Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

lead

jednostka lub firma, która jest potencjalnie zainteresowana danym produktem bądź usługą. W marketingu internetowym leadem sprzedażowym staje się osoba, która pozostawiła na stronie internetowej danej firmy swoje dane kontaktowe lub z którą firma skontaktowała się w dowolny inny sposób. Dlatego bardzo często wysiłki marketerów zmierzają do zachęcenia konsumenta do odwiedzenia odpowiedniej strony docelowej (poprzez reklamy, promocję w mediach społecznościowych, emailing lub inne działania marketingowe), a następnie do skłonienia konkretnej osoby, firmy lub instytucji do udostępnienia swoich danych lub innych wartościowych informacji na swój temat. Pozyskiwanie danych zazwyczaj odbywa się poprzez dobrowolne wypełnienie formularza kontaktowego. W zamian użytkownik otrzymuje dostęp do darmowych, interesujących go materiałów, takich jak e-booki, webinaria czy demo produktu, opracowanych przez firmę. Leady sprzedażowe, można również pozyskiwać od wyspecjalizowanych firm, które zbierają na rynku zapytania ofertowe od podmiotów szukających konkretnych produktów lub usług, a następnie po ich weryfikacji i klasyfikacji odsprzedają zainteresowanym firmom[4]. W tym przypadku potencjalny klient wysyła sygnał, że jest zainteresowany ofertami w ściśle sprecyzowanym obszarze i określonym czasie. Informacje dotyczące poszczególnych leadów (zazwyczaj zbierane i przetwarzane z wykorzystaniem specjalnych narzędzi i programów do automatyzacji marketingu), pozwalają na określenie na jakim etapie lejka marketingowego znajduje się dany lead sprzedażowy, a więc na ustalenie stopnia zainteresowania potencjalnego klienta danymi produktami lub usługami. Właściwa kwalifikacja leadów sprzedażowych (tzw. lead scoring) na podstawie ich zainteresowań, zachowania na stronie internetowej, gotowości zakupowej, czynników demograficznych itp., stanowi ważny element procesu sprzedaży, ponieważ umożliwia dopasowanie i skierowanie odpowiedniej oferty do ściśle sprecyzowanych grup odbiorców, przygotowując ich w ten sposób do dokonania zakupu (tzw. lead nurturing) i zwiększając szansę na zamknięcie cyklu sprzedażowego.
Wybrana kategoria

REKRUTACJA

33 artykułów
Czytaj więcej

W jaki sposób zatrzymać rotację w contact center?

Rotacja w działach obsługi klienta utrzymuje się od lat na wysokim poziomie. W sektorze SSC/BPO wg badań Deviere w 2021 sięgnęła poziom aż 49%*. O ile sam fakt zmian kadrowych nie jest niczym złym, to o tyle wysoki poziom wymiany pracowników stanowi już poważny problem dla budżetu oraz wydajności przedsiębiorstwa. Razem z ekspertami z firmy Sales Lions analizujemy sposoby pozwalające na zmniejszenie rotacji w działach CC.
Czytaj więcej

Jak przygotować się na rekrutację w 2022 roku? 4 kroki do skutecznego zatrudnienia

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.
Czytaj więcej

5 kroków do sukcesu zdalnej rekrutacji, czyli jak przyciągać właściwych kandydatów bez dużych inwestycji finansowych i czasowych

Pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek pracy w sposób znaczący i nieodwracalny. Podczas pierwszej fali, w obliczu powszechnej dezorientacji, wydawało się, że rynek ten został wręcz zamrożony. Problemem jednak często nie był faktyczny spadek zapotrzebowania na nowych pracowników, a konieczność odnalezienia się w nowej rzeczywistości.
Czytaj więcej

Skuteczna selekcja – klucz do znalezienia najlepszego pracownika

Odpowiednie dopasowanie pracownika do stanowiska jest niezwykle istotne w każdej branży, począwszy od wyspecjalizowanych informatyków, kończąc na kreatywnych specach od angażujących haseł reklamowych. Podczas pierwszego etapu rekrutacji niezmiernie ważna jest trafna selekcja, która nie tylko oszczędza czas obu stron, ale również pozwala uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości.
Czytaj więcej

Tłum poszukujący pracowników do Twojej firmy

Crowdsourcing to pojęcie, które w świecie opartym na Internecie i gospodarce współdzielenia jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na tym właśnie fenomenie budują swoją potęgę takie platformy jak Uber czy AirBnB. Siłę internetowego tłumu wykorzystuje się dziś jednak na wielu innych obszarach. Ostatnio crowdsourcing zaistniał także w branży rekrutacji.
Czytaj więcej

Zarobki w ogłoszeniu o pracę – problem czy zbawienie dla rekrutera?

Obecnie osoby poszukujące pracy widząc to, jak wiele ogłoszeń jest publikowanych każdego dnia, mogą pozwolić sobie na pewien stopień „wybredności” i aplikować jedynie na te oferty, które szczególnie przyciągną ich uwagę. Jednym z elementów skutecznie wyróżniającym danego pracodawcę, a będącym właściwie standardem na zachodnich rynkach, jest podanie przez niego widełek płacowych. Dlaczego więc wiele polskich firm nadal wzbrania się przed tą praktyką?
Czytaj więcej

Rekrutacja w contact center – jak pozyskiwać najlepszych?

Rekrutacja w contact center to jedno z największych wyzwań dla firmy. Niż demograficzny, „rynek pracownika” oraz wkraczające na rynek pracy nowe pokolenie, dolewają „oliwy do ognia”. Dotarcie do najlepszych i najbardziej utalentowanych wymusza na firmach niestandardowe formy rekrutacji. Jak prowadzić działania rekrutacyjne, żeby zgłaszały się odpowiednie osoby? O tym w dzisiejszym artykule.
Czytaj więcej

5 miejsc, od których zaczniesz szukanie pracy w call center

Myślisz o wejściu na rynek pracy? Chcesz rozpocząć karierę w call center? A może w obsłudze klienta czujesz się jak ryba w wodzie, dlatego poszukujesz nowych perspektyw rozwoju w tej samej branży? Niezależnie od tego, na którym szczeblu kariery jesteś, powinieneś wiedzieć, gdzie czają się najciekawsze i najbardziej atrakcyjne oferty pracy.
Czytaj więcej

6 sposobów na obniżenie kosztów rekrutacji

Obecnie, kiedy stopa bezrobocia w Polsce wynosi zaledwie 5,7% (dane za wrzesień 2018), pozyskanie wykwalifikowanych pracowników staje się coraz trudniejsze, a co za tym idzie, rosną wydatki przedsiębiorstw związane z rekrutacjami. Tym bardziej warto się zastanowić, jak obniżyć koszty pozyskiwania pracowników.