Wybrana kategoria

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

160 artykułow

O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…

Czytaj więcej

Ruszyła ukraińskojęzyczna infolinia ZUS

Od wczoraj, 21 marca br., działa specjalna ukraińsko i polskojęzyczna infolinia uruchomiona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Będzie informowała uchodźców w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Świadczenia przysługują tylko osobom, które w wyniku konfliktu zbrojnego przybyły do Polski po 23 lutego tego roku.
Czytaj więcej

Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy nie potrafił poprawnie uruchomić infolinii dla uchodźców

Przez cały weekend dzwoniący na infolinię dla uchodźców zorganizowaną przez Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy byli pierwsi w kolejce na połączenie z konsultantem. Byli, bo po długich godzinach oczekiwania każdy rezygnuje. I słusznie, bo całodobowy telefon odbierany jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Czytaj więcej

Będzie ukraińskojęzyczna aplikacja mObywatel dla uchodźców

Polska chce udostępnić ukraińską wersję tzw. węzła krajowego oraz Profilu Zaufanego, jakim mogą posługiwać się do kilku lat Polacy. Przemysław Koch poinformował o – jak wynika z jego wypowiedzi - rozpoczęciu realizacji projektu udostępnienia ukraińskojęzycznej wersji takich usług jak węzeł krajowy: Profil Zaufany czy aplikacja mObywatel.
Czytaj więcej

Samorządy sięgają po dane

Rok 2022 będzie czasem, w którym znaczenie efektywnego zarządzania danymi – w tym danymi przestrzennymi - będzie rosnąć wykładniczo – wynika z prognoz specjalistów. Ich zdaniem, dane z zakresu Business Intelligence i Location Intelligence to przyszłość. Szacują, że zainteresowanie wśród jednostek samorządu terytorialnego (JST) narzędziami IT analizującymi dane wzrośnie o 20%.
Czytaj więcej

Startuje – spóźniona o kilka miesięcy – infolinia Polskiego Ładu

Na niespełna dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian podatkowych, które przez polityków partii rządzącej nazywane są przełomowymi, rząd postanowił wreszcie odpowiadać na pytania przedsiębiorców i swoich obywateli. Ulotki, które były dystrybuowane do Polaków widocznie nie odpowiadały na wszystkie pytania – pora więc sięgnąć po sprawdzony pomysł. Infolinię.
Czytaj więcej

E-wizyty w ZUS cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Właśnie mija rok, odkąd ZUS zaproponował klientom usługę e-wizyty. Dotychczas skorzystało z niej ponad 116 tys. osób w całym kraju. W samym Opolu z usługi skorzystało ponad 3 tys. klientów. Najczęściej konsultowane są sprawy dotyczące emerytur i rent krajowych. Ale system daje możliwości umówienia spotkania w wielu innych obszarach tematycznych.
Czytaj więcej

eGOV ciągle nie dla biznesu

W czasie pandemii wiele usług publicznych zostało przeniesionych do online’u i Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Rekordowym zainteresowaniem cieszy się Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji i z którego korzysta już prawie 13 mln Polaków.