Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

live chat

rodzaj usługi internetowej stosowanej w sprzedaży i zdalnej obsłudze internautów. Termin używany potocznie na określenie oprogramowania wykorzystywanego w celu wzbogacenia i uzupełnienia kontaktu telefonicznego w call center, a także występującego jako jedno z mediów wykorzystywanych w contact center. Sama fraza live chat nie znalazła jeszcze dobrego odpowiednika w języku polskim i będąc zapożyczeniem z języka angielskiego, powoli zagnieździła się w slangu informatycznym. Usługa live chat polega na umożliwieniu użytkownikowi prowadzenia czatu z agentem przez stronę internetową. Możliwość czatowania daje użytkownikowi aplikacja komunikatora (obecnie najczęściej stosowane są te wykonane w technologii flash lub AJAX), która nie wymaga procesu instalacji oprogramowania na komputerze użytkownika, oraz do której dostęp uzyskuje się przez kliknięcie przycisku kontaktowego. Agent w rozmowie wykorzystuje aplikację wyposażoną w zestawy narzędzi dających mu wiedzę o rozmówcy, ułatwiających komunikację oraz zaoferowanie możliwie najlepszej pomocy.
Wybrana kategoria

STRATEGIE I INWESTYCJE

413 artykułow
więcej

Cyfryzacja to za mało. Banki muszą budować wartość, relacje i alianse technologiczne

Transformacja cyfrowa w bankowości nie wystarczy do stworzenia przewagi konkurencyjnej. Konieczne jest budowanie aliansów ze światem technologii, tworzenie wartości dodanej i relacji z klientem bazującej na empatii oraz rozumieniu jego potrzeb. To główne tezy dyskusji „Plan odbudowy w zakresie cyfryzacji - rola sektora bankowego i innych uczestników rynku we wspieraniu rozwoju gospodarczego w nowych realiach", która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
więcej

Do innowacyjności nam daleko: 4 miejsce od końca

Komisja Europejska opublikowała kolejną edycję Europejskiego Rankingu Innowacyjności. W 2021 roku Polska nie tylko swojej pozycji nie poprawiła (ponownie zajmuje 4. miejsce od końca), ale została uznana jedynie wschodzącym innowatorem wraz z Rumunią, Bułgarią, Chorwacją, Węgrami, Łotwą i Słowacją. Wyniki wszystkich tych krajów są niższe od średniej UE.
więcej

SAP chce skupić się na MSP

Thomas Duschek, CEO SAP Polska w rozmowie z ISBtech poinformował, że kierowana przez niego spółka chce rozwijać swoją obecność w sektorze publicznym. Ale zaskoczeniem jest to, że chce pozyskiwać nowych klientów w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Chce także rozwijać partnerstwa technologiczne.
więcej

COVID-19 impulsem do cyfrowej transformacji

Pandemia okazała się stress testem dla biznesu na całym świecie. Z jednej strony zerwała globalne łańcuchy dostaw, wprowadziła ograniczenia w przepływie osób i towarów oraz wywołała ogólnoświatową recesję gospodarczą. Z drugiej strony zmieniła zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Przedsiębiorstwa musiały uaktualniać swoje strategie biznesowe i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań.
więcej

Największe wyzwania związane z obsługą klientów cyfrowych i sposób ich rozwiązania

Nawiązywanie kontaktu klientów z firmami poprzez cyfrowe kanały wprowadziło istną rewolucję. Wraz ze wzrostem urządzeń podłączonych do sieci, bazowanie tylko na tradycyjnych kanałach komunikacji przechodzi do lamusa. Wciąż jest jednak sporo wyzwań związanych z obsługą klientów cyfrowych w sposób zadowalający obie strony.
więcej

PZU: nowe technologie i koncentracja na kliencie przyszłością firm ubezpieczeniowych

Rok 2020 i 2021 to czas wielkich przemian nie tylko w PZU, ale też we wszystkich instytucjach ubezpieczeniowych - stwierdziła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU S.A. podczas panelu poświęconego perspektywom rynku ubezpieczeń, który odbył się w ramach tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu. PZU zakończyło ten okres z rekordowym wynikiem 1 mln 700 mln zł zysku netto, mimo przeciwności związanych z pandemią.
więcej

Debata PARP: polskie firmy potrzebują cyfrowego przełomu

Pomimo pandemii COVID-19 i kolejnych lockdownów, ponad połowa właścicieli polskich małych i mikroprzedsiębiorstw wciąż deklaruje, że nie jest zainteresowana dalszą cyfryzacją swoich usług. To fatalna wiadomość, gdyż od otwartości na innowacje i umiejętności skutecznego docierania do klientów w sieci zależy sukces rynkowy sektora MŚP. Tej tematyce poświęcona była debata ekspercka pt. „Rola Internetu w cyfryzacji MŚP a kompetencje przyszłości” zorganizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
więcej

PFR na Forum Ekonomicznym: pandemia radykalnie zmieniła oczekiwania pracowników

Już teraz liczbę wakatów w polskich firmach szacuje się na 380 tys., czyli na więcej niż przed pandemią, a w kolejnych latach braki kadrowe staną się głównym problemem pracodawców. W tej sytuacji tworzenie systemów zachęt i benefitów, dopasowanych do zmieniających się oczekiwań pracowników, staje się integralną częścią strategii większości przedsiębiorstw. O najnowszych trendach w tym obszarze dyskutowali goście jednej z debat zorganizowanej w strefie Polskiego Funduszu Rozwoju podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
więcej

Handel 2021: Kto utrzymuje się na pandemicznej fali wzrostu a kto zaczął tracić?

Opracowany właśnie przez firmę Medallia – zajmującą się m.in. analizą i doskonaleniem zakupowych doświadczeń klientów – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Przedstawiając jednocześnie, które branże wciąż unoszą się na wywołanej przez pandemię fali wzrostu, a które przestały zyskiwać.
więcej

Transformacja cyfrowa jednym z priorytetów firm prywatnych w najbliższym roku

Liderzy firm prywatnych wskazują, że mijający kryzys wywołany pandemią miał największy wpływ na przyspieszenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach. W badaniu przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte „Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji” odpowiedziało tak aż 69 proc. ankietowanych. Ponad jedna trzecia respondentów przyznała, że w ich przedsiębiorstwach transformacja cyfrowa była reakcją na kryzys, a zaledwie jedna czwarta badanych organizacji rozpoczęła ją przed wybuchem pandemii.
więcej

Cyfryzacja warunkiem przetrwania i rozwoju firm sektora MŚP w Europie

Dzięki wykorzystaniu narzędzi cyfrowych pozwalających m.in. na tworzenie i efektywną obsługę sklepów internetowych, małe i średnie przedsiębiorstwa ograniczyły negatywny wpływ pandemii na swoje biznesy, a w niektórych przypadkach kryzys gospodarczy spowodowany COVID-19 stał się impulsem do dynamicznego rozwoju i skutecznego działania – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego wśród 5 tysięcy przedsiębiorstw w Europie.
więcej

Pandemia przyspieszyła transformację prywatnych przedsiębiorstw

Żaden inny kryzys we współczesnej historii nie wywarł tak istotnego wpływu na firmy na całym świecie, jak ten wywołany pandemią. Z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte „Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie transformacji” wynika jednak, że wiele prywatnych firm wychodzi z niego znacznie wzmocnionych. 21 proc. z nich deklaruje, że opracowało strategię transformacji, a 19 proc. przekształciło model i miejsce pracy.