Konsumenci posiadający polisy z elementem inwestycyjnym (UFK) otrzymują telefonicznie propozycje pomocy w rozwiązaniu dotychczasowej umowy. Osoby, które telefonują przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – wykorzystując autorytet Urzędu, nakłaniają do rozwiązania umowy, pobierając za to prowizję.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały o podszywaniu się pod pracowników Urzędu. Konsumenci, którzy posiadają polisy z elementem inwestycyjnym (ufk) otrzymują telefonicznie propozycję rozwiązania umowy za opłatą od osób podszywających się pod pracowników UOKiK[1]. – Z informacji przekazanych przez konsumentów wynika, że telefony wykonują przedstawiciele ubezpieczycieli, aby zawrzeć nową umowę, a także firm odszkodowawczych, pobierających wysokie prowizje – mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu.