Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

Wybrana kategoria

ZASOBY LUDZKIE

668 artykułow

Kadry w każdym dziale obsługi klienta, niezależnie od branży, w której firma działa, są najważniejszym elementem. Doświadczamy tego szczególnie w dobie “kryzysu” związanego z brakiem pracowników.

Czytaj więcej

Firmy działają wolno i dlatego mają problem z brakiem pracowników

Pomimo spowolnienia w gospodarce, aż 40% pracodawców ma problem z uzupełnieniem braków kadrowych. Wynika to z m.in. faktu, że Polska ma drugie, najniższe bezrobocie w Unii Europejskiej. Oznacza to, że walka o pracownika zaostrza się, a pracodawcy w procesie rekrutacji powinni skontaktować się z kandydatem w czasie krótszym niż 24 godziny. W przeciwnym razie, pracownik będzie już niedostępny. Jak przy wykorzystaniu voicebotów i telefonów można skrócić czas kontaktu oraz zwiększyć skuteczność działań rekrutacyjnych nawet 20-krotnie?
Czytaj więcej

Rynek pracy nadal się kurczy

To nieprawda, że rośnie zatrudnienie i Polska to kraina miodem i mlekiem płynąca. Mimo zapewnień rządu rynek pracy nadal się kurczy. Świadczy o tym chociażby fakt, że pracodawcy w październiku opublikowali o 12 proc. mniej ogłoszeń o pracę w ujęciu r/r i o 10 proc. mniej w stosunku do września. Rośnie za to liczba poszukujących i liczby odpowiedzi na ogłoszenia. Tych ostatnich w minionym miesiącu było o 20 proc. więcej w ujęciu r/r.
Czytaj więcej

Pracodawcy mają problem. Wymagają studiów, ale dyplom nie zawsze ma sens

W Wielkiej Brytanii aż milion miejsc pracy na koniec 2021 roku nie zostało obsadzonych tylko ze względu na wymóg posiadania dyplomu studiów wyższych. Jednocześnie aż o 63% wzrosło zatrudnienie oparte tylko i wyłącznie na umiejętnościach, które można zdobyć m.in. na kursach czy szkoleniach. Mikropoświadczenia potwierdzające kwalifikacje zdobyte poza oficjalnym systemem są coraz bardziej pożądane.
Czytaj więcej

Polacy chcą elastyczności w pracy

Dane z najnowszego raportu ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View” wskazują, że Polacy są zwolennikami elastycznych rozwiązań związanych z pełnieniem obowiązków zawodowych. Blisko sześciu na dziesięciu ankietowanych (57,49 proc.) przyznaje, że rozważyłoby zmianę firmy, gdyby pracodawca nakazał im wrócić do całkowicie stacjonarnego trybu pracy
Czytaj więcej

Jak Polacy poszukują pracy?

Niezależnie od wykonywanego zawodu najważniejszymi dla pracowników cechami poszukiwanej pracy są umowa o pracę (59 proc.) oraz pełny etat (55 proc.) – wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie OLX. Oprócz formy zatrudnienia istotne są także elastyczny czas pracy i możliwość zdalnego wykonywania obowiązków, co dowodzi, że przejście wielu firm na tryb home office podczas pandemii zachęciło kandydatów do starania się o to udogodnienie w przyszłości.
Czytaj więcej

Nadgodziny? Proszę bardzo!

Polacy coraz częściej zostają w firmach po godzinach, by wykonywać swoje obowiązki zawodowe – wynika z najnowszego raportu ADP „People at Work 2022: A Global Workforce View”. Według danych, aż 1/4 zatrudnionych Polaków (25,37 proc.) pracuje za darmo od 6 do 10 godzin tygodniowo. To wzrost o ponad 6 p.p. w porównaniu do roku ubiegłego.
Czytaj więcej

Rynek pracy: pula talentów nigdy nie była bardziej selektywna niż dziś

Rynek pracy dynamicznie zmieniał się w ciągu ostatnich dwóch lat, odkąd mamy do czynienia z pandemią, która na początku 2020 roku wywołała radykalne zmiany na bardzo wielu polach. W pierwszej fazie rynek kształtowali pracodawcy, którzy postawieni w trudnej sytuacji musieli reagować – przenosząc pracę do domów, nierzadko redukując zespoły i dostosowując się do wymagającej rzeczywistości.
Czytaj więcej

Samopoczucie pracowników to główny powód reorganizacji pracy

Ostatnia ewolucja modelu pracy wywołała znaczną rewolucję w jej organizacji. Jesteśmy w centrum nieplanowanej i nieoczekiwanej transformacji, która nie tylko zmienia podejście do niej, ale wprowadza też nowy model współpracy. Ta modyfikacja znanej wcześniej definicji pracy wymusza również serie zmian w sposobie myślenia, określania priorytetów organizacji i sposobu wykonywania służbowych obowiązków.
Czytaj więcej

46 proc. odejść pracowników to Twoja wina managerze!

Masz nieefektywne procesy, mało płacisz i nie dajesz realnych szans na rozwój? Spodziewaj się odejść pracowników – do takich wniosków można dojść po lekturze raportu „Od fali odejść do fali zmian. Czy jesteśmy gotowi na nowe podejście do pracy?” przygotowanego przez Deloitte i ekspertów Human Capital Deloitte. O tyle wyniki są ważne, że dotyczą polskiego rynku. Ale to nie koniec złych wiadomości – myśli tak już do drugi pracownik!
Czytaj więcej

Jak przygotować pracownika na pierwszy dzień pracy w contact center?

Onboarding w 2021 roku uważany był za jedno z głównych wyzwań dla świata pracy – według raportu Antal i Corees. Ale rozpoczęcie nowej pracy zawsze wiąże się z emocjami. Nowy pracownik jest podekscytowany nowym miejscem pracy, ale może być równie mocno zestresowany. W jaki sposób powinniśmy więc wspierać pracowników, by zmaksymalizować szanse na pełen sukces procesu rekrutacji?
Czytaj więcej

Czy voiceboty usprawniają rekrutację i polepszają doświadczenia kandydatów?

Z rozmów przeprowadzonych z ponad 21 tys. osób aplikujących o pracę wynika, że już podczas wstępnego wywiadu telefonicznego z Voicebotem średnio ⅓ kandydatów jest niedopasowana do stanowiska. Dzięki wykorzystaniu automatyzacji, pracodawcy oszczędzają średnio 2/3 kosztów tradycyjnej rekrutacji. A jak aplikujący oceniają tę innowację oraz firmy z niej korzystające?
Czytaj więcej

Kompetencje miękkie deficytowe na rynku pracy

Do 2030 roku nawet 66 proc. wszystkich miejsc pracy będą stanowić zawody wymagające umiejętności miękkich – wskazuje Deloitte Acces Economics. Wśród najbardziej pożądanych kompetencji eksperci Światowego Forum Ekonomicznego wymieniają m.in. inteligencję emocjonalną, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy zdolność uczenia siebie i innych. Wraz z postępującą robotyzacją zapotrzebowanie na umiejętności miękkie będzie rosnąć.
Czytaj więcej

Rozwój technologii i praca zdalna pomagają aktywizować osoby z niepełnosprawnościami

Zmiany na rynku pracy powodują, że osoby z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością, które jeszcze kilka lat temu nawet nie myślały o pracy zarobkowej, dziś mogą ją podjąć i z sukcesem wykonywać. Wprawdzie wskaźnik zatrudnienia w tej grupie nadal jest niski, ale jest coraz więcej inicjatyw, które mogą go poprawić.
Czytaj więcej

Jest projekt zmian w kodeksie pracy w związku z pracą zdalną

W tym tygodniu resort rodziny i polityki społecznej przekazał do konsultacji społecznych projekt zmian w Kodeksie pracy. Wśród szeregu propozycji znalazły się w nim przepisy regulujące pracę zdalną. Ten sposób wykonywania obowiązków służbowych, który w wielu firmach od dwóch lat stał się standardem, pozostaje nieuregulowany, za wyjątkiem krótkiej wzmianki w ustawie covidowej z 2020 roku.
Czytaj więcej

6 trendów w obszarze zatrudnienia na 2022 rok

Rok 2022 rozpoczął się rewolucją w zakresie podatkowym i potężną inflacją. Te czynniki w połączeniu z niegasnącym zapotrzebowaniem na kompetencje ukształtują rynek pracy w najbliższych miesiącach. Eksperci Antal wskazali sześć kluczowych trendów, które znacząco wpłyną na sytuację pracowników i pracodawców.