Wybrana kategoria
TELEKOMUNIKACJA
367 artykułow
Migracje: Najwięcej stracił Plus oraz Netia
W pierwszym kwartale 2023 roku liczba przeniesionych numerów w sieciach mobilnych wyniosła ponad 360 tys., a w sieciach…
Orange rezygnuje z opłat za infolinię
Sieć telefonii komórkowej Orange znosi opłaty od klientów indywidualnych za połączenia z infolinią. Za darmo z obsługi klienta skorzystają zarówno abonenci jak i użytkownicy kart prepaid.
Euroroaming na Ukrainę? KE jest za
Komisja Europejska opublikowała wniosek o wdrożenie zasady roam-like-at-home (LRAH) w relacji państwa UE a Ukraina. Ma to być element nowelizacji umowy o stowarzyszeniu Ukrainy z Unią Europejską, jaki zawarty został już w 2014 roku. Ukraina jest obecnie kandydatem do członkostwa w Unii Europejskiej. LRAH ma być także elementem wdrożeniowym umowy o wolnym handlu.
Wi-Fi dla pacjentów? W mniej niż połowie szpitali!
Działalność placówek ochrony zdrowia w coraz większym stopniu bazuje na rozwiązaniach wymagających dostępu do internetu. Od początku pandemii popularnością cieszą się usługi telemedycyny. W szpitalach wprowadzane są też cyfrowe narzędzia usprawniające pracę personelu. Komputery, tablety, telefony i systemy monitorowania zdrowia pacjentów często połączone są w jeden wirtualny organizm, wymagający szybkiego i płynnego działania, wspomaganego przez bezprzewodową sieć Wi-Fi.
Cztery sposoby na zatrzymanie fałszywych SMS-ów
Spamerzy starają się wyłudzić od swoich potencjalnych ofiar dane lub skłonić do pobrania złośliwego oprogramowania. Jednak istnieje kilka skutecznych sposobów pozwalających wykryć i zatrzymać wiadomości tekstowe będące spamem.
Telekomy jednak muszą popracować nad jakością
W dobie prymu jak najlepszej obsługi klienta i jego doświadczeń ze wszystkich interakcji z marką, dostawcy usług telekomunikacyjnych powinni jak najszybciej wyeliminować wszystkie słabe punkty komunikacji z klientami i poprawiać jej jakość oraz lepiej personalizować ofertę by utrzymać ich lojalność.
Usługi telekomunikacyjne mogą wkrótce zdrożeć
Przedsiębiorcy rynku telekomunikacyjnego, prawnicy, eksperci i politycy krytykują tryb procedowania nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Siódma wersja projektu, która pojawiła się w marcu, podobnie jak pięć poprzednich nie została poddana konsultacjom społecznym, mimo wprowadzania do nich istotnych zmian.
Avaya i Alcatel-Lucent łączą siły w migracji do chmury
Avaya oraz Alcate-Lucent Enterprise (ALE) ogłosiły właśnie swoje strategiczne partnerstwo, które przewiduje udostępnienie rozwiązań Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center as a Service) globalnym klientom ALE, a rozwiązań sieciowych ALE klientom Avaya na całym świecie.
Play i UPC wspierają na granicy i infolinii Play
Darmowe hotspoty Wi-Fi i startery z kartami SIM, możliwość doładowania urządzeń mobilnych i skorzystania z telefonu ułatwią potrzebującym kontakt z bliskimi i dostęp do informacji.
Plus z 500 minutami na Ukrainę i 19 groszy za min. rozmowy
Dzień, którego nigdy nie chcieliśmy przeżywać i wojna, która zmienia postrzeganie wszystkiego wokół nas. W momencie rosyjskiej agresji i wojny, operator sieci Plus wspiera wszystkich obywateli Ukrainy, którzy przebywają na terenie Polski i w ramach solidarności wprowadza od dziś pakiet darmowych minut oraz obniża stawki za połączenia głosowe z Polski na Ukrainę ułatwiając tym samym komunikację z rodzinami pozostałymi w kraju.
Także Play wspiera obywateli Ukrainy
W związku z wczorajszymi i dzisiejszymi wydarzeniami, także sieć Play, z którego korzysta wielu obywateli Ukrainy w Polsce, wprowadza bezpłatne pakiety minut, które można wykorzystać w komunikacji z rodzinami, które pozostały na terytorium Ukrainy.
Orange Polska obniża ceny połączeń na Ukrainę
W tym wyjątkowo trudnym dla Ukrainy czasie Orange Polska i nju mobile od dzisiaj obniżają ceny połączeń międzynarodowych…
Apifonica przejmuje konkurenta w Niemczech
SmarTel Plus, polsko-estoński startup IT działający w Europie pod marką Apifonica, przejął firmę TENIOS, która jest jednym wiodących dostawców usług komunikacyjnych z chmury w Niemczech.
Pokolenie Alfa – 80 proc. z własnym telefonem i w większości to smartfon
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował raport „Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów. Raport z badania dzieci i rodziców”. Wynika z niego, że wśród dzieci w wieku 7-14 lat, a więc pokoleniu Alfa, posiadają własny telefon komórkowy aż w 80 proc. przypadków. 97,7 proc. to smartfony.
Tide Software i Orange wyśle SMSy od Centralnego Ośrodka Informatyki
Spółki Orange Polska oraz Tide Software wyślą wiadomości SMS w imieniu Centralnego Ośrodka Informatyki (COI). To wynik podzielonego na dwie części przetargu rozpisanego jeszcze w ub. roku na obsługę wysyłek powiadomień SMS.
Ściema 5G – UOKiK się przyjrzy
UOKiK zamierza przyjrzeć się reklamom sieci P4 i Polkomtel, po tym, jak – zdaniem konsumentów – materiały marketingowe mogły nierzetelnie informować klientów o wykorzystaniu sieci 5G.
1,5 mln Polaków przeniosło numer. Play stracił ponad 130 tys. klientów
Urząd Komunikacji Elektronicznej podsumował IV kwartał ubiegłego roku i tym samym poznaliśmy dane za całoroczne dotyczące ilości zmian operatorów dokonanych przez abonentów i użytkowników sieci stacjonarnych i mobilnych.
Drobne przetasowania – Internet mobilny w Polsce (grudzień 2021)
Portal RFBenchmark.pl opublikował grudniowy ranking operatorów komórkowych w Polsce. Obiektem badań była jakość i szybkości Internetu mobilnego w Polsce. T-Mobile nadal jest liderem pod względem średniej szybkości pobierania danych i najniższej wartości ping. W grudniu w kategorii średniej szybkości wysyłania danych na pierwsze miejsce powrócił Play.
Dotrzyj do zagranicznych klientów, za pomocą ich lokalnych numerów
Bycie członkiem Unii Europejskiej daje szereg korzyści, oraz zwiększa możliwości krajowych firm do współpracy na zagranicznym rynku, zaś zwiększając zasięg firmy, ułatwiamy dostęp do nowych technologii, pozwalając na jej szybszy rozwój. W ramach wspólnoty wprowadzane są usprawnienia dotyczące między innymi importu i eksportu, mimo to przedsiębiorcy nadal napotykają na trudne do przejścia bariery oraz wygórowane wymogi, które często skutecznie odstraszają od działań na rynkach zagranicznych i spowalniają proces ekspansji.
Comarch i IS-Wireless łączą siły celem stworzenia kompleksowego rozwiązania dla sieci mobilnej 5G
Comarch S.A. i IS-Wireless nawiązały współpracę w zakresie przygotowania wspólnej oferty dla branży telekomunikacyjnej. Firmy zintegrują swoje rozwiązania, aby stworzyć nowe, w pełni funkcjonalne sieci mobilne zbudowane zgodnie z zasadami Open RAN.