Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

mystery shopper

(inaczej tajemniczy klient) to osoba zatrudniona przez firmę lub agencję, której zadaniem jest odwiedzenie sklepu lub punktu sprzedaży i dokonanie zakupów lub uzyskanie informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez daną firmę. Celem tajemniczego klienta jest przeprowadzenie niezależnej oceny jakości obsługi klienta, poziomu sprzedaży lub jakości produktów lub usług.

Tajemniczy klient często udaje klienta typowego, a następnie ocenia wszystkie aspekty obsługi klienta, takie jak uprzejmość i pomocność sprzedawcy, czystość sklepu, jakość produktów lub usług i ogólną jakość doświadczenia zakupowego. Oceny te są później raportowane firmie lub agencji, która zleciła wykonanie badania.

Tajemniczy klient jest używany przez firmy, aby zbierać informacje o jakości obsługi klienta i jakości produktów lub usług oferowanych przez konkurencję lub w ramach własnej firmy. Ta metoda pozwala firmom na poprawę jakości swoich produktów lub usług oraz na szkolenie personelu, co zwiększa lojalność klientów i zyski firmy.

Śledź nas

Daj nam CYNK :)

Vee (Voicetel) z niewielkim spadkiem MPC

Vee (dawniej Voicetel Communications) opublikował wyniki MPC za wrzesień br. Po rekordowym sierpniu przyszedł delikatny spadek w ilości minut wydzwanianych przez voiceboty oferowane przez spółkę.

Jak podała spółka, we wrześniu automaty wykonały 192,8 tys. minut rozmów telefonicznych, to jest to prawie 11 proc. (dokładnie 10,87 proc) spadek w porównaniu z poprzednim miesiącem. Jednakże – jak podała spółka średnie MPC wynosi 145,6 tys. min i wrześniowy wynik jest o 32 proc. wyższy od średniego MPC za I półrocze.

Jak podała spółka w komunikacie, wrześniowy wskaźnik MPC został zrealizowany dzięki utrzymaniu procesowanych minut w większości z trwających projektów dla m.in. firm z branż ubezpieczeniowej i medycznej. I to zarówno w projektów realizowanych w trybie produkcyjnym, jak i komercyjnym „proff of concept”.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych, a wzmożone zainteresowanie technologią i usługami Spółki w pewnym stopniu związane jest z trwałym wpływem COVID-19 na działalność call center[1] i contact center[2] w Polsce. 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Nowatorskie rozwiązanie automatyzujące w branży IT

Rynek oprogramowania do automatyzacji i orkiestracji zadań informatycznych kwitnie. Według raportu Gartnera jego globalna wartość to ponad 282 mln USD. Do roku 2023 r. 75% globalnych przedsiębiorstw wdroży, co najmniej jedno z takich rozwiązanie, co stanowić będzie znaczny wzrost w porównaniu do poziomu wynoszącego aktualnie mniej niż 20%. W Polsce pionierem takich rozwiązań jest system AutomateNOW! – platforma do automatyzacji procesów IT, stworzona w Polsce i wdrażana przez InfiniteDATA. Klientami firmy są takie marki jak: mBank, AliorBank, Orange, Polkomtel, Aviva, Millenium Bank, Procter & Gamble, HP czy Credit Agricole.
Czytaj więcej

OpenAI tworzy pierwszy marketplace GPTs

Zapowiadany przez OpenAI marketplace GPTs to przełom w e-commerce, gdzie kluczowym produktem staje się ekspertyza, a nie tylko produkt. Platforma ta otwiera nowe możliwości zarobkowe dla twórców i ekspertów, zmieniając tradycyjne modele biznesowe. W tym kontekście, GPTs umożliwiają firmom i freelancerom skuteczniejsze dostosowanie do zmieniających się wymagań rynkowych oraz globalną ekspansję.
Czytaj więcej

Przyszłością branży badań rynkowych będzie AI

Metody przeprowadzania badań rynkowych stają się coraz bardziej innowacyjne. Nawet te tradycyjne, polegające na fizycznym zbieraniu informacji z rynku, mogą być znacznie przyspieszone dzięki platformom online. Tymczasem analizą reakcji i emocji konsumentów oraz ich wzorców zachowań zajmują się coraz częściej algorytmy uczenia maszynowego. Taka forma analityki rynkowej – zdaniem specjalistów – osiągnie w najbliższych latach bardzo dynamiczny wzrost.