1,8 tys. osób uzyskało wsparcie psychologiczne na infolinii NFZ

Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Od początku kwietnia br Telefoniczna Informacja Pacjenta prowadzona przez outsourcingowe CCIG na zlecenie NFZ obsłużyła 1,8 tys. połączeń telefonicznych w sprawie wsparcia psychologicznego. Telefonujący pacjenci otrzymują wsparcie psychologiczne związane ze skutkami pandemii.

– Od 6.04 na naszej infolinii #TIP można uzyskać wsparcie psychologiczne. Obsłużyliśmy już ponad 1800 połączeń. Średni czas rozmowy to 20 min, czas oczekiwania – 11 s. Najczęściej szukamy wsparcia związanego ze skutkami pandemii: osamotnienie, powrót do pracy, trudności w relacjach – poinformował Adam Niedzielski, prezes NFZ.

Jak podaje Polska Agencja Prasowa, konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta udzielają porad w sprawach medycznych, ale także tych związanych z epidemią. Dzwoniący mogą też prosić o przełączenie rozmowy do psychologa dyżurującego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które np. odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją związaną z koronawirusem.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *