Wybrana kategoria

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

167 artykułow

O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…

Czytaj więcej

Media społecznościowe i digital w służbie odbudowy zaufania do władzy

Podobnie jak w przypadku trendów obserwowanych w innych branżach, konsumenci domagają się, by instytucje rządowe oferowały więcej swoich usług online. I chociaż technologie takie jak media społecznościowe są często obwiniane za erozję zaufania do demokracji, usługi cyfrowe, właśnie takie jak wspomniane media społecznościowe, są krytycznym – i coraz popularniejszym – narzędziem dla rządów do udostępniania informacji i spełniania oczekiwań wyborców.
Czytaj więcej

Rząd bez pieniędzy z KPO blokuje cyfryzację firm

W najnowszym Indeksie gospodarki i społeczeństwa cyfrowego (DESI 2022), przygotowanym przez Komisję Europejską, Polska zajęła podobnie jak rok temu 24 miejsce. Niestety w zakresie cyfryzacji przedsiębiorstw wynik jest gorszy niż rok temu. Szansą na polepszenie tego stanu są środki z Krajowego Planu Odbudowy, z których ponad 21 proc. (ponad 7,5 mld euro) przeznaczone ma być na transformację cyfrową.
Czytaj więcej

Rząd chce walczyć z teleoszustami. Dopiero teraz?

Usługi telekomunikacyjne są coraz częściej i w coraz bardziej wyszukany sposób wykorzystywane przez cyberprzestępców do oszustw i wyłudzeń. Dotychczasowe przepisy w niewystarczający sposób regulują tę kwestię, dlatego w KPRM przygotowano projekt ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej, który jest w tej chwili na etapie opiniowania. Przewiduje on m.in. wprowadzenie wzorca wiadomości SMS o charakterze smishingowym i stworzenie listy domen internetowych, które służą wyłącznie do wyłudzeń danych i środków finansowych.
Czytaj więcej

Docenienie pracowników służb publicznych – fundament strategii CX i EX organizacji

Poczucie niedocenienia przez pracodawcę i otoczenie jest jednym z głównych powodów zmiany miejsca zatrudnienia, wynika z badań Gallupa. Problem dotyczy również pracujących w sektorze publicznym, w którym zatrudnieni są nie tylko urzędnicy państwowi, pracownicy administracji publicznej, ale również personel sił zbrojnych. W różnych krajach UE nieco inaczej definiuje się ten sektor – w niektórych państwach zalicza się do niego również zatrudnionych w służbie zdrowia i edukacji publicznej.
Czytaj więcej

Ruszyła ukraińskojęzyczna infolinia ZUS

Od wczoraj, 21 marca br., działa specjalna ukraińsko i polskojęzyczna infolinia uruchomiona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Będzie informowała uchodźców w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Świadczenia przysługują tylko osobom, które w wyniku konfliktu zbrojnego przybyły do Polski po 23 lutego tego roku.
Czytaj więcej

Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy nie potrafił poprawnie uruchomić infolinii dla uchodźców

Przez cały weekend dzwoniący na infolinię dla uchodźców zorganizowaną przez Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy byli pierwsi w kolejce na połączenie z konsultantem. Byli, bo po długich godzinach oczekiwania każdy rezygnuje. I słusznie, bo całodobowy telefon odbierany jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Czytaj więcej

Będzie ukraińskojęzyczna aplikacja mObywatel dla uchodźców

Polska chce udostępnić ukraińską wersję tzw. węzła krajowego oraz Profilu Zaufanego, jakim mogą posługiwać się do kilku lat Polacy. Przemysław Koch poinformował o – jak wynika z jego wypowiedzi - rozpoczęciu realizacji projektu udostępnienia ukraińskojęzycznej wersji takich usług jak węzeł krajowy: Profil Zaufany czy aplikacja mObywatel.
Czytaj więcej

Samorządy sięgają po dane

Rok 2022 będzie czasem, w którym znaczenie efektywnego zarządzania danymi – w tym danymi przestrzennymi - będzie rosnąć wykładniczo – wynika z prognoz specjalistów. Ich zdaniem, dane z zakresu Business Intelligence i Location Intelligence to przyszłość. Szacują, że zainteresowanie wśród jednostek samorządu terytorialnego (JST) narzędziami IT analizującymi dane wzrośnie o 20%.
Czytaj więcej

Startuje – spóźniona o kilka miesięcy – infolinia Polskiego Ładu

Na niespełna dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian podatkowych, które przez polityków partii rządzącej nazywane są przełomowymi, rząd postanowił wreszcie odpowiadać na pytania przedsiębiorców i swoich obywateli. Ulotki, które były dystrybuowane do Polaków widocznie nie odpowiadały na wszystkie pytania – pora więc sięgnąć po sprawdzony pomysł. Infolinię.