Axion Ray – AI do wykrywania wad produktów

Sztuczna inteligencja zaczyna dominować we współczesnym świecie i wchodzić w jego wszystkie obszary. Już niedługo to nie człowiek, tylko Axion Ray będzie sprawdzał, czy na twojej pizzy znajduje się odpowiednia ilość salami…

Kiedyś popularne były kanały typu National Geographic czy Discovery. W szczególności na tym drugim zawsze emitowany był niezwykle ciekawy program “Jak to jest zrobione?”, w którym ukazywana była produkcja od wewnątrz. W każdym takim odcinku był przedstawiany zazwyczaj dział testowy, który sprawdzał, czy dany produkt jest wadliwy, czy też nie. Dzisiaj, taki jeden dział może zastąpić AI. Jak Axion Ray radzi sobie w rzeczywistości?

AI tester produktów

Utrzymanie firmy, wszystkie wydatki i podatki to niezwykle kosztowny proces. Dlatego przedsiębiorstwa, stają na głowach, aby jak najbardziej zniwelować możliwość strat związanych z wycofywaniem produktów. Problem jest poważny, gdyż jak szacuje firma McKinsey liczba wycofań na rynku w ostatnich dziesięcioleciach wyniosła aż 600 milionów dolarów. Aż 55% nabywców po wycofaniu wadliwego produktu najchętniej zmieniłaby markę, a 21% unikałoby tych produktów jakiejkolwiek marki.

Daniel First pomysłodawca i CEO Axion Ray stwierdza, że prowadzenie takiego biznesu jest bezsensowne i oferuje swoją sztuczną inteligencję. Zaprojektowane przez Firta AI w swoim zamyśle ma umożliwiać wczesne, wykrywanie wadliwych partii produktów za nim trafią one do ogólnej sprzedaży. Cały plan zakłada zautomatyzowanie przebiegu testowania produktów, a także zniwelowanie ponoszenia strat.

Aby odnieść sukces, rozwiązania AI, które proaktywnie łagodzą problemy, muszą być rozmieszczone w ramach produktu i obejmować przepływy pracy, które różne grupy mogą wykorzystywać do współpracy przy rozwiązywaniu problemów.  Umożliwia to skalowalna platforma AI charakteryzująca się dużą precyzją. Bez odpowiedniego rozwiązania wiele różnych grup w całym przedsiębiorstwie przeprowadza izolowane analizy dotyczące pojawiających się problemów z jakością. Prowadzi to do powielania działań i braku współpracy. – powiedział First.

Problemy z jakością produktu mogą mieć wpływ na użytkownika końcowego, jeśli nie zostaną rozwiązane szybko i skutecznie. Producenci mają trudności z proaktywnym zarządzaniem pojawiającymi się problemami wpływającymi na ich klientów. Gdyż terenowe zespoły ds. jakości spędzają niezliczone godziny na ręcznym analizowaniu nieuporządkowanych źródeł danych. – kontynuuje First.

REKLAMA

Firma jak na razie świetnie sobie radzi i w rundzie Serii A zdobyła aż 17,5 miliona dolarów.

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *