Ponad 6 mln telefonów odebrali już pracujący na infolinii Krajowej Informacji Podatkowej. TO oznacza, że co roku liczba odebranych połączeń sukcesywnie rośnie. Świadczy to o tym, że wzrasta zainteresowanie podatników usługami świadczonymi przez infolinię oraz o wzroście zaufania do informacji udzielanych przez konsultantów – powiedział w wywiadzie dla Gazety Prawnej Artur Gadomski – naczelnik wydziału informacji podatkowych w departamencie administracji podatkowej Ministerstwa Finansów.
Od początku funkcjonowania infolinii, czyli od 2006 roku odebrano 6,5 mln połączeń. W celu zoptymalizowania usług infolinii w bieżącym roku została zmodernizowania infrastruktura techniczna, co umożliwiło wzrost efektywności pracy infolinii o kilka procent, co stanowi prawie 10 tys. odebranych rozmów więcej w kwartale.
Trzeba też pamiętać, że infolinia KIP to również duże wyzwanie organizacyjne, zwłaszcza w okresie składania zeznań rocznych, kiedy liczba połączeń przychodzących znacząco wzrasta. W okresie tym uruchamiana jest dodatkowa grupa wyboru na infolinii – zeznania, a system pracy konsultantów zreorganizowany w taki sposób, aby w tym gorącym okresie obsłużyć możliwie jak największą liczbę podatników.