Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Brytyjska firma powierzyła AI odpisywanie na maile klientów

Brytyjska firma Simplyhealth, dostawca planów opieki zdrowotnej i stomatologicznej, ogłosiła, że jako pierwsza korzysta z generatywnego AI firmy Salesforce do odpowiadania na e-maile od klientów. Dzięki tej nowatorskiej technologii, odpowiedzi personalizowane są tworzone w ułamku czasu potrzebnego na przygotowanie odpowiedzi przy użyciu tradycyjnych szablonów.

Dan Eddie, Dyrektor ds. Obsługi Klienta w Simplyhealth, podkreślił, że firma już wcześniej wykorzystywała inne technologie AI od Salesforce do obsługi 20-30% zapytań klientów. Jednak to generatywne AI umożliwia zrozumienie pytań klientów i dostarczenie spersonalizowanej odpowiedzi.

Salesforce’s Einstein GPT[1] Trust Layer, wykorzystujący generatywne AI, pozwala na tworzenie odpowiedzi bez naruszania prywatności danych klientów, jednocześnie wykorzystując zaufane dane do ulepszania wyników. W przypadku Simplyhealth, zaufane dane to zbiór 500 historycznych e-maili. Pierwsze zapytanie, na które odpowiedziano przy użyciu tej technologii, dotyczyło problemu klienta z przeniesieniem się do innej praktyki dentystycznej. Jak powiedział Eddie, odpowiedź została wygenerowana w ciągu trzech sekund, z empatycznym początkiem, który odzwierciedlał potrzeby klienta.

Zahra Bahrololoumi, dyrektor generalna Salesforce UK, zauważyła, że AI zmienia branże takie jak opieka zdrowotna. Rozwiązania AI oferowane przez Salesforce przynoszą ogromne korzyści produktywnościowe, umożliwiając zespołowi Simplyhealth szybsze i skuteczniejsze wsparcie klientów, a także dostosowanie wsparcia i poprawę poziomu opieki dla najbardziej potrzebujących.

Tim Gough, dyrektor techniczny Simplyhealth, podkreślił, że wszystkie e-maile są weryfikowane przez człowieka pod kątem dokładności. Firma przyjmuje podejście eksperymentalne do nowych technologii, stosując wewnętrzne zabezpieczenia i utworzyła specjalne forum do przeglądu etycznego wykorzystania technologii AI. Spośród 65 wyprodukowanych do tej pory e-maili, 11 wymagało drobnych korekt, takich jak interpunkcja czy zmiana formy adresowania, ale nie wystąpiły żadne “halucynacje” – fałszywe treści generowane przez AI, dzięki kontrolowanym danym. Czas odpowiedzi został skrócony z 12 minut do jednej, co pozwala zespołowi poświęcić więcej czasu na rozwiązywanie złożonych problemów klientów.

Słownik
1. GPT. (inaczej Generative Pretrained Transformer) rodzaj modelu językowego opracowanego przez OpenAI. Model GPT jest oparty na architekturze Transformer, która…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Polskie firmy przygotowane na sztuczną inteligencję – tylko 6% w pełni gotowych

W Polsce jedynie 6% organizacji jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania sztucznej inteligencji (AI), jak wynika z badania Cisco AI Readiness Index. Wskazuje to na wyraźną potrzebę rozwoju w tym obszarze, zwłaszcza że 47% polskich firm wyraża obawy o przyszłość swojego biznesu, jeżeli nie zaczną inwestować w AI w najbliższym roku.
Czytaj więcej

Biznes oszalał na punkcie SI, jednak potrzebuje wsparcia

Każdy chce skorzystać z rewolucji algorytmów, jednak ⅓ projektów R&D kończy się niepowodzeniem, wynika z raportu Rackspace Technology. Powód? Brak dostępu do danych wysokiej jakości. Obecnie mniej niż 20% badanych uważa, że ich organizacja jest wystarczająco dojrzała w obszarze IT - wdrożenia i rozwoju technologii.