Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

mystery shopper

(inaczej tajemniczy klient) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży i dokonanie zakupów lub uzyskanie informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Celem tajemniczego klienta jest przeprowadzenie niezależnej oceny jakości obsługi klienta, poziomu sprzedaży lub jakości produktów lub usług.

Tajemniczy klient często udaje klienta typowego, a następnie ocenia wszystkie aspekty obsługi klienta, takie jak uprzejmość i pomocność sprzedawcy, czystość sklepu, jakość produktów lub usług i ogólną jakość doświadczenia zakupowego. Oceny te są później raportowane firmie lub agencji, która zleciła wykonanie badania.

Tajemniczy klient jest używany przez firmy, aby zbierać informacje o jakości obsługi klienta i jakości produktów lub usług oferowanych przez konkurencję lub w ramach własnej firmy. Ta metoda pozwala firmom na poprawę jakości swoich produktów lub usług oraz na szkolenie personelu, co zwiększa lojalność klientów i zyski firmy.

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Wybrana kategoria

PRACA ZDALNA

82 artykułów
Czytaj więcej

Praca zdalna w finansach mało popularna

O ile w marketingu czy w sprzedaży możliwość zatrudnienia na umowie o pracę i na kontrakcie B2B pojawia się w ogłoszeniach rekrutacyjnych z podobną częstotliwością, o tyle w finansach w aż 90 proc. ofert proponuje się zatrudnienie na umowie o pracę. W finansach znajdziemy również najwyższe zarobki spośród wymienionych – 8-10 tys. zł brutto na umowie o pracę i 9-13 tys. zł netto (+ VAT) na kontrakcie B2B.
Czytaj więcej

Jak budować relacje z zespołem przy pracy online?

W czasach, gdy praca zdalna i hybrydowa stała się czymś naturalnym, szefowie oraz ich zespoły stanęły przed trudnym zadaniem rozwijania umiejętności komunikacji wirtualnej. Podczas ostatniego webinaru ClickMeeting Monika Chutnik, ekspertka zarządzania międzykulturowego przybliżyła temat i wyjaśniła, dlaczego w komunikacji bardzo ważne jest zaufanie, oraz jak je budować.
Czytaj więcej

Wypadki podczas pracy zdalnej? Czy wiesz jakie zdarzenia nie będą uznawane?

Praca zdalna zagościła na stałe w wielu firmach. Od kwietnia zaczęły również w pełni obowiązywać przepisy Kodeksu pracy regulujące jej zasady. W wielu aspektach samą organizację pracy zdalnej mogą dookreślić pracodawcy za pomocą zapisów regulaminów pracy czy porozumień z pracownikami. Natomiast jeden aspekt pozostaje prawie całkowicie niezmieniony – jest nim zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. W związku tym umożliwiając pracę zdalną pracodawca musi mieć pewność, że warunki jej wykonywania są odpowiednie i nie będą generowały zagrożeń.
Czytaj więcej

Deel ułatwi zatrudnianie obcokrajowców i globalny proces imigracyjny

Firmy, które planują rozszerzyć swoją działalność poza granice swojego kraju, często stają przed trudnościami związanymi z procesem imigracyjnym – zarówno przy rekrutacji, jaki przenoszeniu zespołów. Każde państwo ma swoje prawa i procesy migracyjne, co sprawia, że znalezienie odpowiedniej wizy dla pracowników jest czasochłonne i skomplikowane.
Czytaj więcej

Polacy chcą elastyczności w pracy

Dane z najnowszego raportu ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View” wskazują, że Polacy są zwolennikami elastycznych rozwiązań związanych z pełnieniem obowiązków zawodowych. Blisko sześciu na dziesięciu ankietowanych (57,49 proc.) przyznaje, że rozważyłoby zmianę firmy, gdyby pracodawca nakazał im wrócić do całkowicie stacjonarnego trybu pracy
Czytaj więcej

Czy można przeciwdziałać wypaleniu pracowników zdalnych?

Przez lata pracowali przed komputerem po kilka godzin. Sięgali co chwila po telefon komórkowy, jakby oczekiwani najważniejszej wiadomości życia. Po pracy, gdy wrócili do domu – sięgali po laptop, aby obejrzeć jakiś film na YouTube czy przeczytać coś ciekawego lub znaleźć przepis na smaczny obiad lub kolację. Dzisiaj od komputera ich odrzuca, są rozdrażnieni, przeładowani informacjami. To objaw zmęczenia cyfrowego – digital fatigure. To coraz częstszy problem, który wpływa na wydajność pracowników, ich motywację i zdrowie psychiczne. Na szczęście jest na to rozwiązanie.
Czytaj więcej

Zaufanie do pracy zdalnej rośnie

Wbrew obawom wielu pracodawców, system pracy hybrydowej z reguły nie wpływa negatywnie na produktywność zespołu. Przy tym w blisko 40% przypadków odnotowano wzrost efektywności (Reshaping productivity. A changed workplace after covid-19, Kyocera, 2022).
Czytaj więcej

Jak liderzy w Polsce i Europie zarządzają zespołami pracując na odległość?

1 na 4 polskich pracowników twierdzi, że ich manager nie ma kompetencji do zarządzania zespołem na odległość i hybrydowo. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez GoodHabitz wraz z agencją badawczą Markteffect dowiadujemy się, jak pracownicy z największych krajów europejskich oceniają ostatnie dwa lata pracy zdalnej oraz swoich liderów.
Czytaj więcej

Brak hybrydy, to ryzyko utraty pracowników: obecnych i potencjalnych

Firma Poly opublikowała raport badający, w jaki sposób organizacje reagują na potrzeby pracowników w zakresie miejsca pracy. Nowe badanie Poly „Recruit, Retain and Grow”, analizuje politykę pracy, kulturę i praktyki wellness przez pryzmat ponad 2500 globalnych decydentów biznesowych. Postpandemiczne postawy i oczekiwania podkreślone w badaniu pokazują, że pracownicy odwiedzają biuro trzy dni w tygodniu, przy czym najpopularniejszym dniem jest środa.
Czytaj więcej

Rozwój technologii i praca zdalna pomagają aktywizować osoby z niepełnosprawnościami

Zmiany na rynku pracy powodują, że osoby z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością, które jeszcze kilka lat temu nawet nie myślały o pracy zarobkowej, dziś mogą ją podjąć i z sukcesem wykonywać. Wprawdzie wskaźnik zatrudnienia w tej grupie nadal jest niski, ale jest coraz więcej inicjatyw, które mogą go poprawić.
Czytaj więcej

Jest projekt zmian w kodeksie pracy w związku z pracą zdalną

W tym tygodniu resort rodziny i polityki społecznej przekazał do konsultacji społecznych projekt zmian w Kodeksie pracy. Wśród szeregu propozycji znalazły się w nim przepisy regulujące pracę zdalną. Ten sposób wykonywania obowiązków służbowych, który w wielu firmach od dwóch lat stał się standardem, pozostaje nieuregulowany, za wyjątkiem krótkiej wzmianki w ustawie covidowej z 2020 roku.
Czytaj więcej

Więcej efektów, słabsze relacje. Blaski i cienie pracy zdalnej

Praca zdalna i hybrydowa stały się nieodłącznymi elementami rynku pracy. Co zyskują, a co tracą pracownicy, decydując się na nie? Serwis Pracuj.pl zapytał Polaków pracujących poza biurem o zalety i wady tych modeli pracy. Sprawdził także, jak praca zdalna i hybrydowa wpływają na relacje międzyludzkie w firmach. Ponad połowa badanych jest bardziej efektywna podczas pracy z domu. Jednocześnie jednak tylko niewiele mniejszej grupie zdarza się odczuwać w tym czasie samotność i tęsknotę za wspólnym wykonywaniem zadań w siedzibie firmy.
Czytaj więcej

Jak przygotować się na rekrutację w 2022 roku? 4 kroki do skutecznego zatrudnienia

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.