Wybrana kategoria

PORADNIKI

966 artykułow

Każdy z nas chciałby poznać przepis na doskonałą i tanią obsługę klienta. Czy wobec tego pozbawieni jesteśmy marzeń z tym związanych? A może powinniśmy lepiej szukać?

więcej

Obsługa klienta 5.0 warunkiem przetrwania po pandemii

Firmy stawiające na rozwój i nowoczesność muszą pamiętać, że u podstaw skutecznej obsługi leży szybkie rozumienie potrzeb klienta i dynamiczna reakcja na nie. Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom warto zaznajomić się z tym czym w zasadzie jest marketing 5.0, jakie są jego główne założenia oraz jaką rolę odgrywa w obecnym czasie.
więcej

5 kroków do sukcesu zdalnej rekrutacji, czyli jak przyciągać właściwych kandydatów bez dużych inwestycji finansowych i czasowych

Pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek pracy w sposób znaczący i nieodwracalny. Podczas pierwszej fali, w obliczu powszechnej dezorientacji, wydawało się, że rynek ten został wręcz zamrożony. Problemem jednak często nie był faktyczny spadek zapotrzebowania na nowych pracowników, a konieczność odnalezienia się w nowej rzeczywistości.
więcej

Customer Experience w e-commerce. W co powinny inwestować sklepy?

Doświadczenie Klienta, czyli Customer Experience w sklepie online to nie po prostu wygodna strona z czytelnymi przyciskami, a dbanie, by zakupy “robiły się same”, a kupujący nie utknęli na żadnym etapie. Po pandemicznym napływie nowych e-konsumentów to teraz ważne zadanie dla sprzedawców. Eksperci merce.com podpowiadają, o co zadbać w pierwszej kolejności.
więcej

Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej

Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca się w analizie danych z transakcji bankowych, zbadała kwestię lojalności kupujących. Poddała analizie informacje dotyczące faktycznych transakcji, zarówno ze sklepów tradycyjnych, jak i online.
więcej

Braki w dostępności aut placowych to wyjątkowe wyzwanie dla obsługi klienta

Braki w dostawach samochodów do salonów sprzedaży oraz setki zalegających – niemal gotowych egzemplarzy - na przyfabrycznych parkingach sprawia, że branża automotive stoi przed wyzwaniem, z którym nie mieliśmy w takiej skali do czynienia od ponad 30 lat. Na nowy samochód konsumenci muszą czekać niejednokrotnie nawet rok na swoje wymarzone cztery kółka.
więcej

Kobieta i facet na zakupach. Co ich motywuje?

Z biegiem czasu role społeczne kobiety i mężczyzny ulegają zmianom, a wraz z nimi preferencje zakupowe. Pewne czynniki i motywacje pozostają jednak typowe i niezmienne dla statystycznej większości. Dotyczy to obydwu płci. Psychologia społeczna - w tradycyjnym ujęciu - posługuje się stwierdzeniem, że kobiety są bardziej zorientowane na ludzi, a mężczyźni na… rzeczy.
więcej

W obsłudze klienta liczy się szybkość reakcji

Nowoczesne podejście do procesu sprzedaży wymaga szybkiej reakcji na potrzeby klienta. Łatwa dostępność i elastyczność obsługi powinna mieć charakter ciągły i stanowić standard. Dbałość o komfort konsumenta i sprawność komunikacyjna wsparta nowymi technologiami i social media to rzecz niezbędna. Właśnie te czynniki decydują o skutecznym przykuciu uwagi kupującego.
więcej

Jak zmieniają się zasady gry w obsłudze klienta?

Proces obsługi klienta jeszcze nigdy nie wymagał tak dużej elastyczności. Szybka adaptacja do nowych rozwiązań technologicznych w obliczu konkurencji stała się dziś priorytetem. Dopasowanie modelu sprzedaży do potrzeb i oczekiwań konsumenta to klucz do sukcesu. Pandemia Covid-19 jeszcze bardziej uwypukliła potrzebę innowacji na tym polu.
więcej

Dlaczego seniorzy potrzebują większej uwagi w procesach obsługi klienta?

Nasze społeczeństwo się starzeje, wzrasta średnia długość życia. Jednocześnie zwiększa się ilość seniorów, aktywnie korzystających z usług (w tym usług cyfrowych). Dlatego wielu klientów biura obsługi to właśnie osoby starsze. Mają oni szczególne potrzeby związane z załatwianiem ich spraw. Jeśli chcemy zapewnić optymalną obsługę seniorom, trzeba traktować ich z należytą uwagą.
więcej

Small talk w sprzedaży telefonicznej

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – mawia popularne powiedzenie handlowców i doradców zawodowych, którzy przygotowują nowo-upieczonych absolwentów szkół i uczelni do pierwszej rozmowy rekrutacyjnej. Skoro tyle osób mówi o pierwszym wrażeniu, to dlaczego tak bagatelizujemy pierwsze wrażenie w telesprzedaży?