Wybrana kategoria
ZASOBY LUDZKIE
607 artykułow
Kadry w każdym dziale obsługi klienta, niezależnie od branży, w której firma działa, są najważniejszym elementem. Doświadczamy tego szczególnie w dobie “kryzysu” związanego z brakiem pracowników.
75% staży tylko on-line
Jeszcze rok temu bardzo trudno było znaleźć ofertę umożliwiającą osobom wkraczającym na rynek pracy zdobycie cennego doświadczenia. Sytuacja związana z Covid-19 sprawiła, że większość firm, z dnia na dzień, dosłownie zamroziło programy stażowe.
16 kwietnia 2021
Wyższe stanowisko = więcej stresu? Kondycja psychiczna liderów niepokoi
Jak pokazał raport „Stresodporni”, pandemia szczególnie wpłynęła na kondycję psychiczną osób na kierowniczych stanowiskach. Liderzy częściej niż pracownicy mają problemy ze snem, doświadczają nieprzyjemnych emocji, a także sięgają po alkohol.
14 kwietnia 2021
Sephora digitalizuje swój HR
Obecna na polskim rynku od ponad 20 lat, sieć Sephora cyfryzuje obszar HR i odnotowuje wzrost liczby kandydatów do pracy o 98 proc. Wicelider branży perfumeryjnej zastąpił papierowe operacje administracyjne rozwiązaniem SAP SuccessFactors, stanowiącym zestandaryzowany, chmurowy system obsługi pracowników i przeniósł rekrutację do świata online.
3 kwietnia 2021
Maleje liczba Polaków, którzy obawiają się utraty pracy na skutek pandemii
Prawie dwie trzecie polskich konsumentów z niepokojem patrzy na stan swoich oszczędności. O ile Polacy coraz mniej martwią się o bieżące opłacanie zobowiązań finansowych, o tyle z rosnącym niepokojem patrzymy w przyszłość. Tylko nieco ponad jedna czwarta z nas obawia się o uregulowanie nadchodzących płatności, ale spłata kredytów to już powód do obaw dla 61 proc.
24 marca 2021
Capgemini zatrudni 200 pracowników w Krakowie
Prognozy wskazują, że pomimo kryzysu związanego z pandemią liczba pracowników w centrach nowoczesnych usług biznesowych w Krakowie może zwiększyć się w 2021 r. Model pracy zdalnej nadal zyskuje na popularności, a branżę czeka dalszy rozwój.
20 marca 2021
TOP3 sposoby, jak ograniczyć używanie smartfona w pracy
Nawet 2,5 godziny dziennie spędzają pracownicy używając smartfonów w trakcie pracy do celów niezwiązanych z obowiązkami zawodowymi – wynika z danych Screen Education. Jak ten czas ograniczyć?
17 marca 2021
Home office odseparowuje pracowników od firmy
Praca w trybie zdalnym sprzyja rozważaniom o zmianie pracodawcy. Z badania przeprowadzonego przez HRK S.A wynika, że obecnie pracownicy chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu decydują się na udział w procesach rekrutacyjnych. Powód: słabnące poczucie przywiązania do organizacji.
13 marca 2021
Eksperci alarmują: miliony miejsc pracy nie wrócą po zakończeniu pandemii
Roboty w hotelach, kasy samoobsługowe w sklepach, księgowi zastąpieni przez boty – firmy optymalizują koszty stawiając na automatyzację. Wszystko wskazuje na to, że pandemia trwale zmieniła krajobraz rynku pracy.
13 marca 2021
38 proc. polskich menedżerów negatywnie ocenia wpływ pracy zdalnej na życie prywatne
Dla Polaków najważniejsza w zrównoważeniu pracy zdalnej i życia prywatnego jest elastyczność w sposobie wykonywania obowiązków.
2 marca 2021
Jak zatrzymać pracownika, czyli metoda 4P
Rekrutacja, rekrutacją…, ale konieczne jest też trzymanie w ryzach retencji. Przyjmuje się, że w branży obsługi klienta ta jest wysoka i wynosi około 30%. To duże wyzwanie. Tak bardzo duże, że na ten temat powstało wiele teorii, książek i nieprzespanych nocy.
28 lutego 2021
323 tys. osób bezrobotnych przez pandemię
W ostatnim kwartale 2020 r. na rynku pracy widać było skutki pandemii i wprowadzonych obostrzeń. Według badania „Monitoring Rynku Pracy” Głównego Urzędu Statystycznego w okresie październik-grudzień aż 323 tys. osób nie wykonywało pracy z uwagi na kwestie bezpośrednio związane z pandemią. To ponad trzy razy więcej niż w trzecim kwartale. Liczba bezrobotnych osób nie zmieniła się znacząco, a liczba osób aktywnych zawodowo nawet wzrosła.
27 lutego 2021
Pandemia, która zmieniła Employer Branding
Nowa rzeczywistość na nowo zdefiniowała zachowania liderów i oczekiwania pracowników. Jakie wyzwania czekają nas wraz z „powrotem do normalności”? Bez wątpienia pandemia Covid-19 wywróciła system, w jakim od lat pracowały firmy. Wraz z tym, zmianie uległ sposób komunikacji, a employer branding zyskał na znaczeniu.
22 lutego 2021
Sztuczna inteligencja pomoże znaleźć idealnego pracownika
Sztuczna inteligencja i algorytm oparty na uczeniu maszynowym dopasuje pracowników do zleceń nie tylko na podstawie kompetencji i doświadczenia, lecz także zmiennych psychometrycznych. Polski start-up opracował innowacyjną technologię, która pozwoli znaleźć idealnego pracownika, a cały proces rekrutacji skraca z kilku tygodni do 24 godzin.
9 lutego 2021
Czy (g)rywalizacja jest sposobem na integrację zespołu?
Pandemia przekreśliła szanse na wspólne oglądanie meczów w ulubionych pubach, a wyjścia na stadion stały się już pre-covidową historią.
8 lutego 2021
Rekrutacja i onboarding w czasie pandemii
Pandemia koronawirusa wystawiła na próbę wiele firm, a także działy HR, które musiały zweryfikować swoje możliwości pracy w nowej rzeczywistości. Szybko okazało się, że skuteczne zatrudnianie nowych pracowników jest możliwe zdalnie.
18 stycznia 2021
Rynek Pracy Specjalistów 2020. Rok wielkich wyzwań
542 593 – tyle ofert zatrudnienia zamieścili pracodawcy na Pracuj.pl w 2020 roku. Minione 12 miesięcy upłynęło na rynku pracy pod kątem wyzwań i trudności powodowanych przez pandemię koronawirusa, co szczególnie odbijało się na liczbie ofert w II kwartale ub.r.
13 stycznia 2021
Firmy nie potrzebują influencerów. Pracownik to najlepszy ambasador marki
Opinie pracowników w mediach społecznościowych o swojej firmie to jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o pracodawcy. Posty pracowników dotyczące organizacji to także magnes dla partnerów biznesowych i kandydatów do pracy – szacuje się, że osiem na dziesięć osób ufa rekomendacjom szeregowych pracowników, a nie ich szefom. To powód, by starania o wizerunek zacząć od środka firmy.
28 grudnia 2020
Pandemia nie zniechęciła pracowników z Ukrainy do przeprowadzenia się do Polski
Co trzeci pracownik z Ukrainy zatrudniony w Polsce chciałby na stałe zamieszkać w naszym kraju, a niemal co czwarty wolałby przeprowadzić się na kilka lat. Świadczą o tym wyniki badania socjologicznego , przeprowadzonego przez EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego w grudniu 2020 roku.
21 grudnia 2020
Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni z pracy
Tuż przed wybuchem pandemii polski rynek pracy charakteryzowała dobra koniunktura. Prawie trzy czwarte Polaków było aktywnych zawodowo, to znaczy pracowało albo szukało pracy i wyrażało chęć jej podjęcia.
16 grudnia 2020
Polski pracownik wciąż pewny swoich umiejętności
Z roku na rok w Polsce zwiększa się odsetek pracowników przekonanych o swoich wysokich kwalifikacjach zawodowych – tak wynika z badania ADP „Workforce view 2020”.
14 grudnia 2020