Yahoo oferuje kompleksowe usługi w branży informacyjnej. To jeden z najstarszych portali horyzontalnych w USA. Obecnie jednak intensywnie rozwija się na rynku medialnym, przejmuje przestrzeń reklamową. Co prawda nie jest w stanie dorównać takim platformom jak Facebook czy Google, lecz skutecznie utrzymuje się na rynku i ogłasza kolejne przejęcia. Tym razem przedmiotem akwizycji jest platforma Artifact, której to historia jest silnie powiązana z Instagramem.
Serwis informacyjny Reuters poinformował, że: “Yahoo ogłosiło we wtorek, że nabyło platformę informacyjną Artifact – stworzoną przez współzałożycieli Instagrama, opartą na sztucznej inteligencji i będzie wykorzystywać jej technologię w wiadomościach i innych witrynach amerykańskiego dostawcy usług internetowych“. Spółka odmówiła udzielenia informacji o szczegółach i kwocie transakcji.
Jaki jest cel tej inwestycji?
Co ciekawe, platforma Artifact nie będzie rozwijana dalej jako samodzielny organizm – pod własnym szyldem. Samo przejęcie bardziej ma na celu przejęcie rozwiązań i sposobów zarządzania sztuczną inteligencją. Oznacza to, że platformę czeka zintegrowanie z pozostałymi systemami, należącymi do Yahoo. Do popularnej wyszukiwarki należy m.in. serwis informacyjnych TechCrunch, Yahoo Finance czy Engadget. Zatem przejęcie może oznaczać bardziej próbę szerszej cyfryzacji i istniejących już marek.
Czym zajmuje się platforma artifact?
Przejęcie udziałów w spółce przez Yahoo może mieć szczególnie istotne znaczenie w doborze treści dla użytkowników. Aplikacja Artifact ma na celu wyświetlanie treści, które użytkownik chce zobaczyć. Obecnie czytelnicy muszą samodzielnie szukać serwisów, bądź działów które ich interesują. Artifact pod tym względem się wyróżnia. Działa to podobnie co popularne reels’y (rolki) TikTokowe z tym, że w formie tekstowej. Działa to też w drugą stronę, gdyż osoby korzystające aplikacji mogą niechciane treści (bądź te, które uważają za clickbait’owe i niestosowne) eliminować ze swojej przeglądarki. Podstawowym narzędziem do opracowywania algorytmów i personalizacji jest sztuczna inteligencja. Serwisy należące zatem do Yahoo w połączeniu z Artifact mogą stworzyć zupełnie nowy wymiar dostarczania treści do odbiorcy.