Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

ROPO

Z ang. Research Online Purchase Offline - zachowanie konsumentów polegające na poprzedzeniu zakupów dokonywanych w offline intensywnym wyszukiwaniem informacji w sieci: na serwisach, forach, blogach, mediach społecznościowych itd. Znaczenie efektu ROPO wynika z faktu, że bardzo często decyzja zakupowa jest podejmowana już na etapie researchu w sieci.
Wybrana kategoria

MOTYWACJA

69 artykułow

Jak motywować siebie i zespół? Jak osiągać wyniki? Jak skutecznie wpływać na motywację innych i wreszcie jaka motywacja jest najlepsza? O tym przeczytasz w poniższych artykułach.

więcej

Carrotspot: wszystko jest nagrodą

Dzisiaj, kiedy mamy do czynienia z tzw. rynkiem pracownika, pracodawcy muszą prześcigać się w poszukiwaniu pomysłów mających na celu przyciągniecie do firm nowych osób, ale także zatrzymanie tych, które są już z organizacją związane. Kluczem do sukcesu jest właściwa motywacja pracowników, która przekłada się na ich zaangażowanie. W konsekwencji wpływa to nie tylko na poprawę retencji pracowników i ograniczenie rotacji, ale też na budowę pozytywnego wizerunku firmy i budowanie jej przewagi konkurencyjnej.
więcej

A motywowali ich długo i szczęśliwie…

Stosowanie krótkotrwałej motywacji pracowników to duże wyzwanie dla kadry zarządzającej. Działania oparte na tego rodzaju motywacji skupiają się na stałym utrzymaniu niskiej rotacji pracowników, co pociąga za sobą często nadmierne koszty ponoszone przez firmę i dezorganizację pracy. Jak zatem uniknąć systemu kar i poprawić wydolność owych działań, jednocześnie wpływając na motywację długoterminową?
więcej

Case studies: Pomiędzy grą a pracą

Czy platforma grywalizacyjna może zwiększyć wyniki sprzedażowe? Czy warto edukować pracowników na platformach, które przypominają grę? Czy pozwolić im grać w trakcie godzin pracy? Czy jeszcze ich za to nagradzać? To tylko przykładowe pytania nasuwające się przed wdrożeniem grywalizacji w swojej organizacji. A jak projekt ten przebiegł w Inter Cars – największej w Polsce firmie zajmującej się sprzedażą części samochodowych?
więcej

3 postanowienia, które jako szef powinieneś podjąć

Są tacy, którzy postanowienia na nowy rok planują już od jesieni, a 1 stycznia jest dla nich tylko sygnałem do startu. Niektórym udaje się realizować je przez cały, kolejny rok, inni poddają się przed upływem miesiąca. Są też ludzie, którzy swoje cele noworoczne formułują w trakcie zabawy sylwestrowej, a kolejnego dnia szybko je odwołują, bo okazały się zbyt ambitne lub zupełnie nierealne. Bez względu na to, do której grupy należysz, warto pamiętać, że noworoczne postanowienia powinny być: możliwe do wykonania, potrzebne i korzystne, czyli zmieniające obecną sytuacje na lepsze.
więcej

7 porad, jak zainspirować pracownika call center

Jak zainspirować pracownika call center to pytanie, które coraz częściej zaprząta głowę osób zarządzających CC. Czy pracownicy call center mogą pracować jeszcze wydajniej? Wydawałoby się, że do budowania wizerunku firmy i zapewnienia satysfakcji klientom wystarczą stare sprawdzone przepisy.
więcej

W jakie szkolenia w call center warto inwestować?

Branża contact center słynie z tego, że szkolenia są na stałe wpisane w jej funkcjonowanie. Pełnią istotną funkcję nie tylko na poziomie wiedzy produktowej, ale również na płaszczyźnie rozwoju nowych umiejętności pracowników. Jakie szkolenia są efektywne do tego stopnia, że warto inwestować w nie pieniądze firmy i czas swoich pracowników?
więcej

Budowanie autorytetu szefa zespołu zacznij od siebie

Każdy nowo-upieczony manager boryka się z kilkoma problemami. Jeden ma problemy z tym jak zaakceptować siebie w nowej roli, inny - jak będą go od teraz postrzegać koledzy. Jeszcze inny zadaje sobie pytanie gdzie jest granica sympatii w relacji przełożony - podwładny. Dlatego opowiem Tobie historię Mariusza. Historię, którą pewnie i Ty sam doświadczyłeś na swojej skórze. Bo każdy z nas był tym nowo-upieczonym managerem.
więcej

Corporate wellness – nowy trend w motywacji pracowników

Pracodawcy rozumieją zmiany, które zaszły na rynku i starają się skutecznie na nie odpowiadać. Według raportu „Benefity oczami pracowników”, realizowanego przez Pracuj.pl wynika, że już 69% badanych otrzymuje przynajmniej jeden benefit w swojej firmie. Wśród nich przedsiębiorstwa oferują opiekę medyczną, dofinansowanie szkoleń czy też karty sportowe. Jak zatem na tak konkurencyjnym rynku można się wyróżnić i zaoferować pracownikom coś co przyciągnie ich uwagę?
więcej

Ścieżka kariery: 5 powodów, dla których warto ją wyznaczać

Ścieżka kariery to nic innego, jak plan rozwoju zawodowego. Według badań Hays przynajmniej częściowy plan posiada 67% kobiet i 69% mężczyzn. Każda osoba aktywna zawodowo może go samodzielnie opracować, aby precyzyjnie określić cel związany z rozwojem w pracy. Jednak coraz częściej tego typu rozwiązania stosują wobec kadry sami pracodawcy.
więcej

16 motywatorów, czyli nowe podejście do motywacji pracowników

Według piramidy potrzeb Maslowa, po tym, jak zaspokoimy podstawowe, fizjologiczne potrzeby człowieka, przychodzi czas na kolejne: potrzebę bezpieczeństwa, przynależności, uznania i samorealizacji. A co, jeśli naszym pracownikom, mimo zapewnienia wszystkich tych warunków, ciągle brakuje motywacji i zaangażowania? Czy w piramidzie Maslowa czegoś brakuje?
więcej

Motywacja krzykiem? Nie, dziękuję!

Zbyt częsta krytyka podcina skrzydła pracownikom. Na bieżąco przekazana informacja zwrotna wskaże podwładnym obszary wymagające poprawy, a jednocześnie zmotywuje ich do działania. Jest to tym bardziej istotne dla pokolenia millenialsów przyzwyczajonego do natychmiastowego dawania lajków i komentarzy w mediach społecznościowych.