Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.
Wybrana kategoria

SPRZEDAŻ

266 artykułow

Jak dla człowieka paliwem jest woda i jedzenie, tak dla handlowców – sprzedaż. I o sprzedaży z wykorzystaniem kanałow zdalnych piszemy w tym dziale.

więcej

E-commerce radzi sobie ze sprzedażą na Instagramie

“Miała 2 miliony fanów, nie sprzedała 36 koszulek” - taki nagłówek obiegł niedawno sieć, sugerując, że influencerzy z Instagrama nie potrafią sprzedawać. Tymczasem 41 proc. sprzedawców na platformie Shoper wykorzystuje ten serwis do promocji, a sukces sklepu Nancy Accessories pokazuje, że Instagram może znacząco wpłynąć na rozwój sklepu.
więcej

Programy lojalnościowe w erze cyfrowej

Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
więcej

Premiumizacja: dlaczego powinieneś o niej wiedzieć więcej?

Wyjątkowy, ekskluzywny, limitowany… coraz więcej takich produktów wokół nas. I choć nie różnią się zasadniczo od tańszych zamienników, to podanie informacji o wyjątkowości produktu może podnieść jego sprzedaż. Sęk w tym, że nie zawsze może to być telemarketer, bo tym statystyczny Polak zbytnio nie ufa.
więcej

Dlaczego branża contact center potrzebuje wysyłać e-maile i sms-y?

Każde nowoczesne contact center, dzięki stosowaniu zróżnicowanych kanałów dotarcia i obsługi klienta (omnichannel) wykracza poza model, który znaliśmy jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj contact center to nie tylko telefon. To także webczat, wideoczat, social media, e-maile i sms-y. Tylko połączenie wszystkich narzędzi komunikacji może przynieść znacznie lepsze wyniki niż prowadzenie kampanii tylko w jednym kanale.
więcej

Czy social selling to nowy telefon?

Social selling kojarzy się nam najczęściej z mediami społecznościowymi. I słusznie! Ale dlaczego selling? Czyżby można było sprzedawać przez media społecznościowe? Pewnie, że tak! Wynajmiemy agencję, która umieści za nas reklamy na Facebooku i będziemy patrzeć, jak pęcznieje nam portfel. Stop, stop… to wcale nie tak.
więcej

Mapowanie procesów sprzedaży – dźwignią do sukcesu!

Od skuteczności działu handlowego często zależy być albo nie być całej firmy, dlatego liderzy sprzedaży nieustannie szukają rozwiązań, które pomogą podnieść efektywność zespołu. Jednym z nich jest mapowanie procesów sprzedaży. Można je przeprowadzić z pomocą zewnętrznych ekspertów lub wewnątrz firmy. Co należy mieć na uwadze wdrażając mapę w swojej firmie?
więcej

Lepsza sprzedaż dzięki perswazji

Czy można stosować wobec innych techniki perswazji, a jednocześnie pozostawać szczerym i autentycznym? Pozornie może to się wydawać sprzecznością, ale w praktyce każdy, kto próbuje przekonać do czegokolwiek drugą osobę, stosuje perswazję. I nie musi to mieć nic wspólnego z manipulacją.
więcej

Jak zatrzymać klienta bez obniżania cen?

Cena nie jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu – i choć dla wielu firm to stwierdzenie jest wciąż trudne do przyjęcia, zasady panujące na rynku potwierdzają, że jest ono prawdą. Konkurencyjną pozycję tworzy się, oferując klientom wartość dodaną. Ważne jest, by była dopasowana do potrzeb naszych klientów i spójna ze strategią sprzedażową firmy.