Warta jako pierwsza skorzysta z ID UFD

Firmy ubezpieczeniowe uzyskały właśnie nowy sposób weryfikacji tożsamości klientów. Wszystko dzięki usłudze ID UFG, którą przygotował Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Usługa – jak informuje UFG – oparta jest na Krajowym Węźle Identyfikacji Elektronicznej.

Nowa usługa UFG dedykowana branży ubezpieczeniowej oparta jest o KWIE. Oznacza to, że uwierzytelnienie klienta może nastąpić na podstawie dowolnego ze sposobów dostępnych na stronie login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub usługę mojeID).

Korzystanie z ID UFG nie wiąże się dla ubezpieczycieli z dodatkowymi kosztami, a dostęp do usługi zyskują w ramach użytkowania jednej z prowadzonych przez UFG baz: bazy danych o ubezpieczeniach komunikacyjnych (OI UFG) lub bazy danych ubezpieczeniowych (BDU). Oznacza to, że już dziś narzędzie może zacząć wdrażać u siebie każdy z zakładów sprzedających ubezpieczenia pojazdów (gdyż wszystkie te podmioty mają ustawowy obowiązek korzystać z bazy OI UFG).

Jak mechanizm działa w praktyce?

Aby zweryfikować tożsamość klienta, na przykład na etapie zawierania umowy, ubezpieczyciel przekierowuje go do aplikacji przygotowanej przez UFG. Stamtąd klient trafia na stronę login.gov.pl, gdzie potwierdza swoją tożsamość w wybrany przez siebie sposób. Ponownie jest przenoszony do ID UFG, gdzie może uzupełnić dodatkowe informacje, np. adres e-mail czy numer telefonu, po czym udziela zgody na przekazanie danych zakładowi ubezpieczeń. Tym samym ubezpieczyciel zyskuje potwierdzenie tożsamości klienta, a zarazem weryfikuje poprawność dotychczas zebranych danych na podstawie wpisów z rejestrów referencyjnych. Informacje podane przez użytkownika ID UFG zapisują się w systemie UFG, dzięki czemu przy kolejnym korzystaniu z usługi klient nie uzupełnia już żadnych dodatkowych danych, tylko weryfikuje tożsamość i udziela zgody na przekazanie danych do ubezpieczyciela.

Pierwszą firmą, która wdroży takie rozwiązanie będzie Warta, a wkrótce także Wiener i Compensa.

Co ciekawe – dzięki zastosowaniu tej metody uwierzytelniania – wszyscy pośrednicy ubezpieczeniowi sprzedający polisy życiowe Warty mogą sprawdzić tożsamość klienta właśnie dzięki ID UFG. Warta zapowiedziała już wprowadzenie tego rodzaju metody do sprzedaży i obsługi innych produktów firmy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

DMSales Leadin pozwala na zweryfikowanie kontrahentów on-line

Podczas Black Week i trwającego w tym roku dłuższego szału wyprzedażowego, możemy łatwo paść ofiarą nieuczciwego przedsiębiorcy i w łatwy sposób stracić nawet całkiem sporo pieniędzy. Bo skoro upragniony 70 calowy telewizor z zestawem kina domowego możemy kupić za 3000 zł taniej, to oferta taka jest – „nie dla idiotów”, jak brzmiało hasło pewnej sieci sprzedającej elektronikę użytkową.
więcej

Pracownicy kin uruchomili infolinię dla widzów

Co robią kina, gdy są zamknięte? Większość stoi zamknięta. Po salach przemyka się pracownik ochrony. Ale nie na Śląsku. Tutaj pracownicy Kina Światowid, Kina Kosmos, Kinoteatru Rialto w Katowicach, Kina Janosik w Żywcu czy Kina Bałtyk w Raciborzu rozmawiają telefonicznie ze swoimi klientami.
więcej

Prosta Polszczyzna dla Credit Agricole

Umowa i regulamin konta Credit Agricole jako pierwsze dokumenty bankowe w Polsce otrzymały certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Dzięki temu klienci banku mogą mieć pewność, że tekst tych dokumentów będzie zrozumiały dla każdego, nawet dla osób bez wiedzy finansowej.
więcej

eBOK Enei wg. klientów najwygodniejszą formą kontaktu

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) staje się najpopularniejszą i najwygodniejszą formą kontaktu z Eneą. Zainteresowanie nią wśród klientów Enei stale rośnie. Od marca 2020 roku o 35% wzrosła liczba nowych kont w eBOK-u. Dodatkowo klienci indywidualni Enei za pośrednictwem eBOK-a mogą teraz także zawierać umowy na produkty Energia+ Pewna cena oraz Energia+ Fachowiec.