Microsoft wprowadza swoje rozwiązania AI do centrów obsługi klienta

Microsoft ogłosił w miniony wtorek (4.06), że wprowadzi nowe narzędzia sztucznej inteligencji do centrów obsługi klienta. Microsoft, który wspiera twórcę ChatGPT, firmę OpenAI, wdraża technologię AI w różnych dziedzinach świata biznesu, nazywając ją technologią Copilot, zdolną do podsumowywania e-maili i tworzenia slajdów PowerPoint jako część pakietu oprogramowania Office.

Jednak przenosząc Copilot do centrów obsługi klienta, Microsoft wprowadza swoją technologię na obszar, gdzie nie jest dominującym graczem, mając nadzieję na zyskanie przewagi nad rywalami takimi jak Salesforce.com (CRM[1].N) i Zoom (ZM.O).

W zakresie zadań związanych z obsługą klienta, nowe narzędzie AI będzie mogło przeszukiwać podręczniki pomocy i materiały firmy, aby szkolić chatboty w udzielaniu lepszych odpowiedzi na pytania, które klienci mogą zadawać w oknie czatu. Wiele z tych zadań jest już zautomatyzowanych, a nadzieją Microsoftu jest ich ulepszenie – powiedział Jeff Comstock, wiceprezes ds. Dynamics 365 Customer Service w Microsoft.

Prawdziwą korzyścią mają być jednak wsparcie dla ludzkich agentów obsługi klienta odbierających telefony. Agenci ci często pracują na komputerach z wieloma otwartymi aplikacjami jednocześnie – wiele z nich jest przestarzałych i wolnych – próbując znaleźć informacje potrzebne do pomocy klientowi. Comstock powiedział, że narzędzia Microsoftu mają na celu zebranie wszystkich tych informacji, aby agenci obsługi klienta mogli poruszać się po potrzebnych aplikacjach za pomocą naturalnego języka, uzyskując odpowiedzi szybciej i łatwiej.

– Obszar usług jest niestety pełen żmudnej i nudnej pracy. Jest mnóstwo narzędzi, a agenci muszą korzystać z wielu procesów, aby wykonywać nawet najbardziej podstawowe zadania. To brutalne doświadczenie – skomentował Comstock. – Naszym celem jest więc pomoc w toku pracy, aby zmniejszyć tę żmudną i nudną pracę.

Microsoft ogłosił, że nowe oprogramowanie do centrów obsługi klienta będzie dostępne od 1 lipca.

Słownik
1. CRM. inaczej Customer Relationship Management – system informatyczny, którego zadaniem jest automatyzacja oraz wspomaganie procesów na styku klient-organizacja w zakresie pozyskania…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *