Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

czatbot

chatboty to programy komputerowe, które symulują ludzką rozmowę i mogą być wykorzystywane w procesie obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Działają w oparciu o zaprogramowane wcześniej algorytmy postępowania warunkowego (jeśli X, to zrób Y, jeśli nie - zrób Z).

Chatboty są wykorzystywane na różne sposoby, od pomagania kupującym w podejmowaniu decyzji, co kupić na stronach internetowych sprzedawców, po udzielanie porad życiowych, sugerowanie przepisów, a nawet pomaganie kobietom w okresie macierzyństwa.

Najnowsza generacja chatbotów opiera się na rozwiązaniach sztucznej inteligencji (artificial intelligence - SI) i uczeniu maszynowym, aby zapewnić markom narzędzie do konwersacji, które dobrze wykonane wymaga minimalnego zaangażowania człowieka.

Wybrana kategoria

STRATEGIE I INWESTYCJE

425 artykułow
więcej

Subskrypcje, czyli życie w abonamencie

Abonament, prenumerata czy subskrypcja. Model rozliczenia, który tak niedawno spopularyzowały serwisy muzyczne, filmowe czy gamingowe, płynnie wszedł i podbił inne branże, te mniej oczywiste. Dzisiaj w subskrypcji korzystamy także z cateringu dietetycznego, dostaw środków czystości, czy nawet psiej karmy.
więcej

Prognoza 2030: Trwa dekada technologii i łączności

Wstrząs wywołany pandemią sprawił, że planowanie, a tym bardziej przewidywanie nieodległej przyszłości, jest dla przedsiębiorstw trudniejsze niż kiedykolwiek. Eksperci są jednak zgodni co do jednego - w dłuższej perspektywie, biznes będzie napędzany przez dwa czynniki: technologię i łączność.
więcej

Dorosłe Zetki ufają influencerom

92% osób dorosłych z pokolenia Z przyznaje, że ogromny wpływ na ich decyzje zakupowe mają właśnie influencerzy. Pokazują to badania przeprowadzone przez LTK (globalna platforma influnercer marketingu). To dowód na to, że marki muszą zmieniać swoje dotychczasowe podejście do influencer marketingu jako do silnego i olbrzymiego silnika napędzającego konsumpcję.
więcej

Pracownicy contact center mogą spać spokojnie

Według Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) Polski rynek pracy jest w formie niemal najlepszej na świecie, a przynajmniej w Europie. Ale tak jak moneta czy kij mają dwa końce, za sukcesem stoją i porażki. I paradoksalnie, to nie górnicy mają się czego bać – ale pracownicy sektora finansowego i obsługi rynku nieruchomości.
więcej

Poczta Polska z aplikacją mobilną oraz panelem do zarządzania przesyłkami

Poczta Polska podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego aplikację mobilną na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, dostęp do dedykowanego Panelu Klienta. Dzięki nowemu, multifunkcjonalnemu oprogramowaniu, klienci zyskają możliwość wygodnego i szybkiego zarządzania usługami oferowanymi przez Spółkę.
więcej

Poczta Polska coraz bliżej klientów

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów wyznaczonego operatora pocztowego, jakim jest Poczta Polska. Spółka stawia na rozwój sieci swoich placówek w dużych miastach, w atrakcyjnych, popularnych lokalizacjach. Już od 6 października br. klienci będą mogli skorzystać z nowoczesnej filii Urzędu Pocztowego Warszawa 91 w Galerii Północnej. To siedemnasta placówka zlokalizowana w Warszawie w galeriach handlowych.
więcej

Elastyczność albo odchodzę!

Gdy wjedziemy na ostatnie piętro drapacza chmur i spojrzymy na dół – świat wyda się nam mały. Gdy staniemy pod wieżowcem – okażę się, że jest on ogromny. A więc punkt widzenia zależy od tego, gdzie znajduje się punkt siedzenia. Podobnie jest w biznesie – im wyżej w hierarchii, tym odleglejszą mamy opinię od zdania osób na najniższych szczeblach. Dlaczego tak się dzieje?
więcej

Cyfryzacja to za mało. Banki muszą budować wartość, relacje i alianse technologiczne

Transformacja cyfrowa w bankowości nie wystarczy do stworzenia przewagi konkurencyjnej. Konieczne jest budowanie aliansów ze światem technologii, tworzenie wartości dodanej i relacji z klientem bazującej na empatii oraz rozumieniu jego potrzeb. To główne tezy dyskusji „Plan odbudowy w zakresie cyfryzacji - rola sektora bankowego i innych uczestników rynku we wspieraniu rozwoju gospodarczego w nowych realiach", która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.
więcej

Do innowacyjności nam daleko: 4 miejsce od końca

Komisja Europejska opublikowała kolejną edycję Europejskiego Rankingu Innowacyjności. W 2021 roku Polska nie tylko swojej pozycji nie poprawiła (ponownie zajmuje 4. miejsce od końca), ale została uznana jedynie wschodzącym innowatorem wraz z Rumunią, Bułgarią, Chorwacją, Węgrami, Łotwą i Słowacją. Wyniki wszystkich tych krajów są niższe od średniej UE.
więcej

SAP chce skupić się na MSP

Thomas Duschek, CEO SAP Polska w rozmowie z ISBtech poinformował, że kierowana przez niego spółka chce rozwijać swoją obecność w sektorze publicznym. Ale zaskoczeniem jest to, że chce pozyskiwać nowych klientów w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Chce także rozwijać partnerstwa technologiczne.
więcej

COVID-19 impulsem do cyfrowej transformacji

Pandemia okazała się stress testem dla biznesu na całym świecie. Z jednej strony zerwała globalne łańcuchy dostaw, wprowadziła ograniczenia w przepływie osób i towarów oraz wywołała ogólnoświatową recesję gospodarczą. Z drugiej strony zmieniła zachowania konsumentów i dotychczasowe modele pracy. Przedsiębiorstwa musiały uaktualniać swoje strategie biznesowe i błyskawicznie dostosowywać się do tych nowych wyzwań.
więcej

Największe wyzwania związane z obsługą klientów cyfrowych i sposób ich rozwiązania

Nawiązywanie kontaktu klientów z firmami poprzez cyfrowe kanały wprowadziło istną rewolucję. Wraz ze wzrostem urządzeń podłączonych do sieci, bazowanie tylko na tradycyjnych kanałach komunikacji przechodzi do lamusa. Wciąż jest jednak sporo wyzwań związanych z obsługą klientów cyfrowych w sposób zadowalający obie strony.
więcej

PZU: nowe technologie i koncentracja na kliencie przyszłością firm ubezpieczeniowych

Rok 2020 i 2021 to czas wielkich przemian nie tylko w PZU, ale też we wszystkich instytucjach ubezpieczeniowych - stwierdziła Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU S.A. podczas panelu poświęconego perspektywom rynku ubezpieczeń, który odbył się w ramach tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu. PZU zakończyło ten okres z rekordowym wynikiem 1 mln 700 mln zł zysku netto, mimo przeciwności związanych z pandemią.
więcej

Debata PARP: polskie firmy potrzebują cyfrowego przełomu

Pomimo pandemii COVID-19 i kolejnych lockdownów, ponad połowa właścicieli polskich małych i mikroprzedsiębiorstw wciąż deklaruje, że nie jest zainteresowana dalszą cyfryzacją swoich usług. To fatalna wiadomość, gdyż od otwartości na innowacje i umiejętności skutecznego docierania do klientów w sieci zależy sukces rynkowy sektora MŚP. Tej tematyce poświęcona była debata ekspercka pt. „Rola Internetu w cyfryzacji MŚP a kompetencje przyszłości” zorganizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu.