Wybrana kategoria

ZASOBY LUDZKIE

642 artykułów

Kadry w każdym dziale obsługi klienta, niezależnie od branży, w której firma działa, są najważniejszym elementem. Doświadczamy tego szczególnie w dobie “kryzysu” związanego z brakiem pracowników.

więcej

Pracodawcy nie są przygotowani na rosnące deficyty kompetencyjne na rynku pracy

Tylko 21% firm z sektora MŚP i 29% dużych przedsiębiorstw diagnozuje swoje przyszłe potrzeby kompetencyjne – wynika z raportu Polskiego Forum HR „Trendy w zatrudnieniu 2021”. Biorąc pod uwagę rosnące wyzwania w tym zakresie, brak działań, które pozwolą zabezpieczyć przyszłe zapotrzebowanie na umiejętności, jest niepokojącym zjawiskiem.
więcej

RAPORT: Trendy w zatrudnieniu 2021

Pandemia ma ogromny wpływ na wiele czynników funkcjonowania przedsiębiorstw. Nie przyniosła ona jednak dużych zmian, jeśli chodzi o strukturalne zmiany w zakresie polityki zatrudnieniowej firm. Wbrew pozorom, pracodawcy oferują przede wszystkim stabilne zatrudnienie i biorąc pod uwagę rosnące deficyty kompetencji nie należy się spodziewać odwrotu tego trendu.
więcej

Milenialsi oczekują elastyczności w miejscu pracy i większej dbałości pracodawców o zdrowie psychiczne

Chociaż młodzi ludzie mocno odczuli konsekwencje pandemii, to pokolenia Y i Z na całym świecie są zdeterminowane, by zająć się najbardziej palącymi problemami społecznymi. Co czwarty z nich za najistotniejsze uznaje zmiany klimatyczne, opiekę zdrowotną i problem bezrobocia. Jak wynika z dziesiątej edycji badania firmy doradczej Deloitte „Global Millennial and Gen Z Survey 2021”, 28 proc. młodych ludzi zaczęło korzystać lub korzysta częściej z usług firm, których produkty są przyjazne dla środowiska.
więcej

Elastyczność albo odchodzę!

Gdy wjedziemy na ostatnie piętro drapacza chmur i spojrzymy na dół – świat wyda się nam mały. Gdy staniemy pod wieżowcem – okażę się, że jest on ogromny. A więc punkt widzenia zależy od tego, gdzie znajduje się punkt siedzenia. Podobnie jest w biznesie – im wyżej w hierarchii, tym odleglejszą mamy opinię od zdania osób na najniższych szczeblach. Dlaczego tak się dzieje?
więcej

Studenci o karierze. Praca jutra, wyzwania teraźniejszości

Rozwój technologii rodzi nowe zawody, oparte na kompetencjach cyfrowych i kreatywności. Według badań Pracuj.pl Generacja Z najczęściej ze wszystkich pokoleń korzysta w pracy z rozwiązań cyfrowych – 91% sięga po smartfony, 85% po aplikacje mobilne, a 71% - po oprogramowanie w chmurze. Jednocześnie to ona najczęściej jest niepewna swoich kompetencji technologicznych – blisko połowa badanych z tej grupy uważa, że w oczach rekruterów mogą być one za słabe.
więcej

Jawne zarobki w firmie – czy powinniśmy ogłaszać, ile zarabiamy?

Przeglądając oferty pracy, często spotykamy się z ogłoszeniami, w których na próżno szukać informacji o proponowanych zarobkach. Również na rozmowie o pracę rekruterzy nie chcą podawać tych danych. Kiedy już pracujemy w firmie, pieniądze są kwestią, o której się nie rozmawia – nie wiemy, ile zarabiają nasi przełożeni i współpracownicy. Dlaczego tak wielu pracodawców unika tematu zarobków? Czy każda firma jest gotowa, by otwarcie mówić o wysokości wynagrodzeń?
więcej

Brytyjczycy w szoku. Wracają do biur i całe dnie spędzają na Zoomie

Powrót do biur dla wielu pracowników był ciekawym doświadczeniem. Jednak dość szybko okazało się, że ich praca niewiele różni się od tej, wykonywanej w domu. Nadal głównym narzędziem są komunikatory i wideokonferencje. Skonfrontowani z nową rzeczywistością pracownicy nie widzą sensu w powrocie do biur i stawiający pracodawcom ultimatum: permanentne home office albo rezygnacja.
więcej

Hinter.ai rozwinie sztuczną inteligencję ze wsparciem nowego inwestora

Rozwiązanie, które wzmacnia sprawność działania firm stawia na sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe (ML). Hinter.ai ma już zadowolonych klientów, którzy korzystają z platformy. Teraz w rozwiązanie zainwestował fundusz Carlson EVIG Alfa. Pozyskane pieniądze będą przeznaczone na dalszy rozwój algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
więcej

Pracownicy w sieci piszą o wszystkim, co dzieje się w firmie

Polska zajmuje 20. z 32. miejsc na liście krajów, w których badano wskaźnik cyfrowej uprzejmości, wynika z raportu firmy Microsoft ,,Digital Civility Index’’. Treści pojawiające się w sieci dotyczą niemal każdej dziedziny życia, w tym sfery zawodowej. Pracownicy piszą o swoich przełożonych, również w niepochlebny sposób. Należy jednak pamiętać, że cyfrowa wypowiedź może oznaczać konsekwencje zarówno dla firmy, jak i autora negatywnych komentarzy.
więcej

Zarządzanie zasobami ludzkimi to najpilniejszy priorytet kadry kierowniczej

Pandemia przyniosła pracodawcom i pracownikom wiele nowych wyzwań, które wpłynęły na zmianę ich wzajemnych relacji. Ponad 85 proc. menedżerów uważa, że ich podwładni są na dobrej drodze, by uzyskać coraz większą niezależność. Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte „Zakłócenie relacji: pracownik – pracodawca” planowanie pracy w przyszłości będzie priorytetem dla kadry zarządzającej. Gdy organizacje realizują strategie powrotu do miejsca pracy, muszą podejmować przemyślane kroki w celu zdefiniowania na nowo środowiska pracy. Sukces zależy od posiadania zrównoważonej strategii zrównoważonego zatrudnienia.
więcej

Brak rąk do pracy lub problemy z terminową obsługą?

Gwałtowny wzrost ilości zamówień może wprowadzić chaos do przedsiębiorstwa. Z jednej strony dla wielu firm to „złoty okres”. Z drugiej – brak rąk do pracy, czy planu działania w najlepszym przypadku sprawią, że nie wykorzystają potencjału sezonowości, a w najgorszym – negatywnie wpłynie na opinię o marce. W jaki sposób przygotować organizację na 4 kwartał? Podpowiadamy poniżej.
więcej

Teleperformance Polska z Great Place to Work

Teleperformance Polska jako jedyna firma z branży CCS w Polsce otrzymała certyfikat Great Place to Work w tegorocznej edycji programu. O przyznaniu firmie certyfikatu zdecydowały wyniki anonimowych ankiet satysfakcji pracowników oraz audyt kulturowy wewnątrz Teleperformance Polska.