Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

live chat

rodzaj usługi internetowej stosowanej w sprzedaży i zdalnej obsłudze internautów. Termin używany potocznie na określenie oprogramowania wykorzystywanego w celu wzbogacenia i uzupełnienia kontaktu telefonicznego w call center, a także występującego jako jedno z mediów wykorzystywanych w contact center. Sama fraza live chat nie znalazła jeszcze dobrego odpowiednika w języku polskim i będąc zapożyczeniem z języka angielskiego, powoli zagnieździła się w slangu informatycznym. Usługa live chat polega na umożliwieniu użytkownikowi prowadzenia czatu z agentem przez stronę internetową. Możliwość czatowania daje użytkownikowi aplikacja komunikatora (obecnie najczęściej stosowane są te wykonane w technologii flash lub AJAX), która nie wymaga procesu instalacji oprogramowania na komputerze użytkownika, oraz do której dostęp uzyskuje się przez kliknięcie przycisku kontaktowego. Agent w rozmowie wykorzystuje aplikację wyposażoną w zestawy narzędzi dających mu wiedzę o rozmówcy, ułatwiających komunikację oraz zaoferowanie możliwie najlepszej pomocy.
Wybrana kategoria

BADANIA / POLSKA

266 artykułow
więcej

Pracodawcy słyszą, ale czy słuchają pracowników? Raport pokazuję, że nie!

Gartner zbadał kluczowe obszary, które będą determinować pracę: formy jej świadczenia, używane narzędzia i przestrzeń wykonywania obowiązków. Wyniki wykazały, że istnieje spory rozdźwięk między zapewnieniami pracodawców a oczekiwaniami i deklaracjami pracowników. Przykładem jest elastyczna i zwinna kultura pracy: kierownictwo myśli, że firma posiada taką kulturę, ale pracownicy są przeciwnego zdania.
więcej

Jak pandemia wpłynęła na wzajemne kontakty młodych Polaków?

Czy podczas lockdownu młodzi Polacy czuli się odizolowani i stali się mniej towarzyscy? Czy wręcz przeciwnie, skupili się na pogłębianiu dotychczasowych więzi i zaczęli lepiej wykorzystywać czas na osobności? Marka OPPO, producent inteligentnych urządzeń, zbadała, jak w czasie pandemii COVID-19 zmieniły się zachowania Polaków z pokolenia Y i Z, ich relacje i stosunek do „nocnego życia”.
więcej

Służbowe sprawy Polaków na prywatnych e-mailach

30 proc. polskich pracowników przyznaje, że korzystało z prywatnego e-maila do załatwiania spraw zawodowych. Większość naszych rodaków – aż 70 proc. – twierdzi, że nigdy nie realizowało służbowych zadań przy pomocy prywatnych skrzynek pocztowych, wynika z badania Grupy Progres.
więcej

Polacy w social media 2021, czyli co robimy na Facebooku, a co na Twitterze

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.
więcej

Raport K2: rynek e-commerce – kondycja, wyzwania i trendy

Świat e-commerce ma za sobą bardzo ciekawe miesiące. Znaczny wzrost ruchu i wartości sprzedaży, pokazał, że napór klientów wytrzyma tylko silny gracz, który potrafił postawić na automatyzację, powtarzalną procesowość i jakość obsługi klienta. Grupa K2 spytała kilkudziesięciu sprzedawców internetowych o ich opinie na temat rozwoju rynku. Właśnie opublikowano wyniki tego badania.
więcej

Co zniechęca, a co napędza Polaków do robienia zakupów online?

Dzięki COVID-19 Polacy nie tylko przyzwyczaili się do kupowania w sieci, ale także jeszcze bardziej docenili możliwości, jakie daje e-handel. Badanie „Bolączki Polaków podczas zakupów online” przeprowadzone na zlecenie PayPal przez ARC Rynek i Opinia w maju 2021 roku na grupie 1044 respondentów w Polsce wykazało, że 57% respondentów preferuje zakupy online.
więcej

Jak kupujemy w social mediach?

Fundacja Kobiety e-biznesu przygotowała raport „The power of social & live commerce”. To pierwsze analityczne i eksperckie opracowanie tematyki sprzedaży w social mediach, on-line i live commerce. W raporcie zostały wskazane schematy konsumpcji w mediach społecznościowych.
więcej

Raport Customer Service Excellence 2021

Jak wynika z raportu “Customer Service Excellence 2021” Deloitte Digital, tradycyjne metody kontaktu z klientami przestają być wystarczające. 73 proc. przedstawicieli firm deklaruje, że jednym z ich priorytetów na następny rok jest rozwój kanału self-service.
więcej

Prawie połowa Polaków nie jest zadowolona ze swojej sytuacji zawodowej…

Jak wynika z badań sondażowych, które są częścią raportu Trust@Work, przygotowywanego przez Konkurs „Pracodawca Godny Zaufania”, prawie 40 proc. ankietowanych nie jest zadowolonych ze swojej sytuacji zawodowej. Jeszcze więcej badanych, bo aż 49 proc., nie byłoby skłonnych polecić swoim znajomym podjęcia pracy w firmie, w której obecnie pracują.
więcej

Transformacja cyfrowa w szkoleniach handlowców

Firma McHayes & StewardGroup, która od ponad 18 lat specjalizuje się w szkoleniu zespołów handlowych z małych i średnich firm, ale także największych światowych koncernów, w marcu 2021 roku zrealizowała badanie zatytułowane „Transformacja cyfrowa w szkoleniach handlowców.
więcej

Raport Pracuj.pl: Pracownicy o cyfrowej rzeczywistości

Kompetencje cyfrowe to coraz ważniejsza kwestia dla współczesnych pracowników i pracodawców. Choć eksperckie analizy poziomu tych kompetencji w Polsce są alarmujące, aż 2/3 z Polaków ocenia pozytywnie swoją biegłość w korzystaniu z technologii w życiu zawodowym – wynika z najnowszych badań Pracuj.pl. W raporcie „Cyfrowa ewolucja kariery” eksperci portalu przyglądają się roli rozwiązań cyfrowych w naszej codziennej pracy i poglądom pracowników na przyszłość technologii.