Według niedawnego raportu firmy analitycznej Morning Consult, 31% dorosłych celowo kupiło duplikat. Odsetek nabywców duplikatów wzrasta do 49% wśród pokolenia Z i 44% wśród millenialsów.
W przeciwieństwie do podróbek, duplikaty to legalne produkty o stylistyce lub cechach podobnych do drogich marek. Zakupy duplikatów to “coś, co jest dla konsumentów powodem do dumy” – powiedziała Ellyn Briggs, analityk ds. marek w Morning Consult.
– Duplikat może dać ci poczucie oszukiwania systemu – powiedziała portalowi loyalty360 Marisa Meltzer, nowojorska pisarka mody – Ale nie będzie to takie samo uczucie, jak w przypadku drogiego produktu.
Morning Consult odkrył, że pieniądze były głównym powodem zakupu podróbki dla 67% ankietowanych konsumentów. “Jest to sposób na wzięcie udziału w doświadczeniu związanym z produktem bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy” – powiedział Briggs.