Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

próbny balon

taktyka stosowana do rozpoznania granic. Pytamy o hipotetyczną sytuację, żeby wyciągnąć od drugiej strony informacje na temat dalszych ustępstw, często zaczyna się zdaniem ,,Co by było gdybyśmy…”

Wybrana kategoria

ZASOBY LUDZKIE

662 artykułów

Kadry w każdym dziale obsługi klienta, niezależnie od branży, w której firma działa, są najważniejszym elementem. Doświadczamy tego szczególnie w dobie “kryzysu” związanego z brakiem pracowników.

Czytaj więcej

Nadgodziny? Proszę bardzo!

Polacy coraz częściej zostają w firmach po godzinach, by wykonywać swoje obowiązki zawodowe – wynika z najnowszego raportu ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”. Według danych, aż 1/4 zatrudnionych Polaków (25,37 proc.) pracuje za darmo od 6 do 10 godzin tygodniowo. To wzrost o ponad 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego.
Czytaj więcej

Rynek pracy: pula talentów nigdy nie była bardziej selektywna niż dziś

Rynek pracy dynamicznie zmieniał się w ciągu ostatnich dwóch lat, odkąd mamy do czynienia z pandemią, która na początku 2020 roku wywołała radykalne zmiany na bardzo wielu polach. W pierwszej fazie rynek kształtowali pracodawcy, którzy postawieni w trudnej sytuacji musieli reagować – przenosząc pracę do domów, nierzadko redukując zespoły i dostosowując się do wymagającej rzeczywistości.
Czytaj więcej

Samopoczucie pracowników to główny powód reorganizacji pracy

Ostatnia ewolucja modelu pracy wywołała znaczną rewolucję w jej organizacji. Jesteśmy w centrum nieplanowanej i nieoczekiwanej transformacji, która nie tylko zmienia podejście do niej, ale wprowadza też nowy model współpracy. Ta modyfikacja znanej wcześniej definicji pracy wymusza również serie zmian w sposobie myślenia, określania priorytetów organizacji i sposobu wykonywania służbowych obowiązków.
Czytaj więcej

46 proc. odejść pracowników to Twoja wina managerze!

Masz nieefektywne procesy, mało płacisz i nie dajesz realnych szans na rozwój? Spodziewaj się odejść pracowników – do takich wniosków można dojść po lekturze raportu „Od fali odejść do fali zmian. Czy jesteśmy gotowi na nowe podejście do pracy?” przygotowanego przez Deloitte i ekspertów Human Capital Deloitte. O tyle wyniki są ważne, że dotyczą polskiego rynku. Ale to nie koniec złych wiadomości – myśli tak już do drugi pracownik!
Czytaj więcej

Jak przygotować pracownika na pierwszy dzień pracy w contact center?

Onboarding w 2021 roku uważany był za jedno z głównych wyzwań dla świata pracy – według raportu Antal i Corees. Ale rozpoczęcie nowej pracy zawsze wiąże się z emocjami. Nowy pracownik jest podekscytowany nowym miejscem pracy, ale może być równie mocno zestresowany. W jaki sposób powinniśmy więc wspierać pracowników, by zmaksymalizować szanse na pełen sukces procesu rekrutacji?
Czytaj więcej

Czy voiceboty usprawniają rekrutację i polepszają doświadczenia kandydatów?

Z rozmów przeprowadzonych z ponad 21 tys. osób aplikujących o pracę wynika, że już podczas wstępnego wywiadu telefonicznego z Voicebotem średnio ⅓ kandydatów jest niedopasowana do stanowiska. Dzięki wykorzystaniu automatyzacji, pracodawcy oszczędzają średnio 2/3 kosztów tradycyjnej rekrutacji. A jak aplikujący oceniają tę innowację oraz firmy z niej korzystające?
Czytaj więcej

Kompetencje miękkie deficytowe na rynku pracy

Do 2030 roku nawet 66 proc. wszystkich miejsc pracy będą stanowić zawody wymagające umiejętności miękkich – wskazuje Deloitte Acces Economics. Wśród najbardziej pożądanych kompetencji eksperci Światowego Forum Ekonomicznego wymieniają m.in. inteligencję emocjonalną, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy zdolność uczenia siebie i innych. Wraz z postępującą robotyzacją zapotrzebowanie na umiejętności miękkie będzie rosnąć.
Czytaj więcej

Rozwój technologii i praca zdalna pomagają aktywizować osoby z niepełnosprawnościami

Zmiany na rynku pracy powodują, że osoby z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością, które jeszcze kilka lat temu nawet nie myślały o pracy zarobkowej, dziś mogą ją podjąć i z sukcesem wykonywać. Wprawdzie wskaźnik zatrudnienia w tej grupie nadal jest niski, ale jest coraz więcej inicjatyw, które mogą go poprawić.
Czytaj więcej

Jest projekt zmian w kodeksie pracy w związku z pracą zdalną

W tym tygodniu resort rodziny i polityki społecznej przekazał do konsultacji społecznych projekt zmian w Kodeksie pracy. Wśród szeregu propozycji znalazły się w nim przepisy regulujące pracę zdalną. Ten sposób wykonywania obowiązków służbowych, który w wielu firmach od dwóch lat stał się standardem, pozostaje nieuregulowany, za wyjątkiem krótkiej wzmianki w ustawie covidowej z 2020 roku.
Czytaj więcej

6 trendów w obszarze zatrudnienia na 2022 rok

Rok 2022 rozpoczął się rewolucją w zakresie podatkowym i potężną inflacją. Te czynniki w połączeniu z niegasnącym zapotrzebowaniem na kompetencje ukształtują rynek pracy w najbliższych miesiącach. Eksperci Antal wskazali sześć kluczowych trendów, które znacząco wpłyną na sytuację pracowników i pracodawców.  
Czytaj więcej

54 proc. wzrost ilości ogłoszeń rekrutacyjnych w branży customer care

Gdy w marcu 2020 r. pojawiła się w Polsce pandemia, zaledwie kilka tygodni później rynek pracy wyglądał już inaczej. W wielu branżach pojawiało się coraz mniej ofert pracy, część pracodawców decydowała się na bolesne, masowe zwolnienia swoich pracowników. Cały 2021 r. również kręcił się wokół pandemii, ale tąpnięcie na rynku pracy nie było już tak wielkie jak w roku poprzednim.
Czytaj więcej

Amazon: ponad 25000 stałych miejsc pracy i dalszy rozwój w Polsce

Amazon stworzył w Polsce ponad 25000 stałych miejsc pracy od 2014 r. Równolegle z rozwojem w obszarze polityki kadrowej, Amazon Fulfillment Poland otrzymał tytuł Top Employer. Międzynarodowa instytucja certyfikująca, Top Employers Institute, doceniła jakość środowiska pracy w Amazon, możliwości rozwoju dla pracowników oraz wysokie standardy i dobre praktyki HR. Amazon oferuje zatrudnionym różnorodne stanowiska w centrach logistycznych, Centrach Rozwoju Technologii, biurze korporacyjnym i Amazon Web Services.
Czytaj więcej

Jak przygotować się na rekrutację w 2022 roku? 4 kroki do skutecznego zatrudnienia

Skuteczna rekrutacja to podstawa rozwijającego się biznesu, dlatego warto być na bieżąco z trendami i nowościami w branży HR. Rok 2022 z pewnością będzie pełen nowych wyzwań związanych z nadążeniem za dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy. Na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, by zatrudniać skutecznie? Przedstawiamy 4 najważniejsze wskazówki.
Czytaj więcej

Brak pracy zdalnej = mniej chętnych

W ostatnich dwóch latach na rynku pracy zaszły nieodwracalne zmiany. Pandemia przyspieszyła cyfryzację, zmieniając model pracy na zdalny lub hybrydowy. W wielu branżach stało się to normalnością i takie też są oczekiwania pracowników. Jeśli pracodawca nie daje takiej możliwości, znacznie mniej kandydatów interesuje się jego ofertą. Widać to szczególnie w sektorze nowoczesnych usług biznesowych. Kandydaci doceniają także zdalne formy rekrutacji.
Czytaj więcej

Nowe spojrzenie na rynek pracy

Aż 75 proc. firm, które korzystały z pracy zdalnej, powróciło do biur, a niemal połowa polskich pracowników deklaruje, że chciałaby pracować w trybie hybrydowym. Jednocześnie zarówno pracodawcy, jak i pracownicy uważają, że praca zdalna powinna być uregulowana prawnie. To tylko niektóre z wniosków, jakie płyną z tegorocznego badania „Nowe spojrzenie na rynek pracy – OLX Praca. Know How 2022”.