Wybrana kategoria

BEZPIECZEŃSTWO

211 artykułow
Czytaj więcej

Phishing: contact center też potrafią go wykorzystywać

Cyberprzestępcy w celu kradzieży danych ciągle chętnie sięgają po metody socjotechniczne, przynoszące im znaczne zyski. Często podszywają się pod popularnych nadawców, jak różnego rodzaju firmy i instytucje. Wykorzystują także aktualne wydarzenia i trendy, aby zwiększyć prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu, a więc pozyskania danych lub pieniędzy.
Czytaj więcej

Klara Sobieraj to już przeszłość! Teraz jest Bartłomiej Słowik

Pod koniec ubiegłego roku do setek tysięcy Polaków wydzwaniała wirtualna Klara Sobieraj w sprawie dofinansowania do instalacji fotowoltaicznych. Dzwoniła na różne numery i do osób, które nie posiadają własnego domu jednorodzinnego. Prośby o skasowanie numeru były nieskuteczne. Urząd Komunikacji Elektronicznej, bo setkach napływających do niego zgłoszeniach, wszczął postępowanie wobec spółki Euro Call Center i administratorów programu Czysty Powiat.
Czytaj więcej

Rząd chce walczyć z teleoszustami. Dopiero teraz?

Usługi telekomunikacyjne są coraz częściej i w coraz bardziej wyszukany sposób wykorzystywane przez cyberprzestępców do oszustw i wyłudzeń. Dotychczasowe przepisy w niewystarczający sposób regulują tę kwestię, dlatego w KPRM przygotowano projekt ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, który jest w tej chwili na etapie opiniowania. Przewiduje on m.in. wprowadzenie wzorca wiadomości SMS o charakterze smishingowym i stworzenie listy domen internetowych, które służą wyłącznie do wyłudzeń danych i środków finansowych.
Czytaj więcej

Czym jest scam telefoniczny i jak sobie z nim radzić?

Wygląda na to, że liczba skarg dotyczących oszustw telefonicznych stale rośnie. W sidła tego typu oszustw wpadają najczęściej osoby, które nie znają stosowanych przez przestępców metod. Wiedza o tym, jak działają pozwoli na uniknięcie, jeśli nie pieniędzy, to chociaż niepotrzebnego stresu. Przedstawiamy kilka metod oszustwa ku przestrodze.
Czytaj więcej

Orange zweryfikuje klientów nową metodą biometryczną

Klienci sieci Orange w Polsce, którzy kontaktują się z operatorem za pośrednictwem jego infolinii mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelnienia – za pomocą swojego własnego głosu. Teraz, zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez kilka sekund porozmawiać z voicebotem Max lub z doradca klienta.
Czytaj więcej

Polityka prywatności? Tylko 12 proc. z nas ją czyta

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez polski ClickMeeting, ponad 57 proc. Polaków twierdzi, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak jak się okazuje, nie w każdym przypadku. Według przygotowanego przez platformę raportu „Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki”, ponad 52 proc. Polaków nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminem wydarzenia przed wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie, a 12 proc. nie czyni tego w ogóle, nie mając na to czasu lub nie ma to dla nich znaczenia.
Czytaj więcej

Polskich abonentów zalewa fala głuchych telefonów

Niepokojące Polaków głuche telefony polegają na otrzymywaniu krótkich sygnałów z numerów międzynarodowych. Sprawcy liczą, że abonent oddzwoni, co wiąże się z naliczeniem znacznie wyższych opłat. Każda sekunda takiego połączenia może sporo kosztować. Coraz poważniejszym problemem jest także spoofing, czyli podszywanie się oszustów pod numery telefonów różnych firm czy instytucji w celu wyłudzenia danych.
Czytaj więcej

Oszustwa na inwestycje

Rosnąca inflacja, nisko oprocentowane lokaty bankowe, słabe wyniki funduszy inwestycyjnych powodują, że ludzie szukają innych możliwości pomnożenia swoich oszczędności. Warto jednak uważać na tzw. fałszywe inwestycje, bo można stracić oszczędności swojego życia.
Czytaj więcej

Eksperci na debacie Cyfrowej Polski: cyfrowy atak na urząd to atak na całą lokalną społeczność

Świadomość zagrożeń i otwartość samorządów na inwestycje w cyberbezpieczeństwo rośnie wraz z nagłaśnianiem przypadków ataków cyfrowych i wycieków danych w jednostkach samorządu terytorialnego. Rozwój wiedzy i kompetencji w obszarze bezpieczeństwa cyfrowego jest istotnym, lecz nie jedynym wyzwaniem na drodze do cyberbezpiecznej przyszłości polskiej administracji – mówił prezes Związku Polska Michał Kanownik na konferencji z serii #CyfryzujemyPolskę.
Czytaj więcej

mSzafir dla klientów mBanku

mBank dołącza do grona dostawców tożsamości w usłudze mSzafir. Dzięki współpracy z KIR, klienci banku będą mogli uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir w pełni zdalnie. Rozwiązanie pozwoli dopełnić wszelkich formalności, dotyczących zakupu mSzafir w trybie online.
Czytaj więcej

Pocztowy na Selfie

Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu. Nowa usługa to odpowiedź na spowodowaną pandemią potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich i ogólnoświatowe trendy digitalizacji usług bankowych – w tym wzrostu cyfryzacji procesów obsługi klienta.