Posłuchaj podcastu "Rzecz o kliencie"
Odcinek 32:
Jak technologie zmieniają branżę obsługi klienta?
Gość: Kamil Paduch
Gościem kolejnego odcinka podcastu "Rzecz o kliencie" jest Kamil Paduch, dyrektor ds. sprzedaży w Tide Software.
Odcinek 31:
Projekty w praktyce: od pomysłu do realizacji
Gość: Krzysztof Guzikowski i Norbert Sinkiewicz
Czy zastanawialiście się kiedyś, jak technologia przekształca tradycyjne metody pracy w zespołach projektowych? Jak narzędzia takie jak chmura czy sztuczna inteligencja wpływają na efektywność i współpracę?
Odcinek 30:
Zarządzanie projektami zaczyna się od projektowania urlopu?
Gość: Krzysztof Guzikowski i Norbert Sinkiewicz
Każdy projekt, nieważne, czy mamy do czynienia z projektem obsługowym czy sprzedażowym, antyretencyjnym czy windykacyjnym, prostym czy tez skomplikowanym zaczyna się od fazy projektowania. I chyba nikogo nie zaskoczę z twierdzeniem, że im lepiej przygotujemy się do realizacji projektu, tym lepiej dla niego samego!
Odcinek 29:
Najlepsza technologia jest nieodczuwalna przez klienta
Gość: Dawid Wójcicki
Gościem kolejnego odcinka podcastu "Rzecz o kliencie" jest Dawid Wójcicki, CEO VEE S.A., spółki, która dostarcza hosty głosowe dla działów obsługi klienta i windykacji. W rozmowie z Karolem Bancerzem, Dawid opowiada o tym jak powinna wyglądać dobra technologia wspomagająca procesy obsługi klienta.
Odcinek 28:
Technologie powinny być oceniane przez klientów, nie technologów
Gość: Dawid Wójcicki
Technologie wspierające proces obsługi klienta powinny być oceniane przez samych klientów, a nie twórców technologii. To przesłanie, które towarzyszy zespołowi kierowanemu przez Dawida Wójcickiego. Vee oceniana jest i doceniana jest przez klientów. Tak surowo, że wielu klientów nawet nie orientuje się, że rozmawia z hostem głosowym.
Odcinek 27:
Porozmawiajmy o liczbach
Gość: Anna Morawiec-Bartosik
Czy w tych wszystkich liczbowych analizach nie zapominamy przez przypadek o najważniejszym składniku każdej organizacji, czyli ludziach? Na te i wiele innych podobnych pytań spróbujemy odnaleźć dzisiaj odpowiedź. W dzisiejszym – tak się składa odcinku – podcastu Rzecz o Kliencie.
Odcinek 26:
CX jest jak gorąca czekolada
Wykorzystując metaforę gorącej czekolady, prowadzący tłumaczy, jak każdy łyk reprezentuje różne uczucia: począwszy od początkowego pieczenia, poprzez gorzkość, a kończąc na słodyczy. Podobnie, doświadczenie klienta może być różne dla różnych osób i w różnych okolicznościach. Nie można zadowolić każdego klienta w 100%, a oczekiwania i emocje obu stron są zróżnicowane.
Odcinek 25:
Technologie w służbie obsługi klienta
Gość: Waldemar Cichacz i dr hab. Mirosław Płaza
W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o wykorzystaniu zaawansowanej technologii, która potrafi doskonale zestawiać klientów i konsultantów telefonicznych, aby proces obsługi klienta osiągał nadzwyczajny poziom dopasowania (personalizacji) dzięki rozpoznaniu emocji, tworzeniu profili behawioralnych oraz zaawansowanej predykcji ruchu w contact center.
Odcinek 24:
Intencje w obsłudze klienta
Gość: Waldemar Cichacz i dr hab. Mirosław Płaza
Ostatnio rozmawialiśmy o emocjach, dzisiaj przyszedł czas na intencje. Dlaczego są one tak ważne, że poświęcamy im cały odcinek? Artur Schopenhauer w dziele „O podstawie moralności pisał: „Tylko intencja rozstrzyga o wartości moralnej danego czynu.” A więc możemy przyjąć, że intencje to miara tego, co naprawdę ma w zamiarach – w naszym wypadku - klient. I dlatego dzisiaj rozmawiać będziemy o prawdziwych intencjach klientów.
Odcinek 23:
Emocje w obsłudze klienta
Gość: Waldemar Cichacz i dr hab. Mirosław Płaza
W życiu piękne są tylko chwile - kiedyś śpiewał Czesław Niemen. My - parafrazując słowa jego piosenki - powiemy, że w życiu najważniejsze są tylko emocje. Emocje, bo to one rządzą nami, naszymi decyzjami i podobno wyobrażeniem świata. Dlatego w dzisiejszym odcinku porozmawiamy właśnie o nich i o tym, co obsługa klienta może z nimi zrobić.
Odcinek 22:
Spersonalizowane doświadczenia
W dzisiejszych czasach, kiedy gospodarka opiera się na doświadczeniach, mamy jako konsumenci mnóstwo opcji do wyboru, ale jednocześnie zmagamy się z brakiem czasu. Firmy muszą ciężko pracować, żeby zdobyć naszą lojalność, dbając o to, żebyśmy czuli się komfortowo i aby nasze potrzeby były zrozumiane podczas każdej interakcji.
Odcinek 21:
Brudne dane klientów
Konsumenci dostarczają nam - działom obsługi klienta - ogromne ilości danych, które mogłyby zostać wykorzystane przez marki do odblokowania wyjątkowych, spersonalizowanych doświadczeń. Niestety w dzisiejszym zmieniającym się świecie, większość tych danych jest po prostu brudna. Nieaktualna, niekompletna, nieprawidłowa czy zduplikowana. I tym samym już na starcie skazujemy siebie na niepowodzenie, bo w każdej sekundzie tracimy niesamowite możliwości sprzedaży, lepszej obsługi klienta. I dzieje się to szybciej, niż zdajemy sobie z tego sprawę.
Odcinek 20:
Customer Success czyli strategie dbania o klienta
Gość: Kamil Mazuruk
W podcaście Rzecz o kliencie rozmawiamy o obsłudze klienta i technologiach ją wspierających. Dzisiaj porozmawiamy o… sukcesie. My mówimy na to customer success, ale czym on tak naprawdę jest?
Jedni definiują to jako maksymalne zadowolenie klienta, inni – spełnianie jego oczekiwań. Są też tacy, którzy mówią, że to strategia związana z utrzymaniem klienta, a podstawowym zadaniem jakie należy wykonać, jest zasianie w odbiorcach przekonania, że nabyli właściwy produkt lub usługę.
W tegorocznym badaniu satysfakcji klienta przygotowanym na zlecenie Media Marketing Polska przez firmę badawczą Kantar, agencja Good One PR wypadła najlepiej spośród wszystkich agencji biorących w nim udział. W dwóch ostatnich edycjach rankingu firma była jedną z najlepiej ocenianych agencji za standard obsługi, współpracę oraz media relations. Jaki jest sukces obsługi klienta w tej agencji PR? O to zapytam Kamila Mazuruka, założyciela i prezesa zarządu grupy Good One.
Odcinek 19:
Voiceboty i rozpoznawanie mowy
Gość: Piotr Stankiewicz
W podcaście „Rzecz o kliencie” ciągle ocieramy się w większym lub mniejszym stopniu o automatyzację, sztuczną inteligencję i voiceboty. W dobie cyfryzacji procesów obsługi klienta niemówienie o optymalizacji i digitalizacji - to tak naprawdę mówienie o niczym.
Polska to podobno małe zagłębie producentów voicebotów. Wszak serce Alexy urodziło się w trójmieście. Dlatego nie powinno nikogo dziwić, że słowo voicebot jest odmieniane u nas przez chyba wszystkie przypadki. Gdy jednak zagłębimy się mocniej w ten temat, to odkryjemy, że sprawa niekoniecznie przedstawia się tak, jak mówią działy marketingu różnych firm…
Gościem programu jest Piotr Stankiewicz, Head of Business w firmie Techmo.
Odcinek 18:
Klient prawdę Ci powie, ale nie zawsze wprost
Gość: Karolina Kania
Mówi się, że sercem firmy są jej klienci. To niestety jest kłamstwo. Sercem jest dział obsługi klienta, a klienci są dla firmy tym, czym dla człowieka jest powietrze. To – choć być może kontrowersyjne stwierdzenie – będzie bazą do mojej dzisiejszej rozmowy. A Dlaczego kontrowersyjne? Bo nikt nie lubi być traktowany jak powietrze. Ale zapewniam, że tutaj powietrze jest najistotniejsze.
Odcinek 17:
Telemarketerzy z chmury, czy to recepta na zwiększenie skali?
Gość: Victor Stanescu
Wyobraźcie sobie, że z dnia na dzień potrzebujecie trzykrotnie zwiększyć zespół telemarketerów do obsługi spodziewanego dużego piku na Waszej infolinii. System contact center oczywiście poradzi obie ze wzmożonym ruchem, ale co z ludźmi? Przecież ich nie sklonujemy… chociaż dzisiejszy przykład pokaże, że można ich przenieść do chmury. Nie dosłownie rzecz jasna, ale o tym opowie kolejny gość podcastu „Rzecz o kliencie” - Victor Stanescu, dyrektor sprzedaży w Teleperformance Polska.
Odcinek 16:
Obsługa klienta w czasach kryzysu
Gość: Łukasz Gębski
Nie ulega wątpliwości, że w czasach kryzysów sięgamy albo po sprawdzone rozwiązania, albo rozwiązania, które pozwolą nam przeczekać trudny okres. Są jednak i tacy wyznawcy zasad biznesowo-inwestycyjnych, którzy mówią: kupuj w czasach kryzysu, sprzedawaj w czasach prosperity.
Zastanawiacie się co to ma do rzeczy z obsługą klienta? Cóż – biznes bez klienta, nawet w czasach prosperity – nie poradzi sobie. Więc - także teraz - o klienta należy dbać tak samo mocno, tyle tylko, że trzeba to robić z głową… najlepiej ekonomiczną!
Odcinek 15:
Sześć grzechów głównych obsługi klienta
Są takie sytuacje i zdarzenia, które powodują przypływ adrenaliny albo wzrost poziomu naszego zirytowania. Jedni nazywają to momenty prawdy, inni określają je jako emocje z punktu styku. Ja nazywam je grzechami obsługi klienta. Dzisiaj chciałbym opowiedzieć Wam o sześciu zachowaniach sprzedawców – pracowników obsługi, które denerwują klientów.
Odcinek 14:
Customer Experience - jak przekonać opornych?
Gdy nasz biznes uzależniony jest od klientów – a zakładam, że w przeważającej większości przypadków tak będzie – część managerów może dojść do wniosku, że warto postawić na customer experience oparty o dobrą i spójną strategię. Inni będą mówić, że to niepotrzebny element i trzeba skupić się na sprzedawaniu – można nawet zaryzykować stwierdzeniem – wciskaniu.
Takich raczej nie przekonamy do CX-u, ale może się okazać, że to właśnie oni będą odpowiedzialni za istotny element budowania doświadczenia klienta, który zaprojektowany został przez Ciebie lub Twój zespół.
Dlatego tak ważne jest budowanie we własnej organizacji szerokiego poparcia dla Twojego pomysłu i zrozumienia ze strony top managementu dla zaplanowanych przez Ciebie działań w obszarze CX.
Odcinek 13:
No i po co mierzyć NPS?
Przez ostatnie lata wskaźnik, o którym opowiem był odmieniany przez wszystkie przypadki i osoby w każdej organizacji. Problem polega jednak na tym, że część organizacji wie czym ten wskaźnik jest, a część bada go tylko dlatego, że badają go inni i nie bardzo jest się komu przyznać, że nie do końca zrozumiana jest intencja tego badania (i analizowania tego wskaźnika przez organizację).
Odcinek 12:
Dlaczego tak często obługa klienta szwankuje?
Pewnie zastanawialiście się kiedyś, dlaczego obsługa klienta czasem szwankuje. Ja ostatnio myślę o tym dość często, bo – tak jak i Wy – jestem klientem. Ale trochę innym niż przeciętny Kowalski. Innym, bo znam specyfikę pracy ludzi od trudnych klientów.
Odcinek 11:
Jak stworzyć strategię obsługi klienta opartą o dane?
Odcinek 10:
10 błędów w obsłudze klienta
Odcinek 9:
Gdzie AI może wesprzeć firmy w zdalnym procesie sprzedaży i obsługi klienta?
Odcinek 8:
Personalizacja w obsłudze klienta
Dzisiaj o personalizacji. Choć to pewnego rodzaju wyzwanie, to jest to niezbędny krok do realizacji współczesnego, bardzo dobrego jakościowo customer experience. Należy powiedzieć, że firmom B2C obecnie kompletnie nie wystarcza myślenie o cyfrowym zaangażowaniu klienta w oddzielnych wątkach / kontekstach biznesowych takich jak: marketing, jak wsparcie czy produkt. I właśnie w te miejsce wchodzi nam personalizacja...
Odcinek 7:
Czy można nauczyć sprzedaży zdalnie?
Gość: Karol Bartkowski
Odcinek 6:
Czego nauczyła mnie praca na słuchawce?
Odcinek 5:
Sprzedaż też się zmienia
Gość: Adam Pluciński
Odcinek 4:
Czy szkolne metody nauki działają?
Gość: Radosław Kot, Marta Woźny-Tomczak, Marcin Świerkocki, Tomasz Gordon
Odcinek 3:
4 główne wyzwania w obsłudze klienta w rym roku
Dzisiaj o wyzwaniach w obsłudze klienta w 2022 r. Długo się zastanawiałem nad przynajmniej 4 wyzwaniami, które związane są z obsługą klienta w bieżącym roku. Z pewnością do wyzwań należy stosowanie Customer Experience w praktyce. To właśnie CX będzie osnową dla dzisiejszego odcinka podcastu. Ale bez obaw - nie w każdej firmie będzie stosowany CX, co oznacza, że nadal będzie przestrzeń do pozyskiwania klientów w oparciu o strategie CX-owe!
Odcinek 2:
Czy jesteśmy zmęczeni cyfrowo?
Gość: Mateusz Żydek, Katarzyna Merska
Odcinek 1:
Uśmiech w obsłudze klienta
Gość: Szczepan Sadurski, Marzena Sawicka
Czy uśmiech naprawdę działa cuda? Przecież to tylko uśmiech... a jednak. Znacznie chętniej nawiązujemy kontakt, rozmawiamy i kupujemy od osób uśmiechniętych. To neurony lustrzane. I o uśmiechu będzie dzisiejszy odcinek!