Call Center[1] Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku dynamicznie się rozwija, poprawiając jakość obsługi pacjentów i skracając czas oczekiwania na połączenie. Najnowsze dane pokazują, że system rejestracji telefonicznej szpitala działa coraz sprawniej, co przekłada się na rosnącą satysfakcję pacjentów.
Skuteczność i efektywność na wysokim poziomie
Według raportu statystycznego firmy obsługującej system rejestracji telefonicznej, w 2024 roku Call Center obsłużyło 122 818 pacjentów, co oznacza wzrost o 0,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dodatkowo, wzrósł odsetek odebranych połączeń – z 93% w 2023 roku do 95% w 2024 roku.
Czas oczekiwania na połączenie również uległ znacznemu skróceniu. W 2023 roku średni czas oczekiwania wynosił 59 sekund, natomiast w 2024 roku spadł do 42 sekund, czyli o 17 sekund mniej. Aż 76% połączeń było odbieranych w czasie krótszym niż 30 sekund.
Średni czas trwania rozmowy także uległ poprawie – w 2023 roku wynosił on 2 minuty 24 sekundy, a w 2024 roku skrócił się do 2 minut 18 sekund. Eksperci oceniają, że świadczy to o wysokich kompetencjach pracowników, którzy sprawnie i skutecznie udzielają pacjentom potrzebnych informacji.
Sezonowość w liczbie połączeń
Analiza statystyczna wskazuje, że największe zainteresowanie rejestracją telefoniczną odnotowano w styczniu (11 464 pacjentów) oraz w kwietniu (11 223 pacjentów). Najmniejsze natężenie połączeń miało miejsce w grudniu (7 683 pacjentów) i listopadzie (9 554 pacjentów).
Pozycja w rankingu placówek medycznych
Na tle 31 placówek medycznych o podobnym profilu działalności słupskie Call Center osiągnęło wysokie pozycje w kilku kluczowych kategoriach. Zajęło:
- 13. miejsce pod względem liczby obsłużonych połączeń,
- 6. miejsce w kategorii procentu odebranych połączeń,
- 4. miejsce w czasie oczekiwania na odebranie połączenia,
- 16. miejsce w rankingu średniego czasu trwania rozmowy.
Zadowolenie Zarządu i przyszłość Call Center
Zarząd szpitala z zadowoleniem odnosi się do sukcesu Call Center. – “Call center stworzyliśmy nieco ponad pięć lat temu i była to dobra decyzja, która pomaga pacjentom w sprawniejszym kontakcie ze szpitalem” – podkreśla Andrzej Sapiński, prezes Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Słupsku. Jego opinię podziela wiceprezes szpitala, Anetta Barna-Feszak: – “Cieszy nas, że zakres rejestracji w call center stale się rozwija, a personel podnosi swoje kompetencje i pracuje coraz sprawniej dla dobra pacjentów.“
Godziny pracy i zakres obsługi
Rejestracja telefoniczna szpitala działa od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 17:00 pod numerem telefonu 59 84 60 700. Siedmioosobowy zespół pracowników rejestruje pacjentów do 19 szpitalnych poradni, udziela informacji o hospitalizacji (z wyłączeniem informacji o stanie zdrowia pacjentów) oraz obsługuje aplikację Asystent Pacjenta, umożliwiającą rejestrację wizyt online.




