Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

speaker recognition

(inaczej voiceprint) to biometryczna technika identyfikacji osoby poprzez analizę jej charakterystycznych cech głosu, takich jak ton, tempo, intonacja, dykcja, czy też inne właściwości akustyczne. Technologia ta działa na podobnej zasadzie jak odciski palców, czy DNA, pozwalając na stworzenie unikalnego profilu mówcy, który może być użyty do identyfikacji, weryfikacji lub autoryzacji danej osoby. Voiceprint stosowany jest między innymi w systemach bezpieczeństwa, bankowości elektronicznej, czy centach obsługi klienta, a także w wywiadzie i służbach specjalnych.

ZGŁOŚ TEMAT

Daj nam CYNK :)

Omnichannel: Dlaczego młodsze pokolenia dominują w nowoczesnym handlu?

Młodsi konsumenci mają wyraźnie różne zachowania w zakresie handlu w modelu omnichannel. Według “The Great Generational Shopping Divide” – badania przeprowadzonego wśród ponad 2000 konsumentów z USA, Wielkiej Brytanii i Australii przez globalną platformę danych Near – 80,1% respondentów z różnych pokoleń robi zakupy online.

Jednak respondenci z pokolenia Z (62,7%) i millenialsów (64,6%) są dwa razy bardziej skłonni niż respondenci boomersów (32,9%) do korzystania z podejścia omnichannel[1], gdzie klienci korzystają z więcej niż jednego kanału w swojej ścieżce zakupowej. Nieco ponad połowa (52%) wszystkich respondentów akceptuje omnichannel jako stały element procesu zakupowego.

Badanie również pokazuje, że respondenci z pokolenia Z i millenialsów poszukują głębszego zaangażowania i spersonalizowanych doświadczeń od marek.

Blisko dziewięciu na dziesięciu (88,2%) respondentów z generacji Z i millenialsów chce angażować się w interakcje z ulubionymi markami. Dla porównania 53,3% respondentów z generacji boomersów. Ponad połowa (53,7%) respondentów: Zetek i millenialsów robi zakupy u marek, które mają aplikację. W przypadku boomersów robi to tylko 20,5% respondentów badania.

84,3% respondentów z generacji Z i millenialsów jest bardziej skłonna robić zakupy w sklepach oferujących spersonalizowane rekomendacje na podstawie wcześniejszej historii zakupów. W przypadku generacji X i boomersów – już tylko 59 proc.

Wielu sprzedawców po prostu nie posiada potrzebnych danych, aby poradzić sobie w dzisiejszym zmiennym krajobrazie handlu detalicznego i musi być uzbrojony w cenne informacje o konsumentach, aby podejmować właściwe decyzje biznesowe, jednocześnie nadążając za najnowszymi pragnieniami swoich klientów – powiedział Anil Mathews, dyrektor generalny Near. – Dzięki najnowszym wynikom raportu, decydenci w handlu detalicznym mają możliwość odblokowania ogromnej wartości dzięki naszym nowym danym i uzyskaniu konkurencyjnych informacji.

Ankieta została przeprowadzona między 7 a 19 lipca 2023 r., z udziałem 2048 respondentów z USA, Wielkiej Brytanii i Australii, z uwzględnieniem wieku, płci i geolokalizacji.

Słownik
1. omnichannel. (z ang. wielokanałowość) – rozwiązanie związane z technologią i strategią, które zakłada synergię sprzedaży i/lub obsługi klienta w…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Raport: Coraz więcej problemów w trakcie zakupów online

Nie tylko cena gra rolę? Nowe badania analityków Coveo wskazują, że coraz więcej klientów e-sklepów zwraca uwagę na jakość stron internetowych, na których robią zakupy. Ponad połowa konsumentów jest gotowa dopłacić do dodatkowych usług i wyższych standardów. Według badanych, zakupy online powinny być równie przyjemne, co te w sklepie stacjonarnym.
Czytaj więcej

Raport Shopera: Branża spożywcza pokochała internet

Tempo przyrostu e-sklepów spożywczych było w 2020 największe - wyniosło aż 112 proc. rok do roku - wynika z raportu „Nowy świat e-commerce” przygotowanego przez Shopera. Następne pod względem dynamiki wzrostu były kategorie Zdrowie i uroda (37 proc.) oraz Upominki i akcesoria (27 proc.). Jakie jeszcze zmiany przyniósł pandemiczny 2020 rok?
Czytaj więcej

5% firm to liderzy. Co z resztą?

Według badania „Digital Transformation Index” przeprowadzonego przez Dell Technologies wspólnie z Intelem jedynie 5% polskich przedsiębiorstw można zakwalifikować do kategorii liderów transformacji cyfrowej. I to wszystko mimo pilnej potrzeby i konieczności przeprowadzenia transformacji, o której mówi większość managerów średnich i dużych firm.
Czytaj więcej

Europejskie firmy a wykorzystanie AI

Najnowsze badania Ricoh pokazują, że pracownicy coraz śmielej korzystają z możliwości oferowanych przez narzędzia działające w oparciu o sztuczną inteligencję. Jednocześnie pracodawcy wciąż pozostają w tyle pod względem zapewniania szkoleń i wdrażania wytycznych użytkowania takich narzędzi.