Wybrana kategoria
BADANIA / POLSKA
231 artykułow
Raport: AI i nowe technologie w polskiej obsłudze klienta. Dlaczego jesteśmy w tyle?
Niemal jedna czwarta ekspertów z działów customer care przyznaje, że największą przeszkodą we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań, które pomogłyby usprawnić obsługę klienta i wesprzeć pracowników, jest brak wiedzy i kompetencji ze strony osób decyzyjnych.
20 stycznia 2021
65% Polaków nie obawia się utraty pracy w wyniku automatyzacji
Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne.
20 stycznia 2021
Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy
W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić.
20 stycznia 2021
Polacy polubili cyfrowe kanały obsługi klienta
86% Polaków wykorzystywało w ciągu ostatnich 12 miesięcy zdalne kanały do komunikacji z firmami, sklepami czy organizacjami – wynika z badania „Jak Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”.
13 stycznia 2021
Rynek Pracy Specjalistów 2020. Rok wielkich wyzwań
542 593 – tyle ofert zatrudnienia zamieścili pracodawcy na Pracuj.pl w 2020 roku. Minione 12 miesięcy upłynęło na rynku pracy pod kątem wyzwań i trudności powodowanych przez pandemię koronawirusa, co szczególnie odbijało się na liczbie ofert w II kwartale ub.r.
13 stycznia 2021
Nastroje konsumenckie w grudniu wzrosły
Grudzień przyniósł polepszenie klimatu konsumenckiego w Polsce. Wzrosły wszystkie składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK.
13 stycznia 2021
BADANIE: Blisko 50% e-konsumentów uważa, że promocje w gazetkach sklepowych są dobrze oznaczone
Badanie KANTAR Polska, zrealizowane dla programu BLIX AWARDS, pokazuje, że jakość gazetek handlowych wpływa na decyzje zakupowe większości e-użytkowników.
8 stycznia 2021
Raport: Jak funkcjonują firmy w pandemii?
Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB reprezentujące rynek marketingu bezpośredniego wraz z partnerami: PwC, Kantar oraz firmą szkoleniowo-doradczą Circinus Training Center przygotowało drugą edycję badania zadania mającego na celu pomóc przedsiębiorcom w znalezieniu najlepszych rozwiązań w obliczu rozwoju pandemii w Polsce i na świecie.
7 stycznia 2021
Raport: jak w dobie pandemii urzędy obsługują sprawy mieszkańców
Tylko w co czwartej gminie można załatwić większość (czyli ponad 50% usług) urzędowe sprawy zdalnie. Watchdog Polska sprawdziła jak w dobie pandemii wygląda cyfryzacja urzędów samorządowych.
6 stycznia 2021
Rynek oprogramowania i IT broni się przed pandemią
W czasie kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19 branża oprogramowania i usług IT okazała się być jednym z sektorów najbardziej odpornych na załamanie gospodarcze – wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów Banku Pekao S.A. pt. „Oprogramowanie i usługi IT. Charakterystyka branży, perspektywy rozwojowe, główne obszary”.
4 stycznia 2021
BADANIE: Dla blisko 60% konsumentów liczą się działania CSR-owe sieci handlowych i ich marek
Prawie 40% użytkowników gazetek promocyjnych kojarzy informacje o włączaniu się sklepów w akcje prospołeczne. 15% badanych twierdzi, że nie widziało ich, a blisko 50% nie pamięta tego.
30 grudnia 2020
Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z pracy
Tuż przed wybuchem pandemii polski rynek pracy charakteryzowała dobra koniunktura. Prawie trzy czwarte Polaków było aktywnych zawodowo, to znaczy pracowało albo szukało pracy i wyrażało chęć jej podjęcia.
16 grudnia 2020
BADANIE: Polacy skarżą się, że e-sklepy zbyt długo oddają im pieniądze za zwracane zakupy
Opinie na temat tempa rejestrowania zwrotów towarów w e-sklepach są podzielone. Ponad 51% Polaków ocenia je dobrze, a przeszło 45% – negatywnie. Więcej niż połowa uważa, że powinno to trwać od 1 do 3 dni roboczych. Prawie 42% podaje 24 godz.
14 grudnia 2020
Spada wykorzystanie telefonu jako kanału sprzedażowego
Firmy outsourcingowe, dostawcy technologii contact center i wewnętrzne działy obsługi klienta w tym roku przeszli prawdziwe trzęsienie ziemi. Gdy jedni notowali wzrosty w ruchu przychodzącym, inni odnotowywali mniejsze zainteresowanie usługami telesprzedaży przez duże firm. Dostawcy technologii borykali się z szybką migracją swoich klientów do środowiska rozproszonego. Można chyba już powiedzieć – niech ten rok szybciej się skończy!
9 grudnia 2020
Największy ruch weekendowy w sklepach panuje w piątki. Soboty mocno straciły na znaczeniu
Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud, istnieje silny związek między liczbą nowych przypadków COVID-19 a ruchem w sklepach. Wzrost zachorowań wpływa negatywnie zarówno na dzienną, jak i tygodniową liczbę klientów.
9 grudnia 2020
Już nie tylko Black Friday: cały listopad najlepszym miesiącem dla e-handlu
Podczas drugiej fali pandemii e-sklepy sprzedają jeszcze więcej niż wiosną. Na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu. To był miesiąc i rekordowy dzień dla lidera polskiego e-commerce.
3 grudnia 2020
Z chatbotami wolimy pisać niż rozmawiać na głos – to daje poczucie bezpieczeństwa i anonimowości
„Proszę czekać” to komunikat, który w większości z nas budzi jak najgorsze skojarzenia. W świecie pędzącym wciąż naprzód oczekiwanie to strata: czasu, szansy, pieniędzy… Chatbot zaś to rozwiązanie, które eliminuje konieczność oczekiwania.
2 grudnia 2020
Polska w dziesiątce najlepszych krajów do outsourcingu usług IT
W szukaniu biznesowego podwykonawcy za granicą już dawno przestały liczyć się wyłącznie niższe koszty pracy.
2 grudnia 2020
Black Friday w dobie pandemii
Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu 27 listopada istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. Czy uda się pobić zeszłoroczne rekordy pomimo ograniczenia działalności galerii handlowych?
27 listopada 2020
Deloitte Digital rusza z pierwszym w Polsce autorskim badaniem opinii zespołów obsługi klienta
W ostatniej dekadzie radykalnie zmieniły się oczekiwania i wymagania klientów dotyczące ich obsługi, a poprzeczka przed zespołami obsługi klienta zawisła bardzo wysoko. Aby pokazać jak funkcjonują oraz jaka jest ich rola w organizacjach firma doradcza Deloitte rusza z pierwszą w Polsce edycją badania Client Service Excellence 2020.
27 listopada 2020