Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

4P

Składniki tzw. marketing mix: product (produkt), price (cena), place (miejsce), promotion (promocja). 4P to zespół elementów (instrumentów) za pomocą których możemy oddziaływać na rynek.
Wybrana kategoria

BADANIA / POLSKA

231 artykułow
więcej

65% Polaków nie obawia się utraty pracy w wyniku automatyzacji

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne.
więcej

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy

W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić.
więcej

Raport: Jak funkcjonują firmy w pandemii?

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB reprezentujące rynek marketingu bezpośredniego wraz z partnerami: PwC, Kantar oraz firmą szkoleniowo-doradczą Circinus Training Center przygotowało drugą edycję badania zadania mającego na celu pomóc przedsiębiorcom w znalezieniu najlepszych rozwiązań w obliczu rozwoju pandemii w Polsce i na świecie.
więcej

Rynek oprogramowania i IT broni się przed pandemią

W czasie kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19 branża oprogramowania i usług IT okazała się być jednym z sektorów najbardziej odpornych na załamanie gospodarcze – wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów Banku Pekao S.A. pt. „Oprogramowanie i usługi IT. Charakterystyka branży, perspektywy rozwojowe, główne obszary”.
więcej

Spada wykorzystanie telefonu jako kanału sprzedażowego

Firmy outsourcingowe, dostawcy technologii contact center i wewnętrzne działy obsługi klienta w tym roku przeszli prawdziwe trzęsienie ziemi. Gdy jedni notowali wzrosty w ruchu przychodzącym, inni odnotowywali mniejsze zainteresowanie usługami telesprzedaży przez duże firm. Dostawcy technologii borykali się z szybką migracją swoich klientów do środowiska rozproszonego. Można chyba już powiedzieć – niech ten rok szybciej się skończy!
więcej

Black Friday w dobie pandemii

Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu 27 listopada istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. Czy uda się pobić zeszłoroczne rekordy pomimo ograniczenia działalności galerii handlowych?
więcej

Deloitte Digital rusza z pierwszym w Polsce autorskim badaniem opinii zespołów obsługi klienta

W ostatniej dekadzie radykalnie zmieniły się oczekiwania i wymagania klientów dotyczące ich obsługi, a poprzeczka przed zespołami obsługi klienta zawisła bardzo wysoko. Aby pokazać jak funkcjonują oraz jaka jest ich rola w organizacjach firma doradcza Deloitte rusza z pierwszą w Polsce edycją badania Client Service Excellence 2020.