Wybrana kategoria
BADANIA / POLSKA
291 artykułow
Raport: Voiceboty i Ludzie 2022
Jako klienci, oczekujemy obsługi na najwyższym poziomie. Przyzwyczailiśmy się, że jesteśmy „zachwycani” nowościami, a przestarzałe rozwiązania nas irytują i odpychają. Czy zatem voiceboty i rozmowa z komputerem to jeszcze „zachwycanie”? Jak złe voiceboty irytują? Jakie usprawnienia w obszarze contact center wprowadzą jeszcze technologie głosowe? Kto najwięcej korzysta na wprowadzeniu voicebota do organizacji i jak wygląda obraz rynku technologii głosowych w Polsce?
65% z nas zwraca uwagę na opinie innych
Od początku pandemii koronawirusa zakupy online stały się codziennością dla większości z nas. Według najnowszego badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, ponad 80 proc. Polaków, z każdej grupy wiekowej, kupowało w internecie w zeszłym roku.
Coraz częściej kupujemy przedmioty z drugiej ręki
Ponad połowa Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiła coś z drugiej ręki – wynika z cyklicznego Barometru Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jak co roku w marcu Provident Polska publikuje wyniki badań na temat zachowań konsumenckich Polaków.
Eurostat o digitalizacji w Polsce: Bardzo nierówna
Rośnie poziom nasycenia systemami klasy ERP w polskich firmach. Widać to nie tylko po najnowszych danych Eurostatu, ale także wynikach finansowych rodzimych dostawców systemów zintegrowanych. W ERP najwięcej inwestują firmy średniej wielkości.
Jedno złe doświadczenie w internecie może oznaczać utratę klienta
Niemal połowa Polaków deklaruje, że w czasie pandemii zwiększyła się ich skłonność do wchodzenia w interakcje z markami za pomocą kanałów cyfrowych, a także że zaczęła korzystać z przynajmniej jednej nowej usługi online.
Pokolenie Alfa – 80 proc. z własnym telefonem i w większości to smartfon
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował raport „Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów. Raport z badania dzieci i rodziców”. Wynika z niego, że wśród dzieci w wieku 7-14 lat, a więc pokoleniu Alfa, posiadają własny telefon komórkowy aż w 80 proc. przypadków. 97,7 proc. to smartfony.
Więcej efektów, słabsze relacje. Blaski i cienie pracy zdalnej
Praca zdalna i hybrydowa stały się nieodłącznymi elementami rynku pracy. Co zyskują, a co tracą pracownicy, decydując się na nie? Serwis Pracuj.pl zapytał Polaków pracujących poza biurem o zalety i wady tych modeli pracy. Sprawdził także, jak praca zdalna i hybrydowa wpływają na relacje międzyludzkie w firmach. Ponad połowa badanych jest bardziej efektywna podczas pracy z domu. Jednocześnie jednak tylko niewiele mniejszej grupie zdarza się odczuwać w tym czasie samotność i tęsknotę za wspólnym wykonywaniem zadań w siedzibie firmy.
W jaki sposób małe i średnie przedsiębiorstwa korzystają z internetu?
Nieco mniej niż połowa (44 proc.) firm prowadzi działalność częściowo opartą na internecie, jak wynika z badania NEXERY, przeprowadzonego wspólnie z agencją GfK wśród przedsiębiorców z 14 obszarów centralnej i północno-wschodniej Polski. Wydarzenia ostatnich dwóch lat postawiły niektóre organizacje w bardzo trudnej sytuacji, dla innych stały się szansą na dywersyfikację biznesu i znaczny wzrost zysków.
Noworoczne wyprzedaże były pozorne
Czy na początku tego roku klienci mogą znaleźć atrakcyjne oferty na noworocznych wyprzedażach? Jak pokazuje kolejna edycja „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszej dekadzie stycznia 2022 roku w porównaniu z cenami z połowy listopada 2021 roku, wyniósł 4,3 proc. Oznacza to, że znacznie więcej produktów podrożało niż potaniało.
W pandemii co trzeci klient częściej korzysta z cyfrowych kanałów bankowych
Młodsi konsumenci są mniej zadowoleni z usług swojego banku i częściej chętni do jego zmiany.
Dłużej poczekamy na infolinii bankowej
Z najnowszej fali badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail ARC Rynek i Opinia wynika, że średni wynik ogólnego rankingu infolinii bankowych spadł o 4,8 pkt w porównaniu z poprzednią falą badania i obecnie wynosi on 73,7 pkt na 100 możliwych punktów do zdobycia.
Praca hybrydowa nie jest najbardziej pożądanym modelem
Pandemia COVID-19 nie wyeliminowała potrzeby pracy z biura. Firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie modelu hybrydowego, traktują go w większości jako sposób przejściowy na funkcjonowanie przedsiębiorstw – wynika z badania Canon przeprowadzonego w regionie 4CE, czyli w Polsce, Czechach i na Węgrzech.
Przedświąteczna gorączka zakupów: Baby boomers to jedyna grupa wiekowa, która woli prezenty kupować offline
Klienci na całym świecie planują w tym sezonie zakupy zarówno online, jak i w tradycyjnych sklepach stacjonarnych. Całkiem spory odsetek zamierza kupić wszystkie prezenty tylko i wyłącznie online: 18 proc. pokolenia Z, 16 proc. millenialsów i 15 proc. pokolenia X. Co zaskakujące, aż 22 proc. pokolenia powojennego wszystkie swoje zakupy przedświąteczne zrobi tylko w sklepach stacjonarnych. Najstarsi konsumenci są największymi tradycjonalistami.
Niemal 1/3 Polaków uważa, że zakupy przez Internet nie są bezpieczne
Aż 86 proc. kupujących online sprawdza opinie o sklepie, zanim dokona w nim zakupu, a już 91 proc. zwraca uwagę na bezpieczeństwo płatności internetowych, jak wynika z nowego raportu Advox Studio na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków.
Pracuj.pl: słodko-gorzka praca z klientami
Pracownicy obsługi klienta znów stają na pierwszej linii świątecznego frontu. Mimo COVID-19, jest to ponownie napięty okres dla…
Raport Deloitte: kompetentna obsługa klienta ważna przy podejmowaniu decyzji o zakupie
Obsługa posprzedażowa i kompetentna obsługa klienta to istotne czynniki w podejmowanych przez klientów decyzji zakupowych - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.
Dziewięciu na dziesięciu Polaków kupuje online
Znaczenie handlu internetowego dla gospodarki rośnie z każdym rokiem. Szacuje się, że europejski rynek e- commerce w 2025 r. osiągnie wartość 569,2 mld dolarów. W naszym kraju ta tendencja nie odbiega od europejskiej – w 2026 r. spodziewana wartość brutto tego rynku wyniesie 162 mld zł.
Październik przyniósł spadek nastrojów konsumenckich Polaków
Po kilkumiesięcznej stabilizacji nastrojów konsumenckich Polaków, w październiku nastąpiło ich pogorszenie. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik…
Już co 10. Polak wydaje ponad 500 zł miesięcznie na zakupy online
Większość, czyli 60 proc., internetowych konsumentów w Polsce robi tą drogą zakupy kilka razy w miesiącu, jak wynika z nowego raportu firmy Advox „Jak Polacy korzystają ze sklepów internetowych: Zwyczaje e-zakupowe Polaków 2021”. Blisko połowa wydaje tą drogą między 101 a 300 zł miesięcznie. Najczęściej kupowanymi online kategoriami produktów są dodatki i odzież, które wskazało 62 proc. respondentów.
Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków w 2021 roku
Raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021” bada zwyczaje zakupowe, to, w jaki sposób korzystamy z narzędzi cyfrowych w procesie zakupowym, a także czy pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmiany obrazu handlu detalicznego w Polsce.