Browsing Category

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

150 posts

O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…

Read More

Samorządy sięgają po dane

Rok 2022 będzie czasem, w którym znaczenie efektywnego zarządzania danymi – w tym danymi przestrzennymi - będzie rosnąć wykładniczo – wynika z prognoz specjalistów. Ich zdaniem, dane z zakresu Business Intelligence i Location Intelligence to przyszłość. Szacują, że zainteresowanie wśród jednostek samorządu terytorialnego (JST) narzędziami IT analizującymi dane wzrośnie o 20%.
Read More

Startuje – spóźniona o kilka miesięcy – infolinia Polskiego Ładu

Na niespełna dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian podatkowych, które przez polityków partii rządzącej nazywane są przełomowymi, rząd postanowił wreszcie odpowiadać na pytania przedsiębiorców i swoich obywateli. Ulotki, które były dystrybuowane do Polaków widocznie nie odpowiadały na wszystkie pytania – pora więc sięgnąć po sprawdzony pomysł. Infolinię.
Read More

Administracja nieprzygotowana do pracy zdalnej

Efekt i wnioski kontroli Najwyższej Izby Kontroli wśród 40 przebadanych urzędów są zatrważające. Aż 34 z nich nie były przygotowane do pracy zdalnej. Powód? Głównie brak sprzętu i bariery technologiczne. Z pracy zdalnej mogło korzystać tylko 32% pracowników skontrolowanych instytucji.
Read More

W trosce o klientów ZUS skraca godziny obsługi

Od najbliższego poniedziałku 22 listopada, i w każdy kolejny poniedziałek, sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godz. 8.00 do 17.00, czyli godzinę krócej niż dotychczas. Jak informuje biuro prasowe ZUS, ma to związek z epidemią.
Read More

UOKiK postawił zarzuty sieci Vectra

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra. Spółka wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie.
Read More

E-wizyty w ZUS cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Właśnie mija rok, odkąd ZUS zaproponował klientom usługę e-wizyty. Dotychczas skorzystało z niej ponad 116 tys. osób w całym kraju. W samym Opolu z usługi skorzystało ponad 3 tys. klientów. Najczęściej konsultowane są sprawy dotyczące emerytur i rent krajowych. Ale system daje możliwości umówienia spotkania w wielu innych obszarach tematycznych.
Read More

eGOV ciągle nie dla biznesu

W czasie pandemii wiele usług publicznych zostało przeniesionych do online’u i Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Rekordowym zainteresowaniem cieszy się Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji i z którego korzysta już prawie 13 mln Polaków.
Read More

Telefon zaufania dla dzieci jest i go nie ma

Działająca od ponad 13 lat infolinia 111 116 prowadzona dotąd przez fundację „Dajemy Dzieciom Siłę” przestaje działać, bo Ministerstwo Zdrowia mimo ogłoszenia konkursu, otrzymania pięciu ofert podjęło decyzję o unieważnieniu przetargu, gdyż urzędnicy uznali, że żadna nie spełnia ich oczekiwań na prowadzenie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży.
Read More

Sztuczna inteligencja pomoże wyszukiwać klauzule niedozwolone

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił konkurs na zaprojektowanie narzędzia opartego o sztuczną inteligencję (AI), którego celem ma być wstępna analiza wzorców umownych stosowanych przez przedsiębiorców w kontaktach z konsumentami pod kątem postanowień niedozwolonych. Narzędzie będzie również aktywnie wykrywało tego typu naruszenia w internecie.
Read More

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to marketingowa porażka

W kręgach zbliżonych do ministra zdrowia nieoficjalnie mówi się, że Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to marketingowa porażka. Od czerwca br. skorzystało z niej zaledwie 27 tys. Polaków, choć plany zakładały dużo wyższe zainteresowanie telefoniczną pomocą medyczną. Dlatego NFZ zapowiada przeprowadzenie kampanii informacyjnej o nowej usłudze.
Read More

Anna Streżyńska: Polski biznes i administracja zdały w ostatnim roku egzamin z cyfryzacji. Wciąż są jednak obszary do poprawki

Prawie 3,4 mln Polaków założyło od początku tego roku Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji. Dane GUS pokazują z kolei, że w pandemicznym 2020 roku z usług administracji publicznej przez internet skorzystało już blisko 42 proc. Polaków w wieku 16–74 lata. Jak ocenia była minister cyfryzacji Anna Streżyńska, Polska robi w tym obszarze szybkie postępy, ale do nadrobienia wciąż jest wiele zaległości.
Read More

Więcej urzędowych spraw przez internet

Rząd przyjął dzisiaj projekt nowelizacji ustawy o m.in. dowodach osobistych. Choć wydaje się to temat błachy, to otwiera nowe możliwości w załatwianiu spraw urzędowych w sposób prosty i intuicyjny zdalnie. Projekt trafił teraz do prac w Sejmie.
Read More

Administracja publiczna chce być cyfrowa

Coraz więcej instytucji sektora publicznego stawia na elektroniczne dokumenty i zdalną obsługę. Pomagają jej w tym wyspecjalizowane firmy. W 2020 r. ogłoszono kilkanaście przetargów na tego typu usługi. W tym roku tylko w pierwszych 6 miesiącach zorganizowano 18 dużych przetargów dla samorządów, instytucji kultury i innych podmiotów sektora budżetowego – wynika z półrocznego podsumowania firmy ArchiDoc.
Read More

Tajemniczy klient skontroluje jakość obsługi w UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej chce sprawdzić jak jego pracownicy radzą sobie z obsługą klientów. Chcą do tego celu wykorzystać metodę mystery client. UKE ogłosiło postępowanie o zamówienie związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem badania jakości obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.