Wybrana kategoria
ADMINISTRACJA PUBLICZNA
160 artykułow
O obsłudze klienta w urzędzie różnymi kanałami – w tym tymi bardziej nowocześniejszymi, niż papier i okienko.
Bo urząd powoli przestaje być jedynym wyborem mieszkańca…
ZUS chwali się sukcesami na rzecz obywateli Ukrainy
Zakład Ubezpieczeń Społecznych pochwalił się wczoraj sukcesami w zakresie pomocy uchodźcom z Ukrainy. 12 tysięcy profili zaufanych, 22 tys. wniosków o świadczenie 500+ to wynik jaki ZUS osiągnął na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Ruszyła ukraińskojęzyczna infolinia ZUS
Od wczoraj, 21 marca br., działa specjalna ukraińsko i polskojęzyczna infolinia uruchomiona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Będzie informowała uchodźców w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy. Świadczenia przysługują tylko osobom, które w wyniku konfliktu zbrojnego przybyły do Polski po 23 lutego tego roku.
Dzisiaj rusza infolinia WUP w Warszawie
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie 16 marca uruchomił bezpłatną infolinię oraz punkt informacyjny, który ma udzielać pomocy szukającym pracy uchodźcom z Ukrainy. Porady będą udzielane po polsku i po ukraińsku.
Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy nie potrafił poprawnie uruchomić infolinii dla uchodźców
Przez cały weekend dzwoniący na infolinię dla uchodźców zorganizowaną przez Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy byli pierwsi w kolejce na połączenie z konsultantem. Byli, bo po długich godzinach oczekiwania każdy rezygnuje. I słusznie, bo całodobowy telefon odbierany jest od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu.
Będzie ukraińskojęzyczna aplikacja mObywatel dla uchodźców
Polska chce udostępnić ukraińską wersję tzw. węzła krajowego oraz Profilu Zaufanego, jakim mogą posługiwać się do kilku lat Polacy. Przemysław Koch poinformował o – jak wynika z jego wypowiedzi - rozpoczęciu realizacji projektu udostępnienia ukraińskojęzycznej wersji takich usług jak węzeł krajowy: Profil Zaufany czy aplikacja mObywatel.
Tide Software i Orange wyśle SMSy od Centralnego Ośrodka Informatyki
Spółki Orange Polska oraz Tide Software wyślą wiadomości SMS w imieniu Centralnego Ośrodka Informatyki (COI). To wynik podzielonego na dwie części przetargu rozpisanego jeszcze w ub. roku na obsługę wysyłek powiadomień SMS.
Nowy Dyrektor w Centrum e-Zdrowia
1 lutego 2022 r. stanowisko dyrektora Centrum e-Zdrowia objął Paweł Kikosicki, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Klientów w Narodowym Funduszu Zdrowia.
UODO opublikowało roczny plan kontroli. Outsourcing może spać spokojnie.
UODO w tym roku skontroluje przetwarzanie danych osobowych przez banki, a także organy przetwarzające dane osobowe w systemach SIS i VIS. Z kontrolą muszą się też liczyć przetwarzający dane przy użyciu mobilnych aplikacji.
Pracownicy obsługi klienta w Urzędach Skarbowych grożą strajkiem
Wprowadzony w pośpiechu rządowy program „Polski Ład”, który w rewolucyjny sposób podchodzi do kwestii podatkowych, staje się zarzewiem do konfliktu między pracownikami urzędów Skarbowych a szefem Krajowej Administracji Skarbowej - Ministrem Finansów.
ZUS ostrzega przed telefonicznymi oszustami
Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wzroście zgłoszeń klientów w sprawie telefonów rzekomo wykonywanych przez pracowników ZUS w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).
Samorządy sięgają po dane
Rok 2022 będzie czasem, w którym znaczenie efektywnego zarządzania danymi – w tym danymi przestrzennymi - będzie rosnąć wykładniczo – wynika z prognoz specjalistów. Ich zdaniem, dane z zakresu Business Intelligence i Location Intelligence to przyszłość. Szacują, że zainteresowanie wśród jednostek samorządu terytorialnego (JST) narzędziami IT analizującymi dane wzrośnie o 20%.
Startuje – spóźniona o kilka miesięcy – infolinia Polskiego Ładu
Na niespełna dwa tygodnie przed wejściem w życie zmian podatkowych, które przez polityków partii rządzącej nazywane są przełomowymi, rząd postanowił wreszcie odpowiadać na pytania przedsiębiorców i swoich obywateli. Ulotki, które były dystrybuowane do Polaków widocznie nie odpowiadały na wszystkie pytania – pora więc sięgnąć po sprawdzony pomysł. Infolinię.
Administracja nieprzygotowana do pracy zdalnej
Efekt i wnioski kontroli Najwyższej Izby Kontroli wśród 40 przebadanych urzędów są zatrważające. Aż 34 z nich nie były przygotowane do pracy zdalnej. Powód? Głównie brak sprzętu i bariery technologiczne. Z pracy zdalnej mogło korzystać tylko 32% pracowników skontrolowanych instytucji.
W trosce o klientów ZUS skraca godziny obsługi
Od najbliższego poniedziałku 22 listopada, i w każdy kolejny poniedziałek, sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godz. 8.00 do 17.00, czyli godzinę krócej niż dotychczas. Jak informuje biuro prasowe ZUS, ma to związek z epidemią.
Centrum eZdrowia przedłużyło kontrakt z Contact Center
Contact Center, spółka z grupy kapitałowej Arteria S.A. poinformowała o przedłużeniu wieloletniej współpracy z Centrum e-Zdrowia. – Nasi…
UOKiK postawił zarzuty sieci Vectra
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra. Spółka wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie.
E-wizyty w ZUS cieszą się coraz większym zainteresowaniem
Właśnie mija rok, odkąd ZUS zaproponował klientom usługę e-wizyty. Dotychczas skorzystało z niej ponad 116 tys. osób w całym kraju. W samym Opolu z usługi skorzystało ponad 3 tys. klientów. Najczęściej konsultowane są sprawy dotyczące emerytur i rent krajowych. Ale system daje możliwości umówienia spotkania w wielu innych obszarach tematycznych.
Ruszyła infolinia na temat programów wsparcia dla ekoinwestycji
Ruszyła infolinia dla Wyszukiwarki EkoDotacji prowadzona przez Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu. Udziela ona informacji na temat aż 130 programów wsparcia finansowego ekologicznych inwestycji.
Startuje infolinia programu „Powiedz co czujesz. Zdemaskuj emocje”
„Powiedz co czujesz. Zdemaskuj emocje” to hasło przewodnie zainaugurowanej w minionym tygodniu akcji społecznej skierowanej do dzieci i młodzieży. Wraz ze startem programu wystartowała infolinia 800 12 12 12.
eGOV ciągle nie dla biznesu
W czasie pandemii wiele usług publicznych zostało przeniesionych do online’u i Polacy coraz chętniej z nich korzystają. Rekordowym zainteresowaniem cieszy się Profil Zaufany, który jest kluczem do e-usług administracji i z którego korzysta już prawie 13 mln Polaków.