Od początku kwietnia br Telefoniczna Informacja Pacjenta prowadzona przez outsourcingowe CCIG na zlecenie NFZ obsłużyła 1,8 tys. połączeń telefonicznych w sprawie wsparcia psychologicznego. Telefonujący pacjenci otrzymują wsparcie psychologiczne związane ze skutkami pandemii.
– Od 6.04 na naszej infolinii #TIP można uzyskać wsparcie psychologiczne. Obsłużyliśmy już ponad 1800 połączeń. Średni czas rozmowy to 20 min, czas oczekiwania – 11 s. Najczęściej szukamy wsparcia związanego ze skutkami pandemii: osamotnienie, powrót do pracy, trudności w relacjach – poinformował Adam Niedzielski, prezes NFZ.
Jak podaje Polska Agencja Prasowa, konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta udzielają porad w sprawach medycznych, ale także tych związanych z epidemią. Dzwoniący mogą też prosić o przełączenie rozmowy do psychologa dyżurującego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które np. odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją związaną z koronawirusem.