Wybrana kategoria
KORPORATOR
12 artykułow
Opieranie się zmianom, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów
Gdy wchodzisz do rzeki, nie powodujesz, się się ona zatrzymuje. Woda tylko obmywa Ciebie i płynie dalej. Jak nie powstrzymasz wody, tak nie powstrzymasz zmian. To bez sensu!
Brak chęci uczenia się, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów
Niestety większość managerów cierpi na straszną chorobę – stwardnienie światopoglądowe. Cokolwiek byś nie robił, cokolwiek chciałbyś unowocześnić i zoptymalizować - jest źle. Ma być dokładnie tak, jak mówi szef.
Ślepota, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów
Porażająca większość managerów uważa, że gdy pracownik nie realizuje celu, należy najpierw wezwać go na dywanik, a jeśli to nie poskutkuje – pożegnać się z nim. Co jednak, gdy nowych pracowników nie widać na horyzoncie? Tolerować braku skuteczności nie można – trzeba więc dopingować. Tylko jak?
Czas, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów
Przypomnij sobie jak się czułeś, gdy nauczyciel w szkole podstawowej, gimnazjum czy liceum – a nawet wykładowca na uczelni, nie miał dla Ciebie czasu, aby porozmawiać, odpowiedzieć na pytanie czy wyjaśnić coś dla Ciebie niezrozumiałego. Przykro, prawda?
Brak kontaktu, czyli 10 błędów popełnianych przez managerów
Podobno najprościej schować jest głowę w piasek. Podobno robią to strusie – ale tylko gdy się boją i tylko w kreskówkach.
Brak delegowania zadań, czyli 10 błędów najczęściej popełnianych przez managerów
Doba ma tylko 24 godziny i dlatego każdy manager powinien delegować część zadań podległemu zespołowi. Wyobraź sobie taką sytuację – dostajesz od prezesa polecenie, aby przygotować pewien raport dot. np. sprzedaży na projekcie, który będzie zawierał dane z dwóch lat.
Bez celu, czyli 10 błędów najczęściej popełnianych przez managerów
Kierowca, który wsiada do samochodu, uruchamia silnik i nie wie dokąd jedzie, prędzej czy później będzie jeździł w kółko. Okręt czy łódka też nigdzie nie dopłynie, gdy nie wybierze jakiegoś kursu.
Pracownik kontra manager, czyli 10 błędów najczęściej popełnianych przez managerów
Ustalmy jedno – wbrew niektórym plotkom - manager to człowiek. I tak jak każdy człowiek musi on (manager) upadać. Bo jeśli nie upadasz, wcale się nie uczysz...
Dziel się wiedzą i bierz jej jak najwięcej
Dzielenie się wiedzą sprawia, że firma może się rozwijać, a pracownicy mogą szybciej wykonywać swoje obowiązki. To oczywiście powoduje wzrost efektywności. Lecz jeśli nie chcemy się dzielić wiedzą z innymi – nawet z tymi spoza organizacji – blokujemy sobie możliwość rozwoju.
Komplementy i uznanie dla innych sprawiają, że więcej osiągasz
Okazywanie uznania i chwalenie ludzi to jedna z podstawowych zasad zjednywania sobie ludzi, o której pisał sam Dale Carnegi w swojej książce o podobnym tytule, a dokładnie „Jak zdobywać przyjaciół i zjednywać sobie ludzi”. Tę zasadę uzupełniają badania dr Roberta Cialdiniego, które potwierdzają, że fundamentalną zasadą wywierania pozytywnego wpływu jest dawanie ludziom komplementów.
Raporty i delegowanie zadań
Tak to już jest, że dzień zaczynasz od raportów, bo pani po drugiej stronie, akurat je potrzebuje na 10. Podczas gdy otwiera je dopiero o 12. Dobry dzień musi zacząć się od kubka dobrej kawy i przynajmniej 15 minut pogawędki w kuchni ze współpracownikami.
Już w poniedziałek rusza KORPORATOR
Korporator to tytuł nowej serii poradników i memów przygotowywanych przez redakcję CCNEWS i zaprzyjaźnionych z redakcją ekspertów branży contact center.