Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.
Wybrana kategoria

REKRUTACJA

28 artykułow
więcej

Skuteczna selekcja – klucz do znalezienia najlepszego pracownika

Odpowiednie dopasowanie pracownika do stanowiska jest niezwykle istotne w każdej branży, począwszy od wyspecjalizowanych informatyków, kończąc na kreatywnych specach od angażujących haseł reklamowych. Podczas pierwszego etapu rekrutacji niezmiernie ważna jest trafna selekcja, która nie tylko oszczędza czas obu stron, ale również pozwala uniknąć niepotrzebnych kłopotów w przyszłości.
więcej

Tłum poszukujący pracowników do Twojej firmy

Crowdsourcing to pojęcie, które w świecie opartym na Internecie i gospodarce współdzielenia jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na tym właśnie fenomenie budują swoją potęgę takie platformy jak Uber czy AirBnB. Siłę internetowego tłumu wykorzystuje się dziś jednak na wielu innych obszarach. Ostatnio crowdsourcing zaistniał także w branży rekrutacji.
więcej

Zarobki w ogłoszeniu o pracę – problem czy zbawienie dla rekrutera?

Obecnie osoby poszukujące pracy widząc to, jak wiele ogłoszeń jest publikowanych każdego dnia, mogą pozwolić sobie na pewien stopień „wybredności” i aplikować jedynie na te oferty, które szczególnie przyciągną ich uwagę. Jednym z elementów skutecznie wyróżniającym danego pracodawcę, a będącym właściwie standardem na zachodnich rynkach, jest podanie przez niego widełek płacowych. Dlaczego więc wiele polskich firm nadal wzbrania się przed tą praktyką?
więcej

Rekrutacja w contact center – jak pozyskiwać najlepszych?

Rekrutacja w contact center to jedno z największych wyzwań dla firmy. Niż demograficzny, „rynek pracownika” oraz wkraczające na rynek pracy nowe pokolenie, dolewają „oliwy do ognia”. Dotarcie do najlepszych i najbardziej utalentowanych wymusza na firmach niestandardowe formy rekrutacji. Jak prowadzić działania rekrutacyjne, żeby zgłaszały się odpowiednie osoby? O tym w dzisiejszym artykule.
więcej

5 miejsc, od których zaczniesz szukanie pracy w call center

Myślisz o wejściu na rynek pracy? Chcesz rozpocząć karierę w call center? A może w obsłudze klienta czujesz się jak ryba w wodzie, dlatego poszukujesz nowych perspektyw rozwoju w tej samej branży? Niezależnie od tego, na którym szczeblu kariery jesteś, powinieneś wiedzieć, gdzie czają się najciekawsze i najbardziej atrakcyjne oferty pracy.
więcej

6 sposobów na obniżenie kosztów rekrutacji

Obecnie, kiedy stopa bezrobocia w Polsce wynosi zaledwie 5,7% (dane za wrzesień 2018), pozyskanie wykwalifikowanych pracowników staje się coraz trudniejsze, a co za tym idzie, rosną wydatki przedsiębiorstw związane z rekrutacjami. Tym bardziej warto się zastanowić, jak obniżyć koszty pozyskiwania pracowników.
więcej

90% kandydatów chce informacji o zarobkach w ogłoszeniach

Jednym z pytań, które podczas rozmowy kwalifikacyjnej sprawia kandydatom wiele trudności jest pytanie o oczekiwania finansowe. Rekruterzy z firmy doradztwa personalnego PEOPLE w wielu przypadkach rekomendują kandydatom wskazywanie widełek płacowych, których rozpiętość sięga ok. 15-20%. Z analizy People wynika, że tylko około 10% firm na polskim rynku publikuje informacje o proponowanej wysokości pensji, przy czym około 90% kandydatów wolałoby, by wynagrodzenia w ogłoszeniach o prace były jawne.
więcej

6 innowacyjnych metod rekrutacji w call center

Czy Twoja organizacja pragnie zrzeszać największe talenty? Czy trafiające do Ciebie CV nie zawsze spełniają Twoje oczekiwania? A może obawiasz się, że przestałeś być atrakcyjnym pracodawcą w oczach kandydatów? Być może Twoje call center korzysta z przestarzałych metod rekrutacji. Aby przerwać złą passę, skorzystaj z jednej z poniższych recept.
więcej

Jakie ogłoszenie o pracę przyciągnie uwagę wymagającego kandydata?

Czasy, w których to kandydaci zabiegali o uwagę pracodawców minęły, a stosowane dotąd metody rekrutacji zaczynają zawodzić. Szczególnie w przypadku najbardziej pożądanych kandydatów z branży IT, inżynierii i przemysłu czy centrów usług wspólnych w tym działów call center i contact center. Video ogłoszenia o pracę, atrakcyjne metody rekrutacji takie jak grywalizacja czy escape room coraz częściej pojawiają się w przeprowadzanych przez firmy procesach. Nadal jednak to ogłoszenie o pracę jest dominującą formą pozyskiwania kandydatów. Czym warto zachęcić potencjalnego pracownika?
więcej

Tylko co 11 kandydat jest zadowolony z procesu rekrutacji

Dziś w rekrutacji nie ma miejsca na błędy. Jednak tylko 11 proc. kandydatów, którzy uczestniczyli w ciągu ostatniego roku w procesach rekrutacyjnych oceniło je jako prowadzone nienagannie. Najczęściej rozczarowanie specjalistów i menedżerów budzi długi czas oczekiwania na decyzję pracodawcy – z tym problemem spotkał się co drugi kandydat badany w raporcie Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów”.