Wybrana kategoria
BEZPIECZEŃSTWO
211 artykułow
Phishing: contact center też potrafią go wykorzystywać
Cyberprzestępcy w celu kradzieży danych ciągle chętnie sięgają po metody socjotechniczne, przynoszące im znaczne zyski. Często podszywają się pod popularnych nadawców, jak różnego rodzaju firmy i instytucje. Wykorzystują także aktualne wydarzenia i trendy, aby zwiększyć prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu, a więc pozyskania danych lub pieniędzy.
Klara Sobieraj to już przeszłość! Teraz jest Bartłomiej Słowik
Pod koniec ubiegłego roku do setek tysięcy Polaków wydzwaniała wirtualna Klara Sobieraj w sprawie dofinansowania do instalacji fotowoltaicznych. Dzwoniła na różne numery i do osób, które nie posiadają własnego domu jednorodzinnego. Prośby o skasowanie numeru były nieskuteczne. Urząd Komunikacji Elektronicznej, bo setkach napływających do niego zgłoszeniach, wszczął postępowanie wobec spółki Euro Call Center i administratorów programu Czysty Powiat.
Cztery sposoby na zatrzymanie fałszywych SMS-ów
Spamerzy starają się wyłudzić od swoich potencjalnych ofiar dane lub skłonić do pobrania złośliwego oprogramowania. Jednak istnieje kilka skutecznych sposobów pozwalających wykryć i zatrzymać wiadomości tekstowe będące spamem.
1800 prób wyłudzeń przez telefon
W ostatnim kwartale odnotowano ponad 1800 prób wyłudzeń na łączną kwotę 598 tys. zł. Skala nie raportowanych ataków oszustów jest wielokrotnie większa, mnożą się także rozmaite metody działania złodziei danych.
Rząd chce walczyć z teleoszustami. Dopiero teraz?
Usługi telekomunikacyjne są coraz częściej i w coraz bardziej wyszukany sposób wykorzystywane przez cyberprzestępców do oszustw i wyłudzeń. Dotychczasowe przepisy w niewystarczający sposób regulują tę kwestię, dlatego w KPRM przygotowano projekt ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, który jest w tej chwili na etapie opiniowania. Przewiduje on m.in. wprowadzenie wzorca wiadomości SMS o charakterze smishingowym i stworzenie listy domen internetowych, które służą wyłącznie do wyłudzeń danych i środków finansowych.
Czym jest scam telefoniczny i jak sobie z nim radzić?
Wygląda na to, że liczba skarg dotyczących oszustw telefonicznych stale rośnie. W sidła tego typu oszustw wpadają najczęściej osoby, które nie znają stosowanych przez przestępców metod. Wiedza o tym, jak działają pozwoli na uniknięcie, jeśli nie pieniędzy, to chociaż niepotrzebnego stresu. Przedstawiamy kilka metod oszustwa ku przestrodze.
Coraz więcej nieuczciwych rynkowych praktyk w Internecie
Wzrasta liczba nieuczciwych rynkowych praktyk, które mają na celu wprowadzić w błąd klienta, który poprzez Internet chce dokonać…
Orange zweryfikuje klientów nową metodą biometryczną
Klienci sieci Orange w Polsce, którzy kontaktują się z operatorem za pośrednictwem jego infolinii mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelnienia – za pomocą swojego własnego głosu. Teraz, zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez kilka sekund porozmawiać z voicebotem Max lub z doradca klienta.
Polityka prywatności? Tylko 12 proc. z nas ją czyta
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.
Polskich abonentów zalewa fala głuchych telefonów
Niepokojące Polaków głuche telefony polegają na otrzymywaniu krótkich sygnałów z numerów międzynarodowych. Sprawcy liczą, że abonent oddzwoni, co wiąże się z naliczeniem znacznie wyższych opłat. Każda sekunda takiego połączenia może sporo kosztować. Coraz poważniejszym problemem jest także spoofing, czyli podszywanie się oszustów pod numery telefonów różnych firm czy instytucji w celu wyłudzenia danych.
Oszustwa na inwestycje
Rosnąca inflacja, nisko oprocentowane lokaty bankowe, słabe wyniki funduszy inwestycyjnych powodują, że ludzie szukają innych możliwości pomnożenia swoich oszczędności. Warto jednak uważać na tzw. fałszywe inwestycje, bo można stracić oszczędności swojego życia.
Koszty naruszenia danych rosną – nie tylko przez aktywność cyberprzestępców
Nie tylko aktywność cyberprzestępców wpływa na potencjalne ryzyko naruszenia danych. To również luki w zakresie wewnętrznej polityki informacyjnej, niezgodność z przepisami organów regulacyjnych czy też incydenty wynikające z błędów ludzkich.
Gramatyka się potyka, czyli jak naciągacze próbują nas oszukać
Jak rozpoznać w sieci działania oszustów, którzy za pomocą phishingu chcą wzbogacić się kosztem innych? Większość fałszywych komunikatów zawiera błędy, podejrzane zwroty.
Co robić, gdy MŚP padnie ofiarą cyberataku?
Późnym wieczorem dostajesz telefon — Twój współpracownik nie może uzyskać dostępu do firmowej bazy danych. Sprawdzasz to i…
PKO BP daje klientom broń do walki ze spoofingiem
Poskromienie plagi spoofingu, czyli oszustw polegających na podszywaniu się pod numer infolinii i podawania się za pracowników banku, wymaga praktycznych i skutecznych działań. Teraz w aplikacji mobilnej IKO klienci PKO Banku Polskiego mogą sprawdzić, czy rozmawiają z rzeczywistym pracownikiem banku czy z cyberprzestępcą
ZUS ostrzega przed telefonicznymi oszustami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wzroście zgłoszeń klientów w sprawie telefonów rzekomo wykonywanych przez pracowników ZUS w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
Eksperci na debacie Cyfrowej Polski: cyfrowy atak na urząd to atak na całą lokalną społeczność
Świadomość zagrożeń i otwartość samorządów na inwestycje w cyberbezpieczeństwo rośnie wraz z nagłaśnianiem przypadków ataków cyfrowych i wycieków danych w jednostkach samorządu terytorialnego. Rozwój wiedzy i kompetencji w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego jest istotnym, lecz nie jedynym wyzwaniem na drodze do cyberbezpiecznej przyszłości polskiej administracji – mówił prezes Związku Polska Michał Kanownik na konferencji z serii #CyfryzujemyPolskę.
mSzafir dla klientów mBanku
mBank dołącza do grona dostawców tożsamości w usłudze mSzafir. Dzięki współpracy z KIR, klienci banku będą mogli uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir w pełni zdalnie. Rozwiązanie pozwoli dopełnić wszelkich formalności, dotyczących zakupu mSzafir w trybie online.
Pocztowy na Selfie
Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu. Nowa usługa to odpowiedź na spowodowaną pandemią potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich i ogólnoświatowe trendy digitalizacji usług bankowych – w tym wzrostu cyfryzacji procesów obsługi klienta.
Hakerzy wysyłają coraz więcej SMS-ów. 54 proc. wzrostu
Oszustwa internetowe, w tym phishing, istnieją od lat. Jednakże napastnicy cały czas poszukują nowych sposobów na namierzenie ofiar i rozpowszechnianie złośliwych kampanii. W ostatnich miesiącach bardzo chętnie biorą na cel urządzenia mobilne i wykorzystują kanał SMS.