Wybrana kategoria
STRATEGIE I INWESTYCJE
518 artykułow
Europa doliną kwantową
Cały świat skupia się na sztucznej inteligencji, natomiast Europa przypomina nam o komputerach kwantowych. Właśnie prezydencja Hiszpańska w Unii Europejskiej wydała deklarację o zacieśnieniu współpracy między państwami UE w obszarze technologii kwantowej.
1/3 europejskich dyrektorów finansowych testuje generatywną AI
Mimo rosnącej popularności generatywnej sztucznej inteligencji, okazuje się, że wśród dyrektorów finansowych nie jest ona wykorzystywana na szeroką…
Rynek globalnych centrów obsługi klienta osiągnie wartość 494,7 mld USD do 2030 roku
Globalny rynek centrów obsługi klienta (Call Centers), który w 2022 roku oszacowany został na 314,5 miliarda dolarów, według prognoz ma osiągnąć wartość 494,7 miliarda dolarów do roku 2030. Przewiduje się, że rynek ten będzie rósł ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 5,8% w okresie analizy 2022-2030.
MCI.EuroVentures znacząco zwiększa udział w Focus Telecom
W ramach znaczącej transakcji na polskim rynku telekomunikacyjnym, MCI.EuroVentures, część grupy MCI, dokonała zakupu 80% udziałów w firmie Focus Telecom. Transakcja ta osiągnęła wartość 80,1 mln zł, co stanowi istotny krok w rozwoju obu podmiotów.
Mikołajkowa zmiana Unimy 2000 w yarrl S.A.
UNIMA 2000 Systemy Teleinformatyczne w dniu 2.10.2023 r. połączyła się ze spółką pTAG sp. z o.o, a w dniu 6 grudnia 2023 r KRS zarejestrował zmianę nazwy połączonego podmiotu na yarrl S.A.
Transformacja cyfrowa w obsłudze klienta: wyzwania i możliwości
W dzisiejszym świecie, gdzie cyfrowe innowacje rozwijają się w błyskawicznym tempie, przedsiębiorstwa w każdej branży stoją przed zadaniem dostosowania się do nowej rzeczywistości. Transformacja cyfrowa w obsłudze klienta nie jest już opcją, ale koniecznością, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów i utrzymać konkurencyjność na rynku. Ten artykuł rzuci światło na wyzwania i możliwości, które niesie ze sobą ten proces.
Neonet rusza z postępowaniem sanacyjnym
Polska firma Neonet w tym tygodniu przeszła niemałą nerwówkę. Po całym zamieszaniu związanym z upadłością Polskiej sieci sklepów ze sprzętem elektronicznym sąd Wrocławski zaakceptował wniosek firmy i otworzył postępowanie sanacyjne.
ChatGPT zalicza rekordowe 1 urodziny z 30 mln USD przychodu
ChatGPT właśnie skończył roczek. Generatywna sztuczna inteligencja usilnie "pracuje" i odpowiada na pytania ludzkości, a OpenAI na czele z Samem Altmanem zbija fortunę. W ciągu roku na technologii zarobili 30 milionów dolarów.
Czy drony w przyszłości zdominują rynek dostaw?
Automatyzacja w wielu firmach wiedzie obecnie prym. Dostawy jedzenia, książek, artykułów spożywczych są już na porządku dziennym. Dostarcza się praktycznie wszystko. Najwięksi gracze zaczynają jednak już od jakiegoś czasu eksperymentować z dostawą za pomocą dronów. Czy taka technologia ma w ogóle przyszłość?
Generatywna AI to priorytet prawie 70 proc. CEO w Polsce
Z najnowszego badania "KPMG CEO Outlook" wynika, że generatywna sztuczna inteligencja (genAI) jest obecnie głównym priorytetem inwestycyjnym dla 68 proc. prezesów z Polski oraz 69 proc. prezesów z tzw. core countries.
Polskie firmy przygotowane na sztuczną inteligencję – tylko 6% w pełni gotowych
W Polsce jedynie 6% organizacji jest w pełni przygotowanych do wdrożenia i wykorzystania sztucznej inteligencji (AI), jak wynika z badania Cisco AI Readiness Index. Wskazuje to na wyraźną potrzebę rozwoju w tym obszarze, zwłaszcza że 47% polskich firm wyraża obawy o przyszłość swojego biznesu, jeżeli nie zaczną inwestować w AI w najbliższym roku.
Polskie Forum HR ma plan na cyfryzację rekrutacji…
Proces cyfryzacji polskich HR-ów z każdym miesiącem rośnie. Aż 3/4 polskich firm zrzeszonych w Polskim Forum HR planuje w ciągu 2 lat dokonać inwestycji w najnowsze technologie. Przedsiębiorstwa chcą lokować środki pieniężne głównie w rozwiązania usprawniające rekrutację i procesy kadrowe.
Booksy łączy siły z Inovia Capital
Booksy jako prężnie rozwijająca się firma wprowadzająca technologię do salonów urody ogłosiła wczoraj podjęcie współpracy z Inovia Capital. Kooperacja dwóch przedsiębiorstw ma przynieść innowacje w sektorze wellness.
Amazon zwalnia pracowników od Alexy
Amazon, wiodący gracz na rynku e-commerce, nasila działania mające na celu redukcję zatrudnienia w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe. Według najnowszych informacji, firma rozpoczęła proces zwalniania kilkuset pracowników ze swojego działu Alexa, zajmującego się urządzeniami z obsługą głosową, w piątek, 17 listopada 2023 r.
Dino i Inpost z innymi wizjami e-commerce
Jakiś czas temu Polska marka sieci sklepów spożywczych Dino zapowiedziała wejście na rynek e-commerce. Firma upatruje w tym swój rozwój. Przeciwnego zdania jest prezes InPostu Rafał Brzoska, który stwierdził, że e-commerce w sieciach spożywczych to ciemna droga do nikąd.
Coraz rzadziej płacimy rachunki na czas
W obliczu rosnącej inflacji i wysokich stóp procentowych, Polacy zmieniają swoje podejście do płacenia rachunków. Zgodnie z "European Consumer Payment Report 2023" opracowanym przez Intrum, jedynie 26% konsumentów nie odczuwa negatywnego wpływu tych zjawisk na swoje finanse. Coraz częściej zdarza się, że Polacy nie płacą rachunków na czas, a poczucie winy związane z tym zachowaniem maleje.
Generatywna AI wciąż w dużej mierze eksperymentalna
Rok po debiucie ChatGPT, który wywołał globalne poruszenie. Liderzy biznesu, rządy i społeczeństwa obywatelskie stwierdzili na konferencji Reuters NEXT w Nowym Jorku, że technologia AI generatywnej jest wciąż głównie na etapie eksperymentalnym, z nielicznymi wyjątkami.
Czy inwestycja Amazon w One Medical miała sens?
Amazon.com rozszerza swój kosztowny eksperyment opieki zdrowotnej. Gigant technologiczny obniżył ceny członkostwa w swojej amerykańskiej praktyce lekarskiej - One Medical, do 99 USD rocznie dla członków Prime. Może to zaowocować większą liczbą zadowolonych użytkowników, ale jest mało prawdopodobne, aby przyniosło to firmie duże korzyści.
Grupa OEX opublikowała wyniki za trzy kwartały 2023 roku
Grupa OEX, specjalizująca się w dostarczaniu usług i technologii w obszarze sprzedaży, zakończyła III kwartał 2023 roku ze wzrostem wyników: przychody Grupy wyniosły 543, 3 mln zł i były wyższe o 7,1 % niż przychody osiągnięte w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 34,5 mln zł, co stanowi wzrost rok do roku o 4,8%. EBITDA wyniosła 63,0 mln zł i była o 8,8% wyższa niż w roku ubiegłym.
Pokolenie Z i Milenialsi wybierają tańsze alternatywy dla dóbr luksusowych
Młodsi kupujący rozwinęli zamiłowanie do niedrogiej mody i akcesoriów, które naśladują wygląd marek premium. Pasja do tych replik przeniknęła do kultury zakupów za pośrednictwem mediów społecznościowych, zwłaszcza TikTok. Mają one nawet swoją nazwę - dupes - skrót od "duplikaty".