Wybrana kategoria
STRATEGIE I INWESTYCJE
452 artykułów
Co zwiększy sprzedaż w e-commerce i omnichannel w 2023?
Immersyjne doświadczenia czy metawers? Personalizacja, a może wszechobecny CX? Podejście holistyczne czy fokusowe? Poznaj trzy trendy, które wsparte automatyzacją, zadecydują o sukcesie na rynku e-handlu i omnichannel w 2023 roku.
Handel inwestuje w automatyzację
Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia. Cały przemysłowy świat stawa na robotykę i automatyzację. Według raportu McKinsey Global Industrial Robotics Survey 2022, dla wielu przedsiębiorstw nakłady na systemy informatyczne i urządzenia automatyzujące procesy będą stanowić nawet 1/4 wydatków kapitałowych w ciągu najbliższych pięciu lat.
Jak obliczyć ROI z działań telemarketingowych?
Przed początkującymi managerami często stoi wyzwanie obliczenia ROI. Część z nich będzie nie tylko musiała je obliczać, ale także bezustannie kontrolować. Dlatego w tym artykule przybliżymy nieco tematykę zwrotu z inwestycji w działania telemarketingowe.
LiveChat zapowiada rebranding
Spółka LiveChat poinformowała, że nabyła domenę text.com. Przedstawiciele firmy poinformowali, że planują w przyszłości rebranding nazwy spółki.
LiveChat Software spodziewa się gorszych wyników
Jak podała podczas konferencji prasowej spółka LiveChat Software spodziewany jest wzrost wskaźnika odejść klientów (churn). Końcówka 2022 roku napawa jednak ostrożnym optymizmem w kwestii liczby klientów. Firma nie planuje wzrostu zatrudnienia, skupi się na optymalizacji działalności.
Specyfika największych rynków e-commerce w Europie Centralnej
Według raportu „European E-commerce Report 2022”, kontynent europejski pełen jest cyfrowych rynków na zróżnicowanym poziomie. Chociaż liczba osób mających dostęp do Internetu i dokonujących za jego pośrednictwem zakupów stale rośnie, to niektóre firmy prowadzące sprzedaż on-line w dalszym ciągu pozostają w tyle pod względem wykorzystania narzędzi cyfrowych.
Jakie będą Black Friday i Cyber Monday 2022?
Podczas ubiegłorocznego Black Friday, Black Week i Cyber Monday klienci sklepów internetowych kupowali zdecydowanie więcej, niż w pozostałych…
Zmiany w procesach transformacji cyfrowej coraz bliżej
Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw rozpędza się, a wraz z nią rośnie znaczenie kontekstów prawnych, towarzyszących takim projektom. Unia Europejska intensywnie pracuje nad aktami, które już wkrótce zmienią oblicze rynku. – Czekają nas wyzwania i przecieranie nowych ścieżek. Przewagę zyskają ci, którzy przygotują się do planowanych zmian w świadomy sposób – podkreślają eksperci.
Przyszłość personalizacji to “Privacy-First”
Od dłuższego czasu słyszymy medialne doniesienia o planach zablokowania przez Google third party cookies. Z kolei Apple wprowadza…
Co piąty światowy lider bankowości cyfrowej pochodzi z Polski
Stopień cyfryzacji polskiego sektora bankowego przekracza średnią światową, a aż sześć polskich banków zalicza się do grona cyfrowych liderów, wynika z raportu Digital Banking Maturity 2022, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Banki chcące być liderami muszą zaoferować swoim klientom więcej niż tylko tradycyjne usługi finansowe.
2,52 mln na dalszy rozwój PerfectBot-a
PerfectBot, spółka z Grupy K2, pozyskała właśnie dwóch inwestorów i 2,52 mln zł na dalszy rozwój czatbota nowej generacji, automatyzującego obsługę klientów e-commerce. Z narzędzia korzystają już takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie pozwoli spółce przyspieszyć międzynarodową ekspansję, m.in. do USA.
Brak kompetencji blokuje innowacyjność firm
Przełomowe pomysły to tylko jeden z czynników innowacyjności w firmach. Drugim, równie istotnym, jest odpowiednie zarządzanie tymi pomysłami i ich wdrażanie. Do tego jednak potrzebny jest szereg kompetencji, których dziś w firmach brakuje i same to przyznają.
Thulium z inwestorem zewnętrznym
Spire Capital Partners zakupiło większościowy pakiet w Thulium, debiutując tym samym na polskim rynku. Choć to pierwsza inwestycja funduszu, to – jak zapewniają przedstawiciele – nie ostatnia.
Polski sektor healthcare wybiera CX
Niemal 60% przedstawicieli placówek medycznych deklaruje, że poprawa doświadczeń pacjentów – a mówiąc wprost jakości ich obsługi – jest na szczycie listy działań, które planowali podjąć w poprzednim roku, wynika z badania Harvard Business Review „The Customer Experience in Health Care”.
Co napędza cyfrową transformację w branży retail?
Po niewielkim spowolnieniu w okresie pandemii, firmy jeszcze w tym roku przyśpieszą transformację cyfrową. Według prognoz IDC Worldwide Digital Transformation Spending Guide, globalne wydatki na nią osiągną w 2022 r. wartość 1,8 bln dolarów, co oznacza wzrost o 17,6 proc. w stosunku do roku 2021.
Tempo cyfryzacji obsługi klienta dyktują sami klienci
Od lat sektor finansowy znajduje się w czołówce branż o największej dojrzałości technologicznej. Dzieje się to tak z uwagi na oczekiwania klientów, którzy chcą mieć dostęp do swoich oszczędności czy inwestycji już z poziomu własnego smartfona.
Jak duże korporacje wprowadzają innowacje w erze cyfrowej?
Sposób, w jaki korporacje wprowadzają innowacje, znacznie się zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat. Wiele z tych zmian ma charakter strukturalny i pojawia się, gdy firmy przenoszą swoje inwestycje w kierunku technologii cyfrowych. Ta zmiana zapoczątkowana została już w latach 90., wraz z upowszechnianiem się Internetu – pojawiające się technologie otworzyły drogę do cyfrowej transformacji.
4 wyzwania cyfrowej transformacji sprzedaży
Część firm w ciągu ostatnich dwóch lat doświadczyło większej liczby zmian niż w poprzednich dwóch dekadach. Konieczność transformacji cyfrowej sprawia, że przed nimi kolejne wyzwania. Proces cyfryzacji rodzi przez to wątpliwości. Cztery pojawiające się najczęściej wśród przedsiębiorców, wyjaśnia ekspertka merce.com.
UNIMA 2000 dołączy do Grupy Euvic
Notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka UNIMA 2000 Systemy Teleinformatyczne S.A. podpisała list intencyjny dotyczący strategicznej współpracy z Euvic, która 11 marca br. ujawniła się w akcjonariacie spółki z pakietem blisko 8 proc. akcji.
W 2021 r. aż 120 tys. sklepów poszerzyło swoją działalność o kanał online
W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys., jednak ponad połowa z nich znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej.