Wybrana kategoria
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
171 artykułow
O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…
ZUS pochwalił się statystykami z obsługi klienta
W 2022 roku większość wniosków do ZUS klienci wysłali drogą elektroniczną. Na koniec roku liczba profili na Platformie Usług Elektronicznych ZUS wzrosła do blisko 11 mln. Ponadto w mijającym roku w salach obsługi klientów obsłużono ponad 13 mln osób.
Rząd akceptuje wzmocnienie uprawnień Prezesa UOKiK-u
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Komitet Rady Ministrów ds. Cyfryzacji przyjął ustawę o aplikacji mObywatel
W piątek 2 grudnia 2022 roku Komitet Rady Ministrów ds. Cyfryzacji przyjął ustawę o aplikacji mObywatel. Projekt przedstawił Adam Andruszkiewicz, Sekretarz Stanu w Kancelarii Premiera.
e-Skarbówka z kolejnym udogodnieniem
Fiskus przygotował ułatwienie dla podatników. Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach można uzyskać teraz bezpłatnie drogą elektroniczną w e-Urzędzie Skarbowym.
Media społecznościowe i digital w służbie odbudowy zaufania do władzy
Podobnie jak w przypadku trendów obserwowanych w innych branżach, konsumenci domagają się, by instytucje rządowe oferowały więcej swoich usług online. I chociaż technologie takie jak media społecznościowe są często obwiniane za erozję zaufania do demokracji, usługi cyfrowe, właśnie takie jak wspomniane media społecznościowe, są krytycznym – i coraz popularniejszym – narzędziem dla rządów do udostępniania informacji i spełniania oczekiwań wyborców.
Rząd bez pieniędzy z KPO blokuje cyfryzację firm
W najnowszym Indeksie gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI 2022), przygotowanym przez Komisję Europejską, Polska zajęła podobnie jak rok temu 24 miejsce. Niestety w zakresie cyfryzacji przedsiębiorstw wynik jest gorszy niż rok temu. Szansą na polepszenie tego stanu są środki z Krajowego Planu Odbudowy, z których ponad 21 proc. (ponad 7,5 mld euro) przeznaczone ma być na transformację cyfrową.
Usługi publiczne on-line w całej Unii Europejskiej za 8 lat
Cyfrowa transformacja rządów pozostaje głównym priorytetem Unii Europejskiej. W dążeniu do realizacji ambitnego celu unijnego, jakim jest uczynienie obecnej dekady cyfrową – Europa zamierza zapewnić wszystkie kluczowe usługi publiczne online do 2030 r.
Rząd chce walczyć z teleoszustami. Dopiero teraz?
Usługi telekomunikacyjne są coraz częściej i w coraz bardziej wyszukany sposób wykorzystywane przez cyberprzestępców do oszustw i wyłudzeń. Dotychczasowe przepisy w niewystarczający sposób regulują tę kwestię, dlatego w KPRM przygotowano projekt ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, który jest w tej chwili na etapie opiniowania. Przewiduje on m.in. wprowadzenie wzorca wiadomości SMS o charakterze smishingowym i stworzenie listy domen internetowych, które służą wyłącznie do wyłudzeń danych i środków finansowych.
10 tys. zł kary za ujawnienie danych pacjenta
Organ nadzorczy nałożył administracyjną karę pieniężną na Uniwersyteckie Centrum Kliniczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Powodem decyzji było niezgłoszenie Prezesowi UODO naruszenia ochrony danych osobowych oraz niezawiadomienie o naruszeniu osoby, której dane dotyczą.
Ministerstwo zdrowia zapowiada wydłużenie godzin pracy infolinii Covid-19
Minister Zdrowia, Adam Niedzielski, poinformował na swoim Twitterze, że od 1 sierpnia br. wydłużone zostaną godziny pracy infolinii COVID-19. Rejestracja na szczepienia będzie pracowała w godz. 7-20, a nie jak dotychczas w godz. 7-18.
Docenienie pracowników służb publicznych – fundament strategii CX i EX organizacji
Poczucie niedocenienia przez pracodawcę i otoczenie jest jednym z głównych powodów zmiany miejsca zatrudnienia, wynika z badań Gallupa. Problem dotyczy również pracujących w sektorze publicznym, w którym zatrudnieni są nie tylko urzędnicy państwowi, pracownicy administracji publicznej, ale również personel sił zbrojnych. W różnych krajach UE nieco inaczej definiuje się ten sektor – w niektórych państwach zalicza się do niego również zatrudnionych w służbie zdrowia i edukacji publicznej.
ZUS chwali się sukcesami na rzecz obywateli Ukrainy
Zakład Ubezpieczeń Społecznych pochwalił się wczoraj sukcesami w zakresie pomocy uchodźcom z Ukrainy. 12 tysięcy profili zaufanych, 22 tys. wniosków o świadczenie 500+ to wynik jaki ZUS osiągnął na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Ruszyła ukraińskojęzyczna infolinia ZUS
Od wczoraj, 21 marca br., działa specjalna ukraińsko i polskojęzyczna infolinia uruchomiona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Będzie informowała uchodźców w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Świadczenia przysługują tylko osobom, które w wyniku konfliktu zbrojnego przybyły do Polski po 23 lutego tego roku.
Dzisiaj rusza infolinia WUP w Warszawie
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie 16 marca uruchomił bezpłatną infolinię oraz punkt informacyjny, który ma udzielać pomocy szukającym pracy uchodźcom z Ukrainy. Porady będą udzielane po polsku i po ukraińsku.
Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy nie potrafił poprawnie uruchomić infolinii dla uchodźców
Przez cały weekend dzwoniący na infolinię dla uchodźców zorganizowaną przez Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy byli pierwsi w kolejce na połączenie z konsultantem. Byli, bo po długich godzinach oczekiwania każdy rezygnuje. I słusznie, bo całodobowy telefon odbierany jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Będzie ukraińskojęzyczna aplikacja mObywatel dla uchodźców
Polska chce udostępnić ukraińską wersję tzw. węzła krajowego oraz Profilu Zaufanego, jakim mogą posługiwać się do kilku lat Polacy. Przemysław Koch poinformował o – jak wynika z jego wypowiedzi - rozpoczęciu realizacji projektu udostępnienia ukraińskojęzycznej wersji takich usług jak węzeł krajowy: Profil Zaufany czy aplikacja mObywatel.
Tide Software i Orange wyśle SMSy od Centralnego Ośrodka Informatyki
Spółki Orange Polska oraz Tide Software wyślą wiadomości SMS w imieniu Centralnego Ośrodka Informatyki (COI). To wynik podzielonego na dwie części przetargu rozpisanego jeszcze w ub. roku na obsługę wysyłek powiadomień SMS.
Nowy Dyrektor w Centrum e-Zdrowia
1 lutego 2022 r. stanowisko dyrektora Centrum e-Zdrowia objął Paweł Kikosicki, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów w Narodowym Funduszu Zdrowia.
UODO opublikowało roczny plan kontroli. Outsourcing może spać spokojnie.
UODO w tym roku skontroluje przetwarzanie danych osobowych przez banki, a także organy przetwarzające dane osobowe w systemach SIS i VIS. Z kontrolą muszą się też liczyć przetwarzający dane przy użyciu mobilnych aplikacji.
Pracownicy obsługi klienta w Urzędach Skarbowych grożą strajkiem
Wprowadzony w pośpiechu rządowy program „Polski Ład”, który w rewolucyjny sposób podchodzi do kwestii podatkowych, staje się zarzewiem do konfliktu między pracownikami urzędów Skarbowych a szefem Krajowej Administracji Skarbowej - Ministrem Finansów.