Wybrana kategoria
SPRZEDAŻ
294 artykułów
Jak dla człowieka paliwem jest woda i jedzenie, tak dla handlowców – sprzedaż. I o sprzedaży z wykorzystaniem kanałow zdalnych piszemy w tym dziale.
Jak personalizować treści marketingowe? Proste – wykorzystaj do tego AI
Jeśli zastanawialiście się, w jaki sposób wprowadzić do swojej firmy działania AI marketingu? To dobrze, trafiliście. W niniejszym artykule przeprowadzę Cię od A do Z po najważniejszych kwestiach związanych z AI marketingiem.
Potrzeby klienta: rozpoznawać czy tworzyć?
W sprzedaży telefonicznej, jednym z kluczowych aspektów sukcesu jest zrozumienie "potrzeb klienta". Ale co to dokładnie oznacza, i czy sprzedawca powinien je tylko rozpoznawać, czy też wzbudzać w kliencie? Ten artykuł ma na celu dostarczenie młodym adeptom sprzedaży w contact center jasnego obrazu tego, jak należy podejść do potrzeb klienta.
Jak uczłowieczyć B2B?
Dowiedz się, jak zaspokoić racjonalne i emocjonalne potrzeby klientów B2B oraz jaka jest rola danych pierwszej strony w umożliwianiu tworzenia znaczących połączeń.
Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
Pod koniec listopada rozpoczyna się wielkie święto zakupów, czyli Black Week. W tym okresie w sklepach internetowych często można znaleźć…
Skuteczna segmentacja na rynku e-commerce
Segmentacja rynku jest dziś warunkiem sukcesu w nowoczesnej komunikacji marketingowej. Dobrze przygotowana, skutkuje zwiększeniem zaangażowania klienta i wzrostem wskaźnika konwersji. W tym artykule omówimy, jak zaplanować strategię segmentacji i wcielić ją w życie.
Szybki ‘onboarding’ klientów sprzyja niskiemu churnowi
Zwlekasz z onboardingiem klientów? To źle! Okazuje się, że szybkość wdrożenia klienta w pełny produkt lub usługę musi odbyć się jak najszybciej. W przeciwnym przypadku zwiększasz prawdopodobieństwo jego rezygnacji z Twoich produktów lub usług.
Jak skutecznie wykorzystać metodę SPIN w telesprzedaży?
Telesprzedaż jest jednym z najbardziej wymagających obszarów sprzedaży. W tej formie komunikacji najważniejsze jest nie tylko słuchanie, ale…
Trzy taktyki poprawiające doświadczenia klientów po zakupie
Ostatnio odnotowujemy powiększający się rozdźwięk między detalistami a klientami, zwłaszcza jeśli chodzi o doświadczenia po zakupie. W ostatnim badaniu okazało się, że zaledwie 18% liderów w branży detalicznej uważa, że doświadczenie po zakupie można znacząco poprawić, podczas gdy aż 80% konsumentów jest przeciwnego zdania.
Jak zdobyć zaufanie klientów z pokolenia Z?
Pokolenie Z, znane również jako "zoomers", stało się głównym celem dla wielu firm i marek. Te młode dusze, które dorastały w otoczeniu cyfrowej rewolucji, mają nieco inne oczekiwania wobec marek i sklepów online niż ich poprzednicy. Wielu sprzedawców zastanawia się, jak zdobyć ich zaufanie.
12 sposobów na optymalizację współczynnika konwersji w e-commerce
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie zakupów cyfrowych istnieją zasady, które należy stosować, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i zasady, a także 12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w handlu internetowym.
Dziel i rządź, czyli rzecz o segmentacji klientów
Gdy Rzymianie podbijali kolejne narody – nie mówili, że podbijają wrogów, ale zdobywają sprzymierzeńców. Ich doktryna polityczna brzmiała: dziel i rządź. I idealnie pasuje do współczesnego marketingu bazodanowego. Dziel klientów i rządź nimi!
Instagram nadal sprzedaje, ale TikTok depcze mu pięty
43 proc. Polaków kupuje na Instagramie – tak wynika z najnowszego badania agencji BrandLift (Raport BrandLift. Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej). Ponadto Instagram znajduje się na podium najczęściej użytkowanych mediów społecznościowych w Polsce. Było tak zarówno przed wybuchem pandemii, jak i teraz – w postpandemicznej rzeczywistości. Na przestrzeni trzech lat podwoiła się liczba użytkowników, która regularnie korzysta z poleceń influencerów właśnie na Instagramie.
Zrozumieć emocje klientów
Zrozumienie emocji klientów jest ważne, ponieważ emocje mogą mieć duży wpływ na to, jak ludzie postrzegają i doświadczają różnych rzeczy, w tym produktów i usług. Jeśli możesz zrozumieć emocje, które kierują klientami, będziesz mieć lepszy pogląd na to, co jest dla nich ważne i jakie potrzeby chcą zaspokoić. To z kolei może pomóc Ci lepiej dostosować swoje produkty lub usługi do potrzeb klientów i zapewnić im lepsze doświadczenie.
Jak zidentyfikować bolączki klientów w procesie obsługi klienta?
Każdy, kto choć raz w życiu pracował przez chwilę z klientem, a już szczególnie na projektach sprzedażowych, doskonale wie, że nie telefonują oni z podziękowaniami, ale z problemami. To ich często małe i duże bolączki, które w swej masowości potrafią wpędzić konsultanta w depresję, sprawiają, że albo się na nie uodparniamy, albo eskalujemy je do granic możliwości – po czym wpadamy w rutynę dnia codziennego.
Chcesz sprzedać więcej? Zaproponuj klientom kawę
Jak picie napojów kofeinowych wpływa na zachowania zakupowe? Czy klienci są skłonni do impulsywnych zakupów po spożyciu kawy, herbaty lub napojów gazowanych w sklepach detalicznych lub salonach samochodowych? Takie pytania postawiło sobie kilku amerykańskich naukowców m.in. z University of South Florid i Louisiana State University.
Klienci nie chcą czekać w kolejkach dłużej niż 5 minut
Zapewnienie sprawnej obsługi staje się podstawowym wyzwaniem dla sklepów spożywczych w walce o klienta. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy doradczej Bain & Company klienci nie chcą spędzać w kolejce do kasy dłużej niż pięć minut. Frustruje ich też sytuacja, gdy nie mogą szybko znaleźć osoby z personelu potrafiącej udzielić im fachowej porady – tu czas oczekiwania nie powinien przekraczać jednej minuty.
Poszukiwanie informacji o produkcie staje się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji konsumenckich
Firma konsultingowa Deloitte Digital prezentuje drugą edycję raportu CX Drivers dotyczącą analizy ścieżki zakupowej konsumenta w ujęciu międzynarodowym. Jak się okazuje, największą satysfakcję klienci czerpią z samego momentu dokonywania zakupów. Najniżej oceniają zaś pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą – czyli poszukiwanie informacji oraz kontakt i ocenę współpracy.
Czego nauczyła nas pandemia w sprzedaży przez telefon?
Ostatnie dwa lata były dla przedsiębiorców prawdziwym poligonem doświadczalnym, a pandemiczna rzeczywistość zmuszała ich do szybkiej adaptacji i stawiania czoła problemom, z którymi nigdy wcześniej nie mieli do czynienia. COVID-19 skutecznie przemodelował rynek i w ekspresowym tempie biznes w dużej mierze oparty na działaniach offline był zmuszony do szybkiej transformacji online.
Jak dobrze sprzedawać? Oto poradnik najlepszych technik dla twojego zespołu sprzedażowego
Techniki sprzedażowe są przez nas - lub na nas - używane codziennie. Najczęściej są wyuczonym, mechanicznym odruchem, którego sprzedawcy używają w rozmowach z klientami. Mówią skryptem, często recytują wręcz to, co napisał manager czy trener.
To co dalej z fotowoltaiką?
Już wkrótce w życie wejdą nowe przepisy dotyczące fotowoltaiki. Kiedy i co się zmieni? Cóż – mimo, że nowe przepisy nie są jeszcze znane, to rząd dał jasny sygnał co ulegnie zmianie. I jest pewne, że nie będą to zmiany kosmetyczne, a spore wyzwanie dla branży, która od dłuższego czasu przeżywa prawdziwy boom.