Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostatecznie oddalił odwołanie spółki 4Life Direct (członek SMB) na decyzję prezesa UOKiK[1] nr DDK7/2014 utrzymując wymierzoną karę finansową w wysokości 25 tys. zł.
Zdaniem UOKiK i SOKiK spółka 4Life Direct nie zamieszczała w swoich materiałach reklamowych oraz pozostałych dokumentach ubezpieczeniowych istotnych z punktu widzenia konsumentów informacji dotyczących ubezpieczenia „Moi bliscy” i faktu iż w razie śmierci ubezpieczonego z innych powodów niż w skutek nieszczęśliwego wypadku w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy ww. ubezpieczenia wypłata świadczenia ubezpieczeniowego z tytułu ogranicza się jedynie do zwrotu wpłaconych składek ubezpieczeniowych.
UOKiK w chwili wydania swojej decyzji stwierdził, iż spółka zaniechała stosowania nieuczciwych praktyk z dniem 1 maja 2013.
Decyzję UOKiK znajdziesz tutaj
Sygnatura akt: XVII AmA 52/15