W Gdańsku odczarują złą sławę centrów BPO

W połowie kwietnia kilka firm z sektora BPO/SSC organizuje na gdańskim uniwersytecie konferencję pod hasłem “Start w przyszłość – praca w międzynarodowej firmie”. Warsztaty i wykłady prowadzone dla studentów mają im przybliżyć działalność centrów usług wspólnych i… odczarować złą opinię jaka przylgnęła to tej branży. Okazuje się bowiem, że opinia pracodawcy bazującego na taniej sile roboczej ciąży branży, o tym m.in. rozmawiano na spotkaniu zorganizowanym przez Invest in Pomeranię w Agencji Rozwoju Pomorza.

W kwietniu kilka firm branży BPO/SSC na uniwersytecie w Gdańsku organizuje konferencję, której głównym celem jest przybliżenie studentom działalności centrów usług wspólnych i odczarować zły wizerunek branży.

 

W Polsce z centrami BPO kojarzą się działające od kilkunastu lat w różnych miastach kraju outsourcingowe call centers. Przeciętnemu rodakowi kojarzy się to z nisko płatną, nieskomplikowaną pracą przy sprzedaży i obsłudze klienta przez telefon. A tak nie jest, gdyż w centrach usług wspólnych pracują eksperci z zakresu księgowości, podatków, technologii – często ściągniętych do pracy z zagranicy.

 

Nie bez powodu konferencja odbędzie się w Gdańsku. Funkcjonują tu już 32 centra usług, które łącznie zatrudniają ok. 11 tys. pracowników. Na rynku trójmiejskim ulokowały się m.in. takie marki jak First Data, Sony Pictures, Thomson Reuters, Arla Foods, Transcom, Geoban czy BPH/GE. A to nie koniec. Kolejne koncerny krążą nad naszą metropolią. W połowie lutego fińska firma Metsa Group działająca w przemyśle drzewnym ogłosiła, że utworzy w Gdańsku swoje centrum obsługi finansowej. Pracę znajdzie tu ok. 100 osób. W fazie rozwoju swoich centrów są firmy: Sii, PPG, Hempel, Acxiom, Solwit i Wipro BPO. Wciąż o lokalizacji swojej inwestycji nie zdecydował niemiecki koncern farmaceutyczny Bayer, na którego krótkiej liście jest Trójmiasto i Wrocław.

 

– Istotna jest dostępność infrastruktury biurowej wysokiej klasy – mówi Wojciech Tyborowski z Invest in Pomerania. Na rynku nieruchomości biurowych, zwłaszcza w Trójmieście, odnotowujemy obecnie bardzo dynamiczny rozwój, czego najlepszym dowodem są coraz częściej występujące na mapie nowych inwestycji w Gdańsku, Gdyni i Sopocie biurowce.

 

Reprezentanci branży nie narzekają na brak chętnych do pracy, ale przyznają, że zła opinia o branży im ciąży. – Nie ukrywamy, że celujemy w pracowników do 26 roku życia. Potem zwykle kończą studia i odchodzą. Chyba że, obie strony widzą możliwość dalszej ścieżki kariery w firmie. Tak było ze mną – mówi Marek Szul, Contact Center[1] Manager Transcom.

 

Konferencja “Start w przyszłość – praca w międzynarodowej firmie” – 19 kwietnia 2012 w Centrum Dydaktyczno-Konferencyjnym Zarządzania UG w Sopocie (ul. Piaskowa 9).

 

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *