Wybrana kategoria
SPRZEDAŻ
259 artykułow
Jak dla człowieka paliwem jest woda i jedzenie, tak dla handlowców – sprzedaż. I o sprzedaży z wykorzystaniem kanałow zdalnych piszemy w tym dziale.
Dziel i rządź, czyli rzecz o segmentacji klientów
Gdy Rzymianie podbijali kolejne narody – nie mówili, że podbijają wrogów, ale zdobywają sprzymierzeńców. Ich doktryna polityczna brzmiała: dziel i rządź. I idealnie pasuje do współczesnego marketingu bazodanowego. Dziel klientów i rządź nimi!
Instagram nadal sprzedaje, ale TikTok depcze mu pięty
43 proc. Polaków kupuje na Instagramie – tak wynika z najnowszego badania agencji BrandLift (Raport BrandLift. Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej). Ponadto Instagram znajduje się na podium najczęściej użytkowanych mediów społecznościowych w Polsce. Było tak zarówno przed wybuchem pandemii, jak i teraz – w postpandemicznej rzeczywistości. Na przestrzeni trzech lat podwoiła się liczba użytkowników, która regularnie korzysta z poleceń influencerów właśnie na Instagramie.
Zrozumieć emocje klientów
Zrozumienie emocji klientów jest ważne, ponieważ emocje mogą mieć duży wpływ na to, jak ludzie postrzegają i doświadczają różnych rzeczy, w tym produktów i usług. Jeśli możesz zrozumieć emocje, które kierują klientami, będziesz mieć lepszy pogląd na to, co jest dla nich ważne i jakie potrzeby chcą zaspokoić. To z kolei może pomóc Ci lepiej dostosować swoje produkty lub usługi do potrzeb klientów i zapewnić im lepsze doświadczenie.
Jak zidentyfikować bolączki klientów w procesie obsługi klienta?
Każdy, kto choć raz w życiu pracował przez chwilę z klientem, a już szczególnie na projektach sprzedażowych, doskonale wie, że nie telefonują oni z podziękowaniami, ale z problemami. To ich często małe i duże bolączki, które w swej masowości potrafią wpędzić konsultanta w depresję, sprawiają, że albo się na nie uodparniamy, albo eskalujemy je do granic możliwości – po czym wpadamy w rutynę dnia codziennego.
Chcesz sprzedać więcej? Zaproponuj klientom kawę
Jak picie napojów kofeinowych wpływa na zachowania zakupowe? Czy klienci są skłonni do impulsywnych zakupów po spożyciu kawy, herbaty lub napojów gazowanych w sklepach detalicznych lub salonach samochodowych? Takie pytania postawiło sobie kilku amerykańskich naukowców m.in. z University of South Florid i Louisiana State University.
Klienci nie chcą czekać w kolejkach dłużej niż 5 minut
Zapewnienie sprawnej obsługi staje się podstawowym wyzwaniem dla sklepów spożywczych w walce o klienta. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy doradczej Bain & Company klienci nie chcą spędzać w kolejce do kasy dłużej niż pięć minut. Frustruje ich też sytuacja, gdy nie mogą szybko znaleźć osoby z personelu potrafiącej udzielić im fachowej porady – tu czas oczekiwania nie powinien przekraczać jednej minuty.
Poszukiwanie informacji o produkcie staje się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji konsumenckich
Firma konsultingowa Deloitte Digital prezentuje drugą edycję raportu CX Drivers dotyczącą analizy ścieżki zakupowej konsumenta w ujęciu międzynarodowym. Jak się okazuje, największą satysfakcję klienci czerpią z samego momentu dokonywania zakupów. Najniżej oceniają zaś pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą – czyli poszukiwanie informacji oraz kontakt i ocenę współpracy.
Czego nauczyła nas pandemia w sprzedaży przez telefon?
Ostatnie dwa lata były dla przedsiębiorców prawdziwym poligonem doświadczalnym, a pandemiczna rzeczywistość zmuszała ich do szybkiej adaptacji i stawiania czoła problemom, z którymi nigdy wcześniej nie mieli do czynienia. COVID-19 skutecznie przemodelował rynek i w ekspresowym tempie biznes w dużej mierze oparty na działaniach offline był zmuszony do szybkiej transformacji online.
Jak dobrze sprzedawać? Oto poradnik najlepszych technik dla twojego zespołu sprzedażowego
Techniki sprzedażowe są przez nas - lub na nas - używane codziennie. Najczęściej są wyuczonym, mechanicznym odruchem, którego sprzedawcy używają w rozmowach z klientami. Mówią skryptem, często recytują wręcz to, co napisał manager czy trener.
To co dalej z fotowoltaiką?
Już wkrótce w życie wejdą nowe przepisy dotyczące fotowoltaiki. Kiedy i co się zmieni? Cóż – mimo, że nowe przepisy nie są jeszcze znane, to rząd dał jasny sygnał co ulegnie zmianie. I jest pewne, że nie będą to zmiany kosmetyczne, a spore wyzwanie dla branży, która od dłuższego czasu przeżywa prawdziwy boom.
5 sposobów na udane Black Friday dla firm
Black Friday, coroczne święto zakupowe, które przywędrowało do nas zza oceanu, tym razem przypada 26 listopada. Każdego roku wyraźnie widać tendencję sklepów retail, w tym e-commerce, do przedłużania „święta”, dzięki czemu konsumenci mogą polować na wyjątkowe promocje przez wiele dni, a nawet tygodni. Taki trend w branży nie dziwi, ponieważ to wyjątkowy czas w roku - jeden z najbardziej gorących, a więc i dochodowych.
Nowoczesna komunikacja i pozytywne doświadczenie zakupowe – e-commerce B2B pójdzie w ślady B2C
Do świata biznesu coraz liczniej wkraczają przedstawiciele pokolenia Y. Jak pokazuje raport E-commerce B2B – biznes w sieci, młodzi przedsiębiorcy i pracownicy stymulują szereg zmian w handlu B2B online. Na znaczeniu zyskuje doświadczenie użytkownika związane z procesem zakupu, w tym dopasowanie do preferencji kupujących, także w zakresie komunikacji. W efekcie sektor B2B e-commerce będzie się coraz bardziej upodabniał do sektora B2C.
Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej
Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca się w analizie danych z transakcji bankowych, zbadała kwestię lojalności kupujących. Poddała analizie informacje dotyczące faktycznych transakcji, zarówno ze sklepów tradycyjnych, jak i online.
Kobieta i facet na zakupach. Co ich motywuje?
Z biegiem czasu role społeczne kobiety i mężczyzny ulegają zmianom, a wraz z nimi preferencje zakupowe. Pewne czynniki i motywacje pozostają jednak typowe i niezmienne dla statystycznej większości. Dotyczy to obydwu płci. Psychologia społeczna - w tradycyjnym ujęciu - posługuje się stwierdzeniem, że kobiety są bardziej zorientowane na ludzi, a mężczyźni na… rzeczy.
4 sposoby na to, jak zadbać o lojalność klientów w sklepie internetowym
Widząc kursor migający w pasku wyszukiwarki, każdy stoi przed wyborem, który jak domino pociągnie za sobą wiele kolejnych decyzji. Każdego pozyskanego konsumenta należy postrzegać jako sukces i cegiełkę budującą pozycję sklepu w sieci.
Small talk w sprzedaży telefonicznej
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – mawia popularne powiedzenie handlowców i doradców zawodowych, którzy przygotowują nowo-upieczonych absolwentów szkół i uczelni do pierwszej rozmowy rekrutacyjnej. Skoro tyle osób mówi o pierwszym wrażeniu, to dlaczego tak bagatelizujemy pierwsze wrażenie w telesprzedaży?
Sprzedajesz poza lokalem? Będzie płatność w ciągu 14 dni
Sprzedajesz coś poza lokalem? Wkrótce będziesz musiał zagwarantować klientom płatność ciągu 14 dni od dostawy. Sklepy internetowe mogą jednak spać spokojnie. Ich zakaz nie będzie obejmował.
Klienci złowieni w sieć, nawyków nie zmienią
Europejczycy nie tylko zwiększyli liczbę e-zakupów, ale obiecują, że nawet po zakończeniu pandemii nie zrezygnują ze swoich nowych nawyków. Po pokonaniu COVID-19, 9 na 10 osób pozostanie przy zakupach online, wynika z raportu specjalnego McKinsey.
Elastyczne podejście do transakcji a wzrost konwersji
Jak podają eksperci PwC, do 2026 roku średnioroczny wzrost polskiego sektora e-commerce wyniesie 12%, a jego wartość brutto osiągnie 162 mld zł. Wśród najszybciej rosnących kategorii wymienia się zdrowie, urodę oraz produkty spożywcze.
Jak sprzedawać w czasie kryzysu?
Życie to ciągła zmiana. Trzeba to sobie uświadomić i być przygotowanym również na trudne czasy. To ogromne, ale…