Wybrana kategoria
STRATEGIE I INWESTYCJE
362 artykułów
Ship from store – czy zakupy w sieci z dostawą ze sklepu stacjonarnego będą rewolucją
Dlaczego na paczkę trzeba czekać kilka dni, gdy sklep, w którym ją kupiliśmy, posiada punkt sprzedaży w naszym mieście z zakupionym produktem na półce? Dlatego, że zwykle nie jest wysyłana z tego punktu, a z magazynu - jednego na cały kraj. Dla wielu firm sprzedaż online i offline to dwa osobne światy.
14 kwietnia 2021
Przybyło 2 tys. nowych sklepów internetowych
Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. sklepów internetowych i wykreślili 1,4 tys. Łącznie przybyło 2 tys. sklepów internetowych, a ich liczba osiągnęła w sumie 46,5 tys.
8 kwietnia 2021
Pandemia przyspieszyła przejście na płatności cyfrowe
Pod koniec 2019 roku 40 krajów miało już rozwiązania do przetwarzania płatności w czasie rzeczywistym, a kilka kolejnych ogłosiło swoje plany uruchomienia takiej usługi przed 2023 rokiem.
5 kwietnia 2021
Twórca Fotka.pl uruchamia sieć swoich paczkomatów
Furgonetka, broker usług kurierskich, od dekady działa na polskim rynku i w tym roku ma przebić barierę 200 mln zł przychodów. Teraz startuje z rozwiązaniem Furgonetka BOX.
1 kwietnia 2021
Podatek handlowy dla e-sklepów byłby bardzo szkodliwy dla gospodarki i samych konsumentów
W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania.
1 kwietnia 2021
Czy cyfrowa transformacja może być tańsza o nawet 50%?
Proces transformacji technologicznej i organizacyjnej przedsiębiorstw przebiega w Polsce na zbliżonym poziomie i w podobnym tempie co globalnie – wynika z raportu Deloitte’a. Dla 70 proc. polskich firm pandemia była głównym motorem napędowym cyfrowych zmian, co wynika m.in. z konieczności przestawienia się na model pracy zdalnej.
22 marca 2021
Po lockdownach wzrosną obroty, na razie rosną zaległości
Wprowadzenie od 20 marca ponownego lockdownu na terenie całej Polski jeszcze bardziej uderzy w gospodarkę. Przedsiębiorcy doświadczeni przez COVID-19, jak i pozostali, w dłuższej perspektywie czasowej są jednak optymistami. Liczą, że gdy tylko zniesione zostaną obostrzenia, ich obroty wzrosną. Uważa tak 39 proc. MŚP, spadku spodziewa się jedynie 4 proc. firm.
20 marca 2021
Cyfryzacja w hiper tempie, wyniki raportu
Czas zerwać z przeszłością, stare nie wróci. Zrozumiał to biznes, który w 2021 będzie cyfryzować się na potęgę, wynika z raportu TEKsystems. Firmy zainwestują w zbieranie i przetwarzanie informacji oraz w analitykę. Cel, wygrać z kryzysem i konkurencją.
18 marca 2021
Polski e-handel może wzrosnąć w tym roku nawet o 25 proc
Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca 2020 roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. W zależności od rozwoju pandemii w Polsce w tym roku wzrost handlu internetowego może wynieść od 10 proc., przy pełnej dostępności galerii handlowych, do nawet 25 proc., jeśli spotka nas kolejny lockdown – szacują eksperci Unity Group.
9 marca 2021
Kanownik: Cyfryzacja może zwiększyć konkurencyjność i prowadzić do oszczędności
Przyśpieszona cyfryzacja spowodowana pandemią pokazała przedsiębiorcom, że konieczna jest zmiana sposobu zarządzania i prowadzenia ich organizacji. Jeśli firma chce być w takiej sytuacji nadal konkurencyjna, musi wejść na drogę cyfryzacji oraz szukać usprawnień, np. rezygnując z papieru, co prowadzi do oszczędności– ocenia prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik.
27 lutego 2021
323 tys. osób bezrobotnych przez pandemię
W ostatnim kwartale 2020 r. na rynku pracy widać było skutki pandemii i wprowadzonych obostrzeń. Według badania „Monitoring Rynku Pracy” Głównego Urzędu Statystycznego w okresie październik-grudzień aż 323 tys. osób nie wykonywało pracy z uwagi na kwestie bezpośrednio związane z pandemią. To ponad trzy razy więcej niż w trzecim kwartale. Liczba bezrobotnych osób nie zmieniła się znacząco, a liczba osób aktywnych zawodowo nawet wzrosła.
27 lutego 2021
Doświadczenia szyte na miarę, czyli jak pandemia wpłynęła na wymagania klientów
Restart modelu pracy, spersonalizowanie cyfrowych doświadczeń oraz technologie w służbie różnorodności, równości i przeciwdziałania wykluczeniu – to trzy z dziewięciu trendów technologicznych opracowanych przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.
24 lutego 2021
To czas na inwestycje w poprawę obsługi klienta
COVID-19 wymusił na firmach migrację do kanałów cyfrowych. Tego trendu nie da się już odwrócić, bo w trakcie pandemicznych miesięcy klienci przyzwyczaili się do załatwiania spraw czy kupowania towarów i usług przez internet.
10 lutego 2021
W Polsce mamy o 1/5 więcej sklepów internetowych niż rok temu, ich liczba wynosi już ponad 44 tys.
W 2020 r. w Polsce zarejestrowano prawie 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba na początku stycznia 2021 wynosiła w sumie blisko 44,5 tys. - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak obecność w Internecie nie jest automatyczną gwarancją sukcesu. W ciągu 2020 r. 5,6 tys. sklepów internetowych zawiesiło działalność, z czego na rynek wróciło tylko 1,2 tys.
9 lutego 2021
Pandemia zaostrzyła konkurencję w e-handlu
Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo produktowe czy wirtualne przymierzalnie.
9 lutego 2021
Amazon rośnie szybciej niż globalne e-commerce
Amazon dominuje w e-commerce podczas pandemii. W stosunku do 2019 roku marketplace kierowany przez Jeffa Bezosa odnotował wzrost sprzedaży o 39,1%. Dla porównania cały globalny handel w sieci rósł w tempie wolniejszym aż o 12 punktów procentowych.
6 lutego 2021
Vee S.A. zapowiada ofensywę hostów na polu rozwiązań pudełkowych
Technologiczny Vee ma za sobą rok niezwykle dynamicznych wzrostów, ale i zmian, które przekierowują w 2021 r. rozwój spółki na nowy rynek hostów głosowych. Plan wdrożenia rozwiązań pudełkowych pod marką Vee Host jest ambitny i kapitałochłonny, jednak gra toczy się o wpływy liczone w setkach milionów złotych rocznie.
2 lutego 2021
Cyfrowa transformacja. Czego koronawirus nauczył biznes?
Jednym z największych wyzwań biznesu w 2020 roku był przymusowy lockdown i oddelegowanie pracowników do pracy zdalnej. Co trzecia polska firma nie dysponowała odpowiednimi zasobami sprzętowymi, a 8% z nich nie stworzyło procedur pracy zdalnej.
27 stycznia 2021
Połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług
Covid-19 testem cyfrowej infrastruktury instytucji finansowych. Prawie połowa banków na świecie walczy ze skutkami pandemii, przyspieszając digitalizację usług.
21 stycznia 2021
2021 rokiem ważnych regulacji dla branży cyfrowej
W 2021 r. polską branżę cyfrową i nowoczesnych technologii czekają istotne regulacje, od których kształtu będzie zależeć dalszy jej rozwój oraz to, czy będzie ona w stanie konkurować z zagranicznymi rynkami.
7 stycznia 2021