Młodzi kupujący gotowi na SI, AR i roboty

Postęp technologiczny znacząco zmienia oblicze branży detalicznej, a narzędzia takie jak sztuczna inteligencja (AI) czy rozszerzona rzeczywistość (AR) mają szansę zrewolucjonizować zakupy zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych – podaje Klarna w raporcie “The Future of Retail”.

Główne punkty z raportu:

  • Większa personalizacja w cenie: 65% ankietowanych pragnie bardziej spersonalizowanego doświadczenia zakupowego, z 36% wierząc, że to stanie się rzeczywistością.
  • Nowe metody przymierzania mody: 53% uważa, że będą kontynuować tradycyjne przymierzanie ubrań, podczas gdy 48% planuje skorzystać z wirtualnych przymierzalni, a 28% z technologii AR.
  • Roboty w sklepach: Aż 60% jest otwartych na interakcje z robotami doradcami w sklepach.
  • Rozszerzona rzeczywistość dominuje: 81% wierzy, że AR wzbogaci doświadczenie zakupowe w sklepach stacjonarnych.
  • Wirtualna rzeczywistość nie zastąpi tradycyjnych zakupów: Tylko 43% z pokolenia Z uważa, że VR prześcignie tradycyjne doświadczenia zakupowe w ciągu najbliższych 20 lat.
  • Bezgotówkowa przyszłość: 64% z pokolenia Z i Millenialsów przewiduje, że większość sklepów będzie bezgotówkowa w ciągu następnych 18 lat.
  • Zielone światło dla zrównoważonej mody: 52% badanych oczekuje bardziej zrównoważonego podejścia do branży modowej w przyszłości.

Co ciekawe, ChatGPT[1], chatbot sztucznej inteligencji stworzony przez OpenAI, przewiduje, że najważniejszą zmianą w 2041 roku będzie powszechne stosowanie AR i VR do wirtualnego przymierzania produktów, a także bardziej spersonalizowane rekomendacje oparte na preferencjach konsumentów.

Raport Klarny podkreśla konieczność adaptacji sprzedawców detalicznych do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów w obliczu szybkiego postępu technologicznego. Cały raport opracowany przez Klarnę dostępny jest tutaj: The Future of Retail.

Słownik
1. ChatGPT. to duża sieć neuronowa, która jest modelem językowym opartym na architekturze GPT-3.5 i jest wykorzystywana do generowania odpowiedzi…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *