CCNEWS.pl

CX podzielone pół na pół – tylko 54% klientów zadowolonych z obsługi

Zaledwie 54% klientów w Stanach Zjednoczonych ocenia, że ich oczekiwania wobec obsługi są spełniane lub przekraczane. Pozostałe 46% uważa, że firmy zawodzą. To niemal równa proporcja zwycięzców i przegranych na polu CX[2].

Rynek na ostrzu noża

Raport wskazuje, że różnica pomiędzy sukcesem a porażką w CX jest dziś minimalna. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i jednocześnie mniej tolerancyjni wobec niedociągnięć. W praktyce oznacza to, że nawet pojedyncze negatywne doświadczenie może zepchnąć firmę z grona „wygranych” do kategorii „przegranych”.

Dlaczego firmy przegrywają

Powodów niezadowolenia jest wiele – od braku szybkości reakcji po problemy z dostępnością kanałów cyfrowych. Klienci nie akceptują sytuacji, w których muszą powtarzać swoją sprawę wielokrotnie lub czekać zbyt długo na rozwiązanie. Co ważne, oczekiwania rosną szybciej niż tempo dostosowania się firm, co prowadzi do rosnącej frustracji.

Szansa dla zwycięzców

Firmy, które potrafią zapewnić spójne i szybkie doświadczenie, zyskują lojalność klientów. Raport podkreśla, że nawet niewielkie usprawnienia w procesach obsługi mogą przełożyć się na znaczące różnice w ocenie konsumentów. Bycie po stronie „wygranych” to nie tylko kwestia reputacji, ale także realny wpływ na wyniki finansowe i przyszły rozwój.

Podsumowanie

Podział rynku CX na niemal równe połowy pokazuje, że w 2025 roku nie ma miejsca na przeciętność. Raport State of Customer Experience[1] 2025 firmy Verint jasno wskazuje, że klienci nie wybaczają błędów, a firmy muszą aktywnie inwestować w jakość obsługi, by znaleźć się po stronie zwycięzców.

Słownik
1. Customer Experience. to suma wszystkich doświadczeń jakie klient ma z naszą firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku przez cały okres trwania jego relacji z naszą firmą. Jest to efekt połączeniem percepcji klienta dotyczącej fizycznych aktywności organizacji, stymulowanych zmysłów klienta i wywołanych u klienta emocji. Wszystkie interakcje są intuicyjnie oceniane przez klienta pod względem jego […]
2. CX. Zobacz customer experience. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0 Pin it 0 Share 0
Redakcja

CCNEWS.pl to jedyny specjalistyczny newsowo-publicystyczny wortal internetowy w Polsce w całości poświęcony zagadnieniom związanym z obsługą klienta, customer services, omnichannel, customer experience i technologiom wykorzystywanym przez centra obsługi klienta. Informuje, edukuje i komentuje aktualne trendy i wydarzenia na Polskim rynku CC. Od prawie 15 lat dostarcza wartościową wiedzę o polskim rynku CC i BPO. Zdaniem niezależnych instytutów badawczych: Instytut Monitorowania Mediów oraz Press Service Monitoring Mediów jesteśmy najchętniej czytanym i najbardziej angażującym swoich czytelników portalem branżowym (branży customer care) w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *