Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

próbny balon

taktyka stosowana do rozpoznania granic. Pytamy o hipotetyczną sytuację, żeby wyciągnąć od drugiej strony informacje na temat dalszych ustępstw, często zaczyna się zdaniem ,,Co by było gdybyśmy…”

Wybrana kategoria

OBSŁUGA KLIENTA

414 artykułow
Czytaj więcej

Wolimy być samodzielni w kasie i… obsłudze klienta

Ogromne przyspieszenie w obszarze rozwiązań automatyzujących procesy sprzedażowe w sektorach handlu i usług spowodowało, że urządzenia do samoobsługi są już nie tylko coraz częściej wdrażane przez sieci retail, ale także Polacy coraz chętniej z nich korzystają – aż 76 proc. badanych korzysta z lockersów do samodzielnego odbioru przesyłek, a 71 proc. z kas samoobsługowych – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie SelfMaker, spółki technologicznej projektującej i budującej multifunkcyjne urządzenia samoobsługowe.
Czytaj więcej

Inflacja: test lojalności konsumentów

Od kilku lat stale jesteśmy w jakimś kryzysie. Zaawansowane i dobrze skrojone programy lojalnościowe były ratunkiem dla wielu marek podczas pandemii. Wspierały sprzedaż, kiedy wielu z nas przeniosło się z zakupami do sieci. Ustabilizowanie sytuacji epidemicznej nie zakończyło kłopotów. Wraz z osłabieniem gospodarki pojawił się nowy wróg – inflacja. Rosnące obawy o przyszłość sprawiają, że zaciskamy pasa i liczymy każdy grosz. Czy udział w programie lojalnościowym pomoże zaoszczędzić pieniądze?
Czytaj więcej

Spada jakość obsługi klienta w USA. Czy Polska powtórzy scenariusz?

Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Forester Research trend stawiający na pierwszym miejscu doświadczenia klienta w Stanach Zjednoczonych, powoli zaczął się cofać. W ostatnim czasie ponad 20 proc. firm w tym kraju odnotowało spadek poziomu odczuwanej satysfakcji przez klientów, w stosunku do wzrostu, jaki miał miejsce jeszcze rok temu.
Czytaj więcej

10 błędów w obsłudze klienta

Każdy z nas popełnia większe i mniejsze błędy. To normalne. Ważne, aby z tych błędów wyciągać wnioski i nie dopuszczać do powstania identycznych w przyszłości. Jest to ważne także w obsłudze klienta – bo raz źle obsłużony klient, da nam 10, którzy z usług naszej firmy nie skorzystają tylko dlatego, że właśnie ten błąd popełniliśmy.
Czytaj więcej

Klienci nie chcą czekać w kolejkach dłużej niż 5 minut

Zapewnienie sprawnej obsługi staje się podstawowym wyzwaniem dla sklepów spożywczych w walce o klienta. Jak pokazuje najnowsze badanie firmy doradczej Bain & Company klienci nie chcą spędzać w kolejce do kasy dłużej niż pięć minut. Frustruje ich też sytuacja, gdy nie mogą szybko znaleźć osoby z personelu potrafiącej udzielić im fachowej porady – tu czas oczekiwania nie powinien przekraczać jednej minuty.
Czytaj więcej

Best practices: IVR

Dla wielu analityków i managerów obsługi klienta ułożenie dobrego drzewa IVR jest sporym wyzwaniem. Trzeba przeanalizować nie tylko strukturę problemów, z którymi telefonują do nas klienci, ale także przewidzieć logikę wybierania kolejnych przycisków na telefonie.
Czytaj więcej

Jak mobile zmienia programy lojalnościowe?

Lojalność jest kluczem do sukcesu każdego biznesu. To prawda. Można ją budować w oparciu o aplikacje mobilne z programami lojalnościowymi, które w ostatnich latach zrewolucjonizowały działania służące tworzeniu i utrzymaniu trwałych relacji z klientami. Ale czy rzeczywiście są one bardziej lojalizujące niż plastikowe karty w portfelu?
Czytaj więcej

Cztery wyzwania w obsłudze klienta

Na jakich aspektach customer experience warto się skupić w 2022 roku? W jaki sposób utrzymać stałych klientów oraz jak to grono poszerzać o nowych konsumentów? Jak przygotować się do wyzwań, które czekają na organizacje w najbliższym czasie? Odpowiedzi na te pytania udziela Katarzyna Skrzypiec, trenerka z firmy OEX Voice Contact Center.
Czytaj więcej

Klienci nadal uczestniczą w programach lojalnościowych

Polacy uczestniczą średnio w 3 programach lojalnościowych. Konsumenci doceniają fakt, że dzięki takim inicjatywom mogą nabyć produkty i usługi w bardziej korzystnej cenie lub otrzymać bonusy. Dodatkowo, uczestnicząc w takich programach klienci budują związek z daną marką. Jest on tym silniejszy, im lepiej oferta programu dopasowana jest do ich zmieniających się w czasie potrzeb.
Czytaj więcej

To co dalej z fotowoltaiką?

Już wkrótce w życie wejdą nowe przepisy dotyczące fotowoltaiki. Kiedy i co się zmieni? Cóż – mimo, że nowe przepisy nie są jeszcze znane, to rząd dał jasny sygnał co ulegnie zmianie. I jest pewne, że nie będą to zmiany kosmetyczne, a spore wyzwanie dla branży, która od dłuższego czasu przeżywa prawdziwy boom.
Czytaj więcej

Obsługa klienta 5.0 warunkiem przetrwania po pandemii

Firmy stawiające na rozwój i nowoczesność muszą pamiętać, że u podstaw skutecznej obsługi leży szybkie rozumienie potrzeb klienta i dynamiczna reakcja na nie. Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom warto zaznajomić się z tym czym w zasadzie jest marketing 5.0, jakie są jego główne założenia oraz jaką rolę odgrywa w obecnym czasie.
Czytaj więcej

Braki w dostępności aut placowych to wyjątkowe wyzwanie dla obsługi klienta

Braki w dostawach samochodów do salonów sprzedaży oraz setki zalegających – niemal gotowych egzemplarzy - na przyfabrycznych parkingach sprawia, że branża automotive stoi przed wyzwaniem, z którym nie mieliśmy w takiej skali do czynienia od ponad 30 lat. Na nowy samochód konsumenci muszą czekać niejednokrotnie nawet rok na swoje wymarzone cztery kółka.
Czytaj więcej

W obsłudze klienta liczy się szybkość reakcji

Nowoczesne podejście do procesu sprzedaży wymaga szybkiej reakcji na potrzeby klienta. Łatwa dostępność i elastyczność obsługi powinna mieć charakter ciągły i stanowić standard. Dbałość o komfort konsumenta i sprawność komunikacyjna wsparta nowymi technologiami i social media to rzecz niezbędna. Właśnie te czynniki decydują o skutecznym przykuciu uwagi kupującego.