Microsoft wprowadza swoje rozwiązania AI do centrów obsługi klienta

Microsoft ogłosił w miniony wtorek (4.06), że wprowadzi nowe narzędzia sztucznej inteligencji do centrów obsługi klienta. Microsoft, który wspiera twórcę ChatGPT, firmę OpenAI, wdraża technologię AI w różnych dziedzinach świata biznesu, nazywając ją technologią Copilot, zdolną do podsumowywania e-maili i tworzenia slajdów PowerPoint jako część pakietu oprogramowania Office.

AI, hiperpersonalizacja i ESG, czyli jak rozwijać Customer Experience?

90 proc. klientów jest skłonnych zrezygnować z usługi, jeśli mają negatywne doświadczenia z korzystania z niej. Aby tego uniknąć, branża e-commerce w swojej strategii biznesowej stara się uwzględniać podejście Customer Experience. Na czym e-sklepy powinny się skupić w 2024 r. aby zapewnić jak najbardziej pozytywne doświadczenia klientów w procesie zakupowym?

Liczba botów internetowych szybko rośnie. Już co trzeci z nich jest złośliwy

Według opublikowanego w 2023 roku przez firmę Imperva raportu Bad Bot prawie połowa całego ruchu internetowego jest generowana przez boty – oprogramowanie służące do automatyzacji zadań. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie w wielu obszarach, w tym także w cyberprzestępczości. Około jedna trzecia botów stanowi zagrożenie dla użytkowników sieci i ich urządzeń.

GenAI rewolucjonizuje komunikację

W najnowszej analizie przedstawionej przez Juniper Research, eksperci rynku technologicznego przewidują niebywały wzrost inwestycji w generatywną sztuczną inteligencję (GenAI) wykorzystywaną w systemach mobile messaging. Oczekuje się, że wydatki przedsiębiorstw na tę technologię wzrosną aż o 1250% w ciągu najbliższych czterech lat, osiągając kwotę 830 milionów dolarów w 2024 roku.

Coraz częściej korzystamy z AI w pracy

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wykorzystanie narzędzi AI w miejscu pracy wzrosło w ostatnim kwartale aż o 24%. Badanie pokazuje też średni czas, jaki pracownicy biurowi spędzają na żmudnych i rutynowych zadaniach o niskiej wartości biznesowej.

Akcje Teleperformance pikują po komunikacie Klarny o wirtualnych konsultantach

W środę akcje francuskiej firmy Teleperformance zanotowały znaczący spadek. Inwestorów zaniepokoiło oświadczenie szwedzkiego fintechu Klarna, informujące, że sztuczna inteligencja obsługująca klientów wykonuje pracę, którą dotychczas zajmowało 700 konsultantów. Zastosowanie AI w obsłudze klienta pozwoliło Klarnie przeprowadzić już 2,3 mln rozmów z użytkownikami, stanowiących dwie trzecie wszystkich interakcji w tym obszarze.

USA i Chiny idą w inną stronę ze swoimi regulacjami dotyczącymi AI niż UE

AI Act, czyli unijny akt o sztucznej inteligencji, ma w założeniu zmienić cyfrowy krajobraz Europy, kategoryzując narzędzia SI według poziomów ryzyka oraz nakładając nowe obowiązki na rządy i firmy. Eksperci zwracają jednak uwagę, że akt odnosi się w swoim zasięgu tylko do poszczególnych, krytycznych obszarów związanych z funkcjonowaniem SI.

Google przeznaczy 25 mln Euro na naukę AI w Europie

Google zobowiązało się przeznaczyć 25 milionów euro (około 26,98 miliona dolarów) na wsparcie mieszkańców Europy w nauce korzystania ze sztucznej inteligencji (AI). Ogłoszenie to padło dzisiaj (12.02.2024), kiedy to technologiczny gigant uruchomił aplikacje dla przedsiębiorstw społecznych oraz organizacji non-profit, które mogą pomóc dotrzeć do osób najbardziej potrzebujących szkolenia z zakresu AI.

Pozostałe newsy