Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.
Wybrana kategoria

BADANIA / POLSKA

239 artykułow
więcej

Bezpieczeństwo polskich e-sklepów. Badanie EmailLabs

Zakupy w sieci są łatwe i przyjemne, ale mogą być też niebezpieczne. Według badań EmailLabs, mimo łatwego dostępu do technologii zabezpieczających komunikację mailową, wiele firm z sektora e-commerce nie chroni wystarczająco dobrze swoich wysyłek. W ten sposób naraża klientów na spam, ataki phishingowe oraz kradzież danych.
więcej

Raport Shopera: Branża spożywcza pokochała internet

Tempo przyrostu e-sklepów spożywczych było w 2020 największe - wyniosło aż 112 proc. rok do roku - wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne pod względem dynamiki wzrostu były kategorie Zdrowie i uroda (37 proc.) oraz Upominki i akcesoria (27 proc.). Jakie jeszcze zmiany przyniósł pandemiczny 2020 rok?
więcej

Stres czy życiowy balans? Polacy o zawodowych wyzwaniach

Stres wynikający z pracy to jedno z najważniejszych wyzwań zawodowych we współczesnym świecie. Ponad połowa respondentów Pracuj.pl uważa, że praca generuje dziś więcej napięć, niż jeszcze dekadę temu. Co więcej, tylko co piąty deklaruje, że nie odczuwa żadnych problemów zawodowych. W zarządzaniu stresem i zawodowymi wyzwaniami Polacy najchętniej sięgają po szkolenia i materiały dotyczące organizacji pracy, ale tylko co czwarty gotów byłby skorzystać z pomocy psychologa. Wraz z ekspertami przyglądamy się staraniom Polaków o zawodowy work-life balance.
więcej

Co kupujemy w sieci chętniej niż rok temu?

Zmianę naszego sposobu kupowania na bardziej zdalny i cyfrowy widać gołym okiem. W niektórych grupach produktów przejście na zakupy online było niemal rewolucyjne. Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI pokazuje, że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci.
więcej

65% Polaków nie obawia się utraty pracy w wyniku automatyzacji

Według danych GUS do 2050 r. liczba ludności Polski zmniejszy się o 4,4 mln osób. Mediana wieku ludności wyniesie ponad 52 lata, czyli o ok. 11 lat więcej niż obecnie, co oznacza, że ponad połowa mieszkańców Polski będzie miała ponad 50 lat. Tworzącą się w ten sposób lukę demograficzną na rynku pracy mogłyby przynajmniej w części zapełnić boty, do których polskie społeczeństwo jest coraz bardziej przychylne.
więcej

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy

W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić.
więcej

Raport: Jak funkcjonują firmy w pandemii?

Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB reprezentujące rynek marketingu bezpośredniego wraz z partnerami: PwC, Kantar oraz firmą szkoleniowo-doradczą Circinus Training Center przygotowało drugą edycję badania zadania mającego na celu pomóc przedsiębiorcom w znalezieniu najlepszych rozwiązań w obliczu rozwoju pandemii w Polsce i na świecie.
więcej

Rynek oprogramowania i IT broni się przed pandemią

W czasie kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19 branża oprogramowania i usług IT okazała się być jednym z sektorów najbardziej odpornych na załamanie gospodarcze – wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów Banku Pekao S.A. pt. „Oprogramowanie i usługi IT. Charakterystyka branży, perspektywy rozwojowe, główne obszary”.