Wybrana kategoria
EKSPERCI
318 artykułow
Rynkowi eksperci i specjaliści dzielą się swoimi spostrzeżeniami, opiniami i analizami. Dzięki temu każdy może poznać dobre strategie, przemyślenia i wnioski, jakie wysnuli na łamach ccnews.pl znani i cenieni przez branżę specjaliści.
dr Paweł Pijas (UG): w pewnym sensie próbujemy stworzyć sztucznego człowieka
Czy tworzenie sztucznej inteligencji jest współczesną formą "zabawy w Boga"? Jak rozumienie sztucznej inteligencji wpływa na nasze postrzeganie przyszłości, wolności słowa, a nawet edukacji? Te pytania stają się coraz bardziej istotne w dzisiejszym świecie, gdzie granice między technologią a humanistyką zacierają się. W naszym wywiadzie eksplorujemy te zagadnienia, bazując na niedawnej konferencji, gdzie eksperci z różnych dziedzin zastanawiali się nad przyszłością i etyką sztucznej inteligencji.
Izabela Franke: 2023 to rok mobile, marketplace’ów i decyzji konsumenckich dyktowanych inflacją
Rok 2023 dla polskiego rynku e-commerce rozpoczął się od szoku spowodowanego decyzją Shopee - azjatycki gracz zniknął znad Wisły z dnia na dzień, tłumacząc swoją decyzję niepewnością makroekonomiczną. I ta niepewność, odczuwana przez konsumentów przede wszystkim w postaci inflacji, była motywem przewodnim dla polskiego handlu internetowego.
Marcin Demkiw (SAP Polska): AI dokona kolejnej zmiany w naszym społeczeństwie
Z rozmowy z Marcinem Demkiw dyrektorem ds. wsparcia sprzedaży SAP Polska dowiecie się o obecnym stanie cyfryzacji w Polsce i przyszłości e-commerce, call center i marketingu.
Oddajmy hołd dla bohaterów infolinii
Zacznijmy od klasyka: piątkowego wieczoru, kiedy to nasz ukochany sprzęt AGD postanawia przejść na emeryturę. Po krótkiej chwili paniki, sięgamy po telefon i dzwonimy na infolinię. Czy zastanawialiście się kiedyś, kto po drugiej stronie słuchawki odpowiada na nasze rozpaczliwe wołania o pomoc? To właśnie nasi bohaterowie - konsultanci.
Proście, a będzie Wam dane, czyli jak przemawiać z autorytetem w dziale obsługi klienta
O, wy managerowie średniego szczebla w contact center i konsultanci zaczynający pracę, zwiastunowie nowej ery komunikacji, która głosi: "Proście śmiało, a będzie Wam dane!" Usłuchajcie, albowiem nadszedł czas, by odmienić Wasz język od nieśmiałych próśb do pewnych siebie komend. Jakże często, będąc w labiryncie interakcji z klientami, zapominacie o magicznej mocy słów, które mają moc, by otwierać nawet najbardziej zaciśnięte usta dostarczających informacje?
Feminatywy, czyli jak słowo „klient” stało się przestarzałe?
W czasach, kiedy firmy ścigają się w nieustannym wysiłku, by być jak najbardziej „klientocentrycznymi”, pojęcie „klient” zyskuje nieoczekiwane zabarwienie… archaiczne. Tak, dobrze przeczytaliście. „Klient” – słowo, które w polskim języku jest zdecydowanie męskie, w nowoczesnej rzeczywistości biznesowej zdaje się być już nieco przestarzałe.
Użytkownicy z większym wpływem na podpowiadane treści w mediach społecznościowych
Na podstawie gromadzonych danych o użytkownikach algorytmy wielkich internetowych platform są w stanie podrzucać im spersonalizowane treści, często niskiej jakości, które głównie żerują na emocjach. – Projektujący te usługi doskonale wiedzą, jak wciągnąć nas w scrollowanie, żebyśmy korzystali z mediów społecznościowych więcej, intensywniej, niż racjonalnie sobie tego życzymy – mówi Katarzyna Szymielewicz z Fundacji Panoptykon.
Branża e-commerce w blokach startowych przed rozpoczęciem najgorętszego okresu sprzedażowego w roku
Wg najnowszych danych GUS we wrześniu 2023 r. w porównaniu z sierpniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet…
Eksperci AI: biznes musi uwolnić moc swoich danych
Według analityków Fortune Business Insights, wartość globalnego rynku generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) wyniesie w 2023 roku 43 mld USD. Do 2030 roku wzrośnie ona do nawet 667 mld USD. Liczby te potwierdzają teorię, że GenAI będzie w kolejnych latach zaangażowana w realizację najważniejszych światowych projektów biznesowych. Co więcej, będzie wręcz w tych projektach niezbędna, odpowiadając na wyzwania innowacyjności.
CX, czyli jak wygodnie zbankrutować
Wielu z Was doskonale wie co oznacza CX. To taki magiczny skrótowiec, który stanowi dla naszej epoki to,…
Co trzeci Polak sprawy urzędowe załatwia on-line
Obecnie jeden na trzech Polaków załatwia przez internet sprawy urzędowe. Wśród osób z wyższym wykształceniem robi to już ponad połowa obywateli. Wraz z osiąganiem pełnoletności przez kolejne pokolenia korzystające z technologii, popularność cyfrowych platform urzędowych będzie systematycznie wzrastać.
Telemarketer: zawód niezaufania społecznego
Z jednej strony strażak, ratownik medyczny, pielęgniarka i lekarz, z drugiej youtuber, polityk, ksiądz i telemarketer.
Izabela Franke: Dyrektywa DAC7, czyli nowe przepisy dot. sprzedaży
Unijna Dyrektywa DAC7 ma na celu uszczelnienie systemów podatkowych i dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach (w Polsce na przykład na Vinted, Olx czy Allegro) oraz najmu nieruchomości, środków transportu i miejsc parkingowych. Zwłaszcza aspekt sprzedaży w Internecie wywołuje wiele dyskusji i wątpliwości wśród użytkowników tych serwisów.
Zaniedbanie empatii w procesie transformacji cyfrowej przyniesie opłakane skutki
Zdaniem Sally Winston, dyrektorki ds. rozwiązań na rynku EMEA w Qualtrics, w trakcie transformacji cyfrowej związanej z pandemią, zbyt słabo skupiono się na przecięciu się technologii i potrzeb człowieka. Jej zdaniem zaniedbanie empatii w strategiach opartych na technologii może prowadzić do utraty przewagi konkurencyjnej.
CXowe braki w spółkach skarbu państwa
Powoli przyzwyczajam się, że spółki skarbu państwa, takie jak Poczta Polska czy PKP nie wiedzą czym jest CX i wcale nie zależy im na wygodzie oraz komforcie klientów.
Staliśmy się bardziej uważnymi konsumentami
Galopujące ceny zmieniły podejście Polaków do zakupów i sposobu podejmowania decyzji konsumenckich. Częściej porównują oferty poszczególnych sklepów, patrzą na gramatury produktów, przerzucają się na tańsze marki czy zwracają produkty, które okazały się nietrafionym zakupem. Konsumenci przyznają, że wysoka inflacja skłoniła ich także do tego, by wybierać produkty pod kątem ich użyteczności i stosunku jakości do ceny, zamiast gonić za modą – wynika z badania ING Banku Śląskiego, Wydziału Psychologii UW i Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!
Goldman Sachs przewiduje, że 7% pracowników straci pracę przez AI
Goldman Sachs opublikowała wyniki badań dotyczących wpływu generatywnej sztucznej inteligencji na rynek pracy. Okazało się, że postępy w dziedzinie sztucznej inteligencji, a szczególnie generatywne systemy AI, takie jak ChatGPT, mogą znacznie wpłynąć na wydajność pracy i krajobraz zatrudnienia.
Walentynki – dobra okazja dla odświeżenia relacji z klientami
Walentynki to nie tylko świetna okazja do realizacji kreatywnych kampanii prosprzedażowych. Dzień ten można również wykorzystać do odświeżenia relacji z dotychczasowymi klientami.
CX staje się jeszcze ważniejszy w obliczu całkowitego zniknięcia “ciasteczek”
Od lat marketerzy wykorzystywali pliki cookie do śledzenia odwiedzających stronę i zbierania informacji, które pomagały im nakierować reklamy do odpowiednich odbiorców. Jednak sposób wykorzystania plików cookie i narzędzi do śledzenia aktywności internautów znacznie się zmienią w związku z działaniami firmy Google, która planuje wycofać pliki stron trzecich w przeglądarkach internetowych do końca 2023 r.
Kryzys finansowy – jak CX może pomóc organizacjom wyjść z sytuacji obronną ręką?
Ostatnie lata są niezmiennie wyzwaniem z perspektywy stabilności naszej gospodarki. Gdy mamy styczność z gwałtownie wzrastającą inflacją i rosnącymi stopami procentowymi – oczywiste jest, że nadejście kryzysu finansowego staje się tylko kwestią czasu.