Jednak przenosząc Copilot do centrów obsługi klienta, Microsoft wprowadza swoją technologię na obszar, gdzie nie jest dominującym graczem, mając nadzieję na zyskanie przewagi nad rywalami takimi jak Salesforce.com (CRM[1].N) i Zoom (ZM.O).
– W zakresie zadań związanych z obsługą klienta, nowe narzędzie AI będzie mogło przeszukiwać podręczniki pomocy i materiały firmy, aby szkolić chatboty w udzielaniu lepszych odpowiedzi na pytania, które klienci mogą zadawać w oknie czatu. Wiele z tych zadań jest już zautomatyzowanych, a nadzieją Microsoftu jest ich ulepszenie – powiedział Jeff Comstock, wiceprezes ds. Dynamics 365 Customer Service w Microsoft.
Prawdziwą korzyścią mają być jednak wsparcie dla ludzkich agentów obsługi klienta odbierających telefony. Agenci ci często pracują na komputerach z wieloma otwartymi aplikacjami jednocześnie – wiele z nich jest przestarzałych i wolnych – próbując znaleźć informacje potrzebne do pomocy klientowi. Comstock powiedział, że narzędzia Microsoftu mają na celu zebranie wszystkich tych informacji, aby agenci obsługi klienta mogli poruszać się po potrzebnych aplikacjach za pomocą naturalnego języka, uzyskując odpowiedzi szybciej i łatwiej.
– Obszar usług jest niestety pełen żmudnej i nudnej pracy. Jest mnóstwo narzędzi, a agenci muszą korzystać z wielu procesów, aby wykonywać nawet najbardziej podstawowe zadania. To brutalne doświadczenie – skomentował Comstock. – Naszym celem jest więc pomoc w toku pracy, aby zmniejszyć tę żmudną i nudną pracę.
Microsoft ogłosił, że nowe oprogramowanie do centrów obsługi klienta będzie dostępne od 1 lipca.