszywych treści.
Google DeepMind tworzy nową organizację
Flagowy produkt Gemini od Google szerzy dezinformację i wprowadza w błąd użytkowników. Niestety, źle wygląda to dla firmy. Dlatego oddział Google DeepMind zajmujący się rozwojem sztucznej inteligencji postanowił utworzyć nową organizację zajmującą się jej bezpieczeństwem.
GenAI rewolucjonizuje komunikację
W najnowszej analizie przedstawionej przez Juniper Research, eksperci rynku technologicznego przewidują niebywały wzrost inwestycji w generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) wykorzystywaną w systemach mobile messaging. Oczekuje się, że wydatki przedsiębiorstw na tę technologię wzrosną aż o 1250% w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając kwotę 830 milionów dolarów w 2024 roku.
Czy voicebot i automatyzacja to faktycznie przyszłość obsługi klienta?
Dla blisko 90% konsumentów atrakcyjne ceny mają duże znaczenie przy wyborze produktów. Dla co trzeciego z nas liczy…
Powstaje 45AI: sztuczna inteligencja dla marketingu
Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland oraz Krzysztof Kawa, Group CFO 45Avenue, ogłaszają powstanie firmy 45AI. Nowa spółka specjalizować się będzie w produktach marketingowych oraz rozwiązaniach opartych na technologii AI, dedykowanych dla firm z kategorii Enterprise w Polsce i za granicą.
Adobe udostępni długo wyczekiwaną funkcję
Powszechnie znany producent oprogramowania graficznego zamierza jeszcze w tym roku udostępnić długo wyczekiwaną funkcję AI.
Coraz częściej korzystamy z AI w pracy
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wykorzystanie narzędzi AI w miejscu pracy wzrosło w ostatnim kwartale aż o 24%. Badanie pokazuje też średni czas, jaki pracownicy biurowi spędzają na żmudnych i rutynowych zadaniach o niskiej wartości biznesowej.
Indie rozpoczynają walkę z niekontrolowanym rozwojem AI
Rząd Indii zwrócił się bezpośrednio do firm technologicznych, by udostępnianie narzędzi sztucznej inteligencji (AI) było rozważne.
Elon Musk wypowiedział wojnę OpenAI
Spór pomiędzy Elonem Muskiem a szefem OpenAI Samem Altmanem nabiera rozpędu. Współzałożyciel m.in. Tesli wytoczył proces przeciwko twórcom ChataGPT.
Huawei wdroży sieci oparte na sztucznej inteligencji
Podpisana została umowa o współpracy pomiędzy MWC24 Turkcell a Huawei w zakresie zrównoważonego rozwoju i wdrażania sztucznej inteligencji.
Niechciane obiekty na zdjęciach? AI rozwiąże ten problem
Sztuczna Inteligencja znajduje coraz więcej zastosowań w codziennym użytkowaniu. Nowa funkcja w Windows 11 znacząco ułatwi edycję zdjęć.
Jak skutecznie wykorzystać sztuczną inteligencję do nauki języka?
Przeświadczenie, że nauka języka to żmudne siedzenie w klasie zajęciowej i rozmowy z native speakerem realnie dobiegło końca – oto jak możemy wykorzystać do tego AI.
Akcje Teleperformance pikują po komunikacie Klarny o wirtualnych konsultantach
W środę akcje francuskiej firmy Teleperformance zanotowały znaczący spadek. Inwestorów zaniepokoiło oświadczenie szwedzkiego fintechu Klarna, informujące, że sztuczna inteligencja obsługująca klientów wykonuje pracę, którą dotychczas zajmowało 700 konsultantów. Zastosowanie AI w obsłudze klienta pozwoliło Klarnie przeprowadzić już 2,3 mln rozmów z użytkownikami, stanowiących dwie trzecie wszystkich interakcji w tym obszarze.
USA i Chiny idą w inną stronę ze swoimi regulacjami dotyczącymi AI niż UE
AI Act, czyli unijny akt o sztucznej inteligencji, ma w założeniu zmienić cyfrowy krajobraz Europy, kategoryzując narzędzia SI według poziomów ryzyka oraz nakładając nowe obowiązki na rządy i firmy. Eksperci zwracają jednak uwagę, że akt odnosi się w swoim zasięgu tylko do poszczególnych, krytycznych obszarów związanych z funkcjonowaniem SI.
Pierwsze doświadczenie ze sztuczną inteligencją najważniejsze
Najnowsze raporty pokazują, że sztuczna inteligencja, która święci triumfy za granicą, jest obiektem zainteresowań również polskiego biznesu.
Google Chrome otrzyma nowe narzędzie AI
Słynna przeglądarka Chrome od marki Google otrzymała ostatnio nowy generator zapisu AI. Nowe narzędzie już teraz może pomóc nam w rekomendowaniu stron.
Gemini już nie będzie generował wizerunku ludzi
Google ostatnio ograniczyła zdolność swojego nowego AI Gemini. Sztuczna inteligencja od teraz już nie będzie mogła tworzyć obrazów postaci historycznych. Wszystko przez niestosowane zdjęcia ojców założycieli Stanów Zjednoczonych, które model wygenerował.
Estonia dołączy do wyścigu technologicznego
Władze Estonii postanowiły przeznaczyć 85 milionów euro w najbliższych latach na wdrażanie sztucznej inteligencji.
OpenAI nie udało się zarejestrować znaku towarowego “GPT”
Gigant z Doliny Krzemowej ostatnio ma na pieńku z Amerykańskim Urzędem Patentów i Znaków Towarowych. Instytucja odrzuciła prośbę OpenAI na zarejestrowanie terminu “GPT”.
Giganci technologiczni mówią NIE deepfake’om
Wczoraj odbyła się Konferencja Bezpieczeństwa w Monachium, na której giganci branży technologicznej podpisali dobrowolne zobowiązanie do zwalczania fałszywych informacji związanych z wyborami.
Asystent głosowy AI dla każdego…
Niemiecka organizacja non-profit tworzy nową technologię, z której bezpłatnie będzie mógł korzystać każdy konsument.
Sora OpenAI – pierwszy model do generowania gier wideo
Sora model do generowania treści video, okazał się jeszcze bardziej wydajny, niż OpenAI mogłoby sobie zamarzyć. Ostatnio sztuczna inteligencja wygenerowała interfejs bardzo podobny do gry Mincraft od studia Mojang Studios.
Anthropic podejmuje walkę z dezinformacją wyborczą
Amerykański start-up Anthropic podejmuje walkę z dezinformacją polityczną. Firma przed tegorocznymi wyborami prezydenckimi w USA testuje nową technologię dla Claude, która przekierowuje nas bezpośrednio do rzetelnych informacji na temat wyborów, kiedy o nie zapytamy.
AI w contact center banków i firm ubezpieczeniowych staje się priorytetową inwestycją
Już ponad jedna trzecia banków na świecie jest na etapie pilotażowego wdrożenia rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (SI) do wsparcia pracy swoich działów obsługi klienta.
Santander chwali się wdrażaniem sztucznej inteligencji
Santander Bank Polska w swoim sprawozdaniu finansowym za rok 2023 poinformował o rozwoju sztucznej inteligencji i postępach w cyfryzacji spółki.
PKP Intercity z nowym systemem CRM opartym na AI
PKP Intercity idzie w 2024 roku z duchem czasu i ogłasza wszczęcie postępowania zakupowego nowego systemu CRM opartego na AI. Narzędzie ma umożliwić automatyzację wielu procesów panujących w polskiej kolei.
OpenAI opuszcza znany naukowiec Andrej Karpathy
14 lutego w święto zakochanych odszedł po raz drugi z OpenAI członek-założyciel firmy Andrej Karpathy. Szanowany naukowiec chce iść swoją ścieżką i skupić się w najbliższej przyszłości na swoich osobistych projektach.
Layla nabywa bota Roam Around posiadającego AI
Layla to młody start-up działający w branży turystycznej, o którym wspominałem już w tamtym roku. Od tamtej pory prężnie się on rozwinął, dzięki czemu postanowił wzbogacić swoją ofertę o nowego robota Roam Around, który wesprze turystów przy planowaniu podróży.
Quarticon wesprze branże e-commerce sztuczną inteligencją
Polska firma Quarticon zajmująca się dostarczaniem zautomatyzowanych rozwiązań dla branży e-commerce redefiniuję swój model biznesowy. Przedsiębiorstwo od teraz skupi się na tworzeniu innowacyjnych usług AI dla swoich klientów.
Apple ujawnia nowe narzędzie AI: Keyframer
Badacze z Apple przedstawili nowe narzędzie AI o nazwie „Keyframer”, które wykorzystuje potęgę dużych modeli językowych (LLM) do animowania statycznych obrazów za pomocą poleceń w języku naturalnym.
ChatGPT dostaje amnezji…
Gigant z Doliny Krzemowej rozpoczął testowanie nowych funkcji ChatGPT. Popularna sztuczna inteligencja dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, będzie niedługo, wstanie zapamiętywać i zapominać tematy przeprowadzanych rozmów z użytkownikami.
Google przeznaczy 25 mln Euro na naukę AI w Europie
Google zobowiązało się przeznaczyć 25 milionów euro (około 26,98 miliona dolarów) na wsparcie mieszkańców Europy w nauce korzystania ze sztucznej inteligencji (AI). Ogłoszenie to padło dzisiaj (12.02.2024), kiedy to technologiczny gigant uruchomił aplikacje dla przedsiębiorstw społecznych oraz organizacji non-profit, które mogą pomóc dotrzeć do osób najbardziej potrzebujących szkolenia z zakresu AI.
Polacy chcą robotów w domu, ale nie w miejscu pracy
Jak wynika z raportu PRCN pt. „Polacy o sztucznej inteligencji”, badani nie chcą zostać zastąpieni w pracy przez roboty lub ich własne awatary, chętniej za to skorzystają z automatyzujących rozwiązań AI w środowisku domowym.
3 kroki milowe w rozwoju polityki bezpieczeństwa AI
Elizabeth Kelly, która dotychczas pełniła funkcję doradcy ekonomicznego prezydenta Joe Bidena, została mianowana dyrektorem nowo powstałego Instytutu Bezpieczeństwa Sztucznej Inteligencji Stanów Zjednoczonych (USAISI). Decyzję ogłosiła w minioną środę sekretarz handlu USA – Gina Raimondo.
Brytyjska firma powierzyła AI odpisywanie na maile klientów
Brytyjska firma Simplyhealth, dostawca planów opieki zdrowotnej i stomatologicznej, ogłosiła, że jako pierwsza korzysta z generatywnego AI firmy Salesforce do odpowiadania na e-maile od klientów. Dzięki tej nowatorskiej technologii, odpowiedzi personalizowane są tworzone w ułamku czasu potrzebnego na przygotowanie odpowiedzi przy użyciu tradycyjnych szablonów.
Pozostałe newsy
Innowacje w finansach – cyfrowe strategie napędzają zadowolenie klientów
Usługi finansowe coraz bardziej przenikają codzienne życie klientów, stając się integralną częścią różnorodnych produktów i usług.
Zalando zmieni praktyki i rozda vouchery po interwencji UOKiK-u
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zobowiązał platformę sprzedażową Zalando do wprowadzenia istotnych zmian w sposobie informowania…
Kaufland przygotowuje się do startu własnego marketplace
Niemiecka sieć hipermarketów Kaufland, należąca do grupy Schwarz, już 7 sierpnia oficjalnie uruchomi swoją polską platformę marketplace.
Sebastian Grabowski (WSP S.A.): Nowoczesne technologie wspierające obsługę pacjenta muszą być bezpieczne i stabilne
Ostatnie miesiące pokazały jak szalenie ważnym aspektem obsługi klienta (i pacjenta rzecz jasna) jest bezpieczeństwo danych i stabilność…
Jak rozwijać programy edukacyjne dla klientów?
Często profesjonaliści zajmujący się edukacją klientów pracują w małych zespołach, które – często z uwagi na ilość zadań…
Biedronka już cyfryzuje swoje paragony. Czy przestraszyła się ich długości?
Biedronka, jedna z największych sieci supermarketów w Polsce, ogłosiła uruchomienie nowej funkcji – cyfrowych e-paragonów fiskalnych. Ta innowacja…
Ochrona danych pasażerów jest kluczowa dla Polskich Portów Lotniczych
19 lipca 2024 roku w Warszawie odbyło się istotne spotkanie, w którym uczestniczyli Mirosław Wróblewski, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), oraz przedstawiciele Polskich Portów Lotniczych S.A. (PPL).
Służby mają w Polsce zbyt szeroki dostęp do danych telekomunikacyjnych
Polska powinna dostosować swoje przepisy dotyczące dostępu uprawnionych podmiotów do danych objętych tajemnicą telekomunikacyjną. Takie wnioski płyną z…
UOKiK nałożył 0,55 mln kary na LoanMe
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, wydał decyzję o nałożeniu kary w wysokości ponad 550…
Czarne chmury nad Talkdesk i Patagonia
Patagonia oraz Talkdesk oskarżona o naruszenie kalifornijskiego prawa dotyczącego prywatności przez rejestrowanie i analizowanie komunikacji z klientami bez ich zgody.