Praca zdalna w call center jednak do przyjęcia na stałe

Prawie 82% telemarketerów chce nadal pracować zdalnie. A ponad 77% rozważa pracowanie w trybie zdalnym nawet po zakończeniu epidemii. To wyniki ankiety, jaką przeprowadziło outsourcingowe call center Teleinvention na grupie swoich pracowników.

Teleinvention postanowiło spytać swoich telemarketerów o to, czy przed migracją do home office bali się pracy zdalnej. 34,8% ankietowanych miało obawy, czy poradzi sobie z pracą w nowych realiach. 45,5% nie obawiało się zmiany środowiska pracy.

Telemarketerzy jako główną zaletę wymieniają brak konieczności dojazdu do pracy i oszczędność czasu związaną z dojazdem do niej. Dzięki temu – jak zauważają telemarketerzy – grafik ich pracy staje się bardziej elastyczny. Dopiero na drugim miejscu plasuje się komfort pracy z domu, w tym praca w ciszy.

Wśród obaw konsultanci najczęściej wymieniali kwestie związane z ewentualnymi problemami w komunikacji z przełożonymi. W nowej sytuacji nie mieli możliwości bezpośredniej rozmowy z przełożonym, który od teraz musiał odpowiadać na pytania albo przez czat, albo e-mail. Zdaniem pracowników mogło to wydłużyć czas oczekiwania na pomoc. Jednak – jak wskazują wyniki ankiety ze wsparcia przełożonego często korzysta tylko 3% ankietowanych.  Dużą samodzielnością wykazuje się 56,1% ankietowanych telemarketerów.

Zaskakujące jest to, że dla prawie 41% ankietowanych wyniki pracy w trybie zdalnym nie uległy zmianie, a w 31,8% przypadków nawet się polepszyły. Tylko wśród 27,3% przypadków uległy pogorszeniu.

Badanie ankietowe zostało przeprowadzone wśród pracowników Teleinvention. W ankiecie wzięło udział 66 telemarketerów firmy – pracujących głównie na projektach sprzedażowych i obsługowych (w ruchy wychodzącym i przychodzącym).

Total
3
Shares
1 komentarz
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Firmy ubezpieczeniowe sfinansują infolinię GIS

Gwałtownie rosnąca liczba zakażeń koronawirusem i przebywających na kwarantannach osób to problem dla służby zdrowia, która jest już na granicy wydolności, jak i dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego, którego pracownicy nie są już w stanie obsłużyć tysięcy telefonów dziennie.
więcej

Praca zdalna zmieniła sposób funkcjonowania większości firm

Firma Avaya opublikowała raport dotyczący pracy zdalnej z podsumowaniem zmian wprowadzanych przez przedsiębiorstwa w celu dostosowania się do nowej rzeczywistości. Wyniki opublikowanych badań pokazują, że od czasu pandemii prawie 72 proc. firm zmieniło swój sposób pracy, 58 proc. uważa, iż praca zdalna pozwala na zatrudnianie bardziej rozproszonych geograficznie pracowników, a 80 proc. wdraża narzędzia, które umożliwiają pracownikom nowe sposoby pracy i usprawniają obsługę klientów.