Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Software as a Service

w skrócie SaaS, z ang. oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli chmury obliczeniowej, którym aplikacja jest przechowywana i wykonywana na komputerach dostawcy usługi i jest udostępniana użytkownikom przez Internet. Eliminuje to potrzebę instalacji i uruchamiania programu na komputerze klienta. Model SaaS przerzuca obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji, pomocy technicznej z klienta na dostawcę usługi. W efekcie użytkownik oddaje kontrolę nad oprogramowaniem dostawcy i obowiązek zapewnienia ciągłości jego działania. Istotą biznesową oprogramowania w modelu SaaS, decydującą o jej rosnącej popularności jest to, że użytkownik kupuje działające rozwiązanie o określonej funkcjonalności bez konieczności wchodzenia w zagadnienia związane z infrastrukturą informatyczną oraz zapleczem technicznym. W wielu przypadkach SaaS umożliwia dostęp do najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu, staje się to dla użytkownika wydatkiem stałym, a nie jednorazowym w momencie zakupu. Z punktu widzenia dostawcy SaaS zapewnia lepszą ochronę jego własności intelektualnej, producent może we własnym zakresie udostępniać swoją aplikację, lub przekazać to zadanie wyspecjalizowanej firmie
ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Wybrana kategoria

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

31 artykułow

Jak skutecznie zarządzać zespołem pracowników contact center? Jak zarządzać projektem? Jak podnosić wydajność i efektywność realizowanych projektów telemarketingowych?

Czytaj więcej

Nie tylko Polacy mają problem z work-life balance przy pracy hybrydowej

Wzrost popularności home office sprawił, że aż 4 na 10 respondentów (43,9%) z Polski przyznaje, że czuje presję wykonywania służbowych obowiązków nawet poza ustalonymi godzinami i poczucie ciągłego pozostawania w okolicy komputera tak, by móc sprawnie reagować w sytuacjach awaryjnych – wynika z badania „Poly Evolution of the Workplace”. Co ciekawe, nie tylko polscy respondenci zmagają się z takimi problemami.
Czytaj więcej

Daleko, daleko, czyli jak zarządzać zespołem rozproszonym

Prędzej czy później nadchodzi taki moment, w którym lider zespołu staje się kierownikiem projektu. Taki awans z reguły kończy się najczęściej nowymi obowiązkami, stresem i podróżami służbowymi. A te ostatnie, to efekt posiadania zespołu rozproszonego. To taki etap, w którym zarządzanie nie ogranicza się do czterech ścian jednego biura call center, a wychodzi daleko poza miasto… do innego oddziału zlokalizowanego nawet kilkaset kilometrów dalej. Co wówczas począć? Załamać się, czy jednak rozwijać swoje kompetencje managerskie?
Czytaj więcej

Czy warto tworzyć międzypokoleniowe zespoły w call center?

W call center przy sąsiednich stanowiskach, biurach i miejscach przy stole spotykają się ludzie w różnym wieku i na różnych etapach życia. To właśnie wtedy zderzają się ich opinie, perspektywy, podejścia i wiedza. Różnorodność to nie problem do rozwiązania, a ogromna siła organizacji. Trzeba jednak wiedzieć jak się tą mocą posługiwać.
Czytaj więcej

W jakie szkolenia w call center warto inwestować?

Branża contact center słynie z tego, że szkolenia są na stałe wpisane w jej funkcjonowanie. Pełnią istotną funkcję nie tylko na poziomie wiedzy produktowej, ale również na płaszczyźnie rozwoju nowych umiejętności pracowników. Jakie szkolenia są efektywne do tego stopnia, że warto inwestować w nie pieniądze firmy i czas swoich pracowników?
Czytaj więcej

Test Gallupa czyli co pracodawcy chcą wiedzieć o naszych talentach?

Nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat prowadzi badania oddziaływania reklamy oraz czytelnictwa. Przygląda się bieżącym wydarzeniom na świecie i przekuwa je w użyteczne informacje. Jemu przypisuje się stworzenie fundamentu dla marketingu politycznego. Instytut Gallupa, bo o nim tu mowa, policzył także ludzkie talenty i dokonał rewolucji w rekrutacji.
Czytaj więcej

6 sposobów płynnej komunikacji w dużym call center

Call center to miejsce ciągłej, bezustannej komunikacji, która dzieje się nie tylko na linii konsultant – klient, lecz także wewnątrz organizacji. Każdy, kto kiedykolwiek koordynował pracę zespołów wie, jak ważnym czynnikiem jest płynna wymiana informacji między pracownikami. Jak zatem sprawnie się komunikować i w jaki sposób dotrzeć do danej osoby w dużym call center? Oto 6 przydatnych porad.
Czytaj więcej

7 umiejętności idealnego konsultanta sprzedaży

Reprezentują markę. Stoją na pierwszej linii frontu w konfrontacji z klientem. Ich kompetencje warte są mniej więcej tyle samo, co wydajne i idealnie dostosowane oprogramowanie dla call center. Rola konsultantów sprzedażowych wydaje się być nie do przecenienia. Na jakie zalety powinny zwrócić uwagę firmy rekrutujące konsultantów? Oto 7 umiejętności, które powinien posiadać idealny kandydat.
Czytaj więcej

Jak zadbać o etykę w firmie?

Zdecydowana większość prezesów, menedżerów, a także szeregowych pracowników dba o to, by w swoich działaniach przestrzegać prawa, a przynajmniej nie naruszać go w sposób ewidentny. Tyle, że etyka to coś więcej – oznacza przestrzeganie wyższych standardów niż wymagane przepisami minimum.