Pierwsze doświadczenie ze sztuczną inteligencją najważniejsze

Najnowsze raporty pokazują, że sztuczna inteligencja, która święci triumfy za granicą, jest obiektem zainteresowań również polskiego biznesu.

Sztuczna inteligencja jest priorytetem wśród zachodnich korporacji. Obecnie ciężko znaleźć jakąkolwiek liczącą się na rynku firmę, która nie podąża za wyznaczonym trendem. Również polskie przedsiębiorstwa, które nie chcą pozostać w tyle, we wprowadzaniu powiewu nowej technologii – coraz częściej się na to decydują.

Szczególną rolę AI odgrywa dla klienta w obszarze Customer Experience[1] i Call Center[2]. Dla przykładu badanie EY z końca ubiegłego roku pokazuje, że rodzime organizacje najczęściej korzystają z nich w obszarze obsługi klienta (50%) i sprzedaży (40%). Twórcy raportu twierdzą jednak, że rozłożenie zainteresowania wokół AI jest nierównomierne w zależności od branży. Co ciekawe większość, która wykorzystuje już te technologię, traktuje ją jako priorytet. Największym problemem jest ten pierwszy krok. W Polsce dalej jest bardzo mały odsetek przedsiębiorstw, które już korzystają z takich rozwiązań.

Dlatego najnowsze dane z przeprowadzonego badania na zlecenie EY Polska wskazują, że wdrożenie sztucznej inteligencji zakończone sukcesem zmienia nastawienie firm do tej technologii. Organizacje, które przeszły ten proces, traktują AI jako priorytet i planują kolejne inwestycje na ten cel – w sumie zadeklarowało tak 89 proc. ankietowanych. Na pytania odpowiadały duże i średnie przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej, handlowej i usługowej.

Dlaczego jesteśmy w tej kwestii powściągliwi?

Należy się zastanowić dlaczego jeszcze tak wiele firm nie decyduje się na pierwszy krok. Sztuczna inteligencja niewątpliwie wciąż pozostawia za sobą mnóstwo pytań. Inwestycje w nowy obszar z reguły są dość ryzykowne i ciągną za sobą mnóstwo konsekwencji. Można postawić hipotezę, że nasi przedsiębiorcy czekają, aż te rozwiązania sprawdzą się na zachodzie.

Największą zachęta wydaje się być możliwość zbudowania przewagi konkurencyjnej i cięcia kosztów w przyszłości. Sztuczna Inteligencja pozwala usprawniać procesy obsługi klienta. Może ona wykonywać proste czynności i eliminować potencjalne błędy ludzkie. Pracownicy mogą zaś skupić się na bardziej kreatywnych aspektach swojej pracy.

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku…
2. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *