Czy Air AI zrewolucjonizuje obsługę klienta?

Najnowsze rozwiązania w zakresie AI pozwalają coraz to kolejnym przedsiębiorstwom zastępować pracowników obsługi klienta. Czy aby skutecznie?

Najnowsze rozwiązania technologiczne, które oferuje sztuczna inteligencja (AI) stawiają pod znakiem zapytania losy pracowników obsługi klienta w formie zdalnej. Mam tutaj na myśli przeprowadzanie standardowych rozmów telefonicznych z klientami, przedstawianie ofert sprzedażowych czy obsługi podstawowych reklamacji. Przyszłość popularnych telemarketerów będzie zależeć od tego, czy konsumenci w pełni zaakceptują rozmowy ze sztuczną inteligencją symulującą obsługę przez człowieka. Konkurencja na rynku rośnie z dnia na dzień. Pierwsze platformy, które przychodzą mi na myśl to VoiceGenie, Vee oraz Air AI. Spróbujmy przyjrzeć się nieco bliżej tej ostatniej ofercie.

Air AI – jak działa i co oferuje?

Jak dowiemy się z oficjalnej strony Air AI: “przedstawiamy pierwszą na świecie sztuczną inteligencję, która może mieć pełne 10-40-minutowe rozmowy telefoniczne, które brzmią jak PRAWDZIWY człowiek, z nieskończonym wspomnieniem, doskonałym przywołaniem i mogą autonomicznie podjąć działania w 5000 plus aplikacji. Może wykonać całą pracę pełnoetatowego agenta bez konieczności szkolenia, zarządzania lub motywowania. Działa tylko 24/7[1]/365“.

Klikając w okienko na samym środku strony głównej możemy przetestować jak brzmi nasz “wirtualny asystent”. Oferuje on różne warianty głosowe. Jest on gotowy niemalże od zaraz do pracy, a przynajmniej tak przekonują twórcy. Nie musimy przeprowadzać szkoleń ani[2] organizować żadnego miejsca pracy. Air AI ma być w teorii gotowe na wszystko. Stanowi to swoistą alternatywę dla klasycznego pracownika obsługi klienta. Niewątpliwym atutem jest tutaj gigantyczne zmniejszenie kosztów w dziale obsługi klienta. Istotnym czynnikiem powinno być również zwiększenie wydajności, ponieważ taki Air AI nie potrzebuje przecież odpoczynku.Wykorzystanie Air AI w podstawowych procesach – nieskomplikowanych sprawach – może zrewolucjonizować i drastycznie zmodernizować działalność każdego przedsiębiorstwa. Drugą zaletą jest dostępność. Nasz wirtualny pracownik działu obsługi klienta może pracować dzień i noc przez siedem dni w tygodniu.

Jeszcze pracownicy mogą spać spokojnie

Na ten moment jednak generatywna sztuczna inteligencja służąca do obsługi klienta ma jeszcze wiele zaległości do nauczenia. Klienci często skarżą się, że AI potrafi zaciąć się na klasycznym “dzień dobry”, ponieważ otrzymają niezidentyfikowany komunikat od klienta. Klienci również często bez problemu rozpoznają, czy rozmawiają z człowiekiem, czy komputerem. Z reguły badani wykazują mniejszą sympatię do sztucznej inteligencji oraz szybciej rozłączają się, ponieważ nie uznają jej za godnego rozmówcę. Wynika to z m. in. mniejszego zaufania, często spowodowanego mniejszą transparentnością w jaki sposób przedsiębiorstwa wykorzystują AI.

Słownik
1. 24/7. Skrót oznaczający, że dział, infolinia, helpdesk lub cokolwiek innego działa w systemie 24 godziny na dobę, 7 dni…
2. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *