Wirtualny asystent wykorzystany przez Microsoft w konsolach Xbox ma być oparty na algorytmie AI. Do jego głównych zadań będzie rozwiązywanie problemów z konsolą, odpowiadanie na pytania dotyczące sieci Xbox i przetwarzanie dokonanych przez nas reklamacji gier.
Pierwsze informacje o istnieniu prototypu chatbota w Xbox wyszły od Haiyan Zhanga, generalnego menedżera ds. AI w Xbox. Stwierdził on, że takowe prace nad narzędziem trwają i że ma ono wspierać użytkowników w przypadkach wystąpienia problemów z konsolą. Dodatkowo chatbot ma być zintegrowany z informacjami ze strony wsparcia Xbox, umożliwi to sprawniejsze rozwiązywanie kłopotów i awarii.
Zespół pod przewodnictwem Haiyan Zhanga poza asystentem pracuje również nad AI umożliwiającym tworzenie treści gier. Dzięki nowym rozwiązaniom firma chce w przyszłości wprowadzić do konsol także generatora grafik[1] i zasobów gier. Dodatkowo chce wykorzystać sztuczną inteligencję do testowania gier i tworzenia generatywnych NPC.