Wybrana kategoria
REKRUTACJA
28 artykułow
Jak zatrzymać pracownika, czyli metoda 4P
Rekrutacja, rekrutacją…, ale konieczne jest też trzymanie w ryzach retencji. Przyjmuje się, że w branży obsługi klienta ta jest wysoka i wynosi około 30%. To duże wyzwanie. Tak bardzo duże, że na ten temat powstało wiele teorii, książek i nieprzespanych nocy.
28 lutego 2021
Jak planować budżet rekrutacyjny? 5 zasad, o których warto pamiętać
Październik to dla większości firm ostatni dzwonek na zaplanowanie budżetu HR na następny rok. W dobie pandemii COVID-19…
21 października 2020
Jak planować budżet rekrutacyjny w czasie spowolnienia gospodarczego
Celem ochrony swoich wyników finansowych, w okresie spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią SARS-CoV-2, zdecydowana większość firm ogranicza koszty związane…
7 października 2020
Rekrutacja online – jakie metody zyskają na znaczeniu?
19 mln Polaków korzysta z mediów społecznościowych, a ogłoszenia video z ofertą pracy są o 230% częściej otwierane…
7 kwietnia 2020
Rekrutacja online. Jak działać w obliczu koronawirusa
Epidemia koronawirusa w Polsce to wyzwanie dla rekruterów i kandydatów. Pod znakiem zapytania stanęły m.in. planowane rozmowy kwalifikacyjne…
24 marca 2020
Jak działa leasing pracowniczy?
Leasing pracowniczy to bardzo proste rozwiązanie pozwalające uniknąć problemów mogących wyniknąć z przejściowego zastoju w firmie. Dość często…
22 października 2019
Jak rekrutować pracowników tymczasowych, by znaleźć tych najlepszych?
Osoby ceniące sobie mobilność i szybki dopływ gotówki bez długotrwałych zobowiązań chętnie korzystają z możliwości pracy tymczasowej. Do…
9 września 2019
Skuteczna selekcja – klucz do znalezienia najlepszego pracownika
Odpowiednie dopasowanie pracownika do stanowiska jest niezwykle istotne w każdej branży, począwszy od wyspecjalizowanych informatyków, kończąc na kreatywnych specach od angażujących haseł reklamowych. Podczas pierwszego etapu rekrutacji niezmiernie ważna jest trafna selekcja, która nie tylko oszczędza czas obu stron, ale również pozwala uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości.
26 lipca 2019
Tłum poszukujący pracowników do Twojej firmy
Crowdsourcing to pojęcie, które w świecie opartym na Internecie i gospodarce współdzielenia jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na tym właśnie fenomenie budują swoją potęgę takie platformy jak Uber czy AirBnB. Siłę internetowego tłumu wykorzystuje się dziś jednak na wielu innych obszarach. Ostatnio crowdsourcing zaistniał także w branży rekrutacji.
27 czerwca 2019
Zarobki w ogłoszeniu o pracę – problem czy zbawienie dla rekrutera?
Obecnie osoby poszukujące pracy widząc to, jak wiele ogłoszeń jest publikowanych każdego dnia, mogą pozwolić sobie na pewien stopień „wybredności” i aplikować jedynie na te oferty, które szczególnie przyciągną ich uwagę. Jednym z elementów skutecznie wyróżniającym danego pracodawcę, a będącym właściwie standardem na zachodnich rynkach, jest podanie przez niego widełek płacowych. Dlaczego więc wiele polskich firm nadal wzbrania się przed tą praktyką?
27 czerwca 2019
Na co kandydaci zwracają uwagę przy wyborze pracodawcy?
Nowy rok, nowy ja – to stwierdzenie modne na początku każdego roku. Jedni zdecydują się na zmiany w życiu osobistym, inni postanowią zmienić coś w swoim życiu zawodowym. Co może nas zachęcić do zmiany pracy?
4 stycznia 2019
Rekrutacja w contact center – jak pozyskiwać najlepszych?
Rekrutacja w contact center to jedno z największych wyzwań dla firmy. Niż demograficzny, „rynek pracownika” oraz wkraczające na rynek pracy nowe pokolenie, dolewają „oliwy do ognia”. Dotarcie do najlepszych i najbardziej utalentowanych wymusza na firmach niestandardowe formy rekrutacji. Jak prowadzić działania rekrutacyjne, żeby zgłaszały się odpowiednie osoby? O tym w dzisiejszym artykule.
29 grudnia 2018
7 porad, jak napisać ogłoszenie o pracę w call center
Call center bezustannie poszukuje talentów. Docieranie do prawdziwych gwiazd obsługi klienta to spore wyzwanie dla działów HR. Od czego zacząć pozyskiwanie zmotywowanych i kreatywnych kandydatów? Najlepiej od ogłoszenia o pracę.
25 grudnia 2018
5 miejsc, od których zaczniesz szukanie pracy w call center
Myślisz o wejściu na rynek pracy? Chcesz rozpocząć karierę w call center? A może w obsłudze klienta czujesz się jak ryba w wodzie, dlatego poszukujesz nowych perspektyw rozwoju w tej samej branży? Niezależnie od tego, na którym szczeblu kariery jesteś, powinieneś wiedzieć, gdzie czają się najciekawsze i najbardziej atrakcyjne oferty pracy.
24 grudnia 2018
6 sposobów na obniżenie kosztów rekrutacji
Obecnie, kiedy stopa bezrobocia w Polsce wynosi zaledwie 5,7% (dane za wrzesień 2018), pozyskanie wykwalifikowanych pracowników staje się coraz trudniejsze, a co za tym idzie, rosną wydatki przedsiębiorstw związane z rekrutacjami. Tym bardziej warto się zastanowić, jak obniżyć koszty pozyskiwania pracowników.
30 października 2018
90% kandydatów chce informacji o zarobkach w ogłoszeniach
Jednym z pytań, które podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawia kandydatom wiele trudności jest pytanie o oczekiwania finansowe. Rekruterzy z firmy doradztwa personalnego PEOPLE w wielu przypadkach rekomendują kandydatom wskazywanie widełek płacowych, których rozpiętość sięga ok. 15-20%. Z analizy People wynika, że tylko około 10% firm na polskim rynku publikuje informacje o proponowanej wysokości pensji, przy czym około 90% kandydatów wolałoby, by wynagrodzenia w ogłoszeniach o prace były jawne.
18 września 2018
Jakie jest drugie dno pytań rekrutera?
Legendy na temat rozmów kwalifikacyjnych krążą zarówno wśród kandydatów, jak i rekruterów, a w sieci nie brakuje porad…
18 września 2018
6 innowacyjnych metod rekrutacji w call center
Czy Twoja organizacja pragnie zrzeszać największe talenty? Czy trafiające do Ciebie CV nie zawsze spełniają Twoje oczekiwania? A może obawiasz się, że przestałeś być atrakcyjnym pracodawcą w oczach kandydatów? Być może Twoje call center korzysta z przestarzałych metod rekrutacji. Aby przerwać złą passę, skorzystaj z jednej z poniższych recept.
17 września 2018
Jakie ogłoszenie o pracę przyciągnie uwagę wymagającego kandydata?
Czasy, w których to kandydaci zabiegali o uwagę pracodawców minęły, a stosowane dotąd metody rekrutacji zaczynają zawodzić. Szczególnie w przypadku najbardziej pożądanych kandydatów z branży IT, inżynierii i przemysłu czy centrów usług wspólnych w tym działów call center i contact center. Video ogłoszenia o pracę, atrakcyjne metody rekrutacji takie jak grywalizacja czy escape room coraz częściej pojawiają się w przeprowadzanych przez firmy procesach. Nadal jednak to ogłoszenie o pracę jest dominującą formą pozyskiwania kandydatów. Czym warto zachęcić potencjalnego pracownika?
26 sierpnia 2018
Tylko co 11 kandydat jest zadowolony z procesu rekrutacji
Dziś w rekrutacji nie ma miejsca na błędy. Jednak tylko 11 proc. kandydatów, którzy uczestniczyli w ciągu ostatniego roku w procesach rekrutacyjnych oceniło je jako prowadzone nienagannie. Najczęściej rozczarowanie specjalistów i menedżerów budzi długi czas oczekiwania na decyzję pracodawcy – z tym problemem spotkał się co drugi kandydat badany w raporcie Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”.
13 sierpnia 2018