McDonald’s rezygnuje z robotów AI po licznych skargach klientów

fot. McDonald's

McDonald’s w USA zdecydował się wycofać technologię automatycznego przyjmowania zamówień opartą na sztucznej inteligencji, po tym jak spotkała się ona z licznymi problemami i skargami klientów. Decyzja została podjęta po tym, jak filmy na TikToku ukazujące niezadowolonych klientów zdobyły dużą popularność.

Na nagraniach zamieszczonych w mediach społecznościowych widoczne są sytuacje, w których klienci wyrażają frustrację z powodu nieporozumień z robotem AI. Jeden z użytkowników TikToka skarży się: „Chcę tylko dużą butelkę wody i kubek lodu, bez ketchupu”. Problemy z komunikacją z robotem były na tyle powszechne, że wywołały liczne dyskusje w mediach.

Gazeta Het Parool poinformowała, że technologia AI nie spełniła oczekiwań i doprowadziła do chaosu w restauracjach. W odpowiedzi na te problemy, McDonald’s zdecydował się całkowicie wycofać roboty AI ze wszystkich swoich placówek w USA do 26 lipca 2024 roku. Decyzję tę poparli także holenderscy eksperci ds. sztucznej inteligencji, uważając ją za mądre posunięcie.

W ostatnich latach McDonald’s testował technologię AOT w ponad 100 oddziałach na terenie Stanów Zjednoczonych. Roboty miały za zadanie rozmawiać z klientami przy punktach obsługi drive-thru, jednak często nie były w stanie poprawnie zrozumieć zamówień, co prowadziło do licznych błędów i frustracji klientów.

Firma Restaurant Business informuje, że McDonald’s musi teraz znaleźć lepsze rozwiązanie technologiczne, aby poprawić doświadczenia klientów i nie narażać swojej reputacji na dalsze szkody.

– Chociaż do tej pory odnieśliśmy pewne sukcesy, uważamy, że istnieje możliwość szerszego zbadania rozwiązań w zakresie zamówień głosowych. Po wnikliwej analizie McDonald’s zdecydował się zakończyć naszą obecną współpracę z IBM w zakresie obsługi tego procesu – potwierdza firma na Techinformed.com.

Decyzja o rezygnacji z technologii AOT pokazuje, że choć sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał, nie zawsze sprawdza się w praktyce, szczególnie w interakcjach z klientami. McDonald’s teraz czeka na rozwój lepszej technologii, która będzie w stanie sprostać oczekiwaniom zarówno firmy, jak i jej klientów.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *