Infolinia MAK+

Ministerstwo kultury uruchomiło trzy nowe infolinie, które ułatwią bezpośredni kontakt z osobami z zespołu MAK+, systemu katalogowego dla bibliotek.

 

Już w ubiegłym roku stworzono system katalogowy dla bibliotek MAK+, jednolity, ogólnopolski, centralny system komputerowy. Jest to jeden z obszarów działań w ramach programu Biblioteka+.

 

To wieloletni program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem programu jest przekształcenie bibliotek gminnych w nowoczesne centra dostępu do wiedzy, kultury oraz ośrodki życia społecznego, a także wprowadzenie systemu certyfikującego dla bibliotek.

 

System MAK+ umożliwia zarządzanie zbiorami bibliotecznymi, wymianę informacji o księgozbiorach i wypożyczeniach pomiędzy samymi bibliotekami oraz zdalny dostęp poprzez Internet dla czytelników.

 

MAK+ to system oferowany wszystkim bibliotekom – zarówno na szczeblu lokalnym, jak i regionalnym.

Osoby zainteresowane systemem, chcące wiedzieć jakie funkcjonalności oferuje, w jaki sposób przebiega wdrożenie, jakie są koszty jego wdrożenia i użytkowania mogą zadzwonić na infolinię MAK+ pod numer 22 656 63 97. Są tam dostępne niezbędne informacje na temat MAK+. Można się też umówić na wdrożenie systemu w swojej bibliotece. Infolinia jest czynna w godzinach 9-15.

 

Dla osób, które mają pytania dotyczące obsługi systemu MAK+ lub Aplikacji Czytelnika MAK+ resort uruchomił infolinię dla użytkowników MAK-a+ pod numerem 505 245 827. Można tam uzyskać pomoc przy korzystaniu z systemu. Infolinia jest czynna w godzinach 8-16.

 

Dla klientów MAK-a+, którzy mają pytania dotyczące umów i rozliczeń uruchomiona została infolinia dla klientów MAK-a+ pod numerem telefonu 666 839 148. Jest to też numer, pod którym można uzyskać informacje na temat współpracy przy wspólnych projektach takich jak konferencje, czy warsztaty. Infolinia jest czynna w godzinach 8-16.

 

Infolinia techniczna w dalszym ciągu jest podzielona według województw. Należy zadzwonić do jednego z administratorów (odpowiedniego dla województwa), aby uzyskać pomoc przy zmianie hasła, logowaniu do systemu, napotkanym błędzie.

Źródło: PAP

1 comments
  1. A czy nie prościej byłoby zrobić jedną infolinię? Przecież to byłoby taniej? Dlaczego nikt z samorządów lub władz nie konsultuje tego typu rozwiązań? Myślę, że wśród czytelników tego serwisu znalazłoby się kilka osób, które chętnie podzieliłyby się nawet elementarną wiedzą na temat tego jak zbudować taką infolinię, by była przyjazna dla użytkownika i tania w utrzymaniu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *