Orange.one: OPL do końca 2020 roku chce mieć 1-1,5 mln klientów z ofertą konwergentną

Do 2020 roku Orange Polska chce pozyskać od 1 do 1,5 mln klientów korzystających z usług konwergentnych. Na koniec I półrocza miała ich już 858 tys. Strategia spółki zakłada także wzrost liczby klientów usług światłowodowych (do 0,7 mln) oraz usług telewizyjnych (ok. 1 mln). To nie koniec celów – Orange chce być także liderem rankingu NPS na polskim rynku.

Do 2020 roku Orange Polska chce pozyskać od 1 do 1,5 mln klientów korzystających z usług konwergentnych. Na koniec I półrocza miała ich już 858 tys. Strategia spółki zakłada także wzrost liczby klientów usług światłowodowych (do 0,7 mln) oraz usług telewizyjnych (ok. 1 mln). To nie koniec celów – Orange chce być także liderem rankingu NPS[1] na polskim rynku.

– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie. Konsumenci oczekują od dostawców usług doświadczenia cyfrowego, zaś przedsiębiorstwa potrzebują wiarygodnego i kompetentnego partnera, który pomoże im pokonać wyzwania i wykorzystać szanse, jakie stwarza cyfrowy świat. W związku z tym będziemy kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał naszej sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji – powiedział prezes Jean-François Fallacher.

Spółka chciałaby być operatorem telekomunikacyjnym pierwszego wybory dla klientów zarówno biznesowych jak i indywidualnych. Orange chce osiągnąć te cele “poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją” – czytamy w komunikacje firmy.

Kluczowe cele finansowe OPL na lata 2017-2020 to:

  • Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki znaczącemu wzrostowi liczby klientów i przychodów z usług konwergentnych, większemu naciskowi na tworzenie wartości, skutecznemu rozwojowi i dynamicznemu wzrostowi działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu) a także spadkowi udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów.
  • Stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki poprawie trendu przychodów, dźwigni operacyjnej i dalszej optymalizacji kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15% do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku).
  • Nakłady inwestycyjne w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2,0-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu. Na rozbudowę sieci światłowodowej w latach 2018-2020 wstępnie przewidywane są nakłady w wysokości ok. 2,8 mld zł. Celem jest objęcie jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych.
  • Potwierdzone cele na 2017 rok to skorygowana EBITDA w przedziale 2,8-3,0 mld zł oraz wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanej EBITDA na poziomie nie wyższym niż 2,6.
Słownik
1. NPS. z ang. net promotion score. NPS to syntetyczny wskaźnik kondycji naszej marki, ale w szerszym ujęciu również narzędzie…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *