Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

WFO

(inaczej Workforce Optimisation) to podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w contact center, które ma na celu zoptymalizowanie wydajności pracowników i procesów obsługi klienta. W skład tego podejścia wchodzą różne narzędzia i technologie, które pozwalają na zwiększenie produktywności i efektywności pracy w call center.

Głównymi składnikami Workforce Optimisation są:

  1. Planowanie pracy - proces przydzielania zadań i planowania grafiku pracy dla pracowników contact center w oparciu o zapotrzebowanie na obsługę klienta.
  2. Zarządzanie wydajnością - narzędzia, które pozwalają na ocenę wydajności pracowników i wdrożenie działań naprawczych, aby zwiększyć ich produktywność.
  3. Zarządzanie szkoleniami - planowanie i wdrażanie szkoleń i szkoleń doskonalących dla pracowników contact center, które pozwalają na rozwijanie umiejętności i wiedzy.
  4. Optymalizacja jakości - narzędzia i procesy, które pozwalają na monitorowanie i ocenę jakości obsługi klienta, a także wprowadzenie działań naprawczych, aby poprawić jakość obsługi.
  5. Analiza danych - narzędzia analityczne pozwalające na zbieranie i analizowanie danych związanych z pracą pracowników contact center, aby uzyskać informacje na temat efektywności pracy i identyfikować obszary wymagające poprawy.

Wdrożenie Workforce Optimisation w call center pozwala na zwiększenie wydajności pracy pracowników, poprawę jakości obsługi klienta, zmniejszenie kosztów i zwiększenie lojalności klientów. Narzędzia i technologie wykorzystywane w ramach Workforce Optimisation pozwalają na zoptymalizowanie procesów i wykorzystanie w pełni potencjału zasobów ludzkich, co wpływa na zwiększenie efektywności całego contact center.

Zarobili mniej, niż zakładali

O ponad 171 tys zł różni się realny zysk spółki Call Center[1] Tools S.A. od prognozowanego – podał zarząd spółki. W komunikacie określono trzy powody powstania wyższych kosztów, a tym samym zmniejszenia się zysku netto.

 

Wymienione w komunikacie koszty to:

 

  • wyższych kosztów wynikających z dłuższego niż zakładany czasu wdrożenia usług u klientów;
  • wyższych kosztów wynikających z dodatkowych nakładów na dostosowanie technologiczne rozwiązania do potrzeb jednego z klientów (realizacja umowy na przełomie roku);
  • zmianą Zarządu w ostatnim kwartale roku, która pośrednio wpłynęła na wynik Spółki.

 

Spółka zrezygnowała z upublicznienia tej informacji przy okazji publikacji raportu kwartalnego w lutym tego roku z uwagi na “fakt uznania przez Zarząd Spółki, iż upublicznienie ww. informacji (…) jest wystarczające do wypełnienia obowiązków raportowych wynikających z obowiązujących Spółkę regulacji.

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
0
Shares
8 komentarzy
  1. Może – na fali problemów z odprawą dla szefa Stadionu Narodowego – i tutaj Pan Wojciech W. otrzymał sowitą nagrodę finansową na pożegnanie?

  2. Może i mniej niż zakładali w zeszłym roku, ale za to 2012 otworzyli nieziemsko
    2 duże umowy, gdzie tylko z jednej mają zapewniony przychód na poziomie 3 mln PLN – na jednym kliencie.

    Ostatnio zacząłem się im przyglądać i myślę że mogą zawojować sporą część rynku CC w tym roku. Ich ZIP to usługa która w połączenie z PDSem naprawdę potrafi podkręcić każde call center, do takich poziomów, że jest to niewiarygodne.
    Chylę czoła przed twórcami.

  3. tak się składa, ze większość zaawansowanych technologicznie cc od dawna stosuje takie rozwiązania we własnym zakresie..

    a CC tools nie żyje z tej aplikacyjki ZIP, lecz z przejęcia ruchu telekomunikacyjnego tych firm, i dlatego nie będzie mieć wielu klientów w outsourcingu i w inhouse, bo tylko głupcy zgadzają się na związanie z jednym teleoperatorem

    1. Wymień chociaż jedno cc, które jest w stanie zrobić na własną rękę coś takiego jak zip?
      Nie zrobisz tego bez operatora
      a żaden operator nie jest w stanie takiej usługi świadczyć, więc koło się zamyka, nie widzę nic złego w przejmowaniu ruchu, jest m wszystko jedno do kogo wypycham ruch, byle działało i byle bym miał backup’owe łącza.

      Co do klientów, to myślę że najbliższy rok pokaże ilu ich będzie i jakich.
      Jedno wiem, że z kim z branży bym nie rozmawiał, to każdy mówi że to rozwiązanie ma przyszłość i to sporą.
      a czas pokaże jak będzie.

    2. rozumiem, ze jesteś z CCTools? nie rozumiesz, o czym piszę? ZIP to tylko marchewka, bo największy zysk jest na przejęciu ruchu telekomunikacyjnego.. A dlaczego nie chcą sprzedawać ZIPA bez przejęcia ruchu?? bo na samej aplikacji g… by zarobili.
      No i ta imponująca liczba “znaczących” SZEŚCIU klientów!

  4. nie rozumiesz, że ZIP to tylko marchewka.. chodzi o przejęcie ruchu telekomunikacyjnego i zarabianie na nim a nie na aplikacji?

    1. no to dlaczego takiej “marchewki” nie dają inni operatorzy, jak to twoim zdaniem takie proste?
      Rozmawiałem z z 2 znajomymi, którzy mają wdrożonego ZIPa u siebie w banku i twierdzą że rezultaty, które osiągają z ZIPem są tak duże, że najpierw podejrzewali że wkradł się jakiś błąd w statystyki, bo nikt ie chciał wierzyć w taką poprawę wyników.
      Więc z całym szacunkiem dla Ciebie, nie obraź się, ale podtrzymuję moje zdanie, oparte na rozmowie z ludźmi którzy z tego korzystają, to jest zajebiste narzędzie i przynosi mega korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy