Rozwiązania te stanowią połączenie dokładnego zrozumienia organizacji, wynikającego z doświadczeń Panasonic w Japonii, oraz najnowszych technologii. Dzięki temu pomagają przekształcić sposób funkcjonowania przedsiębiorstw.
Pion B2B[1] firmy Panasonic wprowadza rozwiązania Gemba Process Innovation w Europie przez połączenie wiedzy branżowej, sprzętu oraz umiejętności tworzenia i integracji oprogramowania, aby zapewnić organizacjom indywidualne, kompleksowe sposoby transformacji działalności. W języku japońskim słowo „gemba” określa fizyczne miejsce, gdzie powstaje wartość. W łańcuchu dostaw „gemba” to miejsce wytwarzania, przemieszczania lub sprzedaży towarów.
Rozwiązania Gemba Process Innovation w Europie są oczywiście najlepiej przystosowane do obszarów produkcji, logistyki i sprzedaży detalicznej. Znajdują też jednak zastosowanie w wielu innych branżach. W ramach produkcji rozwiązania Gemba Process Innovation przyspieszą automatyzację np. dzięki technologiom z zakresu robotyki. W obszarze logistyki ułatwią sortowanie, tworzenie harmonogramów, śledzenie i monitorowanie stanu towarów z wykorzystaniem technologii czujników IoT i głębokiego uczenia. W handlu detalicznym rozwiązania te posłużą z kolei do przystosowania technologii sztucznej inteligencji i kamer do rozwoju marketingu cyfrowego oraz automatyzacji uzupełniania zapasów w celu optymalizacji dostępności produktów.
– Obecne wyzwania kształtujące działalność biznesową w Europie jeszcze nigdy nie były tak duże, mówi Hiroyuki Nishiuma, nowy dyrektor zarządzający Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU). – Wśród przykładów można wymienić zmiany nawyków konsumentów, wzrost świadomości etycznej i środowiskowej oraz starzenie się populacji prowadzące do uszczuplenia puli pracowników. Panasonic chce pomóc przedsiębiorstwom sprostać tym wyzwaniom z wykorzystaniem nowej fali innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Dlatego planuje zaoferować kompleksową obsługę przekształcenia <<gemba>> – miejsca, w którym powstają wartości każdej organizacji.