Wybrana kategoria
MOTYWACJA
71 artykułow
Jak motywować siebie i zespół? Jak osiągać wyniki? Jak skutecznie wpływać na motywację innych i wreszcie jaka motywacja jest najlepsza? O tym przeczytasz w poniższych artykułach.
Jak bardziej zaangażować pracowników contact center do pracy?
Zaangażowanie pracowników jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces contact center. Pracownicy, którzy bardziej angażują się w swoją pracę, są bardziej skłonni do podejmowania działań na rzecz dobra firmy i klientów, co w oczywisty sposób przyczynia się do lepszej jakości obsługi i tym samym wyższej lojalności klientów.
Feedback: wszystkim znany, a jednak niedoceniany
Feedback, czyli tzw. informacja zwrotna, to sformułowanie, które już dawno zagościło
w biznesowym słowniku. Mimo pełnej świadomości jego znaczenia, nierzadko zdarza się, że wciąż jest udzielany pospiesznie, w emocjach i w niepełnej formie. Często mamy z nim do czynienia wyłącznie w sytuacji niedopełnienia obowiązków, nie wykorzystując przy tym jego potencjału.
Gdy przychodzi rezygnacja i wypalenie zawodowe
W życiu każdego człowieka, a szczególnie w życiu telemarketera, przychodzi moment zwątpienia, braku energii do działania i wreszcie…
Carrotspot: wszystko jest nagrodą
Dzisiaj, kiedy mamy do czynienia z tzw. rynkiem pracownika, pracodawcy muszą prześcigać się w poszukiwaniu pomysłów mających na celu przyciągniecie do firm nowych osób, ale także zatrzymanie tych, które są już z organizacją związane. Kluczem do sukcesu jest właściwa motywacja pracowników, która przekłada się na ich zaangażowanie. W konsekwencji wpływa to nie tylko na poprawę retencji pracowników i ograniczenie rotacji, ale też na budowę pozytywnego wizerunku firmy i budowanie jej przewagi konkurencyjnej.
A motywowali ich długo i szczęśliwie…
Stosowanie krótkotrwałej motywacji pracowników to duże wyzwanie dla kadry zarządzającej. Działania oparte na tego rodzaju motywacji skupiają się na stałym utrzymaniu niskiej rotacji pracowników, co pociąga za sobą często nadmierne koszty ponoszone przez firmę i dezorganizację pracy. Jak zatem uniknąć systemu kar i poprawić wydolność owych działań, jednocześnie wpływając na motywację długoterminową?
Case studies: Pomiędzy grą a pracą
Czy platforma grywalizacyjna może zwiększyć wyniki sprzedażowe? Czy warto edukować pracowników na platformach, które przypominają grę? Czy pozwolić im grać w trakcie godzin pracy? Czy jeszcze ich za to nagradzać? To tylko przykładowe pytania nasuwające się przed wdrożeniem grywalizacji w swojej organizacji. A jak projekt ten przebiegł w Inter Cars – największej w Polsce firmie zajmującej się sprzedażą części samochodowych?
3 postanowienia, które jako szef powinieneś podjąć
Są tacy, którzy postanowienia na nowy rok planują już od jesieni, a 1 stycznia jest dla nich tylko sygnałem do startu. Niektórym udaje się realizować je przez cały, kolejny rok, inni poddają się przed upływem miesiąca. Są też ludzie, którzy swoje cele noworoczne formułują w trakcie zabawy sylwestrowej, a kolejnego dnia szybko je odwołują, bo okazały się zbyt ambitne lub zupełnie nierealne. Bez względu na to, do której grupy należysz, warto pamiętać, że noworoczne postanowienia powinny być: możliwe do wykonania, potrzebne i korzystne, czyli zmieniające obecną sytuacje na lepsze.
7 porad, jak zainspirować pracownika call center
Jak zainspirować pracownika call center to pytanie, które coraz częściej zaprząta głowę osób zarządzających CC. Czy pracownicy call center mogą pracować jeszcze wydajniej? Wydawałoby się, że do budowania wizerunku firmy i zapewnienia satysfakcji klientom wystarczą stare sprawdzone przepisy.
W jakie szkolenia w call center warto inwestować?
Branża contact center słynie z tego, że szkolenia są na stałe wpisane w jej funkcjonowanie. Pełnią istotną funkcję nie tylko na poziomie wiedzy produktowej, ale również na płaszczyźnie rozwoju nowych umiejętności pracowników. Jakie szkolenia są efektywne do tego stopnia, że warto inwestować w nie pieniądze firmy i czas swoich pracowników?
Jakie cechy musi posiadać agent, aby mógł awansować na managera?
Praca w contact center to dla wielu osób pierwsze doświadczenie zawodowe. Bywa, że to chwilowe zajęcie jest doskonałą trampoliną do dalszego rozwoju. Już nie na stanowisku konsultanckim, a managerskim. Jakie cechy managera powinien posiadać agent, aby myśleć o awansie na kierownika zespołu?
Budowanie autorytetu szefa zespołu zacznij od siebie
Każdy nowo-upieczony manager boryka się z kilkoma problemami. Jeden ma problemy z tym jak zaakceptować siebie w nowej roli, inny - jak będą go od teraz postrzegać koledzy. Jeszcze inny zadaje sobie pytanie gdzie jest granica sympatii w relacji przełożony - podwładny. Dlatego opowiem Tobie historię Mariusza. Historię, którą pewnie i Ty sam doświadczyłeś na swojej skórze. Bo każdy z nas był tym nowo-upieczonym managerem.
Corporate wellness – nowy trend w motywacji pracowników
Pracodawcy rozumieją zmiany, które zaszły na rynku i starają się skutecznie na nie odpowiadać. Według raportu „Benefity oczami pracowników”, realizowanego przez Pracuj.pl wynika, że już 69% badanych otrzymuje przynajmniej jeden benefit w swojej firmie. Wśród nich przedsiębiorstwa oferują opiekę medyczną, dofinansowanie szkoleń czy też karty sportowe. Jak zatem na tak konkurencyjnym rynku można się wyróżnić i zaoferować pracownikom coś co przyciągnie ich uwagę?
Ścieżka kariery: 5 powodów, dla których warto ją wyznaczać
Ścieżka kariery to nic innego, jak plan rozwoju zawodowego. Według badań Hays przynajmniej częściowy plan posiada 67% kobiet i 69% mężczyzn. Każda osoba aktywna zawodowo może go samodzielnie opracować, aby precyzyjnie określić cel związany z rozwojem w pracy. Jednak coraz częściej tego typu rozwiązania stosują wobec kadry sami pracodawcy.
Team building, czyli jak zbudować zespół w call center
Jeżeli myślisz o założeniu call center, zapewne myślisz też o zbudowaniu zespołu (team building). Skoro tak, zacznij od budowania motywacji.
Zaangażowanie przez pomaganie. CSR pomaga budować zespoły
Według badań Aon Hewitt, tylko 50% pracowników w Polsce jest zaangażowanych w swoją codzienną pracę. To jeden z najniższych wyników w Europie. W tej sytuacji jednym z ciekawszych narzędzi budowy zaangażowania zespołu stał się… CSR.
Wypalenie zawodowe – kiedy się pojawia i jak sobie z nim radzić?
Wypalenie zawodowe może dotknąć prawie każdego, jednak najczęściej jego negatywne skutki odczuwają pracownicy najbardziej zaangażowani. Z jednej strony wysoka motywacja jest zjawiskiem bardzo pożądanym, z drugiej – źle, jeśli praca staje się jedynym wyznacznikiem zadowolenia z życia.
16 motywatorów, czyli nowe podejście do motywacji pracowników
Według piramidy potrzeb Maslowa, po tym, jak zaspokoimy podstawowe, fizjologiczne potrzeby człowieka, przychodzi czas na kolejne: potrzebę bezpieczeństwa, przynależności, uznania i samorealizacji. A co, jeśli naszym pracownikom, mimo zapewnienia wszystkich tych warunków, ciągle brakuje motywacji i zaangażowania? Czy w piramidzie Maslowa czegoś brakuje?
Jak motywujemy – raport Drogowskaz Motywacyjny 2018
Kwoty przeznaczane przez firmy na świadczenia pozapłacowe niezmiennie rosną, co pokazuje ich rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu pracowników. Pracodawcy coraz częściej wychodzą poza standard oferowanych świadczeń i dostrzegają potrzebę informowania ich o finansowej wartości benefitów, jako elemencie całkowitego wynagrodzenia.
Jak chwalić pracowników i dlaczego to takie ważne?
Pochwały mają tyle samo zwolenników, co przeciwników. Dla jednych jest to świetne narzędzie motywacyjne, które uskrzydla pracowników, według innych im te skrzydła podcina i jest powodem rozleniwienia. Rodzi się pytanie: chwalić, czy nie? Naszym zdaniem tak, a poniżej opowiemy Wam dlaczego i jak to robić właściwie.
5 zasad skutecznego odpoczynku menedżera
Według 59 proc. respondentów corocznego badania Aon Hewitt , zatytułowanego „Best Employers”, poziom zaangażowania pracowników w największym stopniu uzależniony jest od zaangażowania ich szefów. W ubiegłbym roku Polacy odnotowali historycznie niską wartość tego wskaźnika, który osiągnął jedynie 52 proc.