Wybrana kategoria
BADANIA / POLSKA
349 artykułow
Świadomy praw i obowiązków – coraz więcej Polaków chce znać swoje prawa konsumenckie
Rośnie świadomość Polaków na temat praw konsumenckich. 80 proc. ocenia swój stan wiedzy jako „raczej dobry” - to aż o ponad 30 punktów proc. więcej niż rok temu. Jednocześnie, w porównaniu z 2023 r., znacznie wzrosła liczba deklarujących chęć poszerzenia swojej wiedzy w tym zakresie - z 47 do 57 proc. obecnie. Taki obraz ujawnia najnowsze badanie Ariadny pt. „(Nie)świadomy Konsument”, zrealizowane na rzecz Fundacji Forum Konsumentów i Amazon z okazji Światowego Dnia Konsumenta (15 marca).
Jakie są współczesne Polki?
Współczesne Polki są przebojowe, silne i niezależne, a także szalone i chętne przygód. Wśród cech najbardziej dominuje chęć rozwoju i niezależność, a także wielozadaniowość i inteligencja. Jak wynika z badania współczesne Panie, szczególnie wśród młodszego pokolenia są również liderkami.
Czy polscy pracodawcy potrafią docenić swoich pracowników?
Platforma Enpulse, służąca badaniu zaangażowania pracowników, we współpracy z Nais, platformą do zarządzania benefitami opublikowały raport „Czy czujesz się doceniany?”, który rzuca nowe światło na postrzeganie tak ważnej dla Polaków kwestii jak bycie docenianym w miejscu pracy.
Automatyzacja kluczowym trendem dla dyrektorów finansowych z Europy Środkowej
Brak stabilności otoczenia ogranicza skłonność dyrektorów finansowych do przeprowadzenia większych zmian w funkcjonowaniu zarządzanych przez nich departamentów.
Satysfakcja i zadowolenie klienta definiują rozwój współczesnych firm
80 proc. przedsiębiorców i 77 proc. osób planujących założyć firmę uważa, że oczekiwania konsumentów wzrosły na przestrzeni ostatnich 5 lat. Zdaniem tych, którzy prowadzą już własne firmy, odpowiedzią na te wymagania są m.in.: sprawna obsługa klienta oraz personalizacja oferty.
Raport EY: Jak polskie firmy wdrażają AI?
Efektywna implementacja narzędzi AI znajduje się na szczycie biznesowych priorytetów i przez bardzo długi czas na nim pozostanie. Przedsiębiorstwa,…
Polacy chcą robotów w domu, ale nie w miejscu pracy
Jak wynika z raportu PRCN pt. „Polacy o sztucznej inteligencji”, badani nie chcą zostać zastąpieni w pracy przez roboty lub ich własne awatary, chętniej za to skorzystają z automatyzujących rozwiązań AI w środowisku domowym.
Jest taki benefit, którego oczekuje 64 proc. Polaków
Pracujemy głównie, żeby zarabiać, co potwierdza większość pracowników. Już 64 proc. Polaków, gdyby mogło poprosić pracodawcę o cokolwiek, byłaby to podwyżka. Połowa osób stawia na premię finansową, a 30 proc. zadowoliłyby dodatkowe dni wolne – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service.
Tylko co piąty badany dostrzega pozytywne zmiany na rynku telekomów
ak wynika z najnowszego badania konsumenckiego klientów indywidualnych przeprowadzonegovw 2023 roku, co piąty badany dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, rozwoju technologii jak i poprawy jakości usług.
Prawie 75 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo
Polacy wybierają płatności bezgotówkowe. Według najnowszego raportu PolCard from Fiserv „Preferencje płatnicze Polaków 2024”, blisko 75 proc. z nas regularnie płaci kartą, telefonem bądź zegarkiem. To wzrost o prawie 5 pkt proc. w porównaniu do poprzedniej edycji badania z lipca 2022 r.