Nadchodzi era autonomicznej AI w obsłudze klienta. Jak się na nią przygotować?
Autonomiczna AI zmienia sposób, w jaki firmy podchodzą do obsługi klienta – od reaktywnych botów przechodzimy do systemów zdolnych do samodzielnego działania, uczenia się i podejmowania decyzji. To przełom, który redefiniuje rolę technologii w relacjach z klientami i zarządzaniu procesami CX.
Tylko nieliczni z administracji korzystają na co dzień z danych, które ułatwiają zarządzanie i obsługę obywateli
Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego faktycznie korzysta z danych do podejmowania codziennych decyzji. Takie…
Polska AI wspiera placówki medyczne
Wciąż niewiele polskich firm w pełni wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji – wynika z badania „Ocena dojrzałości polskich firm…
PZU wprowadza wewnętrznego asystenta AI – ponad 12 tys. pracowników zyskało dostęp do narzędzia Copilot Chat
Grupa PZU uruchomiła wewnętrzne narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji – Copilot Chat. Z rozwiązania w formie czata…
PZU i SAS wspólnie na rzecz etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji w ubezpieczeniach
PZU, jedna z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej, nawiązała współpracę z SAS AI Governance Advisory w celu…
AI w administracji publicznej: potencjał rośnie, ale strategii brak
Choć sztuczna inteligencja (AI) coraz śmielej wkracza w życie codzienne, polska administracja publiczna wciąż stawia pierwsze, często niepewne…
Brak gotowości i kompetencji. Dlaczego polskie firmy nadal nie wykorzystują potencjału danych i AI?
Jak wynika z badania Ocena dojrzałości polskich firm w obszarze analizy danych i AI, pracownicy i menedżerowie polskich…
Medallia stawia na AI i automatyzację doświadczeń
Medallia, dostawca rozwiązań z zakresu doświadczeń klientów i pracowników, ogłosiła nową wizję rozwoju obsługi klienta, opartą na transformacyjnym…
Verizon stawia na agentów AI w obsłudze klienta
Verizon, największy operator telekomunikacyjny w Stanach Zjednoczonych, intensyfikuje wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. W centrum tej transformacji…
Sztuczna inteligencja O2 UK wykrywa już 50 milionów podejrzanych połączeń miesięcznie
Operator komórkowy O2 UK (Virgin Media O2) poinformował, że jego system oparty na sztucznej inteligencji wykrywa obecnie ponad…
Skala działania Vee S.A. porównywalna z dużym contact center
Spółka Vee S.A., specjalizująca się w obsłudze procesów biznesowych, opublikowała dane dotyczące wyników za pierwszy kwartał 2025 roku,…
Od danych do emocji: jak AI kształtuje zakupy stacjonarne w XXI wieku
Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom personalizacji doświadczeń zakupowych. Według badań Mood Media, aż 42%…
AI szansą dla Europy Środkowo-Wschodniej – czas na wspólną strategię i odważne decyzje
Raport: Europa Środkowo-Wschodnia musi współpracować w sprawie rozwoju sztucznej inteligencji. Potrzebna wspólna strategia, regionalny superklaster AI i programy zachęt
Meta wprowadza agenta AI do obsługi klienta dla MSP
Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, zaprezentowała nowego agenta AI, który ma wspierać małe i średnie firmy (SMB) w świadczeniu usług obsługi klienta. Nowe narzędzie, nazywane “Business AI”, będzie dostępne na platformach społecznościowych firmy w ramach bezpłatnego programu pilotażowego.
Jak analiza mowy może identyfikować zakłócenia w podróży klienta
Współczesne organizacje generują ogromne ilości danych, z których znaczna część pozostaje niewykorzystana. Analiza mowy (speech analytics) stanowi przełomowe narzędzie, pozwalające na zrozumienie rzeczywistych problemów klientów oraz optymalizację ich doświadczeń.
Największy operator GSM w Indonezji rozpoczyna współpracę z Tencent Cloud
Telkomsel i Tencent Cloud łączą siły w zakresie rozwiązań AI i chmury dla lepszej obsługi klienta. W sumie chodzi o ponad 150 mln klientów operatora telekomunikacyjnego.
Trzy podejścia do wykorzystywanych botów wspierających konsultantów
Nowoczesne centra kontaktowe coraz częściej korzystają z technologii opartych na sztucznej inteligencji, aby zwiększyć efektywność pracy agentów oraz…
AI do personalizacji świadczeń pracowniczych
Prudential intensyfikuje współpracę z platformą HR Workday, wprowadzając sztuczną inteligencję (AI) do systemów zarządzania świadczeniami pracowniczymi. Rozszerzenie partnerstwa…
1 mln spraw w Vee przekroczone
Vee S.A. poinformowała o rekordowych wynikach operacyjnych za luty 2025 roku. Spółka osiągnęła najwyższą w historii miesięczną liczbę…
Vela – wirtualna ekspertka wesprze klientów VeloBanku
VeloBank wprowadził do swojej aplikacji mobilnej funkcję, która znacznie ułatwi codzienne bankowanie. Oparta na sztucznej inteligencji Vela, wirtualna…
Firmy płacą nawet 4000 zł miesięcznie na rozproszone narzędzia
Polskie firmy wydają średnio 4000 zł miesięcznie na rozproszone narzędzia, a wciąż nie wykorzystują ich pełnego potencjału –…
Microsoft rozwija agentów AI dla tysięcy klientów
Microsoft ogłosił, że wdrożył agentów AI dla “tysięcy” klientów zewnętrznych i wewnętrznych. Informację tę potwierdził Charles Lamanna, wiceprezes…
Salesforce i Google Cloud łączą siły: nowa era elastyczności w AI dla biznesu
Salesforce i Google ogłosiły strategiczne rozszerzenie swojego partnerstwa, otwierając nowy rozdział w dziedzinie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw. To…
Minister Cyfryzacji zaprezentował AI dla administracji publicznej
Podczas konferencji prasowej ogłoszono premierę PLLuM, polskiego modelu generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI). Wyróżnikiem tego rozwiązania jest jego dedykowane…
Modele LLM pozwalają udoskonalić CX i operacje biznesowe
Współczesne centra kontaktowe odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji z klientami. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów oraz dynamicznym…
Oszczędność czasu to główny wskaźnik skuteczności wdrożenia GenAI
Obliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) z wdrożenia generatywnej AI wymaga analizy oszczędności kosztów, wzrostu przychodów i poprawy produktywności, przy czym najczęściej mierzoną korzyścią jest oszczędność czasu. Pomimo że wiele firm nie mierzy jeszcze ROI, te, które to robią, zauważają największe korzyści w zakresie automatyzacji procesów, efektywniejszej obsługi klienta i zwiększenia sprzedaży, choć pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga dodatkowych inwestycji w szkolenia i zarządzanie danymi.
32% klientów chce więcej interakcji z chatbotami w 2025 roku
Rosnące znaczenie sztucznej inteligencji (AI) w obsłudze klienta staje się faktem. Najnowszy raport firmy Vonage na temat zaangażowania…
Zwrot z inwestycji w generatywną AI przekracza 30% w jednej piątej firm – raport Deloitte
Generatywna AI przynosi znaczący zwrot z inwestycji – w 20% firm przekroczył on 30%, a 78% organizacji planuje zwiększenie nakładów na tę technologię. Główne wyzwania to jakość danych, zgodność z regulacjami i ryzyko błędów, ale firmy coraz częściej testują agentów AI jako przyszłościowe rozwiązanie.
Zebra Technologies prezentuje innowacyjne rozwiązania AI dla handlu detalicznego
Zebra Technologies Corporation, firma specjalizująca się w cyfryzacji i automatyzacji przepływów pracy pracowników pierwszej linii, zaprezentowała nowoczesne rozwiązania…
PZU wykorzysta AI do weryfikacji, czy klientowi przysługuje odszkodowanie
Grupa PZU wprowadziła innowacyjne rozwiązanie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), mające na celu usprawnienie procesu likwidacji szkód…
T-Mobile udostępnia zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
Sztuczna inteligencja coraz bardziej przenika do codziennego życia, a telekomy odgrywają kluczową rolę w jej popularyzacji. T-Mobile Polska,…
KE opublikowała listę zakazanych praktyk w AI
Komisja Europejska opublikowała we wtorek wytyczne dotyczące zakazanych praktyk w zakresie sztucznej inteligencji, wynikających z unijnej ustawy o…
Compensa wdraża AI do obsługi ubezpieczeń korporacyjnych
Compensa wprowadza nowe rozwiązanie usprawniające współpracę z brokerami. Jako pierwsza firma ubezpieczeniowa w Polsce wdrożyła asystenta opartego na…
Onet z rozwiązaniami AI dla czytelników
Onet, jeden z największych polskich portali informacyjnych, wprowadził nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji (AI), mające na celu…
AI w sprzedaży i obsłudze klienta – game changer czy chwilowa moda?
Z tego tekstu dowiesz się: Jakie wyzwania wiążą się z AI – zrozumiesz, jakie trudności mogą pojawić się…
Transcom wybiera Sanas do poprawienia jakości obsługi klienta
W wyniku strategicznego partnerstwa z firmą Sanas oraz po zaobserwowaniu rzeczywistego wpływu działania platformy do natychmiastowego rozumienia mowy,…
Polski startup ElevenLabs pozyska 250 mln USD w nowej rundzie finansowania, osiągając wycenę do 3,3 mld USD
Polski startup ElevenLabs, znany z opracowywania zaawansowanej technologii syntezatora głosu, przygotowuje się do pozyskania 250 milionów dolarów w…
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune…
Jak bazy wiedzy i czatboty rewolucjonizują obsługę klienta?
Jakość obsługi klienta stała się jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie firmy. Klienci oczekują natychmiastowych odpowiedzi, spersonalizowanego…
Generatywna sztuczna inteligencja w bankowości: obietnice, wyzwania i rzeczywistość
Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) stała się jednym z najgorętszych tematów w sektorze bankowym. Instytucje finansowe prześcigają się…
Rekordowe wyniki roczne Vee S.A. kontrastują z grudniowym spadkiem wskaźników
Vee S.A. zaprezentowała dane dotyczące swojej działalności za grudzień 2024 roku. Chociaż całoroczne wskaźniki są imponujące, ostatni miesiąc…
Sztuczna inteligencja: ważna, ale wciąż na trzecim miejscu
Sztuczna inteligencja zajmuje dopiero trzecie miejsce wśród najważniejszych innowacji IT w polskich firmach produkcyjnych – wynika z raportu…
OpenAI oficjalnie celuje w superinteligencję
OpenAI, firma stojąca za popularnymi modelami sztucznej inteligencji, zapowiedziała, że jej głównym celem na najbliższy rok będzie rozwijanie…
Agentforce 2.0: rewolucja w cyfrowej sile roboczej z AI
Agentforce 2.0 to cyfrowa platforma pracy dedykowana przedsiębiorstwom, która zapewnia nieograniczone wsparcie za pośrednictwem agentów AI i może podejmować działania w dowolnym systemie lub przepływie pracy.
W mObywatelu pojawi się wkrótce voicebot
Wirtualny asystent głosowy to przyszłość aplikacji mObywatel – taką wizję przedstawił Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji, podczas rozmowy z…
Już nie tylko AI Microsoftu w Copilot 365
Microsoft pracuje nad integracją wewnętrznych oraz zewnętrznych modeli sztucznej inteligencji w swoim flagowym produkcie – Microsoft 365 Copilot.…
Vee: rekordowe wskaźniki dzienne nie przełożyły się na wyniki miesięczne
Listopad 2024 roku przyniósł VEE S.A. rekordowe wyniki w ujęciu dziennym, jednak ogólny obraz miesięcznych rezultatów stawia pod…
AI zanalizuje prawo i etykę przed udzieleniem odpowiedzi
W miarę jak sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej zaawansowana, rośnie również ryzyko związane z jej niekontrolowanym…
15 mln euro kary dla OpenAI od włoskiego UODO
Włoski Urząd Ochrony Danych Osobowych (Garante per la protezione dei dati personali) ogłosił nałożenie kary w wysokości 15…
Własne modele językowe usprawnią obsługę klienta w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski, największa instytucja finansowa w Polsce, rozpoczął współpracę z Ośrodkiem Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytutem Badawczym…
10 minut lub od ręki
Zgodnie z danymi zebranymi przez Salesforce, 72% klientów usług finansowych oczekuje, że ich problemy zgłaszane na infolinii lub w oddziale zostaną rozwiązanenatychmiast, z czego 38% wprost określa przedział 10 minut jako maksymalny czas trwania procesu.
Empatia kontra automatyzacja: jak AI zmienia relacje z klientami
Najnowsze badania pokazują, że spersonalizowane rekomendacje zakupowe tworzone przez sztuczną inteligencję (AI) są postrzegane przez konsumentów jako największa zaleta tej technologii…
Umówienie wizyty w skarbówce przez aplikację mObywatel już wkrótce
Już w przyszłym roku podatnicy będą mogli umawiać wizyty w urzędzie skarbowym za pośrednictwem popularnej aplikacji mObywatel. To…
Orange Polska rozwija zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji
Orange Polska intensywnie wdraża generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) w swoich usługach oraz procesach wewnętrznych. Rozwiązania te znajdują zastosowanie…
Sztuczna inteligencja w polskich urzędach: korzyści, wyzwania i przyszłość
W ostatnich latach polskie samorządy coraz chętniej sięgają po technologie oparte na sztucznej inteligencji, takie jak chatboty i…
Transformacja i automatyzacja: rewolucja gen AI w polskiej branży finansowej
Aż 71 proc. czasu pracy w branży finansowej będzie podlegało transformacji poprzez wdrożenie narzędzi gen AI. W raporcie…
To nie do końca prawda, że nie lubimy botów!
Automatyzacja obsługi klienta za pomocą chatbotów (oraz voicebotów) od lat budzi kontrowersje. Choć firmy chętnie inwestują w technologie,…
Czy przyszły rok będzie należeć do agentów AI?
Biznes coraz bardziej stawia na zaawansowane rozwiązania cyfrowe. Już nie samo wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji, lecz wdrożenie opartych…
Nowy raport Accenture: Sztuczna inteligencja generatywna może znacznąco wpłynąć na polską gospodarkę
Wdrożenie sztucznej inteligencji generatywnej (gen AI) w okresie 10 lat oraz rozwój skoncentrowany na pracownikach mogłyby przynieść Polsce…
Wdrożenie AI to początek niepewności i stresu pracowników
Wdrażanie w firmie narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji wymaga odpowiedniego podejścia i komunikacji do pracowników. Często tego typu zmiany dla zatrudnionych wiążą się…
AI to wsparcie dla pracowników, a nie zagrożenie
Sztuczna inteligencja (AI) jest często postrzegana jako narzędzie, które wraz z rozwojem zastąpi pracowników na wielu stanowiskach, szczególnie…
Polska platforma łącząca AI i automatyzację, wyróżniona w globalnym rankingu Everest Group
Polska platforma SAIO, rozwijana przez ING, po raz trzeci została ujęta w prestiżowym rankingu Everest Group “RPA Products…
Czy ChatGPT może posłużyć analizie sentymentu rozmów z CC?
Sztuczna inteligencja (AI) zyskuje na znaczeniu w różnych dziedzinach, w tym w analizie sentymentu w centrach obsługi klienta.…
AI na infolinii PKO BP: 50 milionów rozmów z klientami
PKO Bank Polski, największy bank w Polsce, z sukcesem wprowadza sztuczną inteligencję (AI) do swojej codziennej działalności, a…
Polacy otwarci na urzędników-boty: AI w administracji szansą na usprawnienia
Sztuczna inteligencja zyskuje coraz większą akceptację wśród Polaków, szczególnie w kontekście jej zastosowania w administracji publicznej. Jak wynika…
AI Asystent Nest Banku z nowymi funkcjami
Nest Bank wprowadza kolejne innowacyjne funkcje w swoim AI Asystencie, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki klienci zarządzają…
Pracownicy biurowi marnują czas na kopiowanie – firmy szukają ratunku w automatyzacji
Badania przeprowadzone w Unii Europejskiej przez firmę ProcessMaker pokazują, że przeciętny pracownik biurowy wykonuje ponad 52 000 operacji…
Polacy chętnie oddadzą obowiązki domowe w ręce sztucznej inteligencji
Z najnowszego badania „AI w urządzeniach AGD”, przeprowadzonego przez Zymetrię na zlecenie firmy Samsung, wynika, że aż 59%…
Wykorzystujesz AI? A czy Twoi klienci o tym wiedzą?
Wprowadzenie obowiązku informowania użytkowników o wykorzystaniu systemów sztucznej inteligencji (AI) w procesach obsługi klienta, jak określono w art.…
Czy AI w contact center to zawsze tylko finansowe korzyści z wdrożenia?
Dzisiaj contact center stają przed koniecznością dostosowania się do rosnących oczekiwań klientów oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Wdrażanie sztucznej…
Vee Desk od przyszłego tygodnia w sprzedaży w iDream
Vee S.A. i Eurotel S.A. w strategicznej współpracy – vouchery AI o wartości 2 mln zł dla klientów iDream.
AI wzbogaca, a nie zastępuje ludzkie kompetencje
Wyobraź sobie idealną obsługę klienta – taką, gdzie pomoc przychodzi, zanim zdążysz o nią poprosić. Problemy rozwiązywane są,…
Start-up-owy jednorożec ElevenLabs inwestuje w Polsce
ElevenLabs, jeden z czołowych światowych start-upów w dziedzinie sztucznej inteligencji, ogłosił otwarcie swojego biura w Warszawie oraz ambitne…
Binance wykorzysta AI od AWS aby poprawić doświadczenia klientów
Binance rozpoczął korzystanie z rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) dostępnych w Amazon Web Services (AWS). Celem jest poprawa doświadczeń…
Vee rozwija działalność telekomunikacyjną
Vee S.A., spółka technologiczna dostarczająca rozwiązania z zakresu konwersacyjnej AI, ogłosiła kolejny ważny krok na drodze do realizacji…
Trudności i wyzwania z wdrożeniem GenAI?
Po ponad półtora roku od głośnej premiery ChatGPT oraz rosnącej oferty produktów opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (Gen…
Umarł król, niech żyje król…
Meta zaprezentowała swój najnowszy model sztucznej inteligencji, LLaMA 3.1, który zdobywa uznanie za przewyższanie rywali, w tym OpenAI,…
Salesforce podnosi rękawicę w walce o prym na rynku chatbotów
Salesforce wprowadza w pełni autonomiczne rozwiązanie z zakresu chatbotów wspieranych AI. Ich cel to eliminacja dostępnych na rynku…
UODO zabiera głos w sprawie wdrożenia AI Act
W związku z wdrażaniem przepisów Aktu w sprawie sztucznej inteligencji (AI Act) do polskiego porządku prawnego, konieczne będzie…
Generatywna AI przez cały lejek zakupowy
Zaawansowane technologie mają coraz większy wpływ na sposób, w jaki firmy prowadzą swoje działania. Jednym z najbardziej obiecujących…
UiPath uruchamia Automation Cloud na Microsoft Azure
Firma UiPath, dostawca oprogramowania do automatyzacji i sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw, ogłosiła dzisiaj ogólną dostępność UiPath Automation Cloud™ na platformie Microsoft Azure w Wielkiej Brytanii.
Ukraina staje się potęgą AI w Europie Środkowo-Wschodniej
Ukraina staje się powoli liderem w dziedzinie sztucznej inteligencji (AI) w Europie Środkowo-Wschodniej, zajmując drugie miejsce pod względem liczby firm działających w tej branży.
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sektor faktoringu
Sztuczna inteligencja (AI) to dziedzina informatyki, która rozwija systemy przetwarzania danych oraz wykonywania zadań wymagających inteligencji ludzkiej.
Czy phygital to przyszłość CX?
W erze cyfryzacji, gdzie granice między światem fizycznym a wirtualnym zacierają się coraz bardziej, pojawia się nowy termin: phygital. Jest to połączenie fizycznych i cyfrowych elementów w celu stworzenia bardziej zintegrowanego i angażującego doświadczenia dla klientów (Customer Experience, CX).
Asseco Poland pracuje nad 7-8 projektami AI
Asseco Poland prowadzi obecnie 7-8 projektów związanych z wykorzystaniem modeli LLM (Large Language Models) i RAG (Retrieval-Augmented Generation).…
Rozwój AI: Szansa czy zagrożenie dla sektora usług biznesowych?
W ciągu ostatnich dwóch dekad Polska stała się jednym z kluczowych graczy w branży nowoczesnych usług biznesowych. Kraj…
Branża cyfrowa proponuje nową strategię rozwoju sztucznej inteligencji w Polsce
W czwartek, 6 czerwca, podczas konferencji #AIChallenger Forum w Katowicach, Związek Cyfrowa Polska wraz z konsorcjum CyberScience przedstawił nowe rekomendacje dotyczące strategii rozwoju sztucznej inteligencji (AI) w Polsce.
Microsoft wprowadza swoje rozwiązania AI do centrów obsługi klienta
Microsoft ogłosił w miniony wtorek (4.06), że wprowadzi nowe narzędzia sztucznej inteligencji do centrów obsługi klienta. Microsoft, który wspiera twórcę ChatGPT, firmę OpenAI, wdraża technologię AI w różnych dziedzinach świata biznesu, nazywając ją technologią Copilot, zdolną do podsumowywania e-maili i tworzenia slajdów PowerPoint jako część pakietu oprogramowania Office.
Chatbot vs. voicebot: co sprawdzi się lepiej?
Wybór pomiędzy chatbotem a voicebotem w firmie zależy od wielu czynników, takich jak branża, preferencje klientów, rodzaj oferowanych usług oraz oczekiwania co do interakcji.
PwC zakupiło 100 tys. licencji ChatGPT Enterprise od OpenAI
29 maja br. PwC, jedna z największych firm rachunkowych i doradczych na świecie, ogłosiła podpisanie umowy z OpenAI na zakup ponad 100,000 licencji na ChatGPT Enterprise.
Czy AI zastąpi menedżerów? Rewolucja w zarządzaniu coraz bliżej
Osoby pracujące na stanowiskach kierowniczych przewidują, że generatywna sztuczna inteligencja ułatwi wykonywanie około jednej trzeciej (32%) podstawowych zadań w ciągu najbliższego roku.
Co daje czatbot na stronie www?
Wdrożenie generatywnej AI w formie czatbota na stronie internetowej może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, zwiększając zarówno…
Jak chatboty i asystenci wirtualni zmieniają obsługę klienta?
W dzisiejszym świecie technologia odgrywa kluczową rolę w każdej dziedzinie życia, a obsługa klienta nie jest wyjątkiem. Chatboty…
Startuje “Szkoła Innowacji” dla liderów wykorzystania AI w biznesie
W ramach drugiej edycji programu edukacyjnego „Szkoła Innowacji” Avanade, wiodącego dostawcy rozwiązań Microsoft, liderzy biznesu z różnych branż…
11% firm regularnie wykorzystuje AI do poprawy CX
W najnowszym raporcie “Unlocking the Potential of Artificial Intelligence in Digital Customer Experience: Insights and Trends from Organizational…
Sieci handlowe mogą zwiększać przychody nawet o 10% dzięki AI
Sieci handlowe mają szansę zwiększyć swoje przychody nawet o 10% dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI).
Pracownicy coraz bardziej ufają AI, ale jest jedno ale…
Najnowsze badania Salesforce pokazują, że aż 77% pracowników na całym świecie jest gotowych zaufać sztucznej inteligencji (AI). Badanie…
Anthropic Prezentuje Claude 3.5 Sonnet – konkurencję dla ChatGPT 4.o
Startup Anthropic, wspierany przez Google, ogłosił premierę swojego najnowszego modelu sztucznej inteligencji – Claude 3.5 Sonnet.
Deloitte: GenAI już w 1/6 Call Center na świecie
Już co szóste Call i Contact Center na świecie wdrożyło rozwiązania GenAI, a ich wpływ na wydajność pracy,…
McDonald’s rezygnuje z robotów AI po licznych skargach klientów
McDonald’s w USA zdecydował się wycofać technologię automatycznego przyjmowania zamówień opartą na sztucznej inteligencji, po tym jak spotkała…
Vee ze znacznym wzrostem ruchu
Według najnowszych danych, Spółka Vee osiągnęła w maju 2024 r. imponujące wyniki operacyjne. Liczba spraw obsłużonych przez Vee…
Amerykańskie RG&E wprowadza asystenta AI, bo klienci zaczęli narzekać na obsługę
Amerykańska spółka Rochester Gas and Electric (RG&E) podjęła zdecydowane kroki w celu poprawy komunikacji z klientami. Firma zatrudniła…
Vee z kolejnymi wzrostami
Spółka Vee opublikowała raport bieżący za kwiecień 2024 r., który pokazuje znaczący wzrost liczby spraw obsłużonych na rzecz klientów biznesowych oraz wzrost wskaźnika MPC (Minutes of Processed Conversations).
AI może kłamać – odpowiedzialność spocznie na przedsiębiorcy
Polskie firmy coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję (AI) w codziennej pracy, zwłaszcza w obsłudze klienta.
KODA.ai wprowadza nowy system automatyzacji zgłoszeń oparty na Generative AI
Firma KODA.ai, znana z wdrażania zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla obsługi klienta, ogłosiła wprowadzenie nowego systemu do automatyzacji zgłoszeń.
Samorządy chcą automatyzacji. Ale nie wiedzą, czy mogą…
Wraz z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji (SI) i robotyzacji procesów biznesowych (RPA), sektory publiczne i samorządowe stoją przed nową falą technologicznej transformacji.
Reddit podpisuje umowę z OpenAI: ChatGPT będzie korzystał z treści portalu
W czwartek po zakończeniu notowań giełdowych Reddit ogłosił zawarcie umowy z OpenAI, start-upem odpowiedzialnym za popularnego chatbota ChatGPT.
Snowflake na zakupach – chce za Reka AI dać 1 mld USD
Snowflake Inc., firma specjalizująca się w rozwiązaniach do zarządzania i analizy danych w chmurze, prowadzi rozmowy na temat przejęcia startupu Reka AI za kwotę przekraczającą 1 miliard dolarów.
Sztuczna inteligencja w walce z mową nienawiści
W dzisiejszym cyfrowym świecie każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, ale nikt nie ma prawa do szerzenia nienawiści. Zaawansowane technologie, farmy trolli i fałszywe profile, rozprzestrzeniają się po Europie z niepokojącą prędkością.
AI zmienia wygląd sklepowych półek
Sztuczna inteligencja (AI) od lat rewolucjonizuje różne branże, w tym IT czy grafikę. Obecnie wkracza także do świata sprzedaży offline, wpływając na wygląd sklepowych półek.
Są wyniki prekonsultacji w sprawie wdrożenia Aktu o Sztucznej Inteligencji
Akt o Sztucznej Inteligencji, pierwsze na świecie kompleksowe prawo regulujące rozwój i stosowanie AI, jest w fazie implementacji w Polsce. Ministerstwo Cyfryzacji zakończyło prekonsultacje, w których wzięło udział 50 podmiotów.
Halucynacje AI w działach obsługi klienta
W erze dominacji technologii sztucznej inteligencji (AI) w wielu sektorach biznesowych, kluczowe staje się zrozumienie i adresowanie potencjalnych ryzyk związanych z jej stosowaniem.
Raport: Optymizm wobec generatywnej sztucznej inteligencji wśród pracowników
Najnowszy raport Avanade dotyczący gotowości organizacji do adopcji generatywnej sztucznej inteligencji (Gen AI) przynosi optymistyczne wnioski. Zgodnie z “Generative AI Organizational Readiness Report”, aż 97% ankietowanych pracowników korzysta z AI przynajmniej raz w tygodniu, głównie w celu automatyzacji rutynowych zadań.
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić.
Jeszcze w tej dekadzie AI wytnie 83 mln miejsc pracy
Według Adecco w ciągu najbliższych 5 lat rynek pracy zmieni się diametralnie. Znikną bowiem 83 miliony pozycji, a…
Start-up Lamini tworzy platformę AI dla firm
Start-up z siedzibą w Palo Alro buduje nową platformę mającą ułatwić przedsiębiorstwom wdrażanie GenAI. Firma zebrała już 25 milionów dolarów m.in. od takich inwestorów jak: Dropbox i Figma
AI Chamber (Izba AI) już działa
AI Chamber (Izba AI) to nowo powstała instytucja zrzeszająca już kilkadziesiąt startupów, firm, organizacji i NGO AI w…
Bielik – cudze chwalicie, swego nie znacie
Niedawno opublikowano najnowszą odsłonę Bielika – czyli polskiego modelu AI z rodziny LLM. Sprawdźmy jak sobie radzi na tle konkurencji.
AI wykorzystuje nie tylko ogromne zasoby danych
Przyjęło się, że nowoczesne technologie są eco-friendy i pomagają w transformacji energetycznej. W przypadku AI nic bardziej mylnego.
Phi-3-mini od Microsoftu ułatwi pracę MSP
Microsoft ogłosił, że wprowadza na rynek AI z grupy SML – small language model, która ma pomóc firmom z ograniczonymi możliwościami.
Pozostałe newsy
Zepsute jabłka w zespole
Toksyczny konsultant potrafi w kilka dni przekreślić miesiące budowania kultury i wyników. Jak więc wyłapać pierwsze fałszywe nuty, zanim przerodzą się w kakofonię rezygnacji?
Nadchodzi era autonomicznej AI w obsłudze klienta. Jak się na nią przygotować?
Autonomiczna AI zmienia sposób, w jaki firmy podchodzą do obsługi klienta – od reaktywnych botów przechodzimy do systemów zdolnych do samodzielnego działania, uczenia się i podejmowania decyzji. To przełom, który redefiniuje rolę technologii w relacjach z klientami i zarządzaniu procesami CX.
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty i porównują ceny
Zakupy z drugiej ręki, porównywarki cenowe oraz funkcjonalne narzędzia bankowe wspierające zarządzanie domowym budżetem – to filary świadomego…
Daniel Stańczuk dołączył do Voice Contact Center
Nowe kierownictwo w łódzkim oddziale VCC. Daniel Stańczuk obejmuje stanowisko Dyrektora Centrum Operacyjnego. VCC ogłosiło, że Daniel Stańczuk…
Dlaczego sam NPS nie wystarczy?
Net Promoter Score (NPS) to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych w ocenie doświadczeń klientów. Jedno, proste pytanie: „Na…
Bank Pekao chce nowych klientów i poprawy wskaźników NPS
Bank Pekao zaprezentował nową strategię rozwoju na lata 2025–2027 pod hasłem „Sięgamy ponad horyzont”. Wśród głównych celów znalazło…
Tylko nieliczni z administracji korzystają na co dzień z danych, które ułatwiają zarządzanie i obsługę obywateli
Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego faktycznie korzysta z danych do podejmowania codziennych decyzji. Takie…
Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
Nowoczesne technologie są katalizatorem wszelkich zmian, także w zakresie deregulacji. Coraz więcej państw, korzystając z dostępności innowacyjnych rozwiązań,…
Technologia a system kaucyjny. Polacy otwarci na innowacje, ale potrzebują edukacji
Ponad 60% Polaków deklaruje chęć korzystania z aplikacji mobilnych i innych technologii wspierających system kaucyjny – wynika z…
Polska AI wspiera placówki medyczne
Wciąż niewiele polskich firm w pełni wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji – wynika z badania „Ocena dojrzałości polskich firm…