Wybrana kategoria
PERSONAL BRANDING
20 artykułow
Budowanie customer experience trzeba zacząć od doświadczeń pracowników
Budowanie customer experience w czasach swobodnego dostępu do internetu jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Łatwość w dotarciu do opinii i ocen innych konsumentów o marce i jej produktach może sprawić, że nieusatysfakcjonowany klient bez trudu przejdzie do konkurencji. Jak zadbać o to, żeby tak się nie stało? Trzeba zacząć od podstawy firmy, czyli pracowników i ich doświadczenia w miejscu pracy.
Jak “zapunktować” u przełożonego? Jak dostać awans?
Początek roku jest doskonałym czasem na to, by zaplanować rozwój swojej ścieżki kariery w firmie. Co sprawi, że zyskamy w oczach naszych przełożonych i otrzymamy upragniony awans? Poza konkretnymi wytycznymi związanymi ze stanowiskiem, o jakie się ubiegamy – są uniwersalne umiejętności pożądane przez pracodawców, m.in. dobra organizacja pracy czy znajomość języków obcych. To właśnie w ich doskonalenie warto zainwestować chcąc podnieść swoją pozycję na rynku pracy.
Połowa przedsiębiorstw stawia na Employer Branding, bo to konieczność
Ponad połowa pracodawców twierdzi, że ma strategię employer brandingową, a co czwarty nad nią pracuje – wynika z badania HRM Institute. Wiele firm prowadzi takie działania z doskoku. Ma to duże znaczenie na dzisiejszym trudnym rynku pracy. Zdaniem ekspertów negatywne opinie o firmie jako pracodawcy oraz brak odpowiednich działań w zakresie employer brandingu mogą oznaczać problemy w rekrutacji, ponieważ dla pracowników – poza wynagrodzeniem i benefitami – coraz bardziej liczą się wartości reprezentowane przez daną firmę i jej prestiż. Ponad 60 proc. śledzi informacje publikowane o ich pracodawcy przez osoby trzecie.
Co można robić po zakończeniu kariery w call center?
Praca w contact center uchodzi za jedną z najlepszych opcji na początek kariery zawodowej. Wszystko za sprawą przydatnych umiejętności, które w czasie jej trwania można nabyć i rozwijać.
Test Gallupa czyli co pracodawcy chcą wiedzieć o naszych talentach?
Nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat prowadzi badania oddziaływania reklamy oraz czytelnictwa. Przygląda się bieżącym wydarzeniom na świecie i przekuwa je w użyteczne informacje. Jemu przypisuje się stworzenie fundamentu dla marketingu politycznego. Instytut Gallupa, bo o nim tu mowa, policzył także ludzkie talenty i dokonał rewolucji w rekrutacji.
7 umiejętności idealnego konsultanta sprzedaży
Reprezentują markę. Stoją na pierwszej linii frontu w konfrontacji z klientem. Ich kompetencje warte są mniej więcej tyle samo, co wydajne i idealnie dostosowane oprogramowanie dla call center. Rola konsultantów sprzedażowych wydaje się być nie do przecenienia. Na jakie zalety powinny zwrócić uwagę firmy rekrutujące konsultantów? Oto 7 umiejętności, które powinien posiadać idealny kandydat.
Mentoring – miękki start i szybszy rozwój
Mentoring, coaching – zdarza się, że pojęcia te używane są niemal zamiennie. To błąd, ponieważ od mentora wymaga się zupełnie innego przygotowania i przynajmniej częściowo odmiennych predyspozycji niż od coacha.
Ścieżka kariery: 5 powodów, dla których warto ją wyznaczać
Ścieżka kariery to nic innego, jak plan rozwoju zawodowego. Według badań Hays przynajmniej częściowy plan posiada 67% kobiet i 69% mężczyzn. Każda osoba aktywna zawodowo może go samodzielnie opracować, aby precyzyjnie określić cel związany z rozwojem w pracy. Jednak coraz częściej tego typu rozwiązania stosują wobec kadry sami pracodawcy.
Wizerunek pracodawcy? Warunkiem uczciwa polityka wobec pracowników
Działania employer brandingowe, budujące pozytywny wizerunek, można wdrożyć w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i budżetu. Warunkiem jest, aby firma prowadziła uczciwą politykę wobec pracowników i miała jasno sprecyzowane wartości.
Brak strategii na przyciągnięcie i zatrzymanie pracownika
Rekordowo niskie bezrobocie sprawia, że firmy muszą się bardziej koncentrować na komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Employer branding, który umożliwia firmie pozycjonowane się jako atrakcyjny pracodawca, pomaga zahamować rotację pracowników i pozyskać fachowców na bardzo konkurencyjnym rynku pracy, a także ograniczyć koszty procesów rekrutacyjnych. Jednak pracodawcy powinni pamiętać o tym, że dla kandydatów coraz częściej liczą się nie tylko benefity czy wynagrodzenie, lecz także wartości, wpływ na organizacje i możliwości rozwoju.
Szkolenie dorosłych: tylko sesje po 20 minut
Zaproponowanie pracownikowi atrakcyjnej formy rozwoju to trudne wyzwanie dla menedżera. Osoba dorosła zachowuje skupienie zaledwie 20 minut, jeśli temat nie wzbudzi jej zainteresowania. Jak podaje portal Southtree, to o 12 minut mniej niż jeszcze dekadę temu. Aby zmierzyć się z tym problemem, warto znać cykl Kolba – metodę efektywnej nauki dla dorosłych.
Pracownik pomoże w walce z nadużyciami
Prawo w Polsce zaczyna wreszcie dostrzegać sygnalistów, a więc osoby, które reagują, gdy w firmach, w których pracują, zdarzają się rzeczy, które nie powinny mieć miejsca. Ochrona osób, które zgłaszają nieuczciwe bądź nieetyczne praktyki jest zarówno w interesie pracowników, jak i pracodawców.
Jak angażować pracowników, by odnieść sukces?
Obecnie rynek pracy kusi mnogością ofert. Coraz bardziej komfortowe warunki zatrudnienia w firmach powodują, że kandydaci mają większe niż kilka lat temu wymagania. Zmienił się także system motywowania pracowników. Ekspertka ds. employer brandingu z firmy HRK doradza, w jaki sposób można skutecznie angażować ludzi do wykonywania zadań w pracy.
To nie koniec świata, gdy firma zaczyna dbać o pracownika
Podobno millenialsi chcą wykonywać tylko taką pracę, która daje im poczucie sensu i umożliwia dalszy rozwój. Czy problem ten dotyczy tylko Y? A może tylko X? Prawda jest taka, że każdy z nas lubi mieć poczucie sensu i chciałby, aby zajęcie, które wykonujemy w większym lub mniejszym stopniu rozwijało. Jednak czy firmy rzeczywiście chcą dbać o rozwój swoich pracowników? Oczywiście chcą, ale jak w każdej grupie, również przedsiębiorców, znajdą się „czarne owce”.
89% z nas posiada profile na GoldenLine i LinkedIn, ale…
89% polskich specjalistów i menedżerów posiada swój profil zawodowy w Internecie – tak wynika z badania Antal. To jednak tylko połowa sukcesu! Pora zmienić swoje „wirtualne CV” w efektywną przestrzeń budowania relacji biznesowych i marki osobistej, czyli tzw. personal branding.
Zbuduj swój personal branding dzięki Ambasadorowi Call Center
Udział w konkursie Ambasador Call Center może być wykorzystany przez uczestników-konsultantów jako ważny element Personal Branding. Spytaliśmy naszych ekspertów, dlaczego tak ważny w karierze zawodowej młodych ludzi jest obecnie Personal Branding.
Marka czy Maska? – rzecz o wizerunku
Twój wygląd jest podobnie jak architektura domu kreatywnym, wyjątkowym wyrazem Ciebie i gra ważną rolę w budowaniu Marki o nazwie Ty. Czy byłbyś raczej chatą góralską, Empire State Building, świątynią Taj Mahal czy wieżą Eiffl’a ?
Skuteczny lider to asertywny lider
Skuteczny lider to osoba o wysokim poziomie umiejętności oraz doświadczeniu zawodowym, potrafiąca komunikować się na każdym poziomie –…
Model GROW
Model GROW można polecić każdemu menadżerowi, który chce stosować coachingowy styl zarządzania – nastawiony na aktywną pracę z zespołem i działania prowadzące do rozwoju pracowników. Dla takiego lidera najważniejszy jest potencjał podlegających mu osób, łatwy do wydobycia w momencie wykorzystania odpowiednich, coachingowych metod.
Sekrety dobrych menedżerów
Rola menedżera nie należy do najprostszych i wymaga znalezienia złotego środka między życzliwym nastawieniem do ludzi a skutecznym…