Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Wybrana kategoria

KOMENTARZE

654 artykułów

Komentarze i wywiady z ekspertami oraz telemarketerami. Rynkowi eksperci i specjaliści, dzielą się swoimi spostrzeżeniami, opiniami i analizami.

Czytaj więcej

Lojalność bez kasjera

O ile w Polsce kas samoobsługowych przybywa, o tyle w krajach Europy Zachodniej oraz w USA entuzjazm wobec nich słabnie. Okazuje się, że powodem może być spadek lojalności klientów, którzy irytują się, gdy przyjdzie im zeskanować samodzielnie duże zakupy. Oczekiwaliby bowiem pomocy ze strony kasjera. Co ciekawe, powodem niechęci wobec automatów kasowych jest też to, że w ocenie kupujących zabierają one pracę ludziom. Naukowcy sugerują, by sieci instalujące kasy samoobsługowe zastosowały system zachęt, dzięki którym przestaną one tracić stałych klientów.
Czytaj więcej

Apple pokazało coś, co jedni określają mianem rewolucji, inni kosztownym gadgetem

Apple Vision Pro wkracza na scenę z rozmachem godnym największych premier Hollywood, obiecując przemienić nasz sposób interakcji z cyfrowym światem. To urządzenie, które zdaniem Apple, jest wynikiem dziesięcioleci innowacji, ma być kluczem do świata, w którym rzeczywistość mieszana (augmented reality) staje się naszą nową codziennością. Ale czy naprawdę potrzebujemy takiego klucza, czy to tylko kolejny gadżet w kolekcji "must have", który skończy jako ozdoba na półce?
Czytaj więcej

Co rok 2024 przyniesie w obsłudze klienta?

Rok 2023 obfitował w wyzwania dla obsługi klienta: od niestabilności gospodarczej po wzrost inflacji. Wraz z początkiem 2024 roku pojawia się nadzieja na pozytywne zmiany w tej dziedzinie. Przedsiębiorstwa coraz bardziej skupiają się na budowaniu zaufania do klientów, wdrażając technologie sztucznej inteligencji (AI) i stając się bardziej proaktywne.
Czytaj więcej

Czego możemy się spodziewać po AI w 2024 roku?

Gartner przewiduje, że do 2027 roku firmy wydadzą trzy biliony dolarów na sztuczna inteligencję. Takie przewidywania nie są zaskakujące biorąc pod uwagę, jak dużo zmieniło się w ciągu roku od premiery pierwszego, szeroko dostępnego narzędzia GenAI. Czego zatem możemy się spodziewać po sztucznej inteligencji w 2024? Czy doczekamy się wysokiej jakości wideo tworzonego przez AI? Jaki wpływ może mieć na wybory, które odbędą się aż w 40 krajach?