Wybrana kategoria

STRATEGIE I INWESTYCJE

442 artykułów
Czytaj więcej

Polski sektor healthcare wybiera CX

Niemal 60% przedstawicieli placówek medycznych deklaruje, że poprawa doświadczeń pacjentów – a mówiąc wprost jakości ich obsługi – jest na szczycie listy działań, które planowali podjąć w poprzednim roku, wynika z badania Harvard Business Review „The Customer Experience in Health Care”.
Czytaj więcej

Jak duże korporacje wprowadzają innowacje w erze cyfrowej?

Sposób, w jaki korporacje wprowadzają innowacje, znacznie się zmienił w ciągu ostatnich pięciu lat. Wiele z tych zmian ma charakter strukturalny i pojawia się, gdy firmy przenoszą swoje inwestycje w kierunku technologii cyfrowych. Ta zmiana zapoczątkowana została już w latach 90., wraz z upowszechnianiem się Internetu – pojawiające się technologie otworzyły drogę do cyfrowej transformacji.
Czytaj więcej

4 wyzwania cyfrowej transformacji sprzedaży

Część firm w ciągu ostatnich dwóch lat doświadczyło większej liczby zmian niż w poprzednich dwóch dekadach. Konieczność transformacji cyfrowej sprawia, że przed nimi kolejne wyzwania. Proces cyfryzacji rodzi przez to wątpliwości. Cztery pojawiające się najczęściej wśród przedsiębiorców, wyjaśnia ekspertka merce.com.
Czytaj więcej

W 2021 r. aż 120 tys. sklepów poszerzyło swoją działalność o kanał online

W ciągu ostatnich pięciu lat 178 tys. firm dodało do swojej głównej działalności kod branżowy oznaczający sprzedaż w Internecie, jak wynika z analizy KRS. Aż 70 proc. tej liczby przypada na rok 2021. Firm, które od początku sprzedaż przez Internet miały zarejestrowaną jako główną działalność, jest obecnie 52,6 tys., jednak ponad połowa z nich znajduje się w słabej lub złej kondycji finansowej.
Czytaj więcej

Polskie usługi i produkty nie są wystarczająco innowacyjne – potrzebny jest service design

Usługi cyfrowe muszą być dobrze zaprojektowane. Ich tworzenie powinno wymagać obecności osób, które specjalizują się badaniu i analizowaniu potrzeb odbiorców. Niestety, service design w Polsce wciąż jest niedoceniany. Zdaniem Stanisława Eysmonta z Altimetrik Polska, negatywnie odbija się to na jakości projektów IT, które nie wykorzystują potencjału kreatywności i innowacyjności.
Czytaj więcej

Raport EFL: co czwarta firma MŚP rozpoczęła sprzedaż internetową w czasie pandemii

67% firm MŚP sprzedaje swoje produkty w kanałach tradycyjnych i to z tych kanałów ma zdecydowaną większość́ przychodów. Wyniki raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” wskazują, że w kolejnych latach tradycyjna sprzedaż może jednak sporo stracić na rzecz zamówień internetowych. Dziś tylko 14% firm ma co najmniej połowę̨ przychodów z kanału online.
Czytaj więcej

Subskrypcje, czyli życie w abonamencie

Abonament, prenumerata czy subskrypcja. Model rozliczenia, który tak niedawno spopularyzowały serwisy muzyczne, filmowe czy gamingowe, płynnie wszedł i podbił inne branże, te mniej oczywiste. Dzisiaj w subskrypcji korzystamy także z cateringu dietetycznego, dostaw środków czystości, czy nawet psiej karmy.