Wybrana kategoria
BIG DATA
29 artykułow
Im więcej wiesz o kliencie, tym lepiej go obsłużysz
Wraz z postępem technologicznym i cyfryzacją gospodarki coraz większą wartość ma informacja. To ona jest niematerialnym kapitałem, który daje podstawy do generowania realnego zysku. Żyjemy w erze analizy wielkich zasobów danych - Big Data, które wykorzystywane są przez instytucje i firmy do optymalizacji i zwiększenia skuteczności swoich działań.
Co dziesiąta firma to cyfrowy outsider – 11% biznesów nie korzysta z żadnych narzędzi analitycznych
Eksperci z TechRepublic mają dla nas dwie wiadomości: dobrą i złą. Dobra jest taka, że większość firm chętnie wykorzystuje narzędzia Business Intelligence i analitykę danych. Zła natomiast jest taka, że wciąż pojawiają się podmioty, które ignorują analitykę Big Data.
Polska w czołówce krajów gotowych na nadejście nowych technologii
Big Data, sztuczna inteligencja, inżynieria genetyczna – to tylko niektóre z technologii, które zdaniem Organizacji Narodów Zjednoczonych wkrótce nam spowszednieją. Jednak cyfrowa rewolucja nie rozleje się po świecie w równym stopniu.
Dane są najcenniejszym surowcem XXI wieku
Bazowanie na analizie danych przekłada się na szereg korzyści dla firm, m.in. większą konkurencyjność czy możliwość podejmowania szybkich i trafnych…
Rynek karmiony pandemią, rekordowe wydatki na Big Data
Mimo trwającej pandemii, w tym roku firmy na całym świecie przeznaczą rekordową kwotę ponad 41 mld USD na cyfrowe informacje, wynika z analizy Cloud Technologies.
Ilość generowanych danych wymusza stosowanie AI
Tylko w tym roku w wyniku pandemii koronawirusa na całym świecie zostanie przetworzonych 59 zetabajtów danych. Rosnąca w lawinowym tempie ilość przesyłanych informacji wymusza błyskawiczną cyfryzację firm i administracji. Podstawą w tym procesie jest sztuczna inteligencja, która jednak wymaga stosowania odpowiedniej infrastruktury IT.
SAP rozpoczyna współpracę z Operatorem Chmury Krajowej
SAP poinformował o podjęciu współpracy z Operatorem Chmury Krajowej (OChK). Została właśnie zawarta umowa o współpracy, na mocy…
Fintech: celem skuteczniejsze dotarcie do klienta
Współczesne branże content marketingu oraz fintechów w ogromnej mierze polegają na informacjach pozyskanych i przetwarzanych w ramach zbiorów big data. Inteligentne zarządzanie…
Analityka behawioralna klientów w czasie rzeczywistym
Produkt jest dla klienta najbardziej atrakcyjny wtedy, kiedy go naprawdę potrzebuje i kiedy do niego pasuje. Dotarcie do konsumenta z ofertą właśnie w tym momencie, w najbardziej dla niego odpowiednim kanale to dziś sekret skutecznej sprzedaży.
2019 rok domeną badaczy danych
Według raportu firmy badawczej ResearchandMarkets.com, wartość globalnego rynku rozwiązań Big Data wyceniana jest obecnie na 40,6 mld dolarów, natomiast roczny wskaźnik wzrostu do roku 2023 szacowany jest na 29,7 proc. Zdaniem ekspertów firmy TogetherData głównym czynnikiem wzrostu będą rozwiązania z dziedziny Data Science – nauki danych, których wartość rynkowa już dziś wyceniana jest na blisko 20 mld. dolarów. Szacuję się, iż w 2022 osiągnie poziom prawie 130 mld dolarów.
Jak zaspokoić potrzeby związane z inteligentnym zarządzaniem danymi w 2019 roku?
Dane diametralnie zmieniły nasz świat. Każdy proces – zarówno zewnętrzna interakcja z klientem, jak i wewnętrzne zadanie realizowane przez pracownika – zostawia po sobie ślad w postaci cyfrowych informacji. Ilość cyfrowych zasobów generowanych przez ludzi i maszyny rośnie dziś dziesięciokrotnie szybciejniż ilość tradycyjnych danych biznesowych. Co więcej, w przypadku danych generowanych przez maszyny mamy do czynienia z tempem pięćdziesięciokrotnie wyższym.
IoT połączy maszyny z człowiekiem. Poważnie.
Na chwilę przed 2020 rokiem ilość urządzeń wykorzystujących internet rzeczy wzrośnie do 20 mld. Pewne jest, że do dalszego rozwoju IoT potrzeba EDGE Computing, czyli przetwarzania rozproszonego, gdzie dane przechowywane są i analizowane na urządzeniach końcowych. Do chmury trafić mogą wówczas tylko najważniejsze informacje. Jak ma się to do contact center?
Dane na wagę złota w cyfrowej gospodarce
Digitalizacja postępuję w niezwykle szybkim tempie, a Big Data wkracza w każdą sferę na-szego życia. Statystycznie użytkownik internetu dziennie generuje około 12 gigabajtów danych. Według danych ekspertów do 2020 roku każdy użytkownik sieci będzie już wytwarzał 1,7 MB informacji na sekundę. Wszystkie wyszukane informacje w Google czy kliknięcia w witrynę to dane, na podstawie których można uzyskać informacje o każdym użyt-kowniku sieci. Czy przed Big Data nie ma już ucieczki?
2019 rokiem „Smart Data”
Zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych w Polsce może wzrosnąć w przyszłym roku nawet o 25-30 proc. Głównymi czynnikiem rozwoju „datyzacji” polskiego biznesu będzie rozwój chmury publicznej oraz zmiana świadomości przedsiębiorców, wynika z analizy firmy TogetherData. Wyzwaniem może być wieloźródłowość danych, albowiem polskie przedsiębiorstwa będą się gubić w kwestii systematycznej integracji informacji.
Banki z obsługą szytą na miarę
Bankowość przyszłości będzie idealnie szyta na miarę potrzeb klienta. Tradycyjne banki mogą więc utracić dominującą pozycję na rynku, jeśli nie dostosują się do potrzeb klientów.
Obsługa reklamacji na wyższym zautomatyzowanym poziomie
Utrzymanie lojalności klientów może być wyzwaniem w przypadku złożonych produktów i procesów biznesowych. Taka sytuacja występuje często w instytucjach finansowych. Ważnym obszarem w procesach posprzedażowych jest obsługa zgłoszeń reklamacyjnych spływających do banków. Niedociągnięcia w tym procesie osłabiają zaufanie do instytucji, pogarszają wizerunek i zwiększają ryzyko odejścia klienta, co w dobie wszechobecnej konkurencji staje się szczególnie realne.
U progu analitycznej ekonomii
Analityka jest dziś obecna w każdej dziedzinie gospodarki, napędza innowacje i umożliwia transformację procesów biznesowych i usług publicznych.
Słabo w Polsce z innowacją opartą o dane
Polskie przedsiębiorstwa na przestrzeni ostatnich lat okrzepły, lecz z danych korzystać nie chcą i nie potrafią – takie wnioski wysuwają się po lekturze raportu „The State of Data Innovation in the EU”.
Big Data w retail. Firmy będą znały potrzeby klientów wcześniej, niż oni sami
W erze cyfrowej praktycznie każde nasze działanie pozostawia po sobie ślad - wszystko jest mierzone, monitorowane i rejestrowane. Korzystając z Internetu, bądź z dowolnego gadżetu jak smartfon czy smartwatch, każda osoba generuje ogromną ilość danych, które można systematyzować, przeanalizować i uzyskać cenne informacje.
Sztuczna inteligencja spowoduje “wybuch” nowych miejsc pracy?
Sztuczna inteligencja (AI) jest już dziś częścią rzeczywistości biznesowej, a w najbliższych latach należy spodziewać się, że w znaczącym stopniu będzie decydować o konkurencyjności firm. Aż 37 proc. przedsiębiorstw już w tej chwili wykorzystuje sztuczną inteligencję dzięki dostępnym na rynku rozwiązaniom jak np. CRM. Kolejnych 22 proc. planuje zrobić to w najbliższym czasie.