Wybrana kategoria
PORADNIKI
979 artykułow
Każdy z nas chciałby poznać przepis na doskonałą i tanią obsługę klienta. Czy wobec tego pozbawieni jesteśmy marzeń z tym związanych? A może powinniśmy lepiej szukać?
Wolimy być samodzielni w kasie i… obsłudze klienta
Ogromne przyspieszenie w obszarze rozwiązań automatyzujących procesy sprzedażowe w sektorach handlu i usług spowodowało, że urządzenia do samoobsługi są już nie tylko coraz częściej wdrażane przez sieci retail, ale także Polacy coraz chętniej z nich korzystają – aż 76 proc. badanych korzysta z lockersów do samodzielnego odbioru przesyłek, a 71 proc. z kas samoobsługowych – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie SelfMaker, spółki technologicznej projektującej i budującej multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe.
Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników
Budowanie customer experience w czasach swobodnego dostępu do internetu jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Łatwość w dotarciu do opinii i ocen innych konsumentów o marce i jej produktach może sprawić, że nieusatysfakcjonowany klient bez trudu przejdzie do konkurencji. Jak zadbać o to, żeby tak się nie stało? Trzeba zacząć od podstawy firmy, czyli pracowników i ich doświadczenia w miejscu pracy.
Chcesz sprzedać więcej? Zaproponuj klientom kawę
Jak picie napojów kofeinowych wpływa na zachowania zakupowe? Czy klienci są skłonni do impulsywnych zakupów po spożyciu kawy, herbaty lub napojów gazowanych w sklepach detalicznych lub salonach samochodowych? Takie pytania postawiło sobie kilku amerykańskich naukowców m.in. z University of South Florid i Louisiana State University.
Czy voiceboty mogą wspierać konwersję leadów?
Ponad ⅔ badanych firm deklaruje, że obecnie ich głównym celem jest pozyskiwanie większej ilości nowych klientów. Z kolei, 37% marketerów stwierdziło, że generowanie wysokiej jakości leadów jest jednym z największych wyzwań. Z drugiej strony, firmy korzystające z voicebotów pozyskują ponad 4-krotnie więcej potencjalnych klientów niż te, które tego nie robią. Jak skutecznie automatyzować i konwertować więcej dobrych leadów?
Inflacja: test lojalności konsumentów
Od kilku lat stale jesteśmy w jakimś kryzysie. Zaawansowane i dobrze skrojone programy lojalnościowe były ratunkiem dla wielu marek podczas pandemii. Wspierały sprzedaż, kiedy wielu z nas przeniosło się z zakupami do sieci. Ustabilizowanie sytuacji epidemicznej nie zakończyło kłopotów. Wraz z osłabieniem gospodarki pojawił się nowy wróg – inflacja. Rosnące obawy o przyszłość sprawiają, że zaciskamy pasa i liczymy każdy grosz. Czy udział w programie lojalnościowym pomoże zaoszczędzić pieniądze?
Spada jakość obsługi klienta w USA. Czy Polska powtórzy scenariusz?
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Forester Research trend stawiający na pierwszym miejscu doświadczenia klienta w Stanach Zjednoczonych, powoli zaczął się cofać. W ostatnim czasie ponad 20 proc. firm w tym kraju odnotowało spadek poziomu odczuwanej satysfakcji przez klientów, w stosunku do wzrostu, jaki miał miejsce jeszcze rok temu.
10 błędów w obsłudze klienta
Każdy z nas popełnia większe i mniejsze błędy. To normalne. Ważne, aby z tych błędów wyciągać wnioski i nie dopuszczać do powstania identycznych w przyszłości. Jest to ważne także w obsłudze klienta – bo raz źle obsłużony klient, da nam 10, którzy z usług naszej firmy nie skorzystają tylko dlatego, że właśnie ten błąd popełniliśmy.
Klienci nie chcą czekać w kolejkach dłużej niż 5 minut
Zapewnienie sprawnej obsługi staje się podstawowym wyzwaniem dla sklepów spożywczych w walce o klienta. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy doradczej Bain & Company klienci nie chcą spędzać w kolejce do kasy dłużej niż pięć minut. Frustruje ich też sytuacja, gdy nie mogą szybko znaleźć osoby z personelu potrafiącej udzielić im fachowej porady – tu czas oczekiwania nie powinien przekraczać jednej minuty.
Czy można przeciwdziałać wypaleniu pracowników zdalnych?
Przez lata pracowali przed komputerem po kilka godzin. Sięgali co chwila po telefon komórkowy, jakby oczekiwani najważniejszej wiadomości życia. Po pracy, gdy wrócili do domu – sięgali po laptop, aby obejrzeć jakiś film na YouTube czy przeczytać coś ciekawego lub znaleźć przepis na smaczny obiad lub kolację. Dzisiaj od komputera ich odrzuca, są rozdrażnieni, przeładowani informacjami. To objaw zmęczenia cyfrowego – digital fatigure. To coraz częstszy problem, który wpływa na wydajność pracowników, ich motywację i zdrowie psychiczne. Na szczęście jest na to rozwiązanie.
Młodzi zadłużeni potrzebują nowoczesnej komunikacji o zaległościach
Na koniec marca br. ok. 20 proc. zaległych zobowiązań finansowych wpisanych do bazy ERIF należało do osób z młodego pokolenia urodzonego po 1990 roku. Co więcej, statystyki pokazują, że zadłużenie tej grupy sukcesywnie rośnie.
Zdefiniuj swoją jakość w oparciu o badanie interakcji z klientami
Przygotowaliśmy dla Was nowy cykl krótkich porad – tipów - z poradami na temat tego, jak zapanować nad chaosem poprawiając jakość monitorowania rozmów. Oczywiście karty odsłuchu, tabele scoringowe i wszystkie inne elementy, które na co dzień wykorzystujecie, także w naszym poradnikowym zestawieniu się znajdą! Ale próba zgromadzenia ich w jednym miejscu, pozwoli nie tylko na usystematyzowanie, ale także – a przynajmniej mamy taką nadzieję – ale także na odkrycie czegoś zupełnie nowego.
Od mono- do wielokanałowości: jak marka Kazar napędzała swoją ekspansję na rynki europejske
Polska marka Kazar zdołała przebić się na rynku europejskim dzięki „zlokalizowanym” kontaktom z klientami. Nie byłoby to możliwe bez dogłębnej analizy klientów, ich preferencji, gustów etc. na różnych rynkach.
Buduj osobiste relacje w oparciu o dane
Firmom B2C nie wystarcza już myślenie o cyfrowym zaangażowaniu klienta w oddzielnych kontekstach biznesowych: marketingu, wsparcia i produktu.…
Jak zbudować idealnie działające Contact Center?
Sprawnie funkcjonująca infolinia sprzedażowa czy obsługowa, to niewątpliwie must have każdego przedsiębiorcy. Obecnie trudno wyobrazić sobie dobrze prosperującą…
Poszukiwanie informacji o produkcie staje się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji konsumenckich
Firma konsultingowa Deloitte Digital prezentuje drugą edycję raportu CX Drivers dotyczącą analizy ścieżki zakupowej konsumenta w ujęciu międzynarodowym. Jak się okazuje, największą satysfakcję klienci czerpią z samego momentu dokonywania zakupów. Najniżej oceniają zaś pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą – czyli poszukiwanie informacji oraz kontakt i ocenę współpracy.
Czego nauczyła nas pandemia w sprzedaży przez telefon?
Ostatnie dwa lata były dla przedsiębiorców prawdziwym poligonem doświadczalnym, a pandemiczna rzeczywistość zmuszała ich do szybkiej adaptacji i stawiania czoła problemom, z którymi nigdy wcześniej nie mieli do czynienia. COVID-19 skutecznie przemodelował rynek i w ekspresowym tempie biznes w dużej mierze oparty na działaniach offline był zmuszony do szybkiej transformacji online.
5 mitów o raportowaniu Business Intelligence
Bez wątpienia analityka big data jest siłą napędową sukcesu firmy – potwierdza to 8 na 10 ankietowanych przedstawicieli…
Jak dobrze sprzedawać? Oto poradnik najlepszych technik dla twojego zespołu sprzedażowego
Techniki sprzedażowe są przez nas - lub na nas - używane codziennie. Najczęściej są wyuczonym, mechanicznym odruchem, którego sprzedawcy używają w rozmowach z klientami. Mówią skryptem, często recytują wręcz to, co napisał manager czy trener.
Jakie są korzyści z quality assurance w obsłudze klienta?
Świat IT wykorzystuje quality assurance dość często w procesie projektowania aplikacji. Wszystko to w celu przykucia uwagi użytkowników i zaspokojenia jego potrzeb funkcjonalnych. Ale obok User Experience, rozbudowanych możliwości i kompleksowości, kluczowym aspektem oceny wydaje się być jedynie dbałość o jakość.
Darmowa dostawa w e-handlu. Pewniak czy… duże ryzyko?
Gratisowa dostawa w e-commerce staje się normą, zwłaszcza w sklepach z modą i odzieżą. Ale handlowcy mogą na niej więcej stracić niż zyskać, jeśli nie rozważą alternatywnych opcji, a z darmowych przesyłek nie uczynią części szerszej strategii.