Najnowsze narzędzie od firmy Deepgram ma być kolejnym krokiem milowym do zrewolucjonizowania branży obsługi klienta. Aura AI ma być ogólnie dostępna i relatywnie tania jak podkreśla Scott Stephenson dyrektor generalny start-upu.
AI w konkurencyjnej cenie
Technologia Aura ma łączyć w sobie realistyczny model głosu z interfejsem API o niskim opóźnieniu. Umożliwić to ma m.in. tworzenie konwersacyjnych agentów AI w czasie rzeczywistym. Niniejsi agenci za pomocą dużego modelu językowego będą mogli wydajnie pracować w centrach telefonicznych i uczestniczyć w sytuacjach kontaktu z klientem. Dodatkowo CEO start-upu zwraca uwagę, że jego narzędzie będzie miało możliwość szybkiego renderowania ludzkiego głosu, w czasie krótszym niż pół sekundy za niską cenę.
Deepgram podkreśla, że ich narzędzie będzie wyróżniało się na rynku konkurencyjną ceną. Ma ona wynosić 0,015 dolara za 1000 znaków. Mimo wszystko nie odskakuje ona tak daleko, jak modele głosowe od takich firm jak Amazone czy Google. Obecnie za WaveNet musimy zapłacić cenę 0,016 za 1000 znaków, a za głos Neural podobnie 0,016 dolara za 1000 znaków. Natomiast niniejsze ceny obejmują tylko podstawowe pakiety, gdyż rozszerzone kosztują znacznie więcej.
– Musisz osiągnąć naprawdę dobry poziom cenowy ze wszystkich segmentów. Jednocześnie musisz mieć niesamowitą szybkość, a także niesamowitą dokładność. Dlatego naprawdę trudno jest to osiągnąć. Ale na tym skupialiśmy się od początku i dlatego budowaliśmy przez cztery lata, zanim cokolwiek wypuściliśmy. Budowaliśmy podstawową infrastrukturę, aby to urzeczywistnić. – Scott Stephenson mówi o podejściu firmy przy tworzeniu narzędzia.
Na obecną chwilę narzędzie posiada kilkanaście modeli głosu. Wszystkie z nich uprzednio przeszły szkolenie za pomocą zestawu danych Deepgram, które zostały utworzone przy współpracy z profesjonalnymi aktorami głosowymi.