Wybrana kategoria
BEZPIECZEŃSTWO
205 artykułow
Coraz więcej nieuczciwych rynkowych praktyk w Internecie
Wzrasta liczba nieuczciwych rynkowych praktyk, które mają na celu wprowadzić w błąd klienta, który poprzez Internet chce dokonać…
Orange zweryfikuje klientów nową metodą biometryczną
Klienci sieci Orange w Polsce, którzy kontaktują się z operatorem za pośrednictwem jego infolinii mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelnienia – za pomocą swojego własnego głosu. Teraz, zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez kilka sekund porozmawiać z voicebotem Max lub z doradca klienta.
Polityka prywatności? Tylko 12 proc. z nas ją czyta
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.
Polskich abonentów zalewa fala głuchych telefonów
Niepokojące Polaków głuche telefony polegają na otrzymywaniu krótkich sygnałów z numerów międzynarodowych. Sprawcy liczą, że abonent oddzwoni, co wiąże się z naliczeniem znacznie wyższych opłat. Każda sekunda takiego połączenia może sporo kosztować. Coraz poważniejszym problemem jest także spoofing, czyli podszywanie się oszustów pod numery telefonów różnych firm czy instytucji w celu wyłudzenia danych.
Oszustwa na inwestycje
Rosnąca inflacja, nisko oprocentowane lokaty bankowe, słabe wyniki funduszy inwestycyjnych powodują, że ludzie szukają innych możliwości pomnożenia swoich oszczędności. Warto jednak uważać na tzw. fałszywe inwestycje, bo można stracić oszczędności swojego życia.
Koszty naruszenia danych rosną – nie tylko przez aktywność cyberprzestępców
Nie tylko aktywność cyberprzestępców wpływa na potencjalne ryzyko naruszenia danych. To również luki w zakresie wewnętrznej polityki informacyjnej, niezgodność z przepisami organów regulacyjnych czy też incydenty wynikające z błędów ludzkich.
Gramatyka się potyka, czyli jak naciągacze próbują nas oszukać
Jak rozpoznać w sieci działania oszustów, którzy za pomocą phishingu chcą wzbogacić się kosztem innych? Większość fałszywych komunikatów zawiera błędy, podejrzane zwroty.
Co robić, gdy MŚP padnie ofiarą cyberataku?
Późnym wieczorem dostajesz telefon — Twój współpracownik nie może uzyskać dostępu do firmowej bazy danych. Sprawdzasz to i…
PKO BP daje klientom broń do walki ze spoofingiem
Poskromienie plagi spoofingu, czyli oszustw polegających na podszywaniu się pod numer infolinii i podawania się za pracowników banku, wymaga praktycznych i skutecznych działań. Teraz w aplikacji mobilnej IKO klienci PKO Banku Polskiego mogą sprawdzić, czy rozmawiają z rzeczywistym pracownikiem banku czy z cyberprzestępcą
ZUS ostrzega przed telefonicznymi oszustami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wzroście zgłoszeń klientów w sprawie telefonów rzekomo wykonywanych przez pracowników ZUS w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
Eksperci na debacie Cyfrowej Polski: cyfrowy atak na urząd to atak na całą lokalną społeczność
Świadomość zagrożeń i otwartość samorządów na inwestycje w cyberbezpieczeństwo rośnie wraz z nagłaśnianiem przypadków ataków cyfrowych i wycieków danych w jednostkach samorządu terytorialnego. Rozwój wiedzy i kompetencji w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego jest istotnym, lecz nie jedynym wyzwaniem na drodze do cyberbezpiecznej przyszłości polskiej administracji – mówił prezes Związku Polska Michał Kanownik na konferencji z serii #CyfryzujemyPolskę.
mSzafir dla klientów mBanku
mBank dołącza do grona dostawców tożsamości w usłudze mSzafir. Dzięki współpracy z KIR, klienci banku będą mogli uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir w pełni zdalnie. Rozwiązanie pozwoli dopełnić wszelkich formalności, dotyczących zakupu mSzafir w trybie online.
Pocztowy na Selfie
Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu. Nowa usługa to odpowiedź na spowodowaną pandemią potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich i ogólnoświatowe trendy digitalizacji usług bankowych – w tym wzrostu cyfryzacji procesów obsługi klienta.
Hakerzy wysyłają coraz więcej SMS-ów. 54 proc. wzrostu
Oszustwa internetowe, w tym phishing, istnieją od lat. Jednakże napastnicy cały czas poszukują nowych sposobów na namierzenie ofiar i rozpowszechnianie złośliwych kampanii. W ostatnich miesiącach bardzo chętnie biorą na cel urządzenia mobilne i wykorzystują kanał SMS.
Klienci ING Lease (Polska) podpiszą umowę leasingową za pomocą mSzafir
ING Lease (Polska) udostępniło swoim klientom, korzystającym z platformy Lease Now możliwość podpisania umów leasingowych z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir. Dzięki dostarczanej przez KIR usłudze, przedsiębiorcy mogą dopełnić wszelkich formalności w sposób całkowicie zdalny.
Polacy przyzwyczaili się do zawierania umów czy składania wniosków on-line
W czasie pandemii COVID-19 Polacy przestawili się na korzystanie z usług elektronicznych. Dotyczy to zarówno e-oferty administracji publicznej, jak i usługodawców takich jak firmy telekomunikacyjne, ubezpieczeniowe, finansowe czy energetyczne. Przez kanały zdalne użytkownicy m.in. zawierają umowy, zgłaszają roszczenia, składają wnioski i zlecają polecenia zapłaty. Do tego potrzebna jest jednak bezpieczna weryfikacja tożsamości klienta.
SBU zlikwidowała sieć nielegalnych contact center we Lwowie
Ukraińskie SBU (Służba Bezpieczeństwa Ukrainy) poinformowała o zlikwidowaniu sześciu contact center we Lwowie, które wykorzystywane były przez grupę przestępców do wyłudzania pieniędzy od inwestorów kryptowalutowych – w tym tych z Polski.
Monevia wdrożyła weryfikację tożsamości z wykorzystaniem eDO App
Od września klienci Monevii mogą już zdalnie potwierdzać tożsamość za pomocą bezpłatnej aplikacji eDO App. Rozwiązanie to dedykowane jest posiadaczom smartfonów i dowodów osobistych z warstwą elektroniczną (tzw. e-dowodów).
Wideoweryfikacja przedsiębiorców w Banku Pekao
Bank Pekao udostępnił weryfikację na selfie dla krajowych przedsiębiorstw, niezależnie od formy prawnej. Jak zapewniają przedstawiciele banku, ta nowatorska i unikatowa na rynku usługa usprawni i przyśpieszy zakładanie rachunków dla średnich i większych firm.
Plaga cyberoszustw w dwóch branżach gospodarki
Liczba oszustw cyfrowych wobec firm oraz konsumentów cały czas rośnie. Z analiz przeprowadzonych przez TransUnion wynika, że w ostatnich miesiącach cyberoszuści szczególnie upodobali sobie branżę gamingową oraz turystyczną.