Wybrana kategoria

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

141 artykułow

O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…

więcej

eGOV ciągle nie dla biznesu

W czasie pandemii wiele usług publicznych zostało przeniesionych do online’u i Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Rekordowym zainteresowaniem cieszy się Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji i z którego korzysta już prawie 13 mln Polaków.
więcej

Telefon zaufania dla dzieci jest i go nie ma

Działająca od ponad 13 lat infolinia 111 116 prowadzona dotąd przez fundację „Dajemy Dzieciom Siłę” przestaje działać, bo Ministerstwo Zdrowia mimo ogłoszenia konkursu, otrzymania pięciu ofert podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu, gdyż urzędnicy uznali, że żadna nie spełnia ich oczekiwań na prowadzenie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży.
więcej

Sztuczna inteligencja pomoże wyszukiwać klauzule niedozwolone

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił konkurs na zaprojektowanie narzędzia opartego o sztuczną inteligencję (AI), którego celem ma być wstępna analiza wzorców umownych stosowanych przez przedsiębiorców w kontaktach z konsumentami pod kątem postanowień niedozwolonych. Narzędzie będzie również aktywnie wykrywało tego typu naruszenia w internecie.
więcej

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to marketingowa porażka

W kręgach zbliżonych do ministra zdrowia nieoficjalnie mówi się, że Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to marketingowa porażka. Od czerwca br. skorzystało z niej zaledwie 27 tys. Polaków, choć plany zakładały dużo wyższe zainteresowanie telefoniczną pomocą medyczną. Dlatego NFZ zapowiada przeprowadzenie kampanii informacyjnej o nowej usłudze.
więcej

Anna Streżyńska: Polski biznes i administracja zdały w ostatnim roku egzamin z cyfryzacji. Wciąż są jednak obszary do poprawki

Prawie 3,4 mln Polaków założyło od początku tego roku Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji. Dane GUS pokazują z kolei, że w pandemicznym 2020 roku z usług administracji publicznej przez internet skorzystało już blisko 42 proc. Polaków w wieku 16–74 lata. Jak ocenia była minister cyfryzacji Anna Streżyńska, Polska robi w tym obszarze szybkie postępy, ale do nadrobienia wciąż jest wiele zaległości.
więcej

Administracja publiczna chce być cyfrowa

Coraz więcej instytucji sektora publicznego stawia na elektroniczne dokumenty i zdalną obsługę. Pomagają jej w tym wyspecjalizowane firmy. W 2020 r. ogłoszono kilkanaście przetargów na tego typu usługi. W tym roku tylko w pierwszych 6 miesiącach zorganizowano 18 dużych przetargów dla samorządów, instytucji kultury i innych podmiotów sektora budżetowego – wynika z półrocznego podsumowania firmy ArchiDoc.
więcej

Kraków uruchomi własne contact center

Do końca 2022 roku krakowski magistrat uruchomi Krakowskie Centrum Kontaktu. Będzie to wewnętrzne centrum kontaktu z mieszkańcami. Ma być uruchamiane stopniowo. Wkrótce rozpocznie się wybór dostawców oprogramowania. Pracownicy infolinii będą rekrutowani wewnętrznie.
więcej

Łódź: rusza infolinia dla samotnych seniorów

W Łodzi została uruchomiona nowa infolinia dla osób starszych i samotnych - "Przyjazny telefon". Infolinia, czy raczej telefon do porozmawiania przeznaczony jest dla wszystkich łódzkich seniorów, którzy potrzebują rozmowy, podzielenia się przemyśleniami, jak również informacji. Dzwoniący mogą porozmawiać na każdy dowolny temat.
więcej

Pandemia przyprawiła nam nowych e-obywateli

Już nie tylko zamówienie dowodu osobistego czy aktu cywilnego, lecz także wniosek o przyłącze kanalizacyjne czy zgodę na zajęcie pasa drogowego można załatwić elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędach. Podstawowy pakiet dostępności elektronicznej zapewnia portal rządowy, ale wiele gmin, głównie z uwagi na pandemię, decyduje się wdrażać rozwiązania e-urzędowe na własną rękę.
więcej

Fundusze na cyfryzację polskich urzędów: wiemy kto otrzyma najwięcej

W ramach najnowszej perspektywy unijnej na lata 2021-2027, w lutym zakończyły się konsultacje Umowy Partnerskiej. Dokument ten określa uzgodnioną z Komisją Europejską strategię wykorzystania Funduszy Europejskich skierowaną zarówno do urzędników, jak i beneficjentów z sektora prywatnego, którzy będą realizować dofinansowywane projekty.
więcej

Rozpoczynają się konsultacje w sprawie CPZM

Rozpoczęły się konsultacje rynkowe w sprawie utworzenia Centralnej Platformy Zarządzania Miastem (CPZM). Platforma to projekt zaplanowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Pracuje nad nim Departament Rozwiązań Innowacyjnych kierowany przez Adama Andruszkiewicza, sekretarza stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
więcej

Trzecia fala w Urzędach

Urzędy w wielu miastach i miasteczkach w związku z pandemia ograniczają swoją dostępność dla mieszkańców. W ogromnej większości praca odbywa się w trybie zdalnym lub przynajmniej rotacyjnym.