Wybrana kategoria
ZASOBY LUDZKIE
715 artykułow
Kadry w każdym dziale obsługi klienta, niezależnie od branży, w której firma działa, są najważniejszym elementem. Doświadczamy tego szczególnie w dobie “kryzysu” związanego z brakiem pracowników.
Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów ds. AI
Eksperci zajmujący się sztuczną inteligencją są coraz bardziej pożądani na rynku pracy. Deel, globalny dostawca rozwiązań technologicznych dla…
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu w działach obsługi klienta
Strategie zapobiegania wypaleniu zawodowemu wśród pracowników obsługi klienta, ważne dla ich długoterminowej retencji i satysfakcji.
Nowe wyzwania działów HR w 2024 roku
Rok 2024 zbliża się do nas wielkimi krokami. Po wigilijnym karpiu i lampce sylwestrowego szampana, polskie działy HR czekają intensywne zmiany...
Polskie Forum HR ma plan na cyfryzację rekrutacji…
Proces cyfryzacji polskich HR-ów z każdym miesiącem rośnie. Aż 3/4 polskich firm zrzeszonych w Polskim Forum HR planuje w ciągu 2 lat dokonać inwestycji w najnowsze technologie. Przedsiębiorstwa chcą lokować środki pieniężne głównie w rozwiązania usprawniające rekrutację i procesy kadrowe.
Pracodawcy wolą rekrutować zamiast szkolić i awansować
Aktualnie aż 40 proc. organizacji w Polsce boryka się z trudnościami związanymi z niedoborem personelu, co utrudnia efektywne…
HRowiec na medal – sztuczna inteligencja w działach rekrutacji
Działy HR w wielu przedsiębiorstwach nie działają tak jak potrzeba. Spora liczba rekruterów stosuje testy i oceny psychometryczne kandydatów dopiero pod koniec rekrutacji ze względu na ich wysokie ceny. Ostatecznie narzędzia, które mają zapewnić selekcję dużych grup ludzi, stają się bezużyteczne, gdy są wykorzystywane na samym końcu procesu rekrutacyjnego. Niniejszy problem działów HR ma rozwiązać już niedługo sztuczna inteligencja...
Jak tworzyć zróżnicowane i inkluzywne środowisko pracy w contact center dla lepszych wyników?
Znaczenie różnorodności i inkluzywności w pracy Różnorodność i inkluzywność stanowią fundament nowoczesnego środowiska pracy, nie tylko ze względu…
Doświadczenie pracownicze jest równie ważne jak klienckie
Doświadczenie pracownicze stało się kluczowym elementem w nowej erze pracy, równie ważnym jak doświadczenie klientów. Pandemia Covid-19 przyspieszyła…
Co drugi Polak marzy o półrocznej przerwie od pracy
Polacy coraz dłużej żyją i pracują, kierując się w stronę długowieczności, którą chcą przeżyć w wartościowy i przyjemny sposób. Jak wynika z raportu Nationale-Nederlanden „Długie jutro” prawie 70 proc. Polaków dąży do sukcesu zawodowego, ale jednocześnie dwie trzecie podkreśla potrzebę elastyczności dla zachowania lepszego balansu w życiu.
Od teraz do końca roku kobiety pracują za darmo
Średnie godzinowe wynagrodzenie brutto mężczyzn w Unii Europejskiej jest o 12,7 proc. wyższe niż w przypadku kobiet zatrudnionych na tym samym stanowisku. Ta różnica w płacach kobiet i mężczyzn stanowi równowartość półtoramiesięcznej pensji. Dlatego dzień, w którym kobiety symbolicznie przestają otrzymywać wynagrodzenie w porównaniu z mężczyznami, nazywany jest Europejskim Dniem Równej Płacy. W tym roku przypada na 15. dzień listopada.
AI nie zabierze Ci pracy! Podniesie tylko jej efektywność…
Dużo mówi się obecnie o tym, że sztuczna inteligencja przejmie wiele zawodów i pozbawi ludzi pracy. Nic bardziej mylnego! Naprzeciw takiej narracji postanowił wyjść Izraelski potentat. Marka Fiverr za pomocą swojej nowej kampanii "Power of Humanity" stara się zmienić obraz AI w świadomości pracowników. Czy to się jej uda!?
Na czym naprawdę zależy pracownikom z Pokolenia Z
Wypłata jest najmniej istotna dla pracowników z Pokolenia Z (57,88 proc.). Liczy się dla nich o wiele mniej niż dla badanych z innych grup wiekowych – wynika z raportu ADP „People at Work 2023: A Global Workforce View”. Co ciekawe, to również Zetki mają w sobie najwięcej optymizmu. Aż 74,10 proc. pozytywnie postrzega swoje aktualne miejsce pracy w perspektywie kolejnych pięciu lat. Jakie więc jest Pokolenie Z oraz ile prawdy jest w stereotypach o najmłodszych osobach na rynku pracy?
Pokolenie Z zdecyduje o przyszłości GenAI
To pokolenie Z określi zakres, w jakim generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie sposób, w którym żyjemy i pracujemy. Urodzeni w świecie smartfonów, wirtualnych asystentów oraz Internetu, to właśnie tacy „cyfrowi tubylcy” ze zdolnością ultraszybkiego adaptowania się do zmian technologicznych zostaną siłą napędową powszechnego przyjęcia sztucznej inteligencji.
Czeka nas prawdziwa rewolucja na rynku benefitów pracowniczych
Benefity pozapłacowe są ważnym elementem motywowania i premiowania zaangażowania pracowników, budowania ich lojalności, a także przyciągania nowych talentów, ponieważ wielu kandydatów – zwłaszcza z młodszych generacji – nawet nie bierze pod uwagę ofert pracy, które nie uwzględniają pozapłacowych benefitów.
Drastycznie rosną koszty rekrutacji pracowników
Nie dość, że znacząco zwiększają się koszty pracy w Polsce, średnio o ponad 10% kwartał do kwartału, to firmy stają także przed wyzwaniem rosnących kosztów samej rekrutacji. Wydatki związane z pozyskaniem pracownika urosły średnio o 36% w ciągu ostatnich 2 lat i wynoszą obecnie około 5 tysięcy złotych. W przypadku nieudanej rekrutacji ogólne koszty mogą się nawet potroić i przekroczyć kwotę 15 tys. zł na pracownika.
Większość z nas ma niezdrowy stosunek do pracy. Policzono jak bardzo
Firma HP przeprowadziła pierwsze tego rodzaju badanie, które wykazało, że oczekiwania dotyczące pracy drastycznie zmieniły się w ciągu kilku ostatnich lat.
Wieloetatowość – bonus pracy zdalnej
Trudna sytuacja gospodarcza zmusza pracowników na całym świecie do cięższej, bardziej zaangażowanej pracy i dużej kreatywności, która pozwala zwiększać przychody. Gdy niemal wszystko jest coraz droższe, szukanie dodatkowych źródeł utrzymania staje się popularnym zjawiskiem. Czynnikiem dającym szansę na maksymalne wykorzystanie potencjału pracowników okazuje się praca zdalna, a zwłaszcza wiążąca się z nią szeroko rozumiana elastyczność.
Rozwój osobisty jako kluczowy element nowoczesnej organizacji
XXI wiek przyniósł ze sobą ogromne zmiany, zwłaszcza w obszarze technologii. Jeden z gigantów przemysłu fotograficznego dowiódł, że brak elastyczności i adaptacji do nowych warunków rynkowych może prowadzić do katastrofy. W dobie globalizacji i ciągłych innowacji kluczem do sukcesu staje się rozwój osobisty i skoncentrowane na ludziach przywództwo.
Różnorodność wiekowa w dziale obsługi klienta
Różnorodność wiekowa w miejscu pracy była niegdyś tematem tabu, ale obecnie jest coraz częściej doceniana jako źródło wiedzy i doświadczenia. Dział obsługi klienta, będący na pierwszej linii kontaktu z klientami, jest miejscem, gdzie ta różnorodność może przynieść najwięcej korzyści. Ale dlaczego tak jest?
Polacy vs. AI – czy sztuczna inteligencja zagraża naszym zawodom?
Co piąty polski pracownik (22,22 proc.) nie obawia się rozwoju technologii, uważając swoją branżę za odporną na zmiany w przyszłości. Prawie połowa (49,03 proc.) z nich postrzega sektor IT za najbardziej odporny na wyzwania przyszłości – wynika z raportu ADP „People at Work 2023: A Global Workforce View”. Z drugiej strony, co ósmy Polak (12,27 proc.) w wieku 45-54 nie uważa, by jakikolwiek zawód był odporny na to, co przyniesie przyszłość.