Warszawa z infolinią dopiero w lipcu

Latem 2012 r. wszystkie sprawy interwencyjne w Warszawie załatwimy pod jednym numerem telefonu 19 115.  Ratusz rozstrzygnął przetarg na budowę centrum komunikacji z mieszkańcami. – Chcemy, by ruszyło ono w lipcu – mówi dyrektor Centrum Komunikacji Społecznej Marcin Wojdat.

 

Nowy ośrodek ma być prawdziwą rewolucją w obsłudze klienta przez urzędników. Będzie można tam zgłaszać wszystkie problemy, które nie zagrażają życiu i zdrowiu ludzi (od tego jest nr 112), czyli np. dziurę w ulicy, powalone drzewo, pomazany pomnik czy zdechły kot leżący na ulicy.

 

O tym, jak duże będzie to ułatwienie, wie każdy, kto choć raz próbował zgłosić usterkę służbom miejskim.

 

Przykładowo – za ulice w mieście odpowiadają: Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Terenów Publicznych, urzędy dzielnic lub wspólnoty na osiedlach. Nawet jeśli uda nam się ustalić, która z tych instytucji jest odpowiedzialna za interesujący nas fragment drogi, to odnalezienie właściwego urzędnika graniczy z cudem. – Teraz konsultant dyżurujący pod numerem 19 115 przyjmie każde zgłoszenie, po czym sam ustali, do kogo powinno być ono skierowane – mówi dyrektor Wojdat.

 

Infolinia będzie więc nieco przypominała Wydziały Obsługi Mieszkańca, gdzie składa się pismo, nie martwiąc się o to, jaką drogę musi ono przejść i ile osób musi przystawić na nich swoje pieczątki.

 

– Dla osoby zgłaszającej sprawę liczy się przecież końcowy efekt – mówi dyrektor Wojdat. – Pracownicy biura będą więc pilnować zgłoszenia, a klienci, którzy sobie tego zażyczą, dostaną wiadomość o sposobie załatwienia sprawy.

 

Problemy będzie można zgłosić telefonicznie, za pomocą e-maila czy faksu.

 

W urzędzie powstanie specjalny system informatyczny do monitorowania zgłoszeń. Dzięki temu spóźniający się urzędnicy będą pospieszani, a władze miasta będą mogły ocenić szybkość działania poszczególnych służb.

 

Źródło: Życie Warszawy

 

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *