– W ubiegłym roku byliśmy świadkami dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. Zdajemy sobie sprawę, że sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować biznes, interakcje z klientami i codzienną pracę. Zdajemy sobie sprawę z wyzwań związanych z odpowiedzialnym korzystaniem ze sztucznej inteligencji i zaawansowanych technologii – podsumowując ubiegły rok w swoim liście stwierdził Michał Gajewski, Prezes Zarządu Santander Bank Polska.
Gajewski zaznaczył, że spółka korzysta z zaawansowanych technologii w postaci chmury obliczeniowej czy Big Data. Jest to odpowiedź na współczesne wyzwania postawione przed całym sektorem bankowym. Od kilku lat w całej branży są widoczne tendencje zwiększające role bankowości internetowej i aplikacji mobilnych przy jednoczesnej redukcji placówek stacjonarnych.
„W segmencie detalicznym wdrożyliśmy nowoczesną aplikację mobilną. Dzięki intuicyjnemu procesowi migracji więcej Ponad 2,5 mln użytkowników przeniosło się do nowej aplikacji w ciągu jednego miesiąca” – podsumowano w oficjalnym komunikacie.
Hiszpański gigant finansowy również nie próżnuje w bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej. Spółka w ubiegłym roku rozwijała usługę GTS (global trade services), wprowadzała innowacyjne funkcje, czy usprawniała transakcje zagraniczne. Technologia wsparła również zagraniczne oferty publiczne w ramach Biura Maklerskiego Santander.
Sztuczna inteligencja w bankowości może znaleźć zastosowanie w wielu obszarach. Używa się jej do skomplikowanych algorytmów, umożliwiając analizę ogromnych ilości danych. Usprawnia również kontakt z klientami i podejmowanie decyzji.