Ciągle dajemy się oszukiwać, choć metody coraz bardziej wyrafinowane
Liderem na liście cyberzagrożeń wciąż pozostaje phishing, oparty na coraz bardziej wyrafinowanej socjotechnice. W 2023 roku polscy internauci często klikali w linki zachęcające do szybkich i zyskownych inwestycji, ale też kierujące do fałszywych stron sklepów, kurierów czy promocji – wynika z nowego raportu CERT Orange Polska.
75 proc. ubezpieczycieli skupia się dziś na rozwoju IT
To dowodzi, że zakłady ubezpieczeń aktywnie wdrażają i wykorzystują nowoczesne rozwiązania oraz narzędzia cyfrowe, dostosowane do ich strategii biznesowych.…
AI Chamber (Izba AI) już działa
AI Chamber (Izba AI) to nowo powstała instytucja zrzeszająca już kilkadziesiąt startupów, firm, organizacji i NGO AI w…
Bielik – cudze chwalicie, swego nie znacie
Niedawno opublikowano najnowszą odsłonę Bielika – czyli polskiego modelu AI z rodziny LLM. Sprawdźmy jak sobie radzi na tle konkurencji.
AI wykorzystuje nie tylko ogromne zasoby danych
Przyjęło się, że nowoczesne technologie są eco-friendy i pomagają w transformacji energetycznej. W przypadku AI nic bardziej mylnego.
Phi-3-mini od Microsoftu ułatwi pracę MSP
Microsoft ogłosił, że wprowadza na rynek AI z grupy SML – small language model, która ma pomóc firmom z ograniczonymi możliwościami.
Chiny z odwetem za TikToka? Władze zakazują szeregu aplikacji
W trosce o obsługę klienta powinniśmy dążyć do jak najszerszej oferty produktów, jednak wojna polityczna na linii Chiny – USA wymusza zmiany.
Adobe udostępni długo wyczekiwaną funkcję
Powszechnie znany producent oprogramowania graficznego zamierza jeszcze w tym roku udostępnić długo wyczekiwaną funkcję AI.
Zakaz korzystania z TikToka już na horyzoncie
Od dłuższego czasu trwa niekończąca się saga, przypominająca telenowelę, dotycząca TikToka. Jest to popularna aplikacja do nagrywania krótkich…
Ross Knap nowym CEO Thulium
Spółka Thulium, jeden z głównych graczy na rynku rozwiązań typu customer servive platform w Polsce właśnie zmieniła prezesa. Na jej czele stanie Ross Knap, doświadczony manager w zakresie rozwiązań SaaS (współtwórca m.in. CallPage).
W procesie obsługi klienta najważniejsze okazują się być technologie wspierające ten proces. Dlatego tak istotne informacje o technologiach do działów obsługi klienta zebraliśmy w jednym miejscu. Oto one…
McDonalds wprowadza gotówkomaty
Jedna z najpopularniejszych sieci fast food w Polsce, McDonald’s, podjęła krok w kierunku usprawnienia obsługi klientów preferujących płatności…
Signius planuje debiut na NewConnect i rozwija swoją działalność
Firma Signius, specjalizująca się w zdalnym podpisywaniu i pieczętowaniu dokumentów oraz weryfikacji tożsamości, planuje w tym roku ważny krok rozwojowy – debiut na rynku NewConnect.
BNP Paribas wzmacnia bezpieczeństwo klientów dzięki biometrii behawioralnej
BNP Paribas z początkiem kwietnia wprowadził innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające w swojej aplikacji mobilnej GOmobile, mające na celu ochronę…
Linkedln Premium z nowymi opcjami dla małych i średnich firm
Platforma Linkedln już od jakiegoś czasu testuje nowe rozwiązania w pakiecie premium dla małych i średnich firm. Przedsiębiorcy dzięki nowym funkcją, będą mogli wykorzystać m.in. AI do pisania postów oraz narzędzia do zwiększania liczby obserwujących.
Zendesk współpracuje z Anthropic oraz AWS nad dostarczaniem wspieranych przez AI doświadczeń zakupowych
Podczas globalnej konferencji Relate, firma Zendesk ogłosiła współpracę z Amazon Web Services (AWS) i Anthropic, mającą na celu…
Nowy model językowy Llama 3 na horyzoncie
Meta ogłosiła, że wkrótce powinna się pojawić nowa wersja modelu językowego – Llama 3. Pomoże on rozwijać rynek GenAI.
AI “Artemis” pozwoli Meta uniezależnić się od Nvidii?
Wyścig technologiczny trwa, a Meta chce być w tej materii liderem. Powoli poznajemy nowości, które zaoferuje nam chip AI “Artemis”.
Apple ugina się pod naciskami rządu Indii
Apple stara się informować swoich użytkowników o potencjalnym ataku szpiegowskim, lecz od teraz z nieco zmienioną treścią.
Google zainwestuje w łączność przy wsparciu USA i Japonii
Współpraca Japonii i Stanów Zjednoczonych po raz kolejny znajduje odzwierciedlenie w inwestycjach. Tym razem mowa o łączności cyfrowej.
Zatrzymano lidera grupy phisingowej
Funkcjonariusze Zarządu w Łodzi Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości w ramach śledztwa prowadzonego pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Łodzi we współpracy z Departamentem do spraw Cyberprzestępczości i Informatyzacji Prokuratury Krajowej zatrzymali mężczyznę, który założył i kierował zorganizowaną grupą przestępczą o charakterze międzynarodowym dokonującej oszustw phishingowych.
Pretexting, czyli metoda budowania zaufania wśród ofiar
Pretexting to taktyka wykorzystywana przez cyberprzestępców w celu nawiązania relacji z potencjalną ofiarą. Choć nie jest bezpośrednią formą ataku, może mieć kluczowe znaczenie dla jego powodzenia.
Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
UKE podał wyniki przenoszenia numerów między operatorami telekomunikacyjnymi
Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) opublikował najnowsze dane dotyczące przenoszenia numerów telefonicznych w Polsce za pierwszy kwartał 2024 roku.…
Kanada stawia na AI
Kanada inwestuje miliardy w rozwój sztucznej inteligencji aby zapewnić przewagę w globalnym wyścigu technologicznym.
Czy Apple wprowadzi roboty do naszych domów?
Najnowsze doniesienia sugerują, że Apple może pracować nad nowym przełomowym w historii firmy produktem – mobilnymi robotami.
Influencerka AI poprowadzi znany program telewizyjny
Nadchodzą czasy, w których nie tylko spotkamy wirtualnych asystentów np. w obsłudze klienta. Teraz będziemy mogli oglądać prezenterów AI.
Obalamy 3 mity związane z AI w obsłudze klienta
Gdy sztuczna inteligencja (AI) zdaje się przejmować świat technologii, szczególnie w obszarze Customer Experience (CX), warto rozwiać panujące…
Stale rośnie udział generatywnej sztucznej inteligencji
Przed nami kolejne badanie EY Polska, które udowadnia, że stopniowo rośnie udział generatywnej sztucznej inteligencji.
Sztuczna inteligencja w działaniach zbrojnych
Możliwości, które stwarza Sztuczna Inteligencja, mogą być wykorzystane na wielu płaszczyznach. Wśród nich jest też przemysł zbrojeniowy.
Microsoft rozdzieli swoje flagowe usługi – Teams i Office
Microsoft ogłosił, że praktyki wprowadzone w EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) zostaną teraz rozszerzone na cały świat.
Czy cyberbezpieczeństwo dla UE jest ważniejsze od suwerenności?
Rozwój technologii niesie za sobą niezliczone zagrożenia, na które muszą reagować m.in. instytucje unijne, nawet jeśli podważa to suwerenność.
Indonezja stawia coraz bardziej na AI
Indonezja jest potężna gospodarką, która prężnie się rozwija. Najnowsze doniesienia sugerują, że powstanie tam nowe centrum AI.
Microsoft testuje chatbota AI w konsolach Xbox
Microsoft chce już niedługo zrewolucjonizować obsługę klienta w konsolach Xbox dzięki nowemu chatbotowi AI.
Yahoo przejmuje platformę opartą na AI
Popularna portal ogłosiła niedawno, że zainwestuje w platformę Artifact. Platforma wykorzystuje technologię opartą na AI.
Chicago – mekką technologi kwantowej?
J.B. Pritzker 43. gubernator stanu Illinois przedstawił ostatnio swoje ambitne plany uczynienia z Chicago stolicy technologii kwantowej.
Chmurowe contact center: 76% wzrostu w 3 lata
Rynek usług chmurowych contact center (CCaaS) znajduje się na ścieżce szybkiego wzrostu, z prognozami osiągnięcia ponad 10 mld…
Sam Altman przekazuje kontrolę nad funduszem venture capital
Sam Altman przekazał kontrolę nad funduszem venture capital Ianowi Hathaway. Wartość aktywów to aż 325 mln dolarów.
SAP i NVIDIA stawiają razem na rozwój GenAI
SAP SE i NVIDIA ogłosiły ostatnio rozszerzenie porozumienia między sobą. Nowe warunki mają umożliwić klientom przedsiębiorstw wykorzystywanie danych biznesowych zapisanych w chmurze SAP za pomocą usługi NVIDIA AI Foundry Services i NVIDIA NIM.
ChatGPT z łatwiejszym dostępem, koniec wymogu rejestracji
Open AI (twórca popularnego chatbota) ogłosił, iż od poniedziałku zniesiona zostaje konieczność rejestracji do usługi.
Jak AI stała się przedmiotem polityki międzynarodowej?
Sztuczna Inteligencja nie jest już ani przedmiotem z serii science-fiction, ani bezpiecznym narzędziem, które rządy pozostawiają bez opieki.
Opieka zdrowotna w ciężkim stanie cyberbezpieczeństwa
Netskope Threat Labs opublikowało swój najnowszy raport badawczy, z którego wynika, że opieka zdrowotna znalazła się w czołówce…
DrugGPT wprowadzi rewolucję w wystawianiu recept?
Obecnie rynek medyczny coraz częściej korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji, a nowe narzędzie AI pomoże przepisywać leki pacjentom.
Vee rusza na podbój dentystycznych foteli
FELG Dent i Vee nawiązały współpracę, dzięki której gabinety lekarskie zminimalizują koszty związane z niestawianiem się pacjentów na wizytach. W zwiększeniu lojalności pacjentów ma pomóc przyjazna obsługa telefoniczna, wspierana przez sztuczną inteligencję.
OpenAI ma już technologię klonowania głosu, ale wstrzymuje się z jego publikacją bo…
Technologia jest tak dobra, że OpenAI chce, aby w dobie narastającego zagrożenia związanego z bezpieczeństwem, wycofać się z biometrii głosowej. To już chyba jej definitywny koniec… – pisze magazyn Wired.
Microsoft wprowadza narzędzia uniemożliwiające wprowadzanie czatbotów w błąd
Microsoft Corp. podjęło działania mające na celu utrudnienie użytkownikom manipulowanie sztuczną inteligencją w celu uzyskiwania przez nią nietypowych lub szkodliwych odpowiedzi.
OpenAI planuje otwarcie biura w Japonii
Tokio będzie trzecim międzynarodowym biurem OpenAI po Londynie i Dublinie. OpenAI planuje rozwój usług AI w języku japońskim.
Projektowanie czatbota jest łatwe. Tak? To potrzymaj mi piwo…
Chatboty stają się nieodzownym elementem naszej codziennej interakcji online, odgrywając kluczowe role, od wsparcia klienta po zapewnianie rozrywki.
Invoca z nagrodą CX Today za najlepsze rozwiązanie w zakresie konwersacyjnej AI
Invoca została uhonorowana nagrodą CX Today za „najlepsze rozwiązanie w zakresie inteligencji konwersacyjnej” w 2024 roku. Nagrodę magazynu CX Today wręczono podczas gali CX Awards.
Wyciek danych osobowych z DCG Centrum Medyczne
W DCG Centrum Medyczne doszło do poważnego naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych pacjentów. Informacje o nieautoryzowanym dostępie do wrażliwych danych dotarły do pacjentów za pośrednictwem SMS.
5 sposobów, w jakie cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję
Od czwartego kwartału 2022 roku liczba złośliwych wiadomości phishingowych wzrosła o 1265%, wynika z raportu SlashNext. To nie jest przypadek, że ChatGPT został uruchomiony pod koniec 2022 roku.
Ross Knap nowym CEO Thulium
Spółka Thulium, jeden z głównych graczy na rynku rozwiązań typu customer servive platform w Polsce właśnie zmieniła prezesa. Na jej czele stanie Ross Knap, doświadczony manager w zakresie rozwiązań SaaS (współtwórca m.in. CallPage).
Zendesk współpracuje z Anthropic oraz AWS nad dostarczaniem wspieranych przez AI doświadczeń zakupowych
Podczas globalnej konferencji Relate, firma Zendesk ogłosiła współpracę z Amazon Web Services (AWS) i Anthropic, mającą na celu…
Microsoft rozdzieli swoje flagowe usługi – Teams i Office
Microsoft ogłosił, że praktyki wprowadzone w EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) zostaną teraz rozszerzone na cały świat.
Chmurowe contact center: 76% wzrostu w 3 lata
Rynek usług chmurowych contact center (CCaaS) znajduje się na ścieżce szybkiego wzrostu, z prognozami osiągnięcia ponad 10 mld…
Invoca z nagrodą CX Today za najlepsze rozwiązanie w zakresie konwersacyjnej AI
Invoca została uhonorowana nagrodą CX Today za „najlepsze rozwiązanie w zakresie inteligencji konwersacyjnej” w 2024 roku. Nagrodę magazynu CX Today wręczono podczas gali CX Awards.
Contact Centers mogą zaoszczędzić nawet 1/3 czasu dzięki automatyzacji i AI
Prawie połowa klientów jest w stanie zmienić firmę, z której usług korzysta, jeśli tylko wie, że w innym miejscu znajdą lepszy poziom obsługi. A call centra są często polem takich testów bojowych. W 2024 roku jednak korzystanie z nich może być przyjemniejsze, głównie dzięki automatyzacji procesów czy sztucznej inteligencji, która w dłuższej perspektywie może zaoszczędzić czas biznesu oraz ich klientów – nawet o jedną trzecią.
Altar zmienia identyfikację wizualną swoich produktów
Spółka Altar, dostawca zaawansowanych rozwiązań z zakresu oprogramowania do zarządzania procesem obsługi klienta, ticketowania i bilingowania klientów odświeża identyfikację wizualną produktów.
Talkdesk Autopilot – nowa generacja wirtualnego agenta
Niedawno zaprezentowano nową generację usługi Talkdesk – Autopilot. Ma ona pomóc w branży finansowej i handlu detalicznego.
Huawei zaprezentował Contact Center 2.0
Podczas targów MWC Barcelona 2024 koncern Huawei oficjalnie zaprezentował oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Contact Center 2.0, którego celem jest obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności w branży finansowej.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
Zendesk współpracuje z Anthropic oraz AWS nad dostarczaniem wspieranych przez AI doświadczeń zakupowych
Podczas globalnej konferencji Relate, firma Zendesk ogłosiła współpracę z Amazon Web Services (AWS) i Anthropic, mającą na celu…
Microsoft rozdzieli swoje flagowe usługi – Teams i Office
Microsoft ogłosił, że praktyki wprowadzone w EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) zostaną teraz rozszerzone na cały świat.
Chmurowe contact center: 76% wzrostu w 3 lata
Rynek usług chmurowych contact center (CCaaS) znajduje się na ścieżce szybkiego wzrostu, z prognozami osiągnięcia ponad 10 mld…
Invoca z nagrodą CX Today za najlepsze rozwiązanie w zakresie konwersacyjnej AI
Invoca została uhonorowana nagrodą CX Today za „najlepsze rozwiązanie w zakresie inteligencji konwersacyjnej” w 2024 roku. Nagrodę magazynu CX Today wręczono podczas gali CX Awards.
Contact Centers mogą zaoszczędzić nawet 1/3 czasu dzięki automatyzacji i AI
Prawie połowa klientów jest w stanie zmienić firmę, z której usług korzysta, jeśli tylko wie, że w innym miejscu znajdą lepszy poziom obsługi. A call centra są często polem takich testów bojowych. W 2024 roku jednak korzystanie z nich może być przyjemniejsze, głównie dzięki automatyzacji procesów czy sztucznej inteligencji, która w dłuższej perspektywie może zaoszczędzić czas biznesu oraz ich klientów – nawet o jedną trzecią.
Altar zmienia identyfikację wizualną swoich produktów
Spółka Altar, dostawca zaawansowanych rozwiązań z zakresu oprogramowania do zarządzania procesem obsługi klienta, ticketowania i bilingowania klientów odświeża identyfikację wizualną produktów.
Talkdesk Autopilot – nowa generacja wirtualnego agenta
Niedawno zaprezentowano nową generację usługi Talkdesk – Autopilot. Ma ona pomóc w branży finansowej i handlu detalicznego.
Huawei zaprezentował Contact Center 2.0
Podczas targów MWC Barcelona 2024 koncern Huawei oficjalnie zaprezentował oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Contact Center 2.0, którego celem jest obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności w branży finansowej.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
SMS-y jednak skuteczne w realizacji wizyt w placówkach medycznych
Instytut Matki i Dziecka w Warszawie odnotował znaczący spadek liczby nieodwołanych wizyt po wprowadzeniu systemu przypominania SMS-em – informuje portal RynekZdrowia.pl. Od września 2020 roku, dzięki wykorzystaniu komunikacji mobilnej, odsetek nieodwołanych wizyt spadł z prawie 40% do zaledwie 6%. To ogromna poprawa w efektywności obsługi pacjentów i optymalizacji pracy placówki.
McDonalds wprowadza gotówkomaty
Jedna z najpopularniejszych sieci fast food w Polsce, McDonald’s, podjęła krok w kierunku usprawnienia obsługi klientów preferujących płatności…
AI “Artemis” pozwoli Meta uniezależnić się od Nvidii?
Wyścig technologiczny trwa, a Meta chce być w tej materii liderem. Powoli poznajemy nowości, które zaoferuje nam chip AI “Artemis”.
Apple ugina się pod naciskami rządu Indii
Apple stara się informować swoich użytkowników o potencjalnym ataku szpiegowskim, lecz od teraz z nieco zmienioną treścią.
Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
AI Pin do konsumentów ma trafić w połowie kwietnia
Firma Humane zajmująca się nowoczesną technologią przesuwa datę wysyłki AI Pin na kwiecień. Sprzęt nie jest łatwy w produkcji, dlatego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Komisja Europejska zamierza ukarać Apple
Komisja Europejska według niepotwierdzonych jeszcze informacji rozważa nałożenie gigantycznej kary finansowej na amerykański koncern.
Apple chce upakować LLM do swoich urządzeń
Apple, znany gigant technologiczny, poszerza granice możliwości sztucznej inteligencji, publikując dwa przełomowe artykuły badawcze. Pierwszy z nich dotyczy rozwiązania problemu związanego z uruchamianiem dużych modeli językowych (LLM) na urządzeniach z ograniczoną pamięcią RAM. Chociaż w artykule nie wymieniono bezpośrednio iPhone’ów i iPadów, wydaje się prawdopodobne, że Apple zastosuje tę technikę we własnych urządzeniach.
KOMSA została wyłącznym dystrybutorem Mitel na Europę Środkowo-Wschodnią
KOMSA Polska podpisała wyłączną umowę na dystrybucję technologii ujednoliconej komunikacji i contact center (UC/UCC) firmy Mitel w Europie Środkowo-Wschodniej, adresując tym samym rosnące potrzeby w zakresie “Modern Work”.
Jabra PanaCast 50 do współpracy z wykorzystaniem danych w hybrydowym świecie
Firma Jabra poinformowała, że zapowiadane rozwiązanie do wideokonferencji PanaCast 50 jest już w sprzedaży i uzyskało certyfikaty zgodności z usługami Microsoft Teams oraz Zoom Rooms.
AI “Artemis” pozwoli Meta uniezależnić się od Nvidii?
Wyścig technologiczny trwa, a Meta chce być w tej materii liderem. Powoli poznajemy nowości, które zaoferuje nam chip AI “Artemis”.
Apple ugina się pod naciskami rządu Indii
Apple stara się informować swoich użytkowników o potencjalnym ataku szpiegowskim, lecz od teraz z nieco zmienioną treścią.
Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
Microsoft tworzy nowe narzędzie do zwalczania telemarketingu
Microsoft podczas targów MWC w Barcelonie zaprezentował nowe rozwiązanie mające na celu walkę z nieuczciwymi praktykami telemarketingowymi i telefonicznymi oszustwami. Azure Operator Call Protection to nowoczesne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma za zadanie chronić użytkowników przed natrętnymi i potencjalnie szkodliwymi rozmowami telefonicznymi.
AI Pin do konsumentów ma trafić w połowie kwietnia
Firma Humane zajmująca się nowoczesną technologią przesuwa datę wysyłki AI Pin na kwiecień. Sprzęt nie jest łatwy w produkcji, dlatego klienci muszą uzbroić się w cierpliwość.
Komisja Europejska zamierza ukarać Apple
Komisja Europejska według niepotwierdzonych jeszcze informacji rozważa nałożenie gigantycznej kary finansowej na amerykański koncern.
Apple chce upakować LLM do swoich urządzeń
Apple, znany gigant technologiczny, poszerza granice możliwości sztucznej inteligencji, publikując dwa przełomowe artykuły badawcze. Pierwszy z nich dotyczy rozwiązania problemu związanego z uruchamianiem dużych modeli językowych (LLM) na urządzeniach z ograniczoną pamięcią RAM. Chociaż w artykule nie wymieniono bezpośrednio iPhone’ów i iPadów, wydaje się prawdopodobne, że Apple zastosuje tę technikę we własnych urządzeniach.
KOMSA została wyłącznym dystrybutorem Mitel na Europę Środkowo-Wschodnią
KOMSA Polska podpisała wyłączną umowę na dystrybucję technologii ujednoliconej komunikacji i contact center (UC/UCC) firmy Mitel w Europie Środkowo-Wschodniej, adresując tym samym rosnące potrzeby w zakresie “Modern Work”.
Jabra PanaCast 50 do współpracy z wykorzystaniem danych w hybrydowym świecie
Firma Jabra poinformowała, że zapowiadane rozwiązanie do wideokonferencji PanaCast 50 jest już w sprzedaży i uzyskało certyfikaty zgodności z usługami Microsoft Teams oraz Zoom Rooms.
Wideokonferencje bez ograniczeń i suwerenność cyfrowa?
Nowa brama VoIP IP6013 firmy innovaphone AG, specjalisty w dziedzinie rozwiązań komunikacyjnych dla biznesu, nie ma prawie nic wspólnego z bramami VoIP poprzednich generacji.
Ciągle dajemy się oszukiwać, choć metody coraz bardziej wyrafinowane
Liderem na liście cyberzagrożeń wciąż pozostaje phishing, oparty na coraz bardziej wyrafinowanej socjotechnice. W 2023 roku polscy internauci często klikali w linki zachęcające do szybkich i zyskownych inwestycji, ale też kierujące do fałszywych stron sklepów, kurierów czy promocji – wynika z nowego raportu CERT Orange Polska.
Walka z cyberzagrożeniami wchodzi w nowy wymiar
Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało projekt ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa, który ma istotnie wzmocnić ochronę obywateli oraz instytucji przed…
Chiny z odwetem za TikToka? Władze zakazują szeregu aplikacji
W trosce o obsługę klienta powinniśmy dążyć do jak najszerszej oferty produktów, jednak wojna polityczna na linii Chiny – USA wymusza zmiany.
Zakaz korzystania z TikToka już na horyzoncie
Od dłuższego czasu trwa niekończąca się saga, przypominająca telenowelę, dotycząca TikToka. Jest to popularna aplikacja do nagrywania krótkich…
Signius planuje debiut na NewConnect i rozwija swoją działalność
Firma Signius, specjalizująca się w zdalnym podpisywaniu i pieczętowaniu dokumentów oraz weryfikacji tożsamości, planuje w tym roku ważny krok rozwojowy – debiut na rynku NewConnect.
UNIQA Polska wprowadza zdalną weryfikację tożsamości za pomocą mojeID
UNIQA Polska, reagując na rosnące potrzeby cyfryzacji usług i zwiększające się oczekiwania klientów, zaimplementowała system mojeID do zdalnej weryfikacji tożsamości.
BNP Paribas wzmacnia bezpieczeństwo klientów dzięki biometrii behawioralnej
BNP Paribas z początkiem kwietnia wprowadził innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające w swojej aplikacji mobilnej GOmobile, mające na celu ochronę…
Zatrzymano lidera grupy phisingowej
Funkcjonariusze Zarządu w Łodzi Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości w ramach śledztwa prowadzonego pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Łodzi we współpracy z Departamentem do spraw Cyberprzestępczości i Informatyzacji Prokuratury Krajowej zatrzymali mężczyznę, który założył i kierował zorganizowaną grupą przestępczą o charakterze międzynarodowym dokonującej oszustw phishingowych.
Pretexting, czyli metoda budowania zaufania wśród ofiar
Pretexting to taktyka wykorzystywana przez cyberprzestępców w celu nawiązania relacji z potencjalną ofiarą. Choć nie jest bezpośrednią formą ataku, może mieć kluczowe znaczenie dla jego powodzenia.
VeloBank wprowadza weryfikację behawioralną
Klienci VeloBanku są jeszcze bezpieczniejsi podczas korzystania z cyfrowych kanałów dostępu. Użytkownicy bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mogą uruchomić bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej.
Walka z cyberzagrożeniami wchodzi w nowy wymiar
Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało projekt ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa, który ma istotnie wzmocnić ochronę obywateli oraz instytucji przed…
Chiny z odwetem za TikToka? Władze zakazują szeregu aplikacji
W trosce o obsługę klienta powinniśmy dążyć do jak najszerszej oferty produktów, jednak wojna polityczna na linii Chiny – USA wymusza zmiany.
Zakaz korzystania z TikToka już na horyzoncie
Od dłuższego czasu trwa niekończąca się saga, przypominająca telenowelę, dotycząca TikToka. Jest to popularna aplikacja do nagrywania krótkich…
Signius planuje debiut na NewConnect i rozwija swoją działalność
Firma Signius, specjalizująca się w zdalnym podpisywaniu i pieczętowaniu dokumentów oraz weryfikacji tożsamości, planuje w tym roku ważny krok rozwojowy – debiut na rynku NewConnect.
UNIQA Polska wprowadza zdalną weryfikację tożsamości za pomocą mojeID
UNIQA Polska, reagując na rosnące potrzeby cyfryzacji usług i zwiększające się oczekiwania klientów, zaimplementowała system mojeID do zdalnej weryfikacji tożsamości.
BNP Paribas wzmacnia bezpieczeństwo klientów dzięki biometrii behawioralnej
BNP Paribas z początkiem kwietnia wprowadził innowacyjne rozwiązanie zabezpieczające w swojej aplikacji mobilnej GOmobile, mające na celu ochronę…
Zatrzymano lidera grupy phisingowej
Funkcjonariusze Zarządu w Łodzi Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości w ramach śledztwa prowadzonego pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Łodzi we współpracy z Departamentem do spraw Cyberprzestępczości i Informatyzacji Prokuratury Krajowej zatrzymali mężczyznę, który założył i kierował zorganizowaną grupą przestępczą o charakterze międzynarodowym dokonującej oszustw phishingowych.
Pretexting, czyli metoda budowania zaufania wśród ofiar
Pretexting to taktyka wykorzystywana przez cyberprzestępców w celu nawiązania relacji z potencjalną ofiarą. Choć nie jest bezpośrednią formą ataku, może mieć kluczowe znaczenie dla jego powodzenia.
VeloBank wprowadza weryfikację behawioralną
Klienci VeloBanku są jeszcze bezpieczniejsi podczas korzystania z cyfrowych kanałów dostępu. Użytkownicy bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mogą uruchomić bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej.
Czy cyberbezpieczeństwo dla UE jest ważniejsze od suwerenności?
Rozwój technologii niesie za sobą niezliczone zagrożenia, na które muszą reagować m.in. instytucje unijne, nawet jeśli podważa to suwerenność.
Łukasz Gębski dołącza do Simply Contact
Łukasz Gębski objął stanowisko Dyrektora Zarządzającego na region EMEA w firmie Simply Contact.
Szykuje się nam rewolucja zakupowa. Wszystko przez plastik
Unia Europejska wprowadziła nowe regulacje mające na celu znaczące ograniczenie ilości plastiku w opakowaniach, co wpłynie na codzienne zakupy i sposób konsumpcji produktów przez obywateli. Decyzje te, przyjęte przez Parlament Europejski, mogą zmienić oblicze rynku detalicznego oraz nawyki konsumentów.
Comarch z 18,3 proc. spadkiem zysków
Grupa Comarch, polski lider w dziedzinie systemów informatycznych, odnotował w 2023 roku skonsolidowany zysk netto na poziomie 100,61…
ABC dobrej obsługi klienta
Obsługa klienta przeszła ewolucję, z tradycyjnych form kontaktu do dynamicznych, wielokanałowych interakcji. Współczesny klient oczekuje nie tylko szybkiej…
Jak skutecznie wykorzystać mapę podróży klienta w transformacji cyfrowej organizacji?
Mapa Podróży Klienta (Customer Journey Map, CJM) to narzędzie, które pozwala organizacjom zrozumieć i usprawnić doświadczenia swoich klientów na każdym etapie interakcji z marką.
Ciągle dajemy się oszukiwać, choć metody coraz bardziej wyrafinowane
Liderem na liście cyberzagrożeń wciąż pozostaje phishing, oparty na coraz bardziej wyrafinowanej socjotechnice. W 2023 roku polscy internauci często klikali w linki zachęcające do szybkich i zyskownych inwestycji, ale też kierujące do fałszywych stron sklepów, kurierów czy promocji – wynika z nowego raportu CERT Orange Polska.
Gala Polish Contact Center Awards już 23 maja
Gala rozdania nagród Polish Contact Center Awards 2024, ponownie zgromadzi liderów rynku reprezentujących kilkadziesiąt marek koncentrujących się na…
Niedziele handlowe: zdania konsumentów jak i przedsiębiorców są mocno podzielone
Jedynie w 7 z 52 niedziel w 2024 roku możemy swobodnie zrobić zakupy. Czy w tych dniach Polacy szturmem ruszają do sklepów? Czy brakuje nam niedzielnych zakupów? I w jaki sposób to ograniczenie wpłynęło na domowe budżety?
82% zespołów obsługi klienta w Polsce wykorzystuje lub przygląda się AI
Salesforce opublikował nowy raport State of Service, dzieląc się spostrzeżeniami ponad 5 500 specjalistów ds. obsługi klienta w 30 krajach – w tym 200 z Polski.
75 proc. ubezpieczycieli skupia się dziś na rozwoju IT
To dowodzi, że zakłady ubezpieczeń aktywnie wdrażają i wykorzystują nowoczesne rozwiązania oraz narzędzia cyfrowe, dostosowane do ich strategii biznesowych.…
AI Chamber (Izba AI) już działa
AI Chamber (Izba AI) to nowo powstała instytucja zrzeszająca już kilkadziesiąt startupów, firm, organizacji i NGO AI w…
Nowa infolinia i strona internetowa dla kandydatów do Policji
Policja wprowadziła nową stronę internetową oraz infolinię dedykowaną osobom rozważającym karierę w służbach mundurowych.
Prezes UODO ma poważne zastrzeżenia wobec rejestru osób publicznych
Projekt ustawy o Krajowym Rejestrze Osób Pełniących Niektóre Funkcje Publiczne w obecnym kształcie jest niezgodny z RODO i wymaga poprawek. Projektodawca poselskiego…
Internetowy identyfikator jest daną osobową
Orzeczenie TSUE potwierdza prawidłową praktykę organu nadzorczego w zakresie uznawania identyfikatorów za dane osobowe.
66 proc. młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla…
Walka z cyberzagrożeniami wchodzi w nowy wymiar
Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało projekt ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa, który ma istotnie wzmocnić ochronę obywateli oraz instytucji przed…
Shoper poprawia swoją rentowność
Shoper, najchętniej wybierany w Polsce dostawca sklepów internetowych w modelu SaaS, opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale…
Bielik – cudze chwalicie, swego nie znacie
Niedawno opublikowano najnowszą odsłonę Bielika – czyli polskiego modelu AI z rodziny LLM. Sprawdźmy jak sobie radzi na tle konkurencji.
AI wykorzystuje nie tylko ogromne zasoby danych
Przyjęło się, że nowoczesne technologie są eco-friendy i pomagają w transformacji energetycznej. W przypadku AI nic bardziej mylnego.
Phi-3-mini od Microsoftu ułatwi pracę MSP
Microsoft ogłosił, że wprowadza na rynek AI z grupy SML – small language model, która ma pomóc firmom z ograniczonymi możliwościami.
Chiny z odwetem za TikToka? Władze zakazują szeregu aplikacji
W trosce o obsługę klienta powinniśmy dążyć do jak najszerszej oferty produktów, jednak wojna polityczna na linii Chiny – USA wymusza zmiany.
Adobe udostępni długo wyczekiwaną funkcję
Powszechnie znany producent oprogramowania graficznego zamierza jeszcze w tym roku udostępnić długo wyczekiwaną funkcję AI.
Zakaz korzystania z TikToka już na horyzoncie
Od dłuższego czasu trwa niekończąca się saga, przypominająca telenowelę, dotycząca TikToka. Jest to popularna aplikacja do nagrywania krótkich…
Personalizacja – plusy i minusy
Personalizacja w obsłudze klienta to kluczowy trend w dzisiejszym świecie biznesu, który polega na dostosowywaniu produktów, usług, oraz komunikacji do indywidualnych potrzeb i preferencji poszczególnych klientów.
Bank Millenium ponownie z (prawie) najlepszą jakością obsługi klienta
W tegorocznej edycji rankingu Złoty Bankier 2024 Bank Millennium zajął wysokie drugie miejsce w kategorii najlepsza wielokanałowa jakość obsługi, z różnicą jedynie 0,4 p.p. w stosunku do zwycięzcy.
Iron Mountain inwestuje w centrum digitalizacji w Radomiu
Centrum digitalizacji Iron Mountain w Radomiu to jeden z największych obiektów tego rodzaju w Europie, który w 2023 r. został uhonorowany tytułem Center of Digital Excellence.
Poczta Polska gubi listy na potęgę
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zaapelował do Sebastiana Mikosza, Prezesa Poczty Polskiej, o pilne podjęcie działań…
Jak zoptymalizować interakcje real-time w rozmowach inbound i outbound?
W dobie cyfrowej transformacji, gdzie każda sekunda jest na wagę złota, efektywna komunikacja real-time w kontaktach inbound (przychodzących)…
Ross Knap nowym CEO Thulium
Spółka Thulium, jeden z głównych graczy na rynku rozwiązań typu customer servive platform w Polsce właśnie zmieniła prezesa. Na jej czele stanie Ross Knap, doświadczony manager w zakresie rozwiązań SaaS (współtwórca m.in. CallPage).
Kiedy badałeś zadowolenie swoich pracowników?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, co jest sercem zdrowego środowiska pracy? Odpowiedź brzmi: zrozumienie i dbanie o satysfakcję pracowników.…
Słownik terminologii contact center
disaster center
Patrz disaster. Miejsce odseparowane od głównej lokalizacji, które w przypadku awarii może przejąć podstawowe funkcje centrali organizacji.
CX
Zobacz customer experience.
zadowolenie klienta
Zobacz poziom zadowolenia klienta.
przepustowość
parametr techniczny transmisji danych określający jakość usług sieciowych, zwany także pojemnością transmisyjną. Przepustowość mieszona jest w jednostkach bity…
wrap up time
( lub wrapping up time / wrap) – czas po rozmowie agenta z klientem, w którym agent notuje…
NPS
z ang. net promotion score. NPS to syntetyczny wskaźnik kondycji naszej marki, ale w szerszym ujęciu również narzędzie…
analiza mowy
Zobacz Speech Analytics.
buyer persona
inaczej persona zakupowa lub po prostu persona to pojedynczy reprezentant grupy docelowej, szczegółowo wyodrębniona postać, będąca modelową wizualizacją…
ciepła baza
Potoczne określenie na bazę danych kontaktowych (teleadresowych) do klientów (firmy, osoby fizyczne), którzy są zainteresowani ofertą / produktem,…
unscheduled personal leave
(inaczej UPL lub urlop na żądanie) forma urlopu, która pozwala pracownikowi na skorzystanie z wolnego czasu z przyczyn…