Sprint S.A. dostarczył system informacji pasażerskiej dla PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały strategiczną umowę z wiodącym integratorem systemów teleinformatycznych w Polsce, firmą SPRINT S.A., wprowadzającą na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice kolejne systemy informacji pasażerskiej wraz z infrastrukturą techniczną oraz monitoring wizyjny na stacjach i przystankach kolejowych.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cyfrowa kolej: podjęta współpraca ma być krokiem w kierunku cyfrowej transformacji polskiego transportu kolejowego, gdzie nowoczesne technologie stają się integralną częścią podróży.

Prace trwają, i jeszcze potrwają…

Zgodnie z umową, zakończenie prac przewidziano na pierwszy kwartał 2025 roku.

W przyszłym roku, podróżujący pociągiem z Trzebini do Oświęcimia i Czechowic-Dziedzic zyskają dostęp do dynamicznej informacji pasażerskiej i nowoczesnego systemu monitoringu, zapewniających wygodę i bezpieczeństwo w podróży. Zainstalowane zostaną także zegary. Na stacji Oświęcim będą również wyświetlacze, zawierające wizualne informacje o najbliższych pociągach. Bezpieczeństwo na kolejowej trasie zwiększy monitoring, m.in. w Chrzanowie, Libiążu, Oświęcimiu, w Brzeszczach.

Realizacja zadania odbędzie się w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 93 na odcinku Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice”. Umowa wpisuje się w dążenia do unowocześnienia infrastruktury kolejowej i rozwój, mające zapewnić większy komfort i standard podróżowania koleją. Pasażerowie już korzystają z efektów wcześniejszych prac, m.in. z przebudowanych stacji i przystanków, gwarantujących lepszy komfort i dostępność.  Nowe obiekty wyposażone są w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. System ścieżek naprowadzających, a także zamontowane windy w Chrzanowie i Oświęcimiu ułatwiają komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania.

Nowoczesny system informacji pasażerskiej

Przedmiotem umowy PKP PLK S.A. z firmą SPRINT S.A. jest wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz wszystkich dostaw i uruchomienie infrastruktury, łącznie z wykonaniem wymaganych prac, robót budowlanych i certyfikacji. Wykonawca zobowiązuje się również do przeprowadzenia odpowiedniego szkolenia personelu.

Zarządca infrastruktury kolejowej sukcesywnie rozszerza zakres bieżącej informacji pasażerskiej dla podróżnych. Coraz więcej stacji i przystanków wyposażanych jest w nowocześniejsze urządzenia, zapewniające lepszy poziom obsługi[1] podróżnych, m.in. na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Dzięki inwestycjom i nowym rozwiązaniom komunikacyjnym kolej zmienia się dla podróżnych i zachęca do korzystania z pociągu jako ekologicznego środka transportu – mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Słownik
1. poziom obsługi. Zobacz SL. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *